Gå til innhold

Grys svangerskapsdagbok


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

Hei og hopp! Magen henger fortsatt på med ungen inni, MEN i dag mener jeg bestemt at ihvertfall deler av slimproppen gikk! Framgang!! OG jeg har hatt svake uregelmessige veer. Den terminen som ble satt først altså 8 februar stemmer nok best, ultralydtermin er nok feil med 2 feb, FOR i følge mine beregninger så skulle ikke jeg hatt termin før 11 februar, jeg har nemlig 33 dagers syklus, og kjenner eggløsningene VELDIG godt!!

Men vi får se om noe skjer i natt!

 

Takk for gratulasjonene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

GRATULERER MED DAGEN! Da ble det ingen bursdagsgavebebis, men på en måte er det jo fint at småen får en helt egen dag å stråle på i årene framover ;-) Ja ja, nå er det jo fortsatt noen timer igjen av dagen, skal aldri si aldri.

Håper du har hatt en koselig dag selv om du går og venter fælt. Lykke til om noe skulle skje før jeg hører mer fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg har hatt en rolig natt, med noen mensmurringer i rygg og mage men, ikke verre enn at jeg sov med dem. Det er tydelig at noe er på gang for slimproppen har gått enda litt mer denne gangen med lys rosa farge. Antageligvis blir det bursdag i denne helga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg håper virkelig at fødselen starter i natt!! Bra lei akkurat nå! Mensmurringene kommer og går og vil liksom ikke gå over i hardere veer, men veer har jo en tendens til å starte på natten..... Krysser fingrer og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! I dag har jeg vært hos jordmor, og ho undersøkte meg og jeg hadde 1 cm åpning når jeg kom ned. Etter ho hadde tøyd og dratt hadde jeg 2 cm åpning.

Nå har jeg begynt å få litt mer sammentrekninger, men de er fortsatt ikke regelmessige. 20-30 min mellom hver, men de varer ikke lenge og er ikke veldig vonde. Men de er der og det er helt greit!! Kanskje til natten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Skal virkelig få testa deg, denne kroppen din! Du får prøve å fortelle at dere er et team og at det snart er på tide å få igang noen skikkelige rier! Men hvis du har åpning nå så MÅÅÅÅ det jo skje noe snart!! Nesten så jeg kjenner at jeg presser sjøl for å hjelpe deg ;-)

 

Lykke til, og husk å pust dypt og godt når det virkelig setter igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

OiOiOiOi, så spennende!! Nå hører vi nok snart ikke mer fra deg tenker jeg, før du har den lille nye babyen din i armene! Blir nesten på gråten jeg, tenker tilbake på min egen fødsel (snart et år siden, helt sprøtt hvor fort tiden har gått) og hvor stort det var!! Det kan ikke være noe som slår den opplevelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj! Regner med at det er store muligheter for at det blir ikveld eller imorgen tidlig! Lykke til fremover... og ikke gjør som meg. Jeg ventet litt vel lenge før jeg dro på sykehuset (men rakk å føde på sykehuset *phuu*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

nå er vell alt overstått- håper alle har det bra...

lurer veldig på hva det ble....:-)

str og hattemål og slikt..

 

Spennende dette her..

 

lykke til videre,

linda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg formelig sitrer av spenning for å høre hvordan det har gått med dere, Gryvjoha!!

Akkurat som Solskinnsbolla blir jeg helt rørt og tar nesten til tårene, bare ved tanken på fødsel og barsel, det er så utrolig stort!

Jeg husker hvert minutt fra min siste fødsel som om det var i går, så nært er det fortsatt.

 

Håper alt gikk bra med fødelsen, gleder meg vilt til å høre fra deg!!

 

 

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt tiden!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Marcus ble født 10 feb kl 13.15! Han veide 3650g og var 50 cm!

Jeg startet med veer prikk 20.00 den 9 feb og 10 feb kl 13.15 var lillegutt født. Jeg brukte da altså litt over 17 timer. Jeg hadde 2 cm åpning helt til kl 8, men vi kom inn på sykehuset 04.30 fordi jeg hadde hatt en periode med jevne veer men de ga seg og ble uregelmessige igjen. Kl 8 var det blitt 3 cm etter en haug med veer med 2min mellomrom. Kroppen min bruker tid... Så fikk jeg ligge i badekar og det er deilig! Kl 11.00 startet panikken, ikke min for jeg sov mellom åpningsveene, men det gjorde ikke ungen! Han hadde hjerteslag i 180, det vanlige er under 160 selv under en fødsel. Kl 11.30 ble åpningen min sjekket, 4 cm og alle trodde det tok tid. Samme åpning kl 12.15. Så økte hjerteslagene til ungen igjen helt opp i 196 ca kl 12.45. Da ble jeg flyttet i full hast fra fødestua og ned på spesialenheten. Når vi kom ned etter ca 5 min ropte en av jordmødrene: "Ho føder snart!!" Det stemte, kl 13.00 hadde jeg full åpning. Grunnen til at ungen ble stressa var at jeg åpnet meg for fort når det første skjedde. 45 min fra 4 cm til 10cm. Akkurat samme skjedde når jeg fikk Elise, bare at denne gangen tok det 9 t kortere tid. Jeg er hjemme og egentlig i grei form:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

GRATULERER så mye!! Ennndelig!! :-) En fødsel er aldri lik en annen, det er iallefall sikkert! Men ut kommer de alle sammen :-) Tok du noe mens veene økte på, lytsgass e.l.? Jeg slukte i meg lystgass i altfor mange timer, har lyst til å holde ut uten det neste gang.

 

Kos deg med lille Jan Marcus, og slapp av og glem slanking og husarbeid for en stund! Nå gjelder det å bare spise, slappe av, skifte bleier og kose :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du endelig har fått babyen din!! Gratulerer så masse!

For en perfekt størrelse han hadde og for et flott navn!

 

Det hørtes ut som om du hadde noen tøffe tak underveis, jeg gikk fra 4 cm til full åpning på 1,5 timer - så jeg kan forestille meg hvor hardt du hadde det som kun brukte halve tiden!!

 

Men, nå er alt det tøffe bak deg og du kan bare nyte tiden!

 

Hvordan er formen din, forresten? Ble du lenge på sykehuset?

 

 

Håper alt står bra til med deg og de små, kos deg!!

 

Klem fra Femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye!! Ennndelig!! :-) En fødsel er aldri lik en annen' date=' det er iallefall sikkert! Men ut kommer de alle sammen :-) Tok du noe mens veene økte på, lytsgass e.l.? Jeg slukte i meg lystgass i altfor mange timer, har lyst til å holde ut uten det neste gang.

 

Kos deg med lille Jan Marcus, og slapp av og glem slanking og husarbeid for en stund! Nå gjelder det å bare spise, slappe av, skifte bleier og kose :-)[/quote']

 

 

Takk!:-) Her skal det slappes av og koses i mengder!!!!

Jeg brukte lystgass de siste 2 timene, fram til da brukte jeg akupunktur og badekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du endelig har fått babyen din!! Gratulerer så masse!

For en perfekt størrelse han hadde og for et flott navn!

 

Det hørtes ut som om du hadde noen tøffe tak underveis' date=' jeg gikk fra 4 cm til full åpning på 1,5 timer - så jeg kan forestille meg hvor hardt du hadde det som kun brukte halve tiden!!

 

Men, nå er alt det tøffe bak deg og du kan bare nyte tiden!

 

Hvordan er formen din, forresten? Ble du lenge på sykehuset?

 

 

Håper alt står bra til med deg og de små, kos deg!!

 

Klem fra Femalia :-)[/quote']

 

Takk!:-)

Jeg dro hjem i dag! 2 døgn etter jeg fødte!

Formen er mye bedre denne gangen enn etter forrige fødsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

så masse. det er like spennende hver gang med en fødsel- for ingen er lik og ting forandrer seg utrolig fort ;)

 

Nyt tiden. Tenk på deg selv og babyen fremfor alle andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...