Gå til innhold

Grys svangerskapsdagbok


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

Nok en dag med vonde kynnere, at det ikke kan skje noe snart.... Nå begynner jeg snart å leke kenguru og hopper rundt i hagen for å få vannet til å gå..... på en annen side er det kanskje ikke så lurt siden vi faktisk har naboer og gubben har tenkt å bo her en stund...... ser antageligvis noe merkelig ut om et høygravid

kvinnemenneske hadde hoppet rundt i hagen..... da hadde vel Veum menneskene komme med tvangstrøya!!!! Men for å være helt ærlig er denne tilstanden til å bli sprø av... Jada jeg vet at det setter seg selv i gang når det er klart, men hva hjelper det meg når jeg vil at det skal være klart NÅ!!!!!!!!!!!

 

Hjertesukk fra klagetrollet...... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Hei på deg!

Må bare innom og sympatisere med deg. Jeg syns det var forferdelig tungt å gå der siste mnd bare å vente på at ting skulle sette igang, på toppen av det hele trodde jeg at jeg hadde termin ca den 7 juli og jeg fikk først den 28 juli... Og da hadde jeg ventet i spenning i fire uker før "min" termin... Halleluja, det var en laaaaaaang mnd!

 

Du skal se at ting skjer når som helst, siden kynnerne ikke slipper taket. En venninne som fikk sist fredag, hadde kynnere i lange tider før de plutselig gikk over til rier. Og *vips*så kom det en bitteliten babygutt! :-)

 

Slenger over enda mer fødestøv, heldigvis har jeg et digert lager å ta av! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei.... Jeg tror jeg ser tastaturet men er ikke sikker, forkjøla i øyne, nese og ikke minst hals. Våknet 3.30 i natt med en hals som kjentes ut som det var blitt brukt skurebørste i. Etter det sov jeg ikke noe før jentungen våkna 7. Men jeg fikk lagt meg 8 igjen for jentungen ble med farmor. Etter et par timers søvn skulle man tro at man skulle blitt bedre, neida, mer sår i halsen,absolutt ikke lyst på mat osv. Jeg kommer ikke til å få inn linsene i dag så da er det å flakse rundt som en halvblind tomsing og snuble i alt som er. Har ikke kjempemye styrke på linsene men øya er en smule gjengrodde også.

Så nå skal jeg være syk i noen timer og slappe av. Når jentungen kommer hjem har jeg ikke tid, ho er aktiv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nå har jeg fått litt vann i kroppen, får "sokkemerker" på leggene og de blir værende. Men i dag er det prikk 2 uker til termin så det er kanskje ikke så veldig rart at det blir liggende litt vann igjen i bena. Det er jo et enormt press for de stakkars årene i bena at magen ligger og klemmer.

Hadde det de 3 siste ukene av forrige svangerskap også, men bena er heldigvis bare litt hovne, ligner ikke på tømmerstokker riktig ennå.

Eller hoster jeg en hel del og er forkjøla, men jentungen er bedre heldigvis, ikke rød rundt øynene lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som er så syk og som samtidig har kjempestor og tung mage!!

 

Men, for å se på det positive, jeg har hørt flere si at de som høygravide ble syke og at da de ble friske igjen satte fødselen igang!

Kanskje det gjelder for deg også???

 

Er jenta di blitt syk også? Så nå må du som allerede er syk ta deg av en liten syk pike, også?

 

Hello, oversender all min sympati og håper dere blir friske snart begge to!

 

Og når det gjelder vann i kroppen, så forsvinner det sikkert raskt - det er bare enda et tegn på at ting nærmer seg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

.....der har dere meg! I natt var tredje natten på rad med hostekuler og 3-4 timers søvn. Og første formiddagen jeg greide å sove litt, greide å sove 2,5 timer etter jentungen ble hentet og da har jeg faktisk endt opp på mellom 5-6 timers søvn dette døgnet. Trenger muligens ikke å si at jeg går rundt i en halvdøs på dagtid og.... Av såpass mye hosting får man vondt i hodet, og rennende nese osv. Akkurat nå er jeg glad at fødselen ikke har startet, det tror jeg ikke jeg hadde orket. Men jeg blir nok bedre snart håper jeg! Det er typisk da, nå har det vært plussgrader omtrent hele vinteren her, og så plutselig, når jeg begynner å bli syk, er det minus 8 på dagtid og minus 15 på natten. Æsj! Men jeg er tross alt bedre i dag enn i går så noe positiv er det jo! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei og hopp! Her er det fortsatt en stor trill rund mage....til min store frustrasjon!!

Nå er det kun 5 dager til termin og jeg syns godt at ungen kunne komme ut:-)

Jeg gå rundt med kynnere i rygg og mage og det er ubehagelig, vil ha veer. Begynner å bli frisk igjen selv og da er det greit at ting hadde satt i gang. Men jentungen er forkjøla og sambo er forkjøla, så nå blir jeg vel "sykepleier" de neste dagene. Men for all del, sambo har vært hjemme fra jobben for å ta seg av jentungen når jeg har vært syk og hostet 3/4 av døgnet, så nå er det min tur nå når elsklingene:-) mine er syke!

Vi får se hvordan ting går, skal til jordmor i morra, ukentlige sjekken. Går kun der ettersom jeg ikke har vært syk i svangerskapet, da gidder jeg ikke å fly ned legekontoret:-) (hater å gå til legen......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det skjer noe for deg snart. Jeg vet godt hvordan det føles å gå å vente.

Med førstemann startet fødselen 6 dager før termin og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle gå over termin med nr.2. Han ble tatt med KS 11 dager over termin.

Ønsker deg lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei.... I morra har jeg termin og foreløpig har det ikke skjedd noe bortsett fra små nappinger i rygg og mage. Det ser ut til at jeg går over tida denne gangen også og jeg syns synd på omgivelsene mine og meg selv. Furte furte.... Dette er så kjedelig..... Men det er ikke så mye jeg får gjort med det....desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg SÅÅÅÅÅ spent på om du hadde fått bebisen din, siden jeg ikke har vært innom sidene på ca en uke. Skjønner at du begynner å bli skikkelig LEI nå, du har ventet i over én mnd på denne lille spiren..

 

Har dere funnet ut noe navn til bebisen, forresten??

 

Nå skal jeg oversende det jeg har igjen av fødestøv og slike ting, krysse alle fingre tær, bein og armer og skal sende telepatiske fødetanker til deg.

Så da er alt klappet og klart for bebisen din å komme til verden, LYKKE TIL!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles

Håper du får en flott fødsel! Du har vært utrolig flink med kostholdet ditt. Jeg er imponert.

(Hilsen meg som fikk +20 i forrige svangerskap, og var allerede polstret. Til mitt forsvar hadde jeg bekkenløsning og kunne ikke mosjonere så mye, da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Nå var jeg SÅÅÅÅÅ spent på om du hadde fått bebisen din' date=' siden jeg ikke har vært innom sidene på ca en uke. Skjønner at du begynner å bli skikkelig LEI nå, du har ventet i over én mnd på denne lille spiren..

 

Har dere funnet ut noe navn til bebisen, forresten??

 

Nå skal jeg oversende det jeg har igjen av fødestøv og slike ting, krysse alle fingre tær, bein og armer og skal sende telepatiske fødetanker til deg.

Så da er alt klappet og klart for bebisen din å komme til verden, LYKKE TIL!!!!! :-)[/quote']

 

 

Første dag på overtid og ingen indikasjon på at noe skjer bortsett fra de vanlige kynnerene. Navnet vi etter all sannsynlighet har endt opp på er Jan Marcus.

Ultralyd termin er IKKE til å stole på!!! Tror egentlig mer på den første terminen jeg fikk som er 8 februar. Dagen etter min bursdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Håper du får en flott fødsel! Du har vært utrolig flink med kostholdet ditt. Jeg er imponert.

(Hilsen meg som fikk +20 i forrige svangerskap' date=' og var allerede polstret. Til mitt forsvar hadde jeg bekkenløsning og kunne ikke mosjonere så mye, da..)[/quote']

 

 

Takk! Jeg går bare og venter nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Krysser fingre og tær for at det skjer noe snart, kanskje i natt!?! Det er vel om natten det ofte setter i gang? Sånn var det med meg. Jeg fødte forøvrig dagen FØR min egen fødselsdag, da følte jeg ikke for å bruke lenger tid, brukte 36 timer :-/

 

LYKKE TIL!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nok en dag uten tegn på at noe skal starte..... Jeg er en antydning til amper nå, det måtte selvfølgelig skje at JEG som med masse annet har den uflaksa å gå over terminen med nr 2, når jeg har hatt 2 tette svangerskap..... sikkert prisen jeg må betale for å ikke ha hatt problemer i svangerskapet..... det hadde nok vært urettferdig om jeg i tillegg skulle ha født til termin eller aller helst før! Men den gang ei.... sur sur sur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen skikkelige rier...?

Hvor mange kilo har du lagt på deg, nå da? Du må jo være strålende fornøyd med egen innsats, imponerende!!

 

Fortsetter å holde armer, bein, tær og fingre krysset, for at bebis kommer snart

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Fortsatt ingen skikkelige rier...?

Hvor mange kilo har du lagt på deg' date=' nå da? Du må jo være strålende fornøyd med egen innsats, imponerende!!

 

Fortsetter å holde armer, bein, tær og fingre krysset, for at bebis kommer snart

 

:-)[/quote']

 

 

 

Ingen veer, bare masse vonde kynnere..... Jeg har lagt på meg mellom 12 og 13 kg, men jeg ser selv at det er en del vann. Er ikke kjempehoven men litt er det jo, hadde vært rart om det ikke var noe, magen ligger jo og presser på blodårene nå... Har fått overtidstime på sykehuset 13 februar, men jeg håper jeg slipper å ta den.

Tror jeg ender opp med å ha veer på bursdagen min (7 feb) denne gangen, da er jeg 5 dager på overtid, gikk 6 dager over med jentungen så det blir vel akkurat litt kortere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med magen? Fortsatt like stor?

 

Skal se at nurket venter med å komme, for å gi deg århundrets bursdagsgave!

 

Jeg har vært litt slapp med å krysse alle lemmer på kroppen i det siste, så nå setter jeg igang igjen! Skal se at veene kommer som rekende på ei fjøl! (hva nå enn det egentlig betyr...!!)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg som fyller ditt år, osv! Gratulerer så mye med bursdagen din!

 

Har du fått århundrets gave allerede kanskje, siden vi ikke har hørt noe fra deg siden i går?

 

Vi var på helsestasjonen i dag, og bebisen min sprenger kurven for høyde..! Hun er allerede 71,5 cm og veier 7700 gram. Og da er hun knappe 6,5 mnd...!

Gleder meg til å høre hvor stor bebisen din er, når den endelig bestemmer seg for å komme ut i den store verdenen!

 

Lykke til, vennen, håper du får en strålende fødselsdag!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...