Gå til innhold

Påskespurten - heng deg med!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Hei Gopio!! bare kos med mere liv her inne spør du meg da ;-) Det er jo aldri for sent

Jeg har liksom ikke fått helt styr på denna spisinga enda sjøl jeg, jeg driver også bare på her inne uten noe kurs.

Men syns da ikke det hørtes såå værst ut jeg da..Har du regnet ut dagsbehovet ditt da?? da kan du jo bare legge det inn og sjekke!!

men blir det ikke kjedelig med bare brød?? hehe jeg er veldig lite glad i brød da men det er jo meg :-) spiser mer havregryn og sånt stasj

 

Ellers går det ganske tregt med meg om dagen

hadde veie dag i går igjen og vekten viste pokker meg opp en halv kilo men ned en cm i livet altså 72,5 og 78..hm...

lurer veldig på hva jeg gjør galt nå ..

trener masse og har hatt ca 20 trimpoeng i uka.

Jeg er veldig heldig og ser fort resultater av trening da, så det er hvertfall motiverende, men ingen forskjell på klær eller vekt ...arg....

Kanskje er 1900 form ye for meg uansett om det stemmer med utregninger :-( ?!!!

 

Men er veldig nysgjerrig etter hvordan det går med resten her jeg!!!?!

Som fridamor så savner jeg dere ;-)

 

En fin lett uke til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Hei!

 

Her er jeg, iallfall!

 

Jeg hadde veiing i går og hadde gått opp 0,6 kg. Ikke særlig fornøyd med det.

Men som jeg har beklaga meg for før i uka så har det gått trått. Jeg trente en del og følte meg så sliten og tung i kroppen så jeg følte hvor det bar.

 

Men denne uka her er jeg klar for nedgang igjen. Stølheta har gått ut (leste forresten på en tråd at når du starter å trene så samler vannet seg i musklene og du øker i vekt). Virker logisk og det trøsta meg iallfall!

 

I går var vi på innkjøp i Oslo og det tok hele dagen til langt på kveld. Det ble dårlig med servering, mye kaffe og vann. Jeg måtte på toalettet hele dagen så jeg tror at vekta går nedover igjen nå.

 

Denne uka skal jeg også ha 10 trimpoeng. Får satse på noen små delmål og se framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Piny, denne uka SKAL vi ha nedgang i vekta, ikke sant??

Du har jo trent masse da...Kanskje den teorien om at vannet samler seg i musklene stemmer for deg også. Plutselig får vi sikkert nedgang. Og så lenge målene går ned så får vi glede oss over det. Jeg har gått ned 2 cm. på hvert lår, nærmer seg 4 cm endring i livmål. Rumpe og hofter er omtrent det samme. Der synes jeg det vanskelig å måle sikkert, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvordan vi skal komme ned 10 kg. på 12 uker??? Vet ikke helt, jeg. Er jo ikke sikkert det blir så mye heller. Kanskje blir det 10 kg. på 26 uker, dvs. fram til sommeren.

 

Ser jo det nå at vektnedgangen går ikke så fort som jeg kunne ønsket meg!

Det viktigste er kanskje å ikke se så langt fram og så langt ned, bare ta en uke av gangen og bestemme seg for å være flink....

 

Jeg spiser også en del brød, men jeg baker "Ingers rugbrød" som er veldig grovt og har tro på at det er bra for meg. Setter fart i fordøyelsen iallfall! Er også veldig glad i havregrøt til frokost.

 

Til middag lager jeg alt mulig, spiser bare 1 potet eller ca. 100 g. ris. Koker mye brokkoli og blomkål (som erstatter potet 2 og 3) og spiser gjerne det i tillegg til salat til middagen.

 

Jeg har tro på å variere maten, teller ca. 1600 kalorier pr dag men alt er dessverre ikke like sunt. Jeg trenger noen små utskeielser innimellom!

 

Lagra samme innlegg to ganger i sted, håper denne legger seg riktig.

Er litt amatør ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig denne uka vi slår til da Fridamor ;-)

Vel har nå funnet ut at jeg skifter veie dag til fredag morgen føler det er riktigere en mandag føler meg altid oppblast etter helgen selv om jeg spiser sundt fordi jeg spiser helt annen mat...

Når har dere andre her veiedag forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, vi får se, da. Har du veid deg i dag, du da??

 

Det ser vel bedre ut for meg, men dette går sinnsykt langsomt. Jeg blir litt opptatt av vekta. Har en mann som kjører Fedon-mat. Han holder seg helt unna brød, potet, ris osv. Vekta hans raser jo ned.

 

Jeg føler for å ta denne varianten her med normal mat og telling av kalorier. Blir vel kanskje litt for mange kosemerker. Jeg må tenke litt på det. I motsetning til han har jeg vært veldig flink til å trene.

I dag var jeg på +0,2 i forhold til det laveste 73,1.

...men, så det positive: Jeg målte meg og nå har jeg gått ned 5 cm rundt midjen. Det nærmer seg -3 rundt hvert lår, rundt hofte og rumpe er det også ned iallfall 2 cm.

 

Så da fikk jeg litt gøts til å fortsett litt til. Det er jo fortsatt par dager igjen til neste off. veiing også....

 

Så du forresten kostholdsdiskusjonen på Holmgang? tror det var onsdag. Det skjer en del på kostholdsfronten, og det er morsomt å se at partene har startet en konstruktiv diskusjon om hva man skal spise for å gå ned i vekt. Fedon får ikke så mye motbør som tidligere.

 

Litt av poenget er vel at når man tyr til karbohydrater f.eks. etter trening så hindrer det kroppen i å starte fettforbrenningen, derfor er det sikkert lurt å tenke på hva man fører i seg.

 

Kroppen er nok mer komplisert enn vi tenker over. Jeg skal iallfall framover nå forsøke å være enda flinkere på å unngå karbo....men det er så vanskelig!

 

Dette ble langt, men jeg hadde så mye på hjertet....

 

Vi får stå på....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Æsj nei fikk ikke sett den debatten!! var det en bra debatt??

Jeg trur uansett at i lengden hadde ikke jeg greid meg helt uten brød, pasta etc. så føler det er lurere for meg også å følge grete roede for dette kan man jo følge resten av livet..kan sikkert det me fedon og men ikke jeg trur jeg hehe...

 

Nei blei ikke noe veiing på meg i går følte nemlig det bare ville vært demotiverende siden det bare er 4 dager siden sist veiing så jeg vente til mandag og tar en sånn mellom veiing bare for meg selv også veier jeg og måler på neste fredag...

 

Men stå på fridamor du er jo super flink virker jo som cm og kg renner av deg :-D

 

Jeg er litt for flink til å bruke opp kosemerkene jeg trur jeg heheh..vel det er jo helg så nå skal jeg hvertfall kose meg meg god sunn mat også får vi se åssen det blir med vin og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Tenk, jeg var på Elixia kl.10.00 i dag og ble med på en total aerobictime. Det ble en fryktelig start på dagen, så nå er jeg ganske "pudding". Men det er godt også da. Blir jo så masse trimpoeng av det!:)

 

 

Blir litt rødvin i helga for meg. Tok 2 glass i går kveld og blir det samme i kveld sikkert. Holder meg til rødvin og drikker ikke øl i det hele tatt nå. Skjeler litt til hva Fedon mener og tenker jo litt på hva som er sunnest også. ...og rødvin er fortsatt sunt, er det ikke???

 

Vekta renner nok ikke nedover, nei, men jeg har et håp om at det skal være litt forandring på mandag. Hvis ikke, så har jeg stått på samme vekta i 14 dager. Det er litt surt. Men, som sagt før, jeg trøster meg med cm-målene, da! ...men jeg har såååå lyst til å se 72-tallet nå, bare 72,7 f.eks. så ville det vært totalt 3 kg. ned fra jeg starta... Jeg gir ikke opp ennå, nei! Jeg må nok mobilisere alle viljestyrke i helga om det skal gå bra. Jeg blir så sinnsykt sulten av å trene også da...

 

Ha det fint i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du var i går fridamor...det er sånn som motiverer meg til å fortsette selv om jeg er super nede akkurat nå..

 

Jeg greide ikke vente med å veie meg, følte jeg hadde beggynt å gå ned litt mer nå også gikk jeg på vekta og veide 74 altså MER enn start vekta...Herregud hva er det jeg gjør galt!!!!

Er veldig forfjamset nå, har trent 22 poeng denne uka har i gj.snitt 2020 kcal om dagen...kanskje dette er for mye???

etter formelene her inne ligger jeg akkurat på grensne til å ha meny fire men ville prøve å ligge på 1900 da jeg synes mer hørtes helt absurd ut...

 

Nå vet jeg virkelig ikke bak og fram..kanskje jeg regner feil men jeg bør vel gange med 1,5 da jeg trener såpass mye og har ingen fast jobb men jobber i snitt 3-4 dg i uka og det er alltid fysisk dvs. ca 15000++++ skritt om dagen bare på jobb???

 

Har ikke alltid peiling på når jeg skal ha mensen, trur det nermer seg men kan man virkelig gå så mye opp før mensen???

Nå har jeg mest lyst til å bare drite i alt men SKAL IKKE det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Du er jo kjempeflink som har så mange trimpoeng. Jeg ser også på vekta at det stopper opp når man trener så hardt. Jeg har en følelse (eller har jeg lest det?) at musklene binder vann i perioder med hard trening. Du skal se at plutselig spretter vekta ned! Jeg tipper at du ser det på kroppen din at du har vært flink og det er jo det som betyr noe.

 

Jeg ser iallfall godt på meg selv at jeg blir slankere og strammere så da får vekt være vekt! Er litt spent på morgendagen... Bruker du målbåndet da??? Der ser du framgangen og det er like bra som den pokkers vekta! Den skulle vi egentlig hive ut for det er så lett å bli alt for fokusert på den.

 

Jeg synes over 2000 kalorier pr. dag høres litt mye ut, jeg, men hvis du har regnet ut at du skal ha det så er det vel greit. Er det fordi du trener så mye? Jeg forsøker å ligge på 1600 +- selv om jeg trener. Mine kosemerker er med i tellinga og jeg prøver å ikke spise så mye ekstra selv om jeg har trent hardt. Men det står hardt for jeg blir veldig sulten av det!

 

Vi står på videre....Resultatene kommer, garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Veiing i dag: 72,6 kg. (1,1 ned i forhold til forrige mandag, 0,5 under laveste for 14 dager siden). Endelig lønn for strevet!

 

Gått ned 5 cm rundt bryst, 5 cm. rundt midje, 3 cm. rundt hofte 4 cm. rundt rumpe, 2 cm rundt lår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super masse gratulere.. KJempe gøy å høre!!!

Tror nesten jeg må høre på deg ang det å begynne å måle flere steder enn bare midjen... :-D

I dag har jeg hatt en super aktiv og digg dag. Stått på langrenn for første gang siden husker ikke når..hehe det må ha vært litt av et syn gikk og lo litt for meg selv ja men det er super trening altså...

Og har til sammen sanket hele 6,2 poeng i dag super happy :-)

 

Ha en fortsatt fin lett uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

I går kasta jeg meg i bilen og trodde jeg skulle på total klokka åtte på kvelden. Da jeg kom dit så var den allerede i gang, den hadde begynt halv åtte. En spinningtime hadde begynt kvart på åtte og jeg ble med der til den var slutt dvs. en halv time. Jeg var nesten ikke svett og orka ikke å gå på styrke med vekter etterpå. Det er ikke noe for meg! (tror jeg)

 

..så da ble det egentlig bare rot og jeg har litt å ta igjen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med.....

 

Begynte på mandag og veier nå 63,4 kg, høres kanskje ikke så mye ut, men under betraktning om at jeg er 155 cm høy så er jo dette litt mye.

Livvidden min er 75 cm.....

 

Skal veie meg igjen på mandag og håper å ha gått ned en kilo eller noe deromkring. Målet totalt er å komme ned på 54 kg

 

Gøy å se at det går så bra for dere andre, stå på!!! Dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, dette går da rette veien iallfall, men i rykk og napp. Jeg har vært i en god fase nå, og det hjelper godt på motivasjon i fortsettelsen.

 

I dag har vi vært på innkjøp og det er dårlig med servering. Til lunch stupte vi inn på McDonalds og kjøpte en ElMaco m/ salat i stedenfor pommes frites. Kl. 18.00 var vi ferdige og det nærmeste vi fant var en Burger King så da prøvde vi likegodt en Fedon Burger kylling m/grovt brød og fortsatt salat istedenfor pommes frites. Fant ikke kaloriinnholdet på den, men det er vel litt mindre kalorier enn den vanlige. Innimellom har det blitt 2 gulrøtter og noen mandler/rosiner som mellommåltid. Sånne dager er alltid vanskelige, men totalt er det etter mine beregninger det jeg skal ha.

 

Fikk da med meg en treningstime før jeg dro hjem. Det var en ny time"Easy Funk" . Faktisk ganske morsomt, men jeg trenger nok et par ganger til før jeg får det til.

 

I helga skal jeg på malekurs og må prøve å få med meg litt nødproviant som går an å spise uten at det blir et lass med kalorier......Dårlig med trening blir det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

Da har jeg oppdatert listen og jeg skal ikke la det gå flere uker til nestegang folkens

 

Jeg har hatt litt startproblemer etter jul men nå er jeg i gang og fører flittig dagbok her inne. Håper dere fortsatt er med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du jo....! Jeg trodde tråden var lagt ned og hadde gitt den opp!

 

Jeg har hatt veiing i dag. Ikke det helt store.

Jeg veide 72,9 for fjorten dager siden. Da var jeg misfornøyd.

Så var jeg i Tyskland nesten en uke og mista en mandagsveiing, kom igjen onsdag kveld i forrige uke og så har det vært bakst og bursdagsfeiring denne helga.... Vekta viste i dag 72,8. Ikke noen stor framgang, men jeg er fornøyd omstendighetene tatt i betraktning....

 

Nå er jeg glad for at jeg har holdt samme vekt, og er veldig motivert for å være flink og gå ned i løpet av denne uka. Jeg skal være hjemme i ukene framover og synes at jeg har mye mer kontroll da. Har forresten fått med meg et gulleple på hver av ukene og kjenner at formen blir bedre. Så det er jeg fornøyd med!!

Man må tross alt ha fokus på det positive!

 

....og det er ganske lenge til sommeren, er det ikke..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er jeg. Uff bekalger at det har gått litt trått med meg men skal skjerpe meg nå.

 

Det er noen uker igjen til sommeren så vi skal nok klare å få bort en del flesk til da. 18 uker til st.hans er det

 

Jeg er i siget nå så bare ingen forstyrrer meg så går det bra ....

 

Ingen bursdager eller andre hyggeligheter i nær framtid som kan friste meg ut av driven jeg er inni nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...bare ingen forstyrrer meg.... Jeg må ha kontroll! Det har gått bra hittil denne uken så jeg synes at jeg på sporet! Skal på spinning nå før jentetreff! Håper det ikke blir for store fristelser!

 

Jeg VIL HA resultater denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får fokusere hardt på mandagens veiing og tenke over tilfredstillelsen det gir å gå ned 1 kg. Jeg holder stand enda og bare jeg nå kommer nedi 76,? så begynner jeg å jobbe mot en vekt jeg ikke har sett siden jeg var 5 mnd på vei med minstemann. Ca 2 år siden er det.

 

Så blir neste mål 70 kg og ned til 65 kg. Der har jeg ikke vært på maaange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. i går kveld var jeg bedt på treff og jeg var spent på hvordan det ville bli mht mat. Da vi kom fikk vi servert masse rå grønnsakbiter med dip. Det var kjempegodt. Veldig lenge siden jeg har laget det så det skal jeg gjøre en dag.

 

Så kom kaka og kaffen. Det ble et stykke (ikke så stort) gulrotkake, og det syntes jeg at jeg kunne ta etter en hard spinningtime.... Så jeg tror ikke kvelden ødela altfor mye.

 

Dagen i dag har gått greit. Føler meg ganske mett da jeg har laget chili con carne. Tror ikke det ble så mye kalorier. Har ikke registrert det ennå. ...men det var veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. i går kveld var jeg bedt på treff og jeg var spent på hvordan det ville bli mht mat. Da vi kom fikk vi servert masse rå grønnsakbiter med dip. Det var kjempegodt. Veldig lenge siden jeg har laget det så det skal jeg gjøre en dag.

 

Så kom kaka og kaffen. Det ble et stykke (ikke så stort) gulrotkake' date=' og det syntes jeg at jeg kunne ta etter en hard spinningtime.... Så jeg tror ikke kvelden ødela altfor mye.

 

Dagen i dag har gått greit. Føler meg ganske mett da jeg har laget chili con carne. Tror ikke det ble så mye kalorier. Har ikke registrert det ennå. ...men det var veldig godt![/quote']

 

Det høres bra ut. Nå har jeg akkurat steppet i 20 minutter og styrke i 10 minutter. Må ta det litt piano enda for å se an ryggen min. Har akkurat gått igjennom en lang periode med vondt rygg nemlig. Men det kjennes bra ut. Planene videre er å få begynt på aerobic igjen og så tenke jeg at jeg skulle prøve å like spinning. Har bare prøvd det en gang før og likte det ikke noe særlig... Men elsker å sykle om sommeren da så motivasjonen er å få treng opp sykkelmusklene fram mot våren. Så blir det ikke så hardt å starte sykkelsesongen. Og jeg inbiller meg at spinning må være skikkelig fettforbrenning.

 

Ha en fortsatt sunn og energisk uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i spinning. Jeg kan alltid være med på spinningtime og yte max uansett hvor god eller dårlig form jeg er i. Hvis jeg ikke har trent på en stund så starter jeg med spinning. Aldri strekker i beina, eller noe som er vondt eller småskader.

 

Da jeg holdt på med mye aerobic for noen år siden, hadde jeg vondt både her og der. Fort gjort å få en strekk eller forstuing i et svakt øyeblikk, knærne mine hadde lyder som om de var fulle av sukker og jeg hadde også periodevis vondt i ryggen. Man må iallfall passe på å ikke hoppe for mye.

 

Nå forsøker jeg å variere mer og tar ikke så mye mer enn en aerobictime i uka, resten trener jeg spinning, en tur ut gå/løpe/ski etc. Jeg synes også det er deilig å svømme en gang i blant, men det er ikke hver uke. Da må man ha litt tid, synes jeg.

 

Dette er da mine erfaringer. Nå har jeg passert 45 og vil ikke ha noen idrettsbelastninger/skader.....

 

Iallfall, spinning er gøy! ..og det er mye teknikk, det også. Tror det er veldig bra for jeg svetter veldig mye, og ofte føler jeg meg helt tømt for energi etter timen.

Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningen høres bra ut, skal komme i gang der. De har også timer kl 7 på morningen så det er jo faktisk mulig å få til en time før jeg drar på jobb.

 

Ellers er jeg veldig glad i aerobic jeg da, så må nok fortsette med det. Step er også gøy.

 

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt premenstruell her. Litt kort lunte og vannet begynner å samle seg i kroppen. Det er så kjipt. Må bare tviholde på motivasjonen, det blir en tøff uke. Men det skal gå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er jeg veldig godt fornøyd med! Har smugveid i dag og det ligger an til bra nedgang denne uka. Da blir jeg gira på å være flink i helga også....Jeg skal være alene hjemme, bare kose meg og spise små, enkle, sunne måltider...Kanksje en treningstime i løpet av helga! ..og så et par små kosevarer, planlagt og kontrollert!

 

Ha en fin helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...