Gå til innhold

Påskespurten - heng deg med!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Fridamor

Har vært en tur på fjellet, jeg skjønner du, derfor jeg ikke har vært her....

 

Det var da ille! Jeg har ingen gode råd, men håpet er jo fortsatt at det har med vann i kroppen å gjøre. Du får passe på å drikke mye og få i deg lite salt. Ro litt ned hvis du ikke er i form. Kjenner bare til det å gå fort opp i vekt når jeg er på korte eller lengre ferieturer. Da er det kjapt opp i vekt, men det regulerer seg jo når jeg kommer hjem til hverdagen!

 

Jeg hadde forresten bare gått ned 100 gram siste uke. Ikke mye å skryte av....

 

Lykke til, da, håper det stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Ja jeg håper det er den dårlige formen som gir utslag men det vil tiden vise.

Er sikkert bra innen mandag.

Jeg har tatt meg kraftig sammen nå, er så lett å gi opp og skli helt ut når det blir krøll med vekta.

 

 

 

100 gram ned er bedre enn 100 gram opp hehe

Må vel regne med litt dø-perioder innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Lenge siden jeg har sett på oversikten vår, så nå ble jeg veldig glad!!!;)

Også er jeg på 78 rundt livet nå.

 

Mandag dro vi på fjellet og vi spiste kylling for det er så lettvint og i går spiste vi en ferdigstekt karbonade og meksikansk tomatsuppe på ettermiddagen. Selv om kaloriinnholdet ikke blir på håpløst så blir det nok en del salt og krydder. Nå skal jeg være flink og spesielt forsiktig med saltet så skal vi se om ikke kiloene renner av...!! Føler meg lettere allerede.

 

Har kjøpt seifilet og skal lage en type fiskegryte fra Grete Roede-bok i dag. Det er godt og sunt!

 

Halvveis til målet a' gitt. Det var virkelig oppmuntrende. Jeg har venta så fryktelig på å se 70-tallet, men nå tror jeg det må skje snart.

 

Ha en fin dag!

I dag ligger det forresten an til en treningstime også. Det er på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Skal du følge noen av rådene du har fått?? Det er viktig å komme i gang igjen med nedgang ellers så er det lett å miste motivasjonen. ..og det skal vi vel ikke ha noe av nå, vel...?? Jeg synes du skal ta et skippertak med lite salt og mye sunt så kommer du på sporet igjen. Nå er det skikkelig vår ute, og vi går ei herlig tid i møte. Snart shorts-vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opparbeidet meg nytt pågangsmot jeg altså. Er i full gang igjen nå. Må bare bli i litt bedre form før jeg orker å trene

 

Gått ned 1 kg siden mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, jeg måtte bare veie meg i går og var da på 70,1. Ned 1,1 siden mandag. Kunsten er bare å veie det på førstkommende mandag...! Jeg var ganske høyt oppe og dro på svømming først og svømte 1000 meter, så var jeg på "Easyfunk" etterpå. En time med type "hiphop"-dans. Det var så morsomt. Har vært der en gang før, men da klarte jeg ikke trinnene. I går gikk det mye bedre.

 

I dag har vi besøk, ingen trim og håper jeg kan klare meg ganske bra mht. maten i helga!

 

Var forresten i byen og kjøpte meg løpesko og treningsdress i går også så det ble en god dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner den den treninga di altså. Vil så gjerne komme i gang med noe form for dansetrening jeg også. Tror jeg bare må prøve å få det til nå altså.

 

Blir spennende å se hva vekta viser oss på mandag. Jeg har bestemt meg for å ikke spise noe godis i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Er spent på i morgen, jeg også. Har vært flink i helga. Har hatt besøk i helga, men synes ikke jeg har spist så mye. Gikk 3 timer i Oslo i går. Må jo være trening det også, når man går på shopping....Slitsomt var det iallfall!

 

Har spist litt sjeldnere enn vanlig. Det blir ikke sånn at man serverer måltidene med 3 timers mellomrom. Har spist grovt brød til frokost. I morgen er jeg klar for havregrøt til frokost igjen. Da er vi alene igjen og de faste rutinene!:)

 

Ja, veldig morsomt med den dansetreninga. Tror ikke jeg så ut som noen hiphoper... Var litt stiv i armer og ben, men morsomt var det. Så sikkert helt teit ut! Godt at man ikke bryr seg om det lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så glad jeg er. Ned 2,6 kg denne uken så det er helt klart at jeg må ha hatt mye vann i kroppen.

 

Jeg har fulgt noen gode råd jeg har fått her inne:

Drukket mye vann (men det gjør jeg gjerne)

Minimalt med light brus

Spist ananas

Holdt meg unna gjærbakst (bortsett fra grovt brød og knekkebrød)

 

Også har jeg ligget på 1300 kcal hver dag bortsett fra lørdag, da ble det nærmere 1500. Ingen trening desverre, pga forkjølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg er sikker på at du svever...!!!

 

Jeg har også gått ned 0,8 kg. til 70,5 så jeg er kjempefornøyd. Har som sagt hatt gjester, men det har gått ganske bra. De har også vært opptatt av å være sunne!

 

Jeg har også en viss følelse av at all bakst er et onde. Fint og også vanlig brød, vafler, kaker, rundstykker osv. Ingers rugbrød og knekkebrød er det eneste som duger hvis man skal ned i vekt. Ananas bruker jeg en del av i salaten, særlig når vi har kyllingretter. Synes det er kjempegodt og hvis det er vanndrivende så er jo det fint!

 

Jeg er helt tom i hodet i dag etter å ha hatt gjester. Eneste jeg tenker nå er at jeg må få trent snart + tilbake til havregrøten til frokost!!

 

Har et mål for øyet nå: Jeg vil stupe under 70 denne uka!!!!

 

Vi snakkes!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå går det i rasende fart mot påske. Vi har to veiinger igjen før påsken senker seg over oss. Blir spennende så se hva vi havner på.

 

Etter påske bør vi kanske flytte oss overt til "Ned under 10 Kilo"

Jeg håper i hvertfall jeg skal klare å gå ned 1 kg til før påske og da har jeg totalt ca 10 kg igjen jeg vil bli kvitt.

 

Vil sette meg nye mål fram mot st.hans tenker jeg, det er 6 uker fra påske til st.hans så da blir det vel kanskje å prøve 4-5 kg fram mot da.

 

I august har jeg bursdag og rundt tall så da skulle jeg gjerne vært ferdig slanket men vet av erfaring at sommeren er tiden da jeg vanligvis går opp og ikke ned. Men denne sommeren skal vi være hjemme og forvandle en steinrøyse til en hage så jeg får jo mye fysisk arbeid da. Skal i hvertfall være veldig bevist på det at sommeren er en felle for meg. Skal nok grille like mye som vi pleier men det blir nok mer fisk enn kjøtt på grillen i år.

 

Fridamor du er kanskje ferdig slanket når du har gått ned de 4,5 kg du har igjen i dette målet her eller?

 

Så forresten på "Slankekrigen" i går og jeg blir ganske så inspirert av å se på det. Skulle gjerne hatt tid til å trene mye mer når jeg ser hvor fort de går ned og hvor stramme de blir i kroppen etterpå. Men før jeg får trent i det hele tatt må jeg bli kvitt den forkjølelsen og hosten. Ligger fortsatt og hoster halve natta.

 

 

Jaja, det ble vist et langt innlegg dette her. Men er bare så glad for å være i siget igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Veldig koselig at du skriver langt noen ganger....

 

Jeg har faktisk ikke tenkt så langt ennå. Etterhvert har jeg blitt veldig fokusert på en og en uke, og det at jeg har sett framgangen etterhvert. At det er påskemål vi har satt oss, har vært helt ute av mine tanker. Det deilige er at jeg ser disse fremskrittene og føler meg så trygg nå på at dette fungerer! Er kjempeglad og har masse energi! :)

 

Jeg håper forkjølelsen din snart går over, for det er klart at det tapper en for energi.

 

Jeg tenkte her om dagen at jeg burde snart vært på tråd "under 10 kg".

Kanskje vi skal flytte dit? Men da blir jo denne borte. Da kan det jo også hende at vi får med noen nye så det blir litt mer liv her. Vi er jo bare oss to nå, hvor ble det av de andre tro?? Men vi har det hyggelig iallfall. Jeg må ofte innom for å se om du har vært her.....

 

Hvis jeg tenker litt mere langsiktig, ser jeg fram mot de 10 kiloene ned, men vet ikke helt hvor fort det går. Etter det vet jeg ikke helt. Det er ikke skadelig for meg å gå ned noen kilo til, jeg er bare 1,63 høy! Det viktigste er jo også at man ikke går opp igjen. Programmet og tellingen her passer perfekt for meg så det kan godt hende at jeg fortsetter å telle kalorier og legge inn trimpoeng. For å beholde kontrollen og holde meg der jeg vil. Kanskje da prøve ut om 1900- 2000 kalorier er passe inntak.

 

Den tid, den sorg!

 

I dag har jeg vært på total trening igjen og styrke. Jeg blir helt skutt etterpå. Det ble 3,5 trimpoeng så jeg blir ganske tappet for energi. Jeg tar i det jeg kan. Høye kneløft er høye kneløft. ...og det er jeg kanskje litt for gammel og litt for tykk for! Jeg er jo ikke 20 år lenger, heller.... Etterpå smokka jeg i meg en hel smil som har ligget i veska mi i mange dager. Det ble noen hundre kalorier men jeg er fortsatt innenfor grensene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar en uke av gangen jeg også men innimellom må jeg ta et blikk framover også. Synes det er greit å flytte over til "ned under 10kg" etter påske. Det kan jo være en god motivasjon for at man ikke skal miste helt grepet i påsken og det hadde vært morsomt å få med flere. Er nok mitt fravær som gjorde sitt til at de andre forsvant fra denne tråden.

 

Forkjølelsen er på god vei tilbake nå, litt hosting og tungpust men håper at jeg fra neste uke skal få trent litt igjen.

 

Merker at denne uken blir en utfordring, skal ha mensen snart og da blir jeg straks mer fysen. Ligger vanligvis på 1300 kcal hver dag men et par dager nå har jeg kommet opp i 1500 og 1600. Men tror ikke det er noe krise altså. Har allikevel spist sunt og grovt.

 

Når det gjelder mine mål så satser jeg på å nå en vekt på 65 kg. Da er jeg 4-5 kg under grensa for overvektig, så får jeg se om jeg trives der. Lenge siden jeg har vært nedi den vekta. Før jeg fikk sistemann lå jeg på 69-72 og trivdes ikke med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken har så langt gått stort sett etter boken men nå har jeg jammen lagt på meg igjen, 400 gram siden mandag....

 

Men nå er mensen rett rundt hjørnet så det er nok forklaringen der.

Neste uke SKAL jeg trene. Skal nok også få lagt inn et par gåturer i løpet av helgen.

 

Mye å gjøre for tiden Fridamor? Håper i hvertfall alt går bra med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hallo!

 

Ja, vi har mye å gjøre og problemet mitt er da at jeg mister fokus spesielt på treningen. Og når det blir travelt så orker jeg ikke å bryte meg ut for å trene...

 

...men det blir snart et gulleple denne uka også så det er ingen krise ennå!

Skulle ha trent i ettermiddag, men så velger jeg det bort og da blir jeg egentlig kjempesur! Så teit egentlig! Jeg må ta meg sjøl i nakken så dette ikke blir en uvane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Problemet når man veier litt ofte er at da får man med seg alle de små oppgangene også.... Det må ha med vann i kroppen å gjøre og sikkert mensen også. Dette går seg til! Drikk masse te og vann! Hvis du spiser havregrøt til frokost i morgen med en halv liter vann å drikke, så skjer det masse i kroppen din og vannet forsvinner ut igjen....! Det gjør det iallfall med meg!

 

Lykke til og god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken for kropp eller sjel. Håper du snart får det roligere da.

 

De 400 grammene er borte igjen nå, hehe og ja jeg må slutte å veie meg hver dag, det har blitt en stygg uvane. Nå skal jeg ikke veie meg før på mandag.

 

I dag skal jeg på treff (scrapping) hele dagen og har planlaget hva jeg skal spise. Ingen utskeielser her nei. Vi er gudskelov flere slankere som skal dit så det bør gå bra

 

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Morsomt å høre at det går bra!

 

Jeg har hatt 2 dårlige dager: torsdag og fredag.

 

Jeg rakk ikke treninga som jeg hadde planlagt på torsdag kveld. Ble kjempedeppa og det ble en liten sjokoladesmell! Fredag var jeg i dårlig humør for at det gikk skeis på torsdag. Da kjøpte jeg en nystekt vaffel med jordbær og kom meg ikke på trening pga dårlig psyke....

 

I dag har jeg stått opp med det riktige beinet, startet med total-time kl 10.

Formen og humøret er supert, og jeg er på sporet igjen!!! Går fort til mandag og veiing, håper jeg ikke har ødelagt for mye med mine krumspring!

 

God helg! Kos deg litt i sola, også da....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spent på den og jeg skal nok være fornøyd om jeg står stille.

Mest fordi jeg ikke har fått mensen enda men også litt fordi jeg spiste litt ekstra på lørdag, i form av kyllingvinger og en liten masipan påskehare.

Men det lever jeg med.

 

Godt å høre at du har kommet deg over kneika.

Blir spennende å se hva vekten viser i morgen tidlig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ned 0,6 kg. til 69,9! Er kjempefornøyd! Enda det har vært noen utskeielser.

 

Hva med deg? Er du fornøyd? Jeg drar med Kiel-ferga i dag. Må være flink mens jeg er borte...Vi har tenkt å sjekke treningsstudioet der + at det er svømmebasseng med litt motstrøm. Så treningsklær og badedrakt er med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er glad i dag. Ikke bare har du gått ned mer enn forventen men du har også vippet under 70 tallet, så digg.

 

Jeg har faktisk gått ned, ikke mer enn 200 gram meg jeg er fornøyd med det. Som sagt så venter jeg mensen og kjenner at den er rett rundt hjørnet nå så.

 

Neste uke skal jeg se 76, ?, ikke 77,?

 

Jippi for oss

 

Ps, god tur med Kiel ferge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...