Gå til innhold

Påskespurten - heng deg med!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Etter å ha sklidd helt ut i julen er det på tide å sveive inn og starte på'n igjen

Det er ca 12 uker til påske og mitt mål er å gå ned 6-10 kg innen den tid.

 

 

Vil du være med meg?

 

Lager en liste med data i dette første innlegget som jeg oppdaterer ukentlig.

(Har ikke sjekket vitale mål, det gjør jeg nok på mandag.)

 

Carpa (167 cm):

Uke 1: 79,2 -

Uke 2: 79,2

Uke 4: 78,8

Uke 5: 77,8 - livvidde 91 cm

Uke 6: 77,2

Uke 7: 78,0 (5. mars og 4 uker igjen til påske)

Uke 8: 80,2 (HVA SKJER!!!)

Uke 9: 77,6 (Puuh)

Uke 10: 77,4

uke 11: 76,6

Status: - 2,6 kg

Mål - 10 kg - igjen 7,4 kg

 

Fridamor (163 cm):

Uke 1: 75,7 kg - 84

Uke 2: 73,5 kg - 82 cm

Uke 3: 73,1

Uke 5: 72,6 kg.

Uke 6: 72.8 kg

Uke 7: 72.2 kg

Uke 8: 71,4

Uke 9: 71,3 kg - 78 cm

Uke 10: 70,5 (Over halveis)

Uke 11: 69,9

Uke 12: 70,2

Status: - 6,2 kg

Mål 10 kg - 4,4 kg igjen

 

 

--

Slettet de som ikke har rapportert på lenge

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Jeg kan også være med her!

 

Jeg har holdt på i en uke på tirsdag. Veide 75,7 på tirsdag og vil gjerne ned til 65 (jeg vil nok være godt fornøyd med 66-67 også). Jeg er bare 163 høy, men har ikke tenkt å bli noen sylfide! Jeg har alltid vært litt kraftig. Det viktigste er at jeg føler meg vel både med klær og i bikini....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah jeg vil gjerne være med...hørtes ut som ca same målet jeg har. jeg er 173 og veier ca 73 kg.

jeg er egentlig fornøyd bare jeg kommer meg ned på 60 tallet igjen men gleder meg til å prøve 10kg med dere da det er det virkelig store målet..

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nu haR jeg trent og trent og vært nogelunde flink til å spise rett

det viste seg om ikke mye så litt på vekta nemli 72kg i dag.

glemte jo å måle livvidden sist men den er nuh: 80 cm :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hei på dere!

 

Ja, nå har det snart gått en uke. Det så ut på ukeskjemaet mitt som om jeg skulle måle og veie i dag så da gjør jeg det. Tenkte egentlig å veie tirsdag da for det er først i morgen det har gått en uke.

 

...men, resultatet er:

 

73,5 kg

livvidde 82 cm. (den var 84 cm ved start.)

 

Jeg har da gått ned 2,2 kg. på disse seks dagene.

Jeg er kjempefornøyd! Jeg gikk jo ned mest til å begynne med for jeg hadde vel mye vann i kroppen, spesielt etter nyttårshelga.

 

Jeg har 9,9 trimpoeng. Har gått(jogget) tur flere ganger, litt styrke og 2 spinningtimer. Skal prøve å få 10 trimpoeng i uka.

 

Jeg har ført opp alt jeg har spist og ligger på 1500-1600 kalorier pr. dag. Bare lørdag ble det ca. 2000. Jeg er en ulv etter karbo... så det blir litt smårester etter jula, men jeg tar en liten bit sjokolade eller en småkake ved behov. Jeg har bestemt meg nå for at jeg skal leve et liv med normal mat, ikke være så streng på alt. Hvis vekta stopper opp får jeg revurdere det. Lørdag hadde jeg et kjempekick etter en spinningtime med marsipan og sjokolade. Derfor ble det mye kalorier, men jeg tok meg pent inn etterpå med salat med reker og egg, så det gjorde ikke utslag på vekta.

 

Spent på hvordan det har gått med dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridamor: så flink du har vært. Deilig med enn sånn start etter julen tenker jeg.

 

Dere bestemmer veiedag helt selv altså, jeg bare oppdaterer etter hvert som jeg ser det kommer noe her jeg. Selv har jeg veiedag søndag.

 

Har oppdatert listen og rettet en feil, hadde vist byttet om på piny og kristinamor men nå skal det være riktig.

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg synes det har gått veldig fint. Enda jeg ikke har kasta all konfekten og småkakene.

 

Jeg merker at jeg får kroppen til å fungere og at den ikke går på sparebluss og det er morsomt. Jeg får vel mine nedturer når det stopper opp litt, men jeg håper å gå ned 1 kg. i uka.

 

Vet dere forresten hvorfor jeg ikke får startdato opp 02.01 lenger? Den forsvant da jeg la inn ny vekt og tall. Gjorde jeg noe galt eller er det fordi det ikke har gått en hel uke mellom veiingene?

 

Hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carpa!

 

Eg òg slappa litt for mykje av i jula...... men juleinnspurten sammen med deg var faktisk til stor hjelp - eg brukar å leggje godt på meg i førjulstida....!

 

No vil eg ned 6-8 kg til - har derfor laga ein "påskemålstråd" på "ned under 10 kg"!

 

Tvi, tvi, Carpa - stå på vidare! Gler meg allerede til å møta våren og sommaren med ein slankare utgave av meg sjølv!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuh er jeg litt ute og kjøre har kjøpt meg en flaske vin i dag og har bestemt meg for og kose meg med den..

 

men en ting jeg lurer på da er...

 

når man legger inn kosemerkene betyr det da at de 350kcal "tar" av de 1900 jeg skal ha i meg i dag?

eller er kosemerkene 350 ekstra kalorier vi kan kose oss med??

da vil det jo si at jeg kan "spise" 2250kcal i dag dersom jeg bruker alle eller????

 

Hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Kosemerkekalorier kommer i tillegg til de kaloriene du skal ha i deg på en dag. Så hvis du skal ha et inntak på 1900 kalorier hver dag, kan du ha et inntak på 2250 kal den dagen du ønsker å bruke kosemerkene(hvis du har så mange kosemerkekalorier igjen):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, så er det mandan igjen og veiing.....

 

Jeg har gått ned bare 0,4 kg. og er ikke helt fornøyd så da har jeg gått ned totalt 2,6 til 73.1. Livvidden er omtrent det samme.

 

Allikevel så er jeg ganske fornøyd. For tatt i betraktning at jeg har hatt middagsgjester 3 ganger forrige uke med litt ekstra og jeg har nå nesten tømt konfektesken og berlinerkransene.....og så var vi i 50 årslag på lørdag og spiste masse spekemat m/tilbehør, drikke og kaker til kaffen....og så greide jeg bare 6,6 i trimpoeng så er det vel greit!

 

Nå er det ny uke, og jeg skal være litt flinkere! Vil gjerne ha ca. 10 trimpoeng i uka og det skal jeg ha denne uka her...

 

En annen ting er forresten at jeg må ta med kosemerkene i beregningene mine. Siden jeg har noen nesten daglig så er jeg nødt til å regne de med i totalen...

Tror det er lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg fridamor ;-) syns du har vært flink jeg du har jo trent selv om du skjeiet ut litt.. og vekt ned er faktiskt vekt ned :-D

 

Jeg føler jeg har vært veldig flink uka som gikk men skeiet ut med både pizza, kanelbolle og vin i helgen. Følte allikevel at jeg har jobbet som en hest og så gikk jeg kun ned 1 kg og ingenting rundt livet..

huff...lurer på om jeg kanskje spiser lit mye men i følge beregningene gjør jeg ikke det. Eller kanskje det er omvend atr jeg spiser for lite...jeg vet at jeg egentlig har gangske høy forbrenning--.---

 

Æsj jah får bare se det ann en uke eller to og se om det løsner.. :-D

 

Keep up the good work!! heier på dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Fint å høre fra deg!

Kanskje du ikke spiser ofte nok?? Jeg har heller ikke gått så mye inn på livvidden

 

 

I går hadde jeg en tung dag.... Det er vel sånn at det svinger litt.

I dag har jeg spist omelett til frokost. Jeg skal møte søstra mi kl tolv i svømmehallen. Det blir bra. Jeg skal komme i gang litt tidlig i uka så jeg får 10 poeng. Har tenkt å kjøpe brodder så jeg kan gå fort på glattisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Jeg er litt treg i starten, men nå er jeg klar til å fortsette etter julen.

Kan jeg få slenge meg på dere?

 

Gikk ned fra 82 til 77,2 før jul, 77,1 nå, målet er 65 før sommeren.

79 cm rundt midjen.

 

Blir en tøff start med gjester i en uke, men jeg føler meg klar for å komme tilbake til hverdagen. Desv. blir det lite eller ingen trening pga. skulder skade, men det får ta den tiden det tar, bare det går nedover.

 

ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg fridamor ;-) syns du har vært flink jeg du har jo trent selv om du skjeiet ut litt.. og vekt ned er faktiskt vekt ned :-D

 

Jeg føler jeg har vært veldig flink uka som gikk men skeiet ut med både pizza' date=' kanelbolle og vin i helgen. Følte allikevel at jeg har jobbet som en hest og så gikk jeg kun ned 1 kg og ingenting rundt livet..

huff...lurer på om jeg kanskje spiser lit mye men i følge beregningene gjør jeg ikke det. Eller kanskje det er omvend atr jeg spiser for lite...jeg vet at jeg egentlig har gangske høy forbrenning--.---

 

Æsj jah får bare se det ann en uke eller to og se om det løsner.. :-D

 

Keep up the good work!! heier på dere alle[/quote']

 

Synes ikke du har noen grunn til å klage over bare 1 kg ned. Vent til det kanskje blir bare 0,2 eller 0 eller til og med opp.

Jeg har hatt noen uker nå, hvor jeg har stått nesten stille, selvom jeg har spist riktig og hatt over 20 trimpoeng hver uke. 1 kg ned er mye det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carpa!

 

Eg òg slappa litt for mykje av i jula...... men juleinnspurten sammen med deg var faktisk til stor hjelp - eg brukar å leggje godt på meg i førjulstida....!

 

No vil eg ned 6-8 kg til - har derfor laga ein "påskemålstråd" på "ned under 10 kg"!

 

Tvi' date=' tvi, Carpa - stå på vidare! Gler meg allerede til å møta våren og sommaren med ein slankare utgave av meg sjølv!

 

Helsing Jajo[/quote']

 

Hei Jajo

Lykke til videre med ditt neste mål. Det går nok strålende tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Jeg er litt treg i starten' date=' men nå er jeg klar til å fortsette etter julen.

Kan jeg få slenge meg på dere?

 

Gikk ned fra 82 til 77,2 før jul, 77,1 nå, målet er 65 før sommeren.

79 cm rundt midjen.

 

Blir en tøff start med gjester i en uke, men jeg føler meg klar for å komme tilbake til hverdagen. Desv. blir det lite eller ingen trening pga. skulder skade, men det får ta den tiden det tar, bare det går nedover.

 

ACE[/quote']

 

Hei Ace og takk for juleinnspurten.

 

Jeg fører deg på lista vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Jeg kommer luskende inn her med litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått oppdatert på en stund.

 

Jeg leter og leter etter motivasjonen min, den forsvant i julestria.......

Noen som har sett den?

 

Men uansett, nå er listen oppdatert. Mitt resultat er stillstand og dere andre er kjempeflinke. Det er motiverende for meg å se. Imponert over deg Fridamor, du kommer nærmere og nærmere målet for hver uke.

 

I dag begynner jeg på jazzballett så da får jeg ihvertfall den trimmen, også får jeg håpe jeg får tid til å legge inn litt mer trim etterhvert. Synes det er så mye lettere å ha et sunt kosthold når jeg trimmer.

 

Ha en strålende uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Da er vi flere her igjen og det er bra. Jeg var redd tråden bare skulle dø ut....

 

Takk, Carpa! Ja, det gikk veldig bra første uka, men det er klart det var mye vann.

Den ene kiloen var den som hadde slengt seg på i jula....Men det er jo godt at den forsvinner med en gang igjen.

 

Forrige uka var det bare 0,6. Jeg blir litt utålmodig, jeg, men jeg vet jo godt at vekta beveger seg ujevnt nedover. Det er en vanskelig balansegang å ville leve mest mulig normalt og beholde alle mine små goder, men også vil at vekta skal rase nedover. En vanskelig kombinasjon!

 

Men, jeg er godt i gang og fortsatt veldig motivert. Tellinga av kalorier og alt som skjer her inne hjelper meg veldig.

 

Til Ace og Carpa: Jeg er helt enig i at det vanskelig å komme i gang med en gang etter jul. Ja, det er første gang jeg har kommet i gang så fort, og jeg har jo også lurt i meg noen rester. Har ikke helt hjerte til å hive alt som ikke er så bra. Har fortsatt igjen en liten ribbe i frysern, kransekake, lefser etc. Det går an å legge opp til et fornuftig bruk av disse i helgene. Lefsene skal jeg forresten bruke til taco, leste at det var mindre kalorier i potetlefse(lompe) enn i tacolefser. Kjempegodt er det også.

 

 

 

Iallfall, nå er vi i gang, og jeg har som første delmål: ned 5 kg ved utgangen av februar. Da vil jeg gjerne være på 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hadde nok en liten sprekk i går med taco og rødvin osv......

Føler meg sliten og støl i kroppen denne uka etter all trening og ser ikke noen framgang på vekta nå. Føler meg guggen i magen etter i går også. Tror det blir mye krydder av den tacoen.

 

men,men, har starta dagen i dag med havregrøt, vann og kaffe. Kanskje jeg orker en spinningtime på ettermiddagen i dag. Sunn middag i kveld med biff og salat. Fortsatt er det lenge til mandag.....

 

Trenger litt piff..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hei! Det er da ganske stille på denne tråden her....

 

Helga har gått sånn passe, holder meg på ca.1600 hver dag, men ser ingen framgang akkurat nå! Blir så usikker på om jeg spiser riktig mengde mat, men jeg kontrollregnet igjen i dag og skal ha 1600. Føler meg jo ikke sulten så jeg får nesten dårlig samvittighet. Redd for å spise for mye. Har jo vært vant til å ha det litt vondt når jeg har vært på slankekur så dette er litt annerledes.

 

I morgen er det jo veiing så vi får se da.

Blitt dårlig med trening også i helga men det har da blitt et gulleple denne uka. Jeg har pleiet mine støle muskler og har tenkt å trå til igjen til uka.

 

Jeg har dessuten farget noen grå hår så jeg føler meg yngre og penere uten vekttap!!

 

 

Har vært rundt på diverse tråder i dag og lest om andre som synes det går trått i perioder, og det hjelper godt å lese at vi er flere og å ta med seg gode råd og trøstens ord.

 

Så konklusjonen er at psyken min er slett ikke verst nå, og jeg er kjempemotivert til å gå på en ny uke med nedgang på vekten og minst 10 trimpoeng! :)

 

 

Går det bra med dere andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med. Går ikke på noen GR kurs, men driver på for meg selv.. Vil gjerne komme ned til en trives vekt på 55 kg, er nå 66... :)

 

Hva gjør dere for å greie dette på 12 uker??

 

Jeg trener litt hver dag, det blir ca 10 trimpoeng i uken.. syns dette selv er bra.. men spiser nok alt for lite.. :) Klarer ikke å spise mer..

 

Spiser 2 brødskiver med div. pålegg til både frokost, lunsj og kveldsmat, spiser vanlig middag men prøver å ha mer grønnsaker og salater til.. Spiser mellommåltid med frukt eller grønnsaker mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag... Hørest dette heeeelt på jordet ut for dere som kan dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...