Gå til innhold

Påskespurten - heng deg med!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Jeg har også snikveid meg i dag..... og det var ikke så oppløftende...

 

Men jeg har vært flink, ingen utskeielser og jeg har trent på steppen hver dag. Vet at mensen er i anmarsj så det er nok litt ekstra vann som samles i kroppen nå. Får bare bite tenne sammen for jeg vet jo at det forsvinner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Hadde håpet at det skulle være mer denne uka, men helga ødelegger litt..

Jeg vil gjerne ha det litt godt i helga, så det blir litt ekstra!

 

Har gått inn 4 cm. i livet så jeg merker godt forskjell på klærne mine. Det er jo det viktigste! Totalt har jeg gått ned 3,5 kg. siden nyttår. inn 4 cm rundt livet.

Jeg merker også veldig godt på lårene mine som har gått innfra 61 cm til 58 cm.

 

Hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens innsats har gitt meg minus 600 gram og det er jeg veldig fornøyd med.

Hadde litt utskeielser i helgen men har også fått mensen og blitt kvitt litt ekstra vann i kroppen.

 

Da er jeg motivert for en ny uke med masse vann, fiber og fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket mine registreringer i dagboka her og den laveste vekten jeg har hatt er 76,1 kg. Altså 1,1 kg mindre enn i dag. Det veide jeg i juni i fjor, rett før vi dro på ferien. Jeg klarte ikke å hente meg noe særlig inn etter ferien hvor jeg la på meg noen kg, klarte vel å bli kvitt litt men så ble det enda mer når julen kom...

 

Min beste tid å slanke seg på er difinitivt nå. I fjor vinter gikk jeg ned 8-9 kg og det vil jeg gjerne få til nå også. Så får jeg være veldig klar over at sommeren er mitt svake punkt også må jeg prøve å være veldig forsikig.

 

Er så lei av å slanke bort de samme kiloen så nå skal de bort og hvor de enn reiser så er det ingen returbilett altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, ja. Jeg går også opp når jeg er på ferie.... Opptil 4 kilo på 14 dager, selv om jeg tror at jeg har vært litt flink! Det blir alltid en nedtur!

 

Men så går det ganske fort av igjen, hvis man passer på litt etterpå. Halvparten er vel bare vann.

 

Jeg har heller ikke lyst til å ta av de samme kiloene gang på gang...Nå hadde jeg lagt på meg mer enn noen gang før jeg begynte ved nyttår.

 

Jeg brukte Fedon-metoden for 2-3 år siden og gikk ned mye, men så er jeg jo gal etter karbohydrater så det ble vanskelig i lengden. Nå spiser jeg en potet eller litt ris til middag, og jeg føler mer for å telle kalorier enn å unngå alt av karbo...

 

Egentlig er jeg også fornøyd med 600 g denne uka, men jeg så at det lå an til å bli mer onsdag/torsdag i forrige uke og da blir det jo litt nedtur.

 

Har vært veldig flink i dag og er motivert for ei bra uke! Har jobba lenge i dag så det ble ingen trim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å trimme noe hver dag fra mandag til fredag.

Lørdag og søndag tar jeg fri. Steppet 20 minutter i går og tok 15 minutter med styrketrening og sit ups. Skulle gjerne vært så flink og strukturert at jeg tok sit ups hver dag. Det skal jeg prøve å få til. Ellers holder jeg meg til styrektrening annenhver dag.

 

Gubben og jeg har nå pratet om å prøve å få til en spinningtime i uken hvor vi kan gå sammen, det hadde vært ok. Må bare sjekke ut barnevaktmuligheter. Hun på 12 sier hun kan være barnevakt men jeg må tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink til å få til sånne småøkter hjemme med litt styrke osv.

Det burde jeg jo absolutt! En ting har jeg blitt flinkere til det er å gå tur, men da må jeg gå en bestemt løype som tar tre kvarter (veldig fort) og som det blir litt poeng av....

 

Nå har jeg jobbet hardt i to dager med flytting av en butikk og det ble mye bæring og gåing og bøy og strekk så jeg vurderte om jeg skulle legge inne noen trimpoeng. Har ikke fått vært på annen trening, men jeg er jo kjempestøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener så absolutt du har krav på trimpoeng etter en slik flyttesjau

 

I går ble det aldri noe trim på meg men skal gå på steppen nå snart og da får jeg se om jeg tar en litt lengre økt enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en maskin eller er det sånn step som man bruker i fellestimene på studio?

Har du det hjemme?

 

Jeg ble med på en steptime på Elixia en gang. Fikk trinnene aldri til å stemme så jeg gikk halvveis i timen. Det er eneste gang jeg har gjort! Har holdt meg unna de timene etterpå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en slik som de bruker på treningsenter

 

Her står du oppå to pedaler og tråkker. Den leser antall steg du tar og den tar tiden. Du kan også stille inn høyden/tyngden på trinnene. Trenger ikke gå i takt med noe som helst heller. Tempo bestemmer du selv. Når jeg blir passe varm tar jeg fram manualer og trener armene samtidig som jeg står og tråkker (foran tv)

 

Jeg har kjøpt min på smartclub til 399, er de har på xxl til 289 og i Grete Rode butikken til 500-600 kr.

 

Veldig kjekk for hjemmetrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser maskinen for meg nå! Noe å tenke på....Det er ikke alltid jeg orker å dra til byen for å trene. Det tar 20 min å kjøre en vei.

 

Har vært ganske flink i dag med maten. Er på 11-1200 kalorier nå og har dermed mange igjen for kvelden. Jeg har som regel fått i meg flere kalorier enn det på denne tida av døgnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvordan går det?

 

I går var jeg på en total intervall time og ble mektig sliten! Jeg hadde spist middag kl.17.30 og treninga var kl.19.00. Det ble for tett. Kjente snev av hold i siden og ble fryktelig tung. Var støl også etter all flyttesjauing så det ble en tung time....men jeg kom i gjennom!

 

I dag har jeg spist ganske sunt...Har tro på et bra resultat på mandag. Hvis det ikke blir for mye kos i helga, da! Nei, det skal jeg ikke! Jeg skal bevare fornuften i helga!!

 

Nå skal jeg spise kyllinggryte fra boks som jeg har blanda med litt mer kyllingfilet og wokgrønnsaker (vi er flere). Gleder meg til det!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt trøtt og sliten for tiden og i dag var det så tungt å stå opp. Ikke orket å trene på et par dager og kosten i dag er ikke noe å snakke høyt om. Det har blitt både usunt og mange kcal, ca 2200. Jeg har vært veldig flink i 3 uker nå så jeg tror jeg skal skeie ut litt i helgen. Håper vekten står stille når jeg skal veie meg på mandag. Litt rotete dette her ser jeg. Tror jeg går og legger meg så skal jeg prate mer fornuftig i morgen.

 

Ha en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hei på deg!

 

Ja, det var jo litt sent...Håper du har sovet godt i natt og at du har det bedre i dag....Ny dag og nye muligheter! :( Kos deg litt i helga du, men kanskje du kan forsøke å ha kontroll på kosen...Det er mange måter å gjøre det på slik at det ikke blir så ille allikevel!Har du noen reserveløsninger som funker? Options kakao eller noe annet...God frukt med vanilje kesam, en kake som ikke er av de verste eller noe annet.... Man møter veggen en gang i blant og da går det trått. Forrige helg da jeg var alene hjemme, måtte jeg en tur hjem til mor og høre om hun hadde hjembakte boller. Jeg hadde ikke bakt det til fastelavn og syntes jeg hadde gått glipp av noe. Det ble 3 stk. på lørdagen. ...og så ble det et kakestykke på søndagen. Nedgangen i vekt ble selvfølgelig ikke som jeg hadde håpet på før helga, men mandagen starter alltid med nye dager og nye muligheter!

 

Jeg har også vært sliten denne uka etter flytting og masse stress. Da har jeg stadig noen små utskeielser, og jeg kjenner at når jeg er sliten så gir jeg litt mer blaffen i om jeg skeier ut litt. Da er det liksom litt synd på meg og jeg må ha litt trøst. Forskjellen nå i fra tidligere kurer er at de sprekkene jeg har er mindre og at jeg teller dem! Totalen blir ikke så ille på den måten.

 

Stå på! Vi kan ikke være like flinke alle dager. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var helgen over og ny veiedag har kommet ;-(

 

Det ble pluss 800 gram på meg denne uken og det er jeg ikke særlig fornøyd med men jeg har skeiet ut både fredag, lørdag og søndag med boller, pølser, is, hjemmelaget pizza... og ingen trim.

 

Håper disse grammene sitter løst for det er full skjerpings nå. Sitter her med vannflaska, knekkebrød og banan og er igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Da vil jeg jo nesten ikke si at jeg har gått ned det samme....

 

Men den så ikke helt bra ut den menyen din i helga, da....?

spesielt det fine melet som er i pizza og boller er jeg skeptisk til. Jeg skeiet ut med tre boller forrige lørdag og det fyller seg godt i magen og blir der lenge.... Prøv deg med mye grovt og mye vann så går det nok rette veien igjen.:)

 

Lykke til! Ikke gi opp nå! Det er lenge til sommeren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du var i går fridamor...det er sånn som motiverer meg til å fortsette selv om jeg er super nede akkurat nå..

 

Jeg greide ikke vente med å veie meg' date=' følte jeg hadde beggynt å gå ned litt mer nå også gikk jeg på vekta og veide 74 altså MER enn start vekta...Herregud hva er det jeg gjør galt!!!!

Er veldig forfjamset nå, har trent 22 poeng denne uka har i gj.snitt 2020 kcal om dagen...kanskje dette er for mye???

etter formelene her inne ligger jeg akkurat på grensne til å ha meny fire men ville prøve å ligge på 1900 da jeg synes mer hørtes helt absurd ut...

 

Nå vet jeg virkelig ikke bak og fram..kanskje jeg regner feil men jeg bør vel gange med 1,5 da jeg trener såpass mye og har ingen fast jobb men jobber i snitt 3-4 dg i uka og det er alltid fysisk dvs. ca 15000++++ skritt om dagen bare på jobb???

 

Har ikke alltid peiling på når jeg skal ha mensen, trur det nermer seg men kan man virkelig gå så mye opp før mensen???

Nå har jeg mest lyst til å bare drite i alt men SKAL IKKE det....[/quote']

 

Hei.

 

Etter formlene skal du ha 2020 kcal om dagen, kanskje.. men er ikke det for å HOLDE vekta? Mener jeg har lest at for å gå ned må du redusere med ca 500 - 600 kcal. Så du skal altså sannsynligvis ha 1600 kcal om dagen.

 

Og så har jeg to spørsmål:

Drikker du nok vann? Ca 2 liter om dagen minst?

Og får du i deg nok Omega 3 og 6?

De skal stå i forhold til hverandre 2:1.

Altså f eks 4 gram Omega 3 og 2 gram Omega 6.

 

:-) antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn ikke fryktelig leit, det var et valg jeg selv tok når fredagen kom men nå er jeg tilbake på vann og fiber.

 

Regner med at jeg skal få bort de ekstra gramma denne uken også er det bare å fortsette nedover.

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, med en liten innsats er det sikkert allerede borte. Det går jo fort av igjen hvis man tar det med en gang....!

 

Kjenner at jeg er sulten i dag! Var på veikro og for første gang så jeg lengtende på wienerbrødet i det jeg bestilte salat.... Lagde meg en røre da jeg kom hjem med en banan delt opp og rørt sammen med ca.100 g. cottage cheese og 2 ss vaniljekesam og 1 ss lett jordbærsyltetøy. Ble jo et greit mellommåltid. Ganske sunt samtidig som det lignet veldig på bløtkake! Jeg fikk stagget søttrangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, det hørtes godt ut. Den må jeg prøve en gang.

 

Det er litt så som så med formen om dagen, og da synes jeg det er vanskelig å være "flink. Har vel vært på do minst 3 ganger allerede i dag....... Har ikke blitt noe trening og jeg har ikke spist regelmessig. Men alt i alt så tror jeg allikevel det er greit nok.

 

Blir spennende å se vekta på mandag. Satser på at formen snart bedrer seg så jeg kan fokusere 100% på trening og diett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, det verste som er er uregelmessige måltider. Da blir alt helt feil!

 

I går ble det litt sånn med oss. Frokost ca. kl.09.00. Så var det ikke mulig med neste måltid kl. 12.00 for da satte vi oss på bussen....Jeg fikk heldigvis kjøpt en "småsulten nøtter og frukt" som jeg spiste halvparten av av pluss et eple og vann. Så fikk jeg stagget sulten og det gikk bra! Litt mange kalorier i de nøttene da, men hva griper man til når man må finne noe kjapt.

 

Tror ikke det blir så stor nedgang på meg denne uka, men jeg er fornøyd med 2-400 g., jeg...

 

Vi får prøve å være flinke i helga, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med meg???

Opp over 2 kg denne uken her, er det mulig.

Nei jeg har ikke vært spes flink men hallo, jeg har ikke fråtsa heller.

Jeg forstår rett og slett ikke hva som skjer.

Formen er litt så der, har mye hodepine og har tatt ibux og paracet for det. Litt småkvalm har jeg vært men nei jeg er ikke gravid!!

 

DETTE ER DEMOTIVERENDE ALTSÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med veiing og journalføring i dagboka.

Har veldig vondt i halsen og skallebank så jeg håper det er det at kroppen er litt ute av laget som er grunnet til vektøkningen min.

 

Blir nok stusselig med trening de nærmeste dagene men jeg skal ta det igjen så fort formen er bedre.

 

Nå går det mot lysere tider også så da blir det lettere å komme seg ut og gå litt turer igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...