Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?


Gjest Constance

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Hos oss har vi hatt strimlet kyllingfilet, godt krydret, i pitabrød med salat, paprika og agurk. Dessert blir fruktsalat med en dæsj vanilje-kesam...har fått dilla...

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middags menyen for uke 4 er som følger:

 

Fiskesuppe m/fiskeboller og grovt brød

Hjemmelaget kålrotstappe m/pølser

Hjemmelaget lasagne m/karbonadedeig og salat

Torsk m/poteter og grønnsaker

Kyllingtaco m/salat

Risengrynsgrøt

Kalkunfilet m/poteter og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

I går serverte Herr Luna ovnsbakt laks med poteter, dampete grønnsaker og salat.

I dag vet jeg ikke hva han serverer - alt etter hva han finner i ferskdisken i lokalbutikken på veien hjem. Håper på fersk pasta med kamskjell *slikker meg rundt munnen*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Som den superhusmoren jeg er smørte jeg sammen hjemmelagde kjøttkaker (av 50/50 kyllingkjøttdeig og karbonadedeig) med brun saus, poteter og grønnsaker på 30 minutter i dag. Var hjemme fra jobb kvart over 4 og maten sto på bordet i det samboeren min kom hjem. Han er jammen heldig :P Og nå står han og rydder kjøkkenet vasker opp.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

Idag var det ganske tomt i kjøleskapet, noen kokte poteter fra igår bare, men fant frosne grønnsaker, torskeblokk og bacon i fryser`n!Freste potetene og grønnsakene i litt olje i panna, la fiskeskiver oppå og lot det trekke litt. Krydret litt og serverte med sprøstekt, avrent bacon på toppen. Det var hurtig, billig, godt og sunt!

 

Fisk er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg stekte kyllingbiter i panna. Helte over en boks kokosmelk og 1 ts. kyllingbuljong. Surret i 5 min. Saltet og pepret. En pakke med wok-grønnsaker oppi. Kokte i 5 min. til. Klemte litt sitronsaft over. Skulle egentlig være lime, saft og revet skall, men det hadde de ikke på Prix'n!

 

Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

Hei! Idag ble det gryterett av svensk karbonadedeig, løk, paprika, sjampinjong, tomater og fullkornsskruer til. Helt greit på en onsdag!(jeg gleder meg til neste fiskemåltid jeg da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går laget jeg ovnsbakt laksefilet (i folie) med preset lime, hvitløk, litt pepper og persille - serverte med hjemmelaget potetmos (bruker mager kesam i stedenfor melk og smør) og salat.

 

I dag tenkte jeg å ha seibiff med revet gulrot (blander inn presset sitron + yog. nat.), potet og det blir vel salat først, tenker jeg :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Laksewok til 1 (sulten) person:

 

2 frosne laksefileter (Findus e.l.)

Frossen wok-blanding, så mye du orker

Litt (100 g kanskje? Har ikke veid) eggnudler

 

 

Legg de frosne laksefiletene i steikeovnen, gjerne rett i kald ovn. Sett deg i godstolen og slapp av i 15-20 minutts tid. (Hvis du vil, kan du bruke kvarteret til å gjøre retten enda sunnere ved å skjære opp friske grønnsaker fremfor wok-blanding.) Varm deretter opp wok-panna (jeg bruker en skikkelig jernpanne, synes det funker best) til den blir god & varm - full guffe. Ha oppi en liten spiseskje sunn olje som tåler høy temperatur (ikke olivenolje, jeg bruker raps). Kok nudlene i en egen kasserolle et par minutt, evt. i tildekket skål i mikro. Haell wokblandingen i panna, fres til passelig stekt (3-4 min. kanskje?), deretter en skvett med matfløte (jeg bruker kanskje 1/4 liten boks). Krydre med salt, pepper og chillipulver. (Sikkert masse annet krydder som kan være like godt) Rør inn nudlene og legg laksebitene delikat til på toppen.

 

Voila! Middag med 10 minutts aktiv innsats på kjøkkenet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: helstekt svinefilet med hasselbakte poteter, grønnsaker.

 

Søndag laget jeg den gode elg-gryten, og her kommer oppskriften (selvkomponert - så det blir sånn ca mål):

 

500 gr elgskarv (kr 65 Rema-1000)

2 løk

2 fedd hvitløk

2 dl vann

2 dl ekstra lett skummet melk

1 1/2 dl rømmekolle

2 ss lett solbærsyltetøy

4 skriver brunost

1 ts timian

1 ts rosmarin

1 ss mørk buljong

1/2 ts pepper

2 dråper chiliolje

 

Stek løk og elgskarv, press hvitløk og ta i krydder, hell over vann + melk og la det putre i ca 45 min. Ta i rømmekolle, syltetøy og brunost - server.

 

Jeg laget potetmos til og dampet grønnsaker - nam, nam...... ;)

 

Hele gryteretten ca. 950 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksewok til 1 (sulten) person:

 

2 frosne laksefileter (Findus e.l.)

Frossen wok-blanding' date=' så mye du orker

Litt (100 g kanskje? Har ikke veid) eggnudler

 

 

Legg de frosne laksefiletene i steikeovnen, gjerne rett i kald ovn. Sett deg i godstolen og slapp av i 15-20 minutts tid. (Hvis du vil, kan du bruke kvarteret til å gjøre retten enda sunnere ved å skjære opp friske grønnsaker fremfor wok-blanding.) Varm deretter opp wok-panna (jeg bruker en skikkelig jernpanne, synes det funker best) til den blir god & varm - full guffe. Ha oppi en liten spiseskje sunn olje som tåler høy temperatur (ikke olivenolje, jeg bruker raps). Kok nudlene i en egen kasserolle et par minutt, evt. i tildekket skål i mikro. Haell wokblandingen i panna, fres til passelig stekt (3-4 min. kanskje?), deretter en skvett med matfløte (jeg bruker kanskje 1/4 liten boks). Krydre med salt, pepper og chillipulver. (Sikkert masse annet krydder som kan være like godt) Rør inn nudlene og legg laksebitene delikat til på toppen.

 

Voila! Middag med 10 minutts aktiv innsats på kjøkkenet :-)[/quote']

 

Godt tips! Dette høres ut som noe for meg... ;)

 

Men hva er forskjellen på eggnudler og vanlige nudler? Noen som vet? Både smaks- og kalorimessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...