Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?


Gjest Constance

Anbefalte innlegg

Gjest Constance

Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi skal ha hjemmelagede hamburgere av karbonadedeig...mmmmmmmm:-)

Gleder meg til å komme hjem fra jobb i halv sju tiden og bli server hamburger av min kjære mann.

Fint om vi kan ha en tråd på hva slags middagsplaner vi har for dagen. Det kan kanskje gi inspirasjon til andre. Ikke alltid like lett å finne på middag.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

På plata her hos meg står det nå en stekepanne med baccalao og putrer.. Smakte dette for første gang i høst og har fått helt dilla. Bruker torskefileeter istedenfor klippfisk da det er billigere. Bruker oppskrift hentet fra denne siden..

 

Mmmmm middag om 20 minutter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pitapizza her i gården i går. Fant "oppskrift" her på sidene. Brukte den bare som utgangspunkt, og komponerte selv. Satte fram en mengde ingredienser på benken, og så kunne alle lage den pizzaen de hadde lysst på. Lett å veie opp ingrediensene også. Dessuten lettere å holde seg til den mengden en skal ha!

Meget populært blant ungdommene her i huset i allefall.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uken har vi hatt dette til middag:røkte kjøttpølser av kalkun,omelett med ost og skinke,fiskekaker,gryterett,fiskegrateng og i dag skal vi ha wok med kylling.hilsen nanne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

ser tråden er fra i går, men i dag hadde vi taco. jeg hadde mexikansk gryte uten kjøtt i stedet for kjøtt (spiser ikke kjøtt) som fyll samt tomater, løk og agurk. ja også salat, da. veldig godt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagene blir gjerne litt kaotiske.

Hjemom etter jobb, spise et par knekkebrød, og pakke treningsbagen.

Så rett på GR-kurs, og rett derfra til trening (prøver å få i meg et eller annet i bilen på vei til trening). Hjemme rundt kl 20, og da blir det gjerne noe veldig raskt og enkelt. Ser ut til å bli La Mia Pizzeria Speciale (5% fett) i dag. En mandagsklassiker! Hehe...

 

I morra tror jeg vi går for kylling, med italiensk krydder og rosmarin, masse grønnsaker i stekepanna og litt pasta til.. Nam!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det stekt kyllingkjøttdeig med spagettisaus laget med hakkede tomater på boks (godt krydret, selvfølgelig), fullkorns makaroni og salat.

 

I morgen skal jeg ha Go' og mager wienerpølse med hjemmelaget potetmos. Jeg lager gulrot- og potetmos til megselv, så blir det litt mer mat :D.

 

Sen middag her óg, ikke før etter trening, sånn i 7-tiden. Jeg spiser litt frukt nå og 10 mandler før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det stekt kyllingkjøttdeig med spagettisaus laget med hakkede tomater på boks (godt krydret' date=' selvfølgelig), fullkorns makaroni og salat.

 

I morgen skal jeg ha Go' og mager wienerpølse med hjemmelaget potetmos. Jeg lager gulrot- og potetmos til megselv, så blir det litt mer mat :D.

 

Sen middag her óg, ikke før etter trening, sånn i 7-tiden. Jeg spiser litt frukt nå og 10 mandler før trening.[/quote']

 

Gir du meg oppskriften på den gulrot-potetmosen? Og ev kcal-innhold? Høres digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så komplisert. Kok opp poteter (150gr) og gulrøtter (så mye du vil) sammen med en kløft hvitløk. Sil av vannet, men behold litt når du moser med 1 god ss kesam mager, aromat, grillkrydder, litt pepper (eller krydder etter smak og behag) evt. litt gressløk. Enjoy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Vi skal ha lettsalta torsk, med potet og grønnsaker. Det er lenge siden vi har hatt, Mega har 40 % på findus produkter akkurat no. Og coop markedet har Gilde go og mager kjøttdeig av svin til 19.90 på tilbud m.m. denne uke. skal ta meg en handlerunde og fylle opp frysen med sunne gode enkle middager:-) i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...