Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?


Gjest Constance

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar
Mandag: Ovnsbakt torsk med småpoteter' date=' dampete grønnsaker og salat

Tirsdag: fersk pasta og akkarringer og små kamskjell med dampete grønnsaker og salat

Onsdag: Ovnsbakt laks med mandelpoteter, dampete grønnsaker og salat

Torsdag: Svinekoteletter med urtebakte potetbåter, dampete grønnsaker og salat

Fredag: Fersk pasta og tigerreker, dampete grønnsaker og salat

Lørdag: Alle tre barna skal på barnas natt på vårt klatre/gymstudio med pizza servering og Herr Luna og jeg skal på kino og middag ute - skal bli deilig.[/quote']

Jøss så flink du er. Hos oss går det i suppeposer og grovbrød. Men vi er også glad i fisk, så det spiser vi, men da på enkleste måte (stekt/kokt m. poteter)

Stort sett er jeg alene tilbords. Min datter på 19 finner ofte andre løsninger. Hun er forøvrig tynn som en tråd og spiser kun for å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal prøve denne i dag. Har laks i skapet og hvetelefser liggende.. tilbehør kan jeg jo bare ta det jeg har. Til dere som trenger litt inspirasjon i hverdagen, så har Mat og Drikke masse fine oppskrifter. Mange er magre også. http://www.matogdrikke.no

 

Laks i Tacoskjell

 

Antall porsjoner: 2

 

Ingredienser:

300 g Fersk Stekelaks

8 små hvetelefser

1 ts tacokrydder

friske urter, f.eks koriander, persille

50 g revet hvit ost

 

Evt. kokt ris i stede for taco ?

 

 

Fremgangsmåte:

Sett stekeovnen på 250 grader C. Legg hvetelefsene på stekebrett og strø over tacokrydder, friske urter og ost.

Stek hvetelefsene midt i ovnen i ca. 4 minutter. Avkjøl på en pinne så de får tacoskjell-formen! Del laksen i passe stykker.

Stek laksestykkene i en panne med litt olje i ca. 1 minutt på hver side. Dryss over salt og pepper.

Fyll skjellene med det du måtte ønske av grønnsaker og dip. Fyll til slutt i de stekte laksestykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ovsbakte steinbit fileter med gourmet poteter, dampete grønnsaker (små gulrøtter, brokkoli, blomkål, sukkererter og asparges) og grønn salat.

 

I dag småørret sprøstekt i olivenolje, servert med samme tilbehør som gårsdagens middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha fersk pasta med karbonadedeig og Dolmio pastasaus med ekstra krydder... Nam nam... Og dessert senere i kveld blir jordbærsmoothie!

 

Hei,har du oppskrift på den jordbærsmoothien?Hørtes god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snobet

En enkel oppskrift er

 

2 dl yoghurt(vanilje,lett eller vanlig)

2 dl frosne jordbær

1/2 banan

 

kjør i blender

 

Kan bytte ut yoghurten med f.eks. biola

finnes masse varianter med frosne bær i frysedisken

eller frys ned selv.

 

Pleier å lage dette som mellommåltid,eller noe kjapt før jeg skal trene. Gutten på 3 EEEEEELLLSKER smoothie,og er rask på plass når jeg finner kjøkkenmaskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snobet

Fant en kanonbra nettside: http://www.mat.no.

De har menyer for hele måneden,masse middagsforslag.

 

Her fant jeg denne: kyllingfilet ,brokkoli,poteter ,saus av tomatpure og hermetiske tomater med masse krydder og hvitløk.

 

Du kan legge inn hvor mange som skal spise, så regner den ut hvor mye du skal bruke i oppskriftene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Åååå, i dag skal jeg lage kyllingburger av prior kjøttdeig og gode grove rundstykker. Som tilbehør har vi salat, soltørka tomater, avocado, mais, annanas og en dressing laga av naturell yoghurt og krydder.

Det er bare helt snaskens folkens!!!!!!!!!

:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist strimlet svinekjøtt og linser i egenkomponert tomatsaus bestående av hakkede tomater,løk,paprika,chilli og hvitløk.. har fått helt dilla på den retten. varierer mellom linser, fullkornpasta og salat til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

I går ovnsbakt steinbitfilet med dampete grønnsaker, stekte småpoteter i båter og grønn salat og småkaker til dessert (bakt av et av barna på sfo).

 

Idag blir det svinefilet stekt med sopp, servert med pilaffris, dampede grønnsaker og grønn salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Vi skal ha torsk, grønnsaker og potet. Etter en travel uke er det i dag vi har tid å lage en god fiskemiddag. Kanskje sans is til dessert.

Det blir en middag og glede seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...