Gå til innhold

Solsikkegruppa - uke 7!


Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg er først inne i dag, så jeg åpner tråden! Har dessverre stillstand denne uka, så jeg er fortsatt på 86.0. Var ikke helt uventet, har vært mye på reisefot, så det har blitt så som så med både trening og mat. Har allikevel gitt slipp på noen centimetre:

 

* hals: 36 cm (uendret)

* overarm: 33 cm (uendret)

* byste: 105 (-1 cm)

* under bysten: 82 (-1 cm)

* midje: 87 (-1 cm)

* navle: 96 (-1 cm)

* "bilring" under navlen: 112 (-1 cm)

* rumpe: 113 cm (uendret)

* hofter: 109 cm (uendret)

* lår: 65 cm (uendret)

* legg: 40 cm (uendret)

 

Håper dere andre har hatt en bra uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

He, he eg starta tråd eg med Nique heldt sikkert på å skrive samstundes med meg og ho var kjappare :).

Min vekt denne veke 77,4 kg ned 800 gram. Og er kjempefornøgd ned det:)

 

Hals 35 ned 0,5

Overarm 34 ned 1

Byste 96 ned 3

Liv 82 ned 6

Hofte 96 ned 11

Ende 106 ned 4

Lår 63 ned 5

 

Totalt ned 30,5 cm

 

Håper at alle solsikkene får ei fin veke. ;)

 

Det er best å late kaloriane stå før dei set seg. ;). Sjølv om eg syns det kan bli vanskelig av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest lyst til å sette et aldri så lite kryss i taket. Vekten viste 74,2, en nedgang på 800 gram fra sist uke. Det betyr at jeg har mindre enn ti kilo igjen! Totalt vekttap i februar blir da nøyaktig to kilo, målet for måneden under ett er 3,2. Det skal jeg greie!

Målene stod rimelig stille denne uken, men det forbauset meg ikke. Jeg har vært på helgebesøk hos venner, og slitt med en infekssjon som har hindret meg i å svømme. Det er vel i slike uker jeg ser hvor utrolig effekt svømming har.

Nå står jeg overfor en litt vel spennende uke. Vi har fått influensaen i hus, jeg har aldri sett min datter så utslått før. Nå er det fullt fokus på å sørge for at hun har det så bra som det er mulig.

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og,hei til alle andre

Jeg ble avbrutt i skrivinga i dagtidlig skulle si at jeg har satt meg mål denne uka,og for februar.

 

Denne uka vil jeg gå ned 1.4 kg,det fordi jeg kun har gått ned 300 gr denne mnd da bør det være mulig å gå mer ned,stopper ikke kroppen for å ta seg inn osv.

 

Målet for februar er totalt ned 4 kg da veier jeg 74.8,og er fornøyd.Klarer jeg 4 kg i mars og fire iaprilmai er jeg ganske nær målet.Ikke uoverkommelig,men det krever disiplin,eller spise mye grønnsaker,og annen mager mat da slipper jeg og lide meg gjennom våren.Skal atter ta et oppgjør med vanndrikkinga.

 

Håper alle får ei sprek slank uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har satt deg helt klare mål, ned fire kilo på en måned skulle være overkommelig, og du kjenner deg selv best. Husk målebåndet! Det er alltid greitt å se at det blir litt mindre av oss selv på de ukene vekten står i ro, regner med at jeg kommer til et slikt punkt ganske snart. Jeg har aldri gått så jevnt nedover i så mange uker på rad før, jeg tror mye skyldes at jeg er nøye med å få i meg minst to liter kaldt vann om dagen. Før drakk jeg helst Pepsi Max, Cola light eller lignende. Du kan si at det tok noen år før jeg forstod at det ikke er helt det samme...

 

Jeg har oppdaget at det er mye deilig i butikken som ikke innholder for mange kalorier. Vaniljekesam var for eksempel en ny oppdagelse, utrolig godt sammen med bærmiks fra frysedisken, eller litt is. Ikke dumt å servere i selskaper! Det er flere enn vi tror som ønsker seg lettere alternativer til bløtkake.

 

Fullkornsprodukter av pasta og ris har blitt godt mottatt av hele familien. De metter rett og slett lengre. Jeg har også en mann som deg som er veldig ivrig skigåer, og han har ikke et gram for mye på kroppen.

 

Stå på alle sammen! Gradestokken kryper snart oppover. Når det butter i mot i februar må vi tenke på hvor mye bedre vi vil føle oss i en lettere utgave i mai måned. Da er det ikke bare flagget som skal heises til topps. Da skal vi gå med hevet hode i 17. maitoget, og ikke nøye oss med å se på dem med nette fine drakter, men være en av dem!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gratulere med flott nedgang - i vekt' date=' men særlig i centimeter! 11 cm mindre over hoftene, det er jo kjempebra!!

 

Og miina - god bedring til datteren din, håper hun snart er bedre!

 

Velkommen til deg, Nikkoline, håper du når målene dine![/quote']

 

Eg har no ikkje målt meg "over det heile" sidan i veke 3. Og vi blir no vel smekre heile gjengen til slutt, ein flott bukett med Solsikker ;):);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker som en motiverende gjeng her inne, er det plass for en til?

 

Jeg har holdt på en stund, begynner på mitt 3. GR- internettkurs på onsdag. Startet i begynnelsen av oktober på 98,4(uff), og har nå gått ned til 79,6. Fortsatt må det bort minst 10 kilo, så derfor kan jeg kanskje være med her i mellom 10-20 kilos forumet.

 

Det var lettere og tape vekt i starten, motivasjonen er det også tøffere og holde på topp. Så utfordringene er mange, her er kanskje flere i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... litt travel i morges, så jeg rakk ikke innom for å rapportere, men her kommer tallenes klare tale:

 

Målene er som følger:

Hals: 34,0 - ned 0,5

Overarm: 32 - uendret

Bryst: 95 - uendret

Under bryst: 81,5 - ned 1 cm

Midje: 77 - ned 1 cm

Hofter: 95 - uendret

Bak: 107 - uendret

Lår: 62,5 - ned 0,5 cm

Legg: 38,5 cm - ned 0,5 cm

 

Vekt: 74,9 - ned 700 gram!!!!

 

Nå begynner cm å sitte - bare 3,5 cm på 2 uker, men vekta går da riktig vei ;) Er veldig fornøyd med den akkurat nå - og jeg er overbevisst om at det er vannets fortjeneste!!!

 

Så flinke dere andre har vært da!!! Kjempemoro - go on girls!!!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Supre resultater, Solsikker. Jeg er som vanlig i utakt med deres veiing, men skal veie med på fredag. Håper jeg kan vise til like gode nedganger i kg og cm som dere :-) Skikkelig artig, og som vanlig, veldig motiverende.

 

Denne helga ble litt rar. Tror rett og slett jeg har spist alt for lite pga jobbing og opp kl 04 tre dager i rad nå (2 dager til opp kl 04).... Puh.. Blir litt "rar" av det, så noen ganger spiser jeg for mye og noen ganger for lite. I dag har jeg nok spist for mye (fiskeburgere og masse hjemmelaget potetstappe) !!!! Håper totalen blir bra, og at fredag viser nedgang i vekt.

 

Jeg er iallfall fortsatt veldig motivert og i godt humør når jeg tenker på sommeren som kommer med "florlette kjoler" :-) Det er skikkelig deilig tanke, ikke sant?

 

Lykke til videre med uka, Solsikker. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte inn å smugtitte,blir litt mer motivert for hvergang man er her inne og leser,så da så,ikke rart at jeg får lyst til å kvinne meg opp til en ny dag i morgen,gjennom å se på det som fokuseres på her.

 

Artig opplevelse i dag,holdt på å forsove meg til jobben kl15.Skulle bare hvile meg i 5 min.Jeg som aldri sovner så fort.

 

Foressten ang. kveld, og kveldssuget etter noe godt,leste at en kostekspert sa at dersom man sitter våken lenge på kvelden,faller energien og det er vanskeligere å motstå mat.Har vært sunn i dag så jeg går nå forbi kjøkkenet og rett opp på loftet og stuper i senga,oppi den deilige jenssen diplomat madrassen min,fantastisk seng.GO NATT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag når jeg vekt meg var jeg 71,3 kg (1,2 kg av)...føler egentlig det går så seint men når jeg ser etter i tabellen min så går det som det suser, det er 1 mnd siden vi kom hjem fra thailand og har forsatt 1,6 kg igjen .....

 

da tok det 4 uker å ete opp 7,7 kg (ink masse vann) og kan tenke meg 1,5 mnd å få det av igjen

 

har bare trent en gåtur denne uka så det er litt sløft , ungene har vert veldig mye syke så det er vel minn unskylning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet veiedag til tirsdager pga. ny jobb.

Var sikker på at denne uka ble ikke resultatet all verden, ettersom jeg gikk ned 1 kg forrige uke. Der tok jeg feil gitt NED 1,6 kg!!!! ;)

Kjempeglad.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens vekt var

 

74,2 så nå mangler jeg 200 gram før jeg har tatt av 10 kilo siden jeg startet. (76.5 var 2007 vekten)

 

og målene er som følger:

 

hals: 33 cm

overarm: 29 cm

byste: 98 cm

under bysten: 82 cm

midjen: 78 cm

navle: 79 cm

rumpe: 108 cm

lår: 64 cm

legg: 38

 

Det er litt deprimerende faktisk, at jeg ikke klarte de siste 200 grammene denne uken heller. Jeg veide meg torsdag og da var jeg under 74 med god margin, men så kom helgen- og litt mange kosemerker ble konsumert i form av god vin og mat. I tillegg har jeg jo stagnert på trening, men jeg kommer meg! Jeg har krypet borti en halvmeter så det er jo bra... Midjen har krympet 16 cm og rompa 10! Så selvom jeg sitter her med litt vond magefølelse i dag, så er det vel bare å se det positive i det hele, at jeg har oppnådd mye det siste halvåret og at jeg skal klare å komme i mål.

 

Takk til dere her inne som støtter og kommer med råd. Jeg ser jo mange av dere i bloggen min også- setter pris på det.

 

Gratulerer med flott nedgang, Sizzi!

 

Aina, du er på god vei! Kjempeflott syns jeg! Fort på, fort av... man skal jo kose seg innimellom, men så lenge man er så flink som deg til å hente seg inn, ja så er det jo ikke noe problem. Motiverende slike hendelser!

 

Nique- stå på! Du krymper!!!;)

 

Anne71- vi er ganske like i målene du og jeg... flott at du klarer så mye på en uke! For meg er alt over halvkiloen stort ;) Du er vel ganske lik du og Miina... og graulerer med flott innsats!

 

Fjellgeita- flott negang!!! Samme til deg Miina... :)

 

Du har høye krav nikkoline, men klart alt kan gå. Drikk masse ekstra vann og spis lettte middager, og mye fiber så skal du se!! Heia heia

 

Mai2007 - krysser fingrene for en lettere vekt på fredag...

 

Til alle dere andre solsikker... stå på og gå på, nyt hver dag, hvert sekund og hvert måltid, drikk masse vann og spis fiber- dette er rådene jeg gir til megselv denne uken i håp om at det løsner!

 

Jeg er av den oppfatning at det er jo fler jo bedre, men nå er jeg faktisk ikke helt sikker på hvem som er med her eller ikke lenger :) Er det noen som har oversikten. Jeg er jo egentlig en "newbie" solsikker...

Skal vi lage en liste- eller kanskje det finnes allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flua, det er vel helt naturlig at både kropp og hode tar en liten pause etter lang tid med vektnedgang. Hvor mange kilo har du egentlig kvittet deg med Flua?

Men allikevel går vekten ned, og det er jo strålende, selv om det tar litt lengre tid enn planlagt å kvitte seg med de siste kiloene. Smil til deg selv, du har gjort en formidabel innsats i uke etter uke etter uke - og vil fortsette på denne veien også fremover. Og ta gjerne frem målebåndet en ekstra gang, og rull det ut slik at det viser en halv meter. Det har altså du gått inn i centimeter!! Har du allerede kjøpt ny garderobe, eller henger buksene og slenger?

Jeg kunne peke nese til en ekspeditør i går. Da jeg satte målet for internettkurset, kjøpte jeg en bukse på salg som jeg fikk opp, men ikke igjen. Jeg prøvde den ikke i butikken, og ekspeditøren, en liten nett kvinne, så tvilende på den og på meg. "Er du sikker på at du ikke vil prøve?, spurte hun. Det var jeg, dette skulle være premien min når jeg hadde kvittet meg med fem kilo. Og bare så du vet det, ekspeditør, nå passer den helt perfekt!!

Du nevner fiber, jeg fikk en liten aha-opplevelsse av å lese ekstra-bladet i siste nummer av iform. Det handlet om fullkorn og hvordan en får i seg nok fiber. Jeg trodde jeg visste en del, men jeg tok feil.

 

Til alle dere andre: gratulerer med flotte resultater over hele fjølen. Hei til deg Tjorven63, jeg er rimelig ny her jeg også. Du har flotte resultater å vise til. Et lite spørsmål: hvordan synes du internettkurset fungerer? Jeg begynner å bli rimelig frustrert over sene svar og standardfraser.

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere andre: gratulerer med flotte resultater over hele fjølen. Hei til deg Tjorven63' date=' jeg er rimelig ny her jeg også. Du har flotte resultater å vise til. Et lite spørsmål: hvordan synes du internettkurset fungerer? Jeg begynner å bli rimelig frustrert over sene svar og standardfraser.

 

Miina[/quote']

 

Måtte bare kommentere dette, selvom det ikke var meg du spurte

Jeg var ferdig med internettkurset for 2 uker siden, og valgte å fortsette uten, ettersom jeg opplevde det samme som deg. Veldig sene svar, standardfraser og lite oppmuntrende og positive kommentarer - nesten ingenting personlig.

Fant ut at jeg kunne klare meg rimelig bra uten å betale nesten 1700 kroner for et kurs til. (Det har jeg gjort - ned 2,6 kg de to ukene etter kurset var ferdig) ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med internettkurset og min kursleder. Er enig at det er litt traurig å sende inn hver uke hvor mange dager jeg har spist fisk, hva jeg har brukt brødrasjonen til etc., men jeg gjør det svært kort. Skriver heller litt mer der jeg kan skrive fritekst.

 

Har gått vanlig kurs for mange år siden og det var mye værre synes jeg, når man da hadde gått noen kurs kom det jo nye til og de hadde jo helt andre behov enn oss som hadde holdt på en stund. Gjennomgang av opplegget etc. Etterhvert ble dette så kjedelig at jeg like gjerne droppet og komme, og det var jo en sikker vei til å mislykkes...

 

Nå får jeg alltid raske svar på nettopp det jeg er opptatt av. Raske svar får jeg også, sender rapport om morgenen og har nesten alltid svar før 12.00

 

Håper inderlig det kommer hold vekten på nett også snart...

 

I morgen starter jeg da på mitt tredje kurs, blir spennende etter å ha spist en hel del for mye snop både torsdag og fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra både Tjorven og Sizzie. Det er tydligvis svært ulike erfaringer med internettkurs, kanskje mye avhengig av kurslederen? Det jeg sliter med er ikke å rapportere, det gjør jeg enkelt og greitt. Men når jeg sender ukerapport mandag morgen, må jeg vente i minst et døgn på svar. Og jeg stilte et akutt spørsmål en onsdag for noen uker siden, jeg fikk svar fredag ettermiddag. Jeg opplever det også slik at kursleder ikke har lest ukerapporten min godt nok og stiller spørsmål ved ting jeg allerede har besvart, som trimvaner. Tydligvis ferdige standardsvar, hvor det bare redigeres inn ulik navn og vekt, og noen personlige setninger.

 

Beklager dere andre, det var ikke meningen å lage kursdiskusjon på denne siden.

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det forumet et til for miina...så er det bare intresant å lese....

 

hørte det var flere her inne som klagde etter å ha betalt så mye og følte de fikk lite oppmuntring på slankekurs, har funnet ut at dette er ganske super plass å ver her inne på gratis sidene,

 

he he etter at jeg var en mnd i thailand så var det kommet så mange nye her inne at jeg lurte på om jeg var på rett solsikke gruppe he he helt til jeg såg afrodite her inne he he ....

 

ja gjerne skriv et oppsett flua hvis du gidder, afrodite lagte et kjempe opplegg tideliggere slik at vi alle hadde kontroll på alle kg og cm ... men tror hun afrodite hadde masse arbeid med det...

 

savner afrodite har ikke sett henne på en stund...hvor blei hu av ...komm å hils på oss da he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått veid meg. 72,9 var vekta i dag. Fattige 200 gram siste uka, men til å være umotivert er det greit. Litt happy er jeg - for jeg er tilbake på det jeg stoppet på i desember før sydentur og julefeiring. - Og det var 10 kg i minus siden september (ja - jeg er en av de gamle solsikkene fra i høst). - Så da er alle nye gram reell vektnedgang - håper det kan motivere meg.

 

Ellers har jeg veldig lite tid til å stikke innom her nå om dagen. Er midlertidig alenemor for mine 3 barn under 3 år - da mannen er på "langtur" med jobben.

 

Mange har vært flinke og jeg er sikker på at selv om ikke jeg klarer min andel av de 30 kg. denne mnd. er det noen her inne som tar noen ekstra gram som veier opp for min labre innsats. Jeg lover å komme sterkere tilbake - for jeg vet at jeg kan.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

ja da skal jeg prøve å lage en oversikt over oss solsikker. Og taket dere hadde satt på 10 personer, er nok oversteget. Men satser på at det går greit for alle- jeg har så langt klart å se at vi er 14 stykker. Men, jeg kan selvfølgelig ha glemt noen for jeg har måttet gå tilbake i gamle tråder.

 

Kan dere sende meg startvekten for 2007? Jeg mangler som dere ser noen på listen min... send meg gjerne en privat melding med startvekt, dagens vekt og kanskje målet ditt? Så skal jeg poste oppdateringene så fort jeg kan. Dette er det jeg har klart å samle nå.

 

Navn - startvekt 2007

uke nå - vekt nå

 

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

 

flua - 76,5 kg

uke 7: 74,2

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007 - 82,2 kg

uke 7: 74,8

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

Mål innen sommeren: 65

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: 74,9

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

 

Sizzi65 - 92

uke 7: 86,1

Mål: 68

 

Miina - 79,4.

uke 7: 74,2

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...