Gå til innhold

Solsikkegruppa - uke 7!


Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Dette var en genistrek!!! ;) Oversiktlig og greit!! ...og ja - jeg har sett det samme som deg; vi er ganske like -hehe... vi er brunetter også - begge to :)

 

Har forresten ikke vært så flink med vannet i dag - det er første dagen jeg ikke er spes fornøyd med vanninntaket siden jeg begynte mitt nye "vanndrikkerliv"... har hatt så utrolig mye å gjøre i dag på jobb, at jeg ikke har "hatt tid" til verken å hente meg kaffe eller vann - det har resultert i en flaske (0,5 l) vann og en kopp kaffe i løpet av hele dagen på jobb.... ikke bra ;) Får prøve å ta det igjen nå: Har fylt opp vannflaska og satt den på bordet ved siden av meg nå, så får vi/jeg håpe jeg får rettet opp i noe av mangelen...

 

Ha en fin uke videre!!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere!

 

Mandag er hektisk dag for meg, lett å glemme å gå inn for å rapportere til dere!

men veiing på morgenen, det husker jeg!

 

Vet at jeg den uken jeg har menstruasjon veier opptil 1 kg mer enn vanlig. Forventningene til dagens ( gårsdagens ) vekt var derfor ikke så veldig stor.

 

Men: vekten stoppet på 77,5 kilo. Ingenting ned, ingenting opp siden forrige uke. Det er jeg fornøyd med, etter situasjonen tatt i betraktning!!!

 

Dette resultatet gjør at jeg blir veldig spent på neste veiing!!!

 

Genial ide det der med en så fin oppsummering, flua!!!

 

Min startvekt ved inngangen til 2007: 79,4 kilo. Uke 7: 77,5 kilo. Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

Klem fra Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-

 

ja listen vår begynner å nærme seg, men jeg mangler disse startvektene...

 

 

aina37-

uke 7: 71,3

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje -

uke 7 : 72,9

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 79,6

 

Sizzi65 -

uke 7:

 

Stå på alle skjøenne solsikker...tent så at vi kommer til å være enda flottere og stoltere når solsikkerene blomstrer for fullt i sommer! Flotte, vakre, staute og rake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket ikke lenger hvordan man sender privat melding,lærte det før jul,men det er bortevekk.

 

Hvis det er ok at jeg er med (pga.ti som dere hadde som mål)kan jeg sende data inn her,hvis ikke det er meg du har satt inn med bare en bokstavfeil? kjenner igjen gamle data,kan det stemme?Hvis det er plass her så er i allfall min startvekt pr.5 jan 80,5 uke 7 veiedag fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt deg inn ;)

 

Hvis noen har innvendinger om at vi har blitt 15 må de si i fra... men hvis jeg skal holde styr er det greit!

 

For å sende private meldinger klikker du på teksten Private meldinger øverst til høyre... eller du kan klikke på navnet til den du vil sende meldingen til, så åpner det seg en side der du kan velge å sende melding til personen.. ja da ja da ja da dårlig forklart, men prøv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

For et flott initiativ og mye arbeid du har tatt, Flua. Tusen takk :-) Jeg veier meg hver 9. dag, så jeg er redd jeg vil skape litt kaos i opplegget, men håper at jeg kan være med likevel. Neste veiing er den 16.

 

I tillegg er jeg imponert - og motivert - av all vektnedgangen. Bare å lese det dere skriver motiverer. Masse råd, positive meldinger er for meg en topp måte å slanke meg på, kjenner jeg.

 

Tusen takk ALLE Solsikker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i januar da vi kom hjem fra thailand var jeg 77,6 kg ...den dagen men det var mye vann i kroppen ...så derfor så mangen kg på få uker

 

 

 

starts vekt for jan 77.6

 

 

 

kjempe bra oppsett flua

 

og så er jeg kjempe innponer når jeg ser hvor mye mangen har gått ned her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er den snart over! Jeg har vært og kjøpt roser til min kjære mann i dag!! Det er faktisk første gang jeg kjøper roser til han på Valentines Day - og han ble både overrasket og glad!!! :) (Ellers er det han som er flink til å kjøpe blomster til meg - jeg er nok av den bortskjemte typen på det området...)

 

Har vært flink med matinntaket denne uka - synes jeg selv ihvertfall!!! Er fornøyd, så langt - så da får vi se til mandag da, hvor fornøyd jeg er da... Begynner å føle meg utålmodig - skulle gjerne sett at ukene gikk fortere, og at vekta snart begynte å nærme seg 6-tallet først på displayet..., men-men - den tida får vi jo ikke gjort noe med!!! Og godt er det. Har akkurat sett på Holmgang på TV2 der de diskuterte rynkekremer... ;) Er litt blandet syn på dette blant "ekspertene" - må jo le litt av alle argumentene for og i mot!!! Men det er skremmende å høre at vi bruker i snitt 7000 kroner i året på kremer som kanskje ikke virker!!!! Hmmm... vi mennesker er rare og lettlurte?!??!?!?!

 

Nei, nå er det natta her på det blide Østland :) Nå skal jeg krype under dyna til min kjære mann, og kjenne varmen hans før jeg forsvinner inn i et søtt drømmeland.... Natta alle Solsikker!!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde bunaden i går eg Solsikker. Den var det berre ståplass i og ikkje anledning til å ete. (skal i konfirmasjon i mai) Vel, vel har litt tid enno, brukte den sist 17 mai. Etter den tid så har kiloane berre "balla på seg".Var nesten redd å bestige vekta etter jul, hjelp. Men bunaden kjem det ikkje på tale å sy ut, men eg kan godt sy den inn det gjere ikkje noke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt utgangspunkt å ikke ha plass til mat i konfirmasjon, hehe. Kanskje vi burde vandret rundt i bunad til daglig, hele gjengen? Men det høres ut som du har et godt utgangspunkt siden du allerede i februar får bunaden på deg, et par måneders innsats til og du kan sikkert kose deg med mat også.

 

Selv skal jeg i stor rund fest i slutten av februar, I fjor sommer kjøpte jeg det lekre skjørtet på salg. Det har aldri passet helt rundt livet, men jeg har ofte hatt det i tankene. Nå får jeg det fint på meg, uten buler, men da med midjen noe høyere enn tenkt... Jeg tenker at det får holde. Midjemålet er min fiende nummer en, og slik vil det vel være en stund. Jeg skal bli glad den dagen målebåndet ikke lenger viser økt helsefare.

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott initiativ og mye arbeid du har tatt' date=' Flua. Tusen takk :-) Jeg veier meg hver 9. dag, så jeg er redd jeg vil skape litt kaos i opplegget, men håper at jeg kan være med likevel. Neste veiing er den 16.

 

I tillegg er jeg imponert - og motivert - av all vektnedgangen. Bare å lese det dere skriver motiverer. Masse råd, positive meldinger er for meg en topp måte å slanke meg på, kjenner jeg.

 

Tusen takk ALLE Solsikker :-)[/quote']

 

 

Hei- bare send meg en privat melding hvis jeg skulle gå "glipp" av veiingen din da ;) Så skal jeg legge det inn. Blir jo ikke mer kaos enn man lager det til, så skal nok gå bra !!!

 

Ha en flott uke, og lykke til på veiingen som nærmer seg nå !

 

Klem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt utgangspunkt å ikke ha plass til mat i konfirmasjon' date=' hehe. Kanskje vi burde vandret rundt i bunad til daglig, hele gjengen? Men det høres ut som du har et godt utgangspunkt siden du allerede i februar får bunaden på deg, et par måneders innsats til og du kan sikkert kose deg med mat også.

 

Selv skal jeg i stor rund fest i slutten av februar, I fjor sommer kjøpte jeg det lekre skjørtet på salg. Det har aldri passet helt rundt livet, men jeg har ofte hatt det i tankene. Nå får jeg det fint på meg, uten buler, men da med midjen noe høyere enn tenkt... Jeg tenker at det får holde. Midjemålet er min fiende nummer en, og slik vil det vel være en stund. Jeg skal bli glad den dagen målebåndet ikke lenger viser økt helsefare.

 

Hilsen Miina[/quote']

 

 

Ja, ja det er bra det fleire som ikkje får på seg nye kle. Kjøpte ei bukse for 2 år sida. Har aldri gått med den eg, så målet er å komme i den( før den er "umoderne"). Kan ikkje anna enn å le av meg sjølv heller, idiotisk å kjøpe kle uten å prøve, men eg tok berre den vanlige størrelsen. Men den var ehem noke trang, eller rettare sagt rumpa for stooor. (der er min fiende, forresten arveleg belasta). Det som trengs no for min del er litt "magetrim, kanskje magedans hadde vore tingen( he, he) Magen har blitt noko slapp (vannseng)etter X antall barn (5):):)

Ha ein fin dag alle Solsikker,vi blir so lekre so. :)

 

Stor klem frå Fjellgeita ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde bunaden i går eg Solsikker. Den var det berre ståplass i og ikkje anledning til å ete. ...

 

 

he he (ler godt) kjenner meg helt igjen......hadde det som mål å komme i den for tre år siden(og klarte det) he he så blei eg gravid 2 ganger på to år he he har ikke tenkt på den på lenge men kansje jeg skulle prøvd den

 

for tre år siden var jeg 68 kg og kom glatt i den kunne både spise og drikke øl den gangen uten problem....he he jeg er en evig slanker men har aldrig klart meg så bra som nå i hverdagslivet med mat

 

 

må bare fortelle såg 70 tallet igjen i dag hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Må le litt av alle som har kjøpt bukser med mål om at de skal komme inn i den. Trodde det var bare meg :-) Jeg kjøpte en i fjor sommer og den skal på til sommeren. Ellers har jeg masse andre klær som har vært for små i 2-3 år. Jeg skal kaste ALT som blir for stort etterhvert. Tror det blir tøft å gå ut å kjøpe ny bukse fordi jeg ikke får på meg buksene. Da tror jeg at jeg vil slanke meg litt istedenfor..... Om man ikke kaster er det jo bare å finne bukse i skapet som var for stor og gå videre som "ingenting" har skjedd. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av alle som har kjøpt bukser med mål om at de skal komme inn i den. Trodde det var bare meg :-) Jeg kjøpte en i fjor sommer og den skal på til sommeren. Ellers har jeg masse andre klær som har vært for små i 2-3 år. Jeg skal kaste ALT som blir for stort etterhvert. Tror det blir tøft å gå ut å kjøpe ny bukse fordi jeg ikke får på meg buksene. Da tror jeg at jeg vil slanke meg litt istedenfor..... Om man ikke kaster er det jo bare å finne bukse i skapet som var for stor og gå videre som "ingenting" har skjedd. Ikke sant?

 

Ikke bare deg, nei!! Jeg kom inn i den første ubrukte buksa her om dagen, en sånn tynn selskapssak. Og så har jeg en lekker bukse i lyst, semsket skinn som ligger og venter på meg, er nok en 5 kg unna omtrent nå, tenker jeg!! ;)

 

Skal ta meg en runde i skapet og lrydde litt snart. Har (heldgvis!!) noen bukser som slenger rundt meg nå, og som jeg skal pakke vekk og gi til fretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på by tur idag eg, ikkje gjort på 1/2 time den turen altså. Blei so sulten på heimatt vegen, så eg stoppa ved ein butikk for å kjøpe meg ein skillingsbolle(kanelsnurre). Gjett om eg vart glad då det første eg såg då eg lukka opp døra var ein innbydane salatdisk(bollen blei gløymt den og takk for det). Hadde meg eit deilig salatmåltid i bilen ,og ein dårleg samvittigheit mindre.Vart god og mett vertfall. No er potetene kommen på kok, og ventar på at mine søte små skal komme heimatt.

 

God middag solsikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av alle som har kjøpt bukser med mål om at de skal komme inn i den. Trodde det var bare meg :-) Jeg kjøpte en i fjor sommer og den skal på til sommeren. Ellers har jeg masse andre klær som har vært for små i 2-3 år. Jeg skal kaste ALT som blir for stort etterhvert. Tror det blir tøft å gå ut å kjøpe ny bukse fordi jeg ikke får på meg buksene. Da tror jeg at jeg vil slanke meg litt istedenfor..... Om man ikke kaster er det jo bare å finne bukse i skapet som var for stor og gå videre som "ingenting" har skjedd. Ikke sant?

 

 

Bra det er andre og som har kle liggande på "vent", kjekt å ha. Men gjett om eg er snar med å kaste dei som er for store. Ute av huset på eit blunk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei alle flinke flotte og standhaftige Solsikker!

Ja, her var det mye aktivitet og utrolig mange flotte resultater. Gratulerer alle sammen!

Det er litt travelt om dagen, så jeg rekker ikke å være så aktiv her som tidligere..

Superflott at du har tatt jobben med å holde oversikten Flua - jeg gjorde det før jul og vet at det er en jobb + at det tar en del tid...

Kanskje du vil ha et fast oppsett for hvordan vi rapporterer... så det blir enklere for deg å klippe og lime?

Før jul tok vi i tillegg til vekt med diverse mål i cm - og i parantes skrev vi nedgangen eller evt oppgange i rapporteringen hver uke i tillegg til trimpoeng og noen oppga også BMI

 

Denne uken nådde jeg det opprinnelige målet mitt... og vekten stoppet på nøyaktig 70 kg, så det vil si ned "bare" 0,2 kg, men nå har jeg endelig en BMI på 24.8 som tilsier at jeg er "normalvektig"

 

Målene mine er

Midje 78 cm (ned 1 cm)

Hals 32,5 cm (ned 0,5 cm)

Bryst 91 cm (uendret)

Ende 96 cm (ned 1 cm)

Lår 54 cm (ned 1 cm)

Arm (30 cm (ned 1 cm)

Sist uke oppnådde jeg 43,3 trimpoeng

Totalt er jeg kjempefornøyd med ukens resultater!

Jeg driver stadig med skrittelleren og ligger enda blandt de 10 beste i landet på 6. - 7. plass, men i løpet av de siste par ukene har det dukket opp et par stykker som har gått dobbelt så langt som jeg... og nå nærmer jeg meg Bodø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere!

 

En solsikke foreløbig nede for telling!!

 

Er hjemme fra jobb i dag, med en dundrende hodepine og svimmelhet. Hadde det i går også, og var da i tillegg veeeeeeeeeeeldig trøtt!! Sto opp på morgenen, sendte ungene på skolen, spiste frokost ( har klart å få inn dette som vane nå!!) og la meg på sofaen. Sovnet kl 10.00 og våknet kl 14.00!!!!! Sov i tillegg fra 17-19 senere på dagen.

Ikke helt i form, kanskje???

 

Ikke fullt så trøtt idag, men føler meg generellt sliten. Har nok vært litt mye på jobb de siste dagene, samt at hele byen her omtrent ligger i en eller annen sykdom.

 

Når man går hjemme pga sykdom, er det jo en utfordring å huske på å spise regelmessig. Som sagt så har jeg klart å få inn frokost som en vane, og det er ikke verst til å være meg skal jeg si dere!!! Har ikke spist frokost regelmessig siden jeg gikk på ungdomsskolen, og det er visst noen år siden nå. Det ble blant annet klart og tydelig for meg da jeg var på gjenforeningsfest for grunnskolen i september 2006. Så gamle mange hadde blitt.... He, he godt noen av oss fortsatt er like unge og spreke!

 

Nå skal jeg inn for å spise formiddagsmat og drikke 3 store glass med vann. Ja, jeg jobber fortsatt med det der. Er ikke tørst, så jeg glemmer å drikke. Har nok en hel del å hente der, da jeg vet at verdens beste slankemiddel er nettop vann!

 

Vi snakkes!

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da har jeg også endelig hatt veiedag.... Nå veier jeg 74,8 kg dvs minus 1 kg. Åååå, så deilig det var :-) Gikk også ned 6 cm totalt (7 målesteder), så dette er jeg veldig fornøyd med.....

 

God bedring, Nikkene. Du får pleie deg selv og kose deg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig hatt veiedag.... Nå veier jeg 74' date='8 kg dvs minus 1 kg. Åååå, så deilig det var :-) Gikk også ned 6 cm totalt (7 målesteder), så dette er jeg veldig fornøyd med.....

 

God bedring, Nikkene. Du får pleie deg selv og kose deg hjemme.[/quote']

 

Så flott, 1 kg er kjempebra. Du nærmar deg målet på 67 til 1.mai, tenk 7,8 kg att.

Det greier du fint, men det spørs om eg har vore vel tøff i mine uttalelser om å vere 67 til mai. Ikkje alltid det lønna seg å vere stor i kjeften. he he.

Men eg kan kanskje seie det slik at mai har 31 dagar så det kan gå i mai likevel. Men til 1.mai er det 10 veker og det blir en vektnedgang på meg på vel 1 kilo. Og det skal vel halde hardt når ein begynner å nærme seg målet.

 

Skrivinga blei vel rotete , pytt pytt.

 

God helg alle Solsikker og god betring til dere som er sjuke, husk å drikke godt då. (vatn) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...