Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Jeg flytter inn her på Ned 10-20 kilo, jeg, ser at tråden min på Åpent forum egentlig hører hjemme her :)

 

PLANLAGT VEKTNEDGANG UKE FOR UKE 2007:

 

Uke 5: 87,2 (her begynte jeg i slutten av januar)

Uke 6: 86,5 (gikk rett ned til 85,7, men etter skjema skulle det vært 86,5)

Uke 7: 85,8 (denne uken var jeg fortsatt 85,7)

Uke 8: 85,1 (gikk ned til 84,8 - hurra - 300 gram foran skjema!)

Uke 9: 84,4 (ned til 84,2! Jippi, fortsatt 200 gram foran skjema!)

Uke 10: 83,7 (hva skjedde 'a? Ned til 83,8 - 100 gram etter skjema!)

Uke 11: 83,0 (ned til 82,8! 200 foran skjema igjen)

Uke 12: 82,3 (overraskende ned til 82,2, fortsatt 100 foran skjema!)

Uke 13: 81,6 (ned 200 g til 82,0, 400 gram etter skjema...som fortjent)

Uke 14: 80,9 (påske! må unngå twist og kakao! HØ HØ)

Uke 15: 80,2 (81,8...det ble en feit påske gitt, og motivasjon? nei den har vi ikke sett...)

Uke 16: 79,5 (80, 0!!! Hæ hvordan gikk det til?? 500 etter skjema, men over forventning tatt i betraktning at jeg har ramlet litt av lasset...)

Uke 17: 78,8 (79, 3 sånn cirka. Glemte å føre inn, men tror det var det jeg veide)

Uke 18: 78,1 (79 blank, men det var dagen derpå...og hadde kasta innpå en kebab kvelden før, så kan hende resultatet ble litt merkelig?)

Uke 19: 77,4 (uhm...det var denne motivasjonen, da...)

Uke 20: 76,7 (79, 7 - med mens. Bunaden er nok ikke teoretisk mulig engang!! Huff og huff...men i hvert fall under 80, da! Det er bra!)

 

Nå begynner jeg litt på nytt her, må justere planen:

 

Uke 21: 79,2 (79, 2 på badevekta til journalisten - håper den legger på en kilo!!)

Uke 22: 78,5 (argh - for mye øl - endte på 79,1)

Uke 23: 77,8 (til Kreta med familien! Kan leve med denne vekta også på tur)

Uke 24: 77,1

Uke 25: 76,4

Uke 26: 75,7

Uke 27: 75

Uke 29: 74,3

Uke 30: 73,6

Uke 31: 72,9

Uke 32: 72,2

Uke 33: 71,5

Uke 34: 70,8

Uke 35: 70,1

Uke 36: 69,4 (Begynnelsen av september!)

 

Uke ---: Stabilisering...

Uke 44: Stor 30-årsfest!!! Jeg ser absolutely smashing ut og feirer meg selv til de sene nattestimer sammen med gamle og nye venner!!! Det har jeg fortjent!

 

(Begynnelsen av september: Til skobutikk og kjøpe høye, lekre støvletter med en syk stiletthæl :) :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

Jeg har en tendens til å tenke gjennom fingrene - tanker utkrystalliserer seg så bra når jeg får dem ned på papir eller skjerm, på en helt annen måte enn hvis de bare forblir inne i hodet, så forvent mye skravling i denne tråden!

 

I dag som i går ser ut til å bli en kjempeflott dag. Hørte at på Sørlandet sliter de med dårlig vær og stengte veier i dag. Her er det helt fantastisk vintervær, omtrent 0 grader, strålende sol fra skyfri himmel og i det hele tatt helt glitrende. Jeg ble så inspirert da jeg så det fine været at jeg trasket meg avgårde til jobb til fots! Det er FØRSTE GANG, og jeg har jobbet her i 2,5 år! Tenk alle de finværsdagene jeg har gått glipp av... Det tok bare en halvtime å gå, det er jo helt perfekt - 200 kcal forbrent omtrent uten å bli svett en gang! Hm, men lurer på hva jeg skal gjøre etter jobb, tror jeg må få en av foreldrene mine til å hente min sønn på barnehagen (den ligger langt oppi lia), hvis ikke jeg trasker hjem igjen og henter bilen, vi får se.

 

Har holdt på med å legge om livsstilen i omtrent tre uker nå, og det er en helt utrolig forskjell å merke på de ukene! Humøret er tusen prosent bedre, tiltakslysten er (nesten) tilbake, jeg klarer å spise både sunt og stort sett regelmessig... Ikke at jeg gjør alt helt 100% etter boka, jeg har mine egne justeringer i forhold til min kropp og mine behov. For eksempel tar jeg ikke det med kosemerker så nøye, for hvis jeg skal føle at jeg spiser opp noen få, sårt tiltrengte kosemerker når jeg unner meg litt sjokkis på lørdagen, klarer jeg ikke å virkelig kose meg med det. Jeg greier generelt å holde meg på et helt greit (for meg) nivå når det gjelder godteri, men jeg orker ikke den tellinga på merker. Men jeg fører jo dagsregnskap her inne, og sjokkisen inngår der, da, så helt gæernt blir det ikke uansett.

 

Ha en strålende dag alle sammen! Kos dere ute i finværet, dere som er så heldig å ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest mange av dine positive og muntre innlegg på den andre tråden din og "følger etter" deg hit for bare å fortelle at vi er ikke så ulike i grunnen, vi skal bare ned litt ulikt antall kilo. Vi mangler til og med røykekutten begge to:-)

 

Håper du får det til her inne da! Jeg kommer sikkert til å komme innom og lese litt her, og du må som sagt, gjerne komme innom til Vårblomstene på "Nye 6 kg mer eller mindre..."

 

Bare en liten kommentar til godteri, sønn og besteforeldre: Om du ikke har gjort det, burde du ta en alvorsprat med dem om temaet - ikke idet godteriet settes frem, men i en "nøytral" situasjon. Fortell dem at du vet de mener godt, men at du tenker på barnets helse, tenner og mulig fedme som igjen kan være grobunn for mobbing på skole osv. De burde forstå. Hvis ikke, hadde jeg holdt meg unna dem en stund - si det også til dem at du må vurdere det hvis de ikke kan respektere din rolle som grensesetter for sønnen din.

 

Hilsen en som også er avhengig av å rapportere på Vektklubben (måtte informere mine medsøstre på den andre tråden om at de ikke hadde fått virus på maskinen sin, det var bare meg som måtte innom hundre ganger....:-))

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg klenger meg på! Vi to veier nøyaktig det samme - 100 gram, så da hiver jeg meg med deg, for den planen din så sunn ut. Dvs jeg hiver meg med på registreringen din hvis det er greit, samtidig som jeg har lovt meg selv å skynde meg sakte fram og ikke la vekta styre livet mitt. Skulle jeg satt opp en plan ville den liknet din. -700 gr pr uke er et fornuftig mål! I mitt tilfelle kanskje noe ambisiøst, men me freistar!

 

Hilsen frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jess Frøken, ukentlig registrering er en deal! Det blir motiverende. Litt sunn konkurranse her (haha, sunn både på den ene og andre måten), blandet med trøst når ting går skeis :)

 

Leser tråden din "religiously", den har gitt meg flust av fine innspill til egen prosess...

 

Jeg satte opp planen min bare som en mal, altså noe å ta utgangspunkt i. Hvis jeg blir liggende etter skal jeg alldeles ikke nislanke meg for å komme ajour igjen. Planen er kun et hjelpemiddel for å bli motivert, og holde motivasjonen oppe over tid. Jeg trenger både massevis av små delmål og

 

A BIG FAT HAIRY GOAL

 

helt til slutt, for å sitere en kjent reklamemann :) Vel, målet mitt er kanskje akkurat det motsatte av fat, men... :)

 

Til Bente: Ja, jeg har forsøkt å ta dette opp med min far. Har til og med truet sånn halvveis med at vi bare kunne komme på besøk på lørdager (godtedagen), men klarte ikke helt å legge nok alvor i stemmen til at han tok det som en trussel, hehe...det er litt for behagelig å komme på besøk til ferdig middagsbord! Men nå i det siste har jeg jo blitt så flink til å lage skikkelig mat at det er nesten ikke et problem lenger (erke så glad i å lage mat egentlig, nemlig). Fikk forøvrig tekstmelding fra min far i dag med invitasjon til Peppes pizza i morgen sammen med min sønn. Da stønnet jeg! Tenkte på om jeg skulle komme på en unnskyldning og melde avbud, men sendte i stedet melding tilbake om ikke vi kunne gå et annet sted med litt mer utvalg på menyen (les: hva som helst sunt med et overkommelig antall kalorier!). Merkelig, har ikke fått svar ennå, men vi får se hva som skjer.

 

Forøvrig: I dag ble det rosafisk (=laks, grillet i dag) med litt potet, mais og MASSE gulerøtter til middag for min del. Jeg blir like overrasket hver gang over hvor godt dette er. Glem alt som heter kokt eller pannestekt laks: Bruk steikeovnen. Jeg legger to (frosne) fileter på litt aluminiumsfolie oppå risten midt i ovnen i ca 20-25 min(? til det begynner å lukte godt). Da slipper jeg å skrape rist eller plate rein for fiskegugg etterpå, jeg bare kaster aluminiumsfolien og vips - ren ovn igjen. I dag lagde jeg "vanlig" med potet og grønnsaker, men laks i wok er minst like godt (jeg steiker fisken i ovn og legger oppå woken til slutt), men man må jo variere litt innimellom. Min sønn fikk valget mellom fisk og pølse (nytter ikke tvinge ham til å spise noe), så der ble det kylling- og kalkunpølse til middag. Og til dessert - hvert sitt longdrinkglass med smoothie. Nam nam - må ha det, bare må ha det!

 

Ellers snakket jeg lenge på telefonen i dag med hun jeg kjenner som tok mageoperasjon før helga. Jeg er så spent på å se henne igjen, og hun er sikkert spent på hvordan omverdenen tar i mot den nye henne. Vi skal på café neste uke når hun begynner å komme seg igjen, jeg gleder meg!

 

Men best av alt med denne dagen er likevel den stoltheten jeg føler over å ha gått til og fra jobb i dag og innkassere 2 trimpoeng (ja, jeg endte med å gå hjem igjen også)! Idiotisk, det er jo egentlig en selvfølge å klare å slepe liket sitt en halvtime x 2 ut å gå hver dag, men ikke for meg. Jeg er nå dama tidligere kjent som Verdens Største Sofapotet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

på onsdag jeg. PAsser det for deg eller har du det en annen dag. Spiller ingen rolle egentlig... En uke er en uke så om vi har ulike dager så gjør det ingenting. Skal vi måle cm også? Jaaaaa sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har veiedag på mandag, men det gjør jo ikke noe. Jeg begynte å måle cm forrige uke, så fortsetter gjerne med det. Trenger sikkert den motivasjonen dersom vekta stopper opp en uke eller to...

 

Nå har jeg begynt med det jeg ikke skulle: Hadde tenkt å holde treningen til to dager i uka for å klare å holde motivasjonen oppe over lengre tid, men tok en liten runde på stepmaskinen min og innkasserte et trimpoeng til her i kveld :) Blir ny trim-pers denne uka (ikke at det skal så mye til!). Jaja, finnes verre ting jeg kunne "skeiet ut med" da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til Bente: Ja' date=' jeg har forsøkt å ta dette opp med min far. Har til og med truet sånn halvveis med at vi bare kunne komme på besøk på lørdager (godtedagen), men klarte ikke helt å legge nok alvor i stemmen til at han tok det som en trussel, hehe...det er litt for behagelig å komme på besøk til ferdig middagsbord! Men nå i det siste har jeg jo blitt så flink til å lage skikkelig mat at det er nesten ikke et problem lenger (erke så glad i å lage mat egentlig, nemlig). Fikk forøvrig tekstmelding fra min far i dag med invitasjon til Peppes pizza i morgen sammen med min sønn. Da stønnet jeg! Tenkte på om jeg skulle komme på en unnskyldning og melde avbud, men sendte i stedet melding tilbake om ikke vi kunne gå et annet sted med litt mer utvalg på menyen (les: hva som helst sunt med et overkommelig antall kalorier!). Merkelig, har ikke fått svar ennå, men vi får se hva som skjer.[/quote']

 

Skjønner det ikke er lett å sette action bak ordene dine til din far når det er behagelig for deg å gå dit også, men kanskje du skulle sette behageligheten litt til side og tenke at du gjør dette for sønnen din. Er sikker på at det ikke skal mange uteblivelsene til, før han skjønner du mener alvor.

 

Når det gjelder Peppes, kan du bestille en salat med skinke, f.eks. :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg kunne jo bestilt salat selvsagt, men da ville det vært så veldig, veldig åpenlyst at jeg var på slankern (selv om jeg ikke definerer det slik selv). Og da ville det blir mas og blæh masse kjedelige kommentarer fra foreldrene...hver gang vi var på besøk ville det vært "jammen du må jo spiiiise selv om du har tenkt å gå ned i vekt" bla bla og atter bla. Men nå har jeg rottet meg sammen med min søster (som også er invitert med ut) om å gå sammen for å få dem med et annet sted. Min unnskyldning er at jeg er lei av pizza (moahahaha) :)

 

I morra begynner helga! Weeee :) Det som er fint med å være umotivert på jobb er at man setter så mye mer pris på helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg kunne jo bestilt salat selvsagt' date=' men da ville det vært så veldig, veldig åpenlyst at jeg var på slankern (selv om jeg ikke definerer det slik selv). Og da ville det blir mas og blæh masse kjedelige kommentarer fra foreldrene...hver gang vi var på besøk ville det vært "jammen du må jo spiiiise selv om du har tenkt å gå ned i vekt" bla bla og atter bla. Men nå har jeg rottet meg sammen med min søster (som også er invitert med ut) om å gå sammen for å få dem med et annet sted. Min unnskyldning er at jeg er lei av pizza (moahahaha) :)

 

I morra begynner helga! Weeee :) Det som er fint med å være umotivert på jobb er at man setter så mye mer pris på helgene :)[/quote']

 

Hei igjen!

 

JEg overvinner sånne pizzarestauranter med å bestemme meg for at to stykker er nok og lasse på med salat. Så kan du med hånden på hjertet si at du er mett når de lurer på hvorfor du ikke spiser mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg stoler ikke nok på meg selv ennå! Meget mulig jeg hadde kastet alle hemninger på båten foran en diger, fettdryppende, ostedekket og FRISTENDE Peppes pizza :) Jeg er jo omtrent som en alkoholiker på vei ut av avhengigheten, og på ett eller annet punkt er jeg frisk nok til å klare meg gjennom slike fristelser, men føler ikke helt jeg er der ennå... Det er mange ting jeg synes er relativt enkelt å klare seg uten, for eksempel godteri på ukedager, men pizza...åh dæven så godt det er. Jeg er et middagsmenneske, mer glad i alt sånt enn brødskiver, mellommåltider og det herket der. Pizza/pasta/taco etc. etc. - jeg begynner snart å se syner her bare ved tanken. Som jeg nevnte på en annen tråd, har jeg en gang spist en hel, stor Dolly Dimples pizza minus to (eller en??) slicer på egenhånd. Magen kjenner nesten ingen begrensninger når det kommer til slik mat.

 

Vel, vel, det ligger an til at det blir en annen restaurant, en italiensk en som er ganske OK etter Molde-standard. Lurer på hva som er sunnest på menyen der? Jaja, det skal vel være mulig å finne noe, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å hvor jeg forstår deg.... Er også pizzaholiker og pasta også.... Og og og...

Har fått vite at kjøttsaus er bedre enn fløtesaus (selv om fløtesaus er myyyye bedre...)

De har salater også på italienske, men....

Hva med en biff med salat og bakt eller kokt potet uten saus og uten smør på poteta???? Det bestilte jeg, og det var det beste alternativet, synes jeg. For biff er nå biff, med eller uten sausen. Bare et råd fra en som FORSTÅR!!!!

Jedg velger forresten kinamat når jeg skal ut nå. Biff i østersaus er innenfor den lovlige kalorimengden, sånn at du vet det!

Lykke til. Tillat deg å kose deg, med det beste du får til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Å hvor jeg forstår deg.... Er også pizzaholiker og pasta også.... Og og og...

 

Så bra (eller egentlig ikke) at det ikke bare er meg :) Ja, da er arbeidsdagen over, jeg har gjort fint lite fornuftig, men var her i hvert fall til riktig tid (sliter med å komme meg opp om morgenene!). Klarte faktisk å legge meg i riktig tid i går, sov som en stein til klokka 7, var oppe tidlig og dekket på koselig frokostbord til meg og sønn. Vi koste oss, og jeg stappet i meg massevis av deilig melon, har funnet ut at det har veldig lite kalorier ift. mengde.

 

Også har jeg gjenoppdaget God Morgen-yoghurt! Jeg LEVDE jo omtrent på disse på ungdomsskole og videregående, men så ble det plutselig stopp, tror jeg spiste meg lei på dem. Genialt som mellommåltid, selv om det ikke er lettyoghurt (vet det også fins nå, de Yoplait 0,1 m musli er ganske gode), men jeg trenger faktisk kaloriene for å komme opp på anbefalt dagsnivå. Har spist 2 x 2 knekkebrød uten pålegg på jobb i dag og drukket masse vann (1,5 liter), så nå er jeg fit for fight. Restaurantfristelser here I come!

 

Og nå er det heeeeeeeeeeeeelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ah, da er dagen på hell, klokka er to og jeg begynner å bli trøtt :) Er natterangler som bare det, så to i helga er bra for meg. Ofte har jeg sittet oppe så seint på ukerdager, da er det hardt å stå opp om morgenen...

 

*gjesp*

 

Vel, restaurantbesøket gikk bra. Jeg fant breiflabbfilet med krepsehaler, ris og salat på menyen, det smakte alldeles fortreffelig, og før ville det aldri falt meg inn å bestille det :) Kremt, kremt, la merke til at søster kun bestilte gresk salat og også takket nei til restene av mors og fars store, deilige, fettdryppende pizza, så regner med hun er på slankern. Fanken, jeg som hadde så lyst å ta henne igjen på vekta...jaja, hun stopper vel på ett eller annet vekttrinn hun også, men det er jækli irriterende at hun, som har en tre måneder gammel baby og fortsatt ammer, er kanskje 20 kilo lettere enn meg. Grem, grem. Jaja, skal ikke være sur på henne for at hun er slank og klarer det der med kosthold og trening, skal heller fokusere på at jeg skal klare det samme.

 

Den pizzaen til mor og far så forresten utrolig god ut, og de tilbydde oss altså resten av bitene når de var ferdige og vi andre hadde spist opp rettene våre. Der krevdes det ståldisiplin å si nei, men jeg greide det (kudos til meg selv!). Etterpå dro vi hjem til dem på besøk for å spise is! Grem, grem, men jeg klarte meg med bare en bitteliten porsjon, og hvis vektdagboka her inne funker, ble det ikke mer enn 160 kcal. Den lille skjeen jeg tok drøyde jeg ut i det uendelige med å spise (under dekke av at jeg var så opptatt med å lese en Dagbladet-artikkel!), og smurte hele fatet inn med isen så det skulle se ut som jeg hadde tatt mye. Det funka :) Ingen kommentarer på at jeg spiste så lite.

 

Ah, føles godt å ha greid den utfordringen. Men nå er jeg skrubbsulten, har ikke spist noe etter middag/is. Har ikke lyst å ødelegge den gode stimen jeg er inne i, og regnskapet er avsluttet for i dag, har spist litt over 1600 kcal og ikke trent. Kanskje jeg klarer å komme meg en tur på treningssenteret i løpet av helga, men har min sønn og er jo alene, så da må jeg i så fall plassere ham hos besteforeldrene mens jeg er avgårde.

 

Hva var det jeg tenkte jeg skulle skrive igjen. Jeg leste tråden til Frøken og innlegget om kommentarer vi har fått om kroppen vår. Jeg har egentlig vært veldig heldig og ikke fått så mange negative bemerkninger, men husker en teit gutt i klassen på barneskolen som sa at min mor var feit (til meg). Allerede da var jeg fullstendig klar over at jeg har samme kroppsfasong som henne (selv om jeg var mange størrelser mindre på dette tidspunktet), så den svei litt. Nå var moren hans et beinrangel da, så han hadde jo noe å sammenligne med :) Men hva var poenget mitt (trøtt nå). Jo, en ting som virkelig har satt seg igjen i min hjerne fra oppveksten er dette: Jeg gikk på turning i mange år. Venninna mi et par hus bortenfor var skilsmissebarn, og det var mye styr der. Hun hadde en tendens til å melde seg på turning, gå 2-3 uker, melde seg av, og så gjerne melde seg på igjen et par ganger til i løpet av en turnsesong. Husker mor og far pleide å skikkelig rakke ned på denne venninna mi så jeg hørte det, ting som at "ja hun har vel gjerne meldt seg av nå igjen da" (i en sarkastisk tone), eller "hun fullfører jo ALDRI noe, hun der." Hvilket selvsagt gjorde meg livredd for å hoppe av noen ting som helst. I de senere år har jeg hoppet av både den ene og andre tingen (sånn som slankekurer, utdannelsesløp, nå vurderer jeg å slutte i jobben etter ikke mer enn et par år), men jeg merker at det ligger noe uggent psykologisk gruff i bakhodet mitt når jeg gjør det. Føler alltid behov for å forklare meg til dem, tenker ut tusen gode begrunnelser, så ikke de skal - ja hva er det de kan gjøre? Se ned på meg slik de gjorde med venninna mi den gangen! Og en annen ting er at jeg lurer på om denne frykten for ikke å klare å stå ut et løp kanskje er en av tingene som nettopp får meg til å avbryte løp også?? Merkelig og selvimotsigende, men... Tror nok dette har en innvirkning på hvordan jeg tenker på denne prosessen også, for dette er jo en TYPISK ting som jeg ikke klarer å gjennomføre. Så det er i hvert fall en grunn til at jeg nok vektlegger gjennomføring "til the bitter end" litt mer enn gjennomsnittet. Denne gangen SKAL jeg klare å stå løpet ut! Men viktig viktig: Jeg må gjøre det for min egen del, ikke for dem.

 

Det skal ikke være greit, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det der med å bakke ut før man er i mål er en forsvarsmekanisme. Det er tryggere å avslutte noe selv sånn at man ikke opplever å feile. Det er tryggere å avslutte noe før tiden enn at andre skal påpeke at du ikke kommer i mål.

 

Dette er på samme måte som for meg som lenge har vært bevisst på kroppen min. Jeg kommer alltid folk i forkjøpet hvis det er noe jeg er bevisst på, som feks at knappene spriker i skjorta. Jeg vet at hvis jeg ser det så der de andre det også, og derfor er jeg kjapt ute med en eller annen selvironisk og humoristisk kommentar for å komme dem i forkjøpet slik at de ikke rekker å si noe som jeg ikke alledere har sagt. Skadebegrensning. Samme hvis jeg gir et skikkelig dårlig opplegg i volleyball, så er jeg aller først ute med å rakke ned på meg selv så de andre ikke rekker å gjøre det... Det er sånn vi fungerer, men på den måten gir vi ikke omgivelsene en sjans heller, en sjans til å se det positive eller en sjans til å se at jaggu fullførte hun mot alle odds, det står det respekt av... Vi graver en liten vollgrav rundt oss selv og sørger for at det er nok vann og skumle krokodiller der til at ingen farer kommer over. Men så oppdager vi at da ble det ikke greit å komme seg over selv heller. Men husk, bare vi kan slippe ned lemmen som lager bru over den graven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å dere flotte jenter!!!!

Så heldig jeg er som får lese det dere skriver og får mange tanker og utfordringer gjennom det.

Får ta og se om jeg finner krokodillene mine i dag, og prøve finne ut hvordan jeg skal greie fjerne dem. Jeg vil over!!!! :-))

Ha en nydelig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ååå for en dag! Jeg er så suuur! Og ikke har jeg noen fornuftig grunn for det heller, er bare generelt dritlei, utålmodig og irritabel. ARGH. Stakkars min sønn, jeg er sur og gretten, og når han maser litt (eller mye!) har jeg ingen tålmodighet med ham. Mistet fullstendig piffen på ettermiddagen i dag, og jeg vet delvis hvorfor. Spiste god frokost i 9-halv 10-tida, og når klokka var 12 dro vi ut for å handle. Den handlerunden drøyde laaangt over det jeg hadde tenkt, bl.a. grunnet en ekstratur til Bohus, så da gikk det plutselig 5 timer uten mat i mellom (sønn fikk en drikkeyoghurt på butikken da). Når jeg kom hjem var jeg helt svimete, og plutselig kjempetrøtt, sliten og sur. Måtte sove en liten middagshvil og lage meg en dobbel espresso bare for å komme meg sånn halvveis igjen, men surheten henger i.

 

Kan dette henge sammen med eggløsning eller noe sånt? PMS, når er egentlig det i syklusen? Jeg klarer ikke helt holde styr på når jeg får mensen og sånn, men nå tror jeg at jeg er ca halvveis til neste mens.

 

DRITTVERDEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg kjenner godt igjen dette med de sure dagene som bare kommer.

Jeg hadde en slik rastløs dag i dag. Gikk bare rundt og surra og surra. Så min kjære dytta meg ut døra og sa jeg skulle ta meg en tur på byn og kope. Og så gikk jeg på min yndlingskafe (fikk spasertur med på kjøpet) og jeg satt der midt i folkmengden (det var fullt av folk som lørdagskoste) og så satt jeg der og tenkte på krokodillene frøken snakka om. Hva som er mine krokodiller som jeg kaster ut i vollgrava så ingen skal komme over og såre meg.

Og jaggu har jeg latt meg såre nok, og har trengt krokodiller framgjennom tida, fordi jeg ikke har greidd å beskytte meg.

Men trenger jeg dem nå????Kan humoren min kanskje brukes til noe bedre enn å gjøre vitser om meg sjøl (før de andre gjør det). Kan mine kjappe komentarer brukes til annet enn å drite ut meg sjøl?

Jeg er jo den som aller mest opprettholder mitt eget klisjebilde. Som narren. Dumriannen.

Her har jeg gått og lengta etter å bli tatt på alvor og å fremstå som seriøs.

På jobb er jeg dyktig. Jeg er sterk, trygg, jeg er stolt og fri. Men så kommer jeg i familien og går rett inn i rolla. Jeg kaster krokodillene ut så de plasker rundt og stenger veien for at andre kan se hvem jeg egentlig er.

Målsettingen min i dag er: Ikke drite meg selv ut med humor og morsomme replikker!!!!

Hva om jeg i stedet vågde dele med dem mine seire? Ting jeg har oppnådd på jobben. fantastiske tilbakemeldinger de ikke kan vite om fordi jeg aldri har delt det og fortalt noe. mitt fagfelt er så langt fra deres.

Faens krokodiller!!! Hva om jeg vågde være sårbar. At jeg heller freda meg selv så jeg er heva over alle komentarene.

En gang jeg var ute med min mor, så var det en dame som stoppa meg og skrøt av meg. Da fnyste min mor og sa: Meg imponerer hun ikke. Jeg kjenner henne og vet hvilket rothue hun er.Det har satt seg fast i meg. Hver gang noen skryter av meg så tenker jeg at de kjenner meg jo ikke. De vet ikke hvilket rothue jeg er.

Men det er i huset jeg er rothue. Ikke ellers. I skapene mine er alt hulter i bulter og i gangen snubler en over sko. og i mine familie er slikt dødssynd. Der skal alt være blankt og perfekt både utenpå og inni skapene.

Hva i all verden er det jeg finner på, som lar meg styre av slike tvangsnevroser.

Jeg er jo veldig bra, egentlig.

Og bare vent til jeg snart kommer i trange olabukser og høye brune støvler.

Hu hei!!!!

Nei, drit og dra i alle besserwissere og de som tror de er suverene. Jeg sier som gubben i filmen Englagård: Dom er domma!!!

Takk til deg frøken, for dyttet til krokodillejakt.

Jeg får stadig nye tanker og utfordringer av dere verdens flotteste jenter.

Enten dere er sure eller blide, glade eller triste, så gir dere noe så flott!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Måtte bare inn en gang til og si til deg Minimeinme at jeg synes du er så ærlig og flott!!!!!!!!!!

Still deg framfor speilet og geip og si stygge ting (ikke la sønnen din høre det). Stå der og vær ekkel mot alt og alle til du ser komedien i det.

Har du en god bodylotion så smør deg inn og pynt deg litt for deg sjøl i kveld. Ha fest for en, for den flotteste dama i stua!!!!!

Jeg skåler med deg!!!! Men bare i vann :-)), for jeg har en uke til jeg skal på et kurs der jeg har lyst til å være litt lekker. Og jeg har ikke tattt av et gram denne uka tror jeg. Må knipe til denne uka som er igjen.

Har kjøpt sjølbruningkrem og skal jukse litt i kveld og se om det hjelper på :-))

God tanke til deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Heldigvis har jeg ikke mange slike dager som dette. Men at mat har noe med humøret å gjøre, er herved bevist. Lagde Toro Tikka Masala med 3 (!) oppskårne kyllingfileter nedi. Tenkte at hvis jeg skulle skeie ut, måtte det være med noe relativt sunt, og jeg tror den store middagen begrenset godteinntaket ganske mye. Humøret steg fra minus 1000 på skalaen til kanskje minus 10, og har siden steget til 0 - mot normalen som kanskje er pluss 50 eller deromkring...

 

Likevel ble det altså 50-100 gram (?) småsjokolade, en Hobby og en lakrisgreie, mer enn nok. Tidligere hadde jeg gladelig spist dobbelt så mye, og gjerne lasset på med Cola og ostepop. Så selv om det var langt over det jeg trengte av kalorier, er det ikke så ille likevel, og i morgen skal jeg på skitur med foreldre og sønn, så ha ha bye bye kalorier.

 

Forøvrig så jeg en bra film på NRK nå nettopp, The Insider med Al Pacino og Russel Crowe. Minte meg på det jeg går og grubler mye over for tiden, nemlig at jeg egentlig har lyst å bli journalist... Det er en del hindringer i veien til en karriere innen journalistikken, men likevel ligger jeg kanskje bedre an enn mange andre. Har ikke journalisthøgskole, men likevel en del fag som passer inn. Og har en liten bijobb innen bransjen, så jeg er jo et lite museskritt på vei i riktig retning. Men hvordan komme videre, det er det som er problemet. Jeg har jo full stilling innen noe ganske annet, og den jobben er trygg og god, relativt bra lønn, og jeg har jo en sønn og et huslån å forsørge. Tør ikke helt å bare si opp jobben og kaste meg ut i en tilværelse som frilanser heller, hva om jeg ikke får nok oppdrag? Og jeg skulle gjerne kommet meg nedover til Volda på journalisthøgskole, men med 200.000 i studielån fra før, blir det en mager tilværelse. Tror ikke studielån er nok å betale huslånet med uansett.

 

Buhu. Men skal gruble videre på saken, kan ikke gi opp så lett heller. Where there's a will, there's a way, ikke sant?

 

Dette hadde lite med vekt å gjøre (eller psykologisk har det en del å si), men det var det jeg hadde på hjertet for øyeblikket, så håper dere holder ut med meg.

 

God natt, og vi snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I går hadde du en dårlig dag, i dag skal du ha en god en. Du skal planlegge dagen din, forutse det som vanligvis villle vært uforutsett og ha med deg nok mat på tur. Du skal planlegge dine fem måltider og du skal spise dem etter klokka. På den måten kan du bruke tankene og energien din på mer interessante ting, som feks, hvordan får til journalistutdannelse. La det bli litt automatikk i maten (man kan nyte smaken likevel), start nå med den gode rutine, ha en liten frukt eller nutrilettbar eller noe i sekken i tilfelle du skulle få lavt blodsukker, så slipper du den grusomme nedturen. Det er mitt tips til deg i dag.

 

Snuppelure, jeg er spent på hvordan det vil gå med deg i bursdagsselskap i dag. Du flotte kvinne som tydelig har hodet skrudd på på rett plass. Bare ikke gjør deg liten sammen familien din. Bryt ut av mønsteret, svelg et par kameler (krokodiller) og vis dem sånn som vi ser deg her inne. Du har to utfordringer i dag slik jeg ser det:

 

1) Spis kun ett stykke kake (be om å få vann i tillegg til kaffe så forsvinner da det kakestykket kjapt nok ut av kroppen, pluss at kaffe jo er vanndrivende så da er det viktig å fylle på)

 

2) Skulle det komme kommentarer på enten kroppen din eller matinntaket ditt så si klart i fra at nå gidder du ikke snakke om det. Det er din egen sak og det får de respektere. Hvis det blir noen "opptøyer" rundt det, så stå på ditt, IKKE DEMONSTRER med å spise kake bare for å trosse de og, her kommer kanskje det viktigste IKKE RAKK NED PÅ DEG SELV!!!! Det er FYYYY!

 

Gooood klem og lykketil!

 

Frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Vidunderlige venninner!!!! For dere kjennes som venninner.

Jeg har gått sakte og nølende inn i dagen i dag, med bursdagsbesøket i hodet og kroppen. Driver og baker min egen kake, som ingen skal vite er lettvariant :-)

Tar den med.

Skal tenke på dere og GREIE det i dag.

Har min kjære ved min side og har bedt han om positiv backup.

Jeg mobiliserer :-))

Takk for at dere er der, og jeg vet hele tiden at jeg kan legge rapport når jeg kommer hjem. Forhåpentligvis om seier!!!!!!

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Det lukter HJEMMELAGET fiskegrateng i huset (min mor hadde dånt hadde hun visst), jeg plukket opp en oppskrift på en eller annen tråd her inne, og satte i gang. Lukten av god samvittighet, haha :)

 

I dag begynte jeg med en stor, men sunn frokost sammen med sønn. Ehem. Vel, når sant skal sies, begynte han dagen et par timer før meg. Han står opp i 8-tiden eller deromkring (aner ikke hva den var i dag, var for trøtt til å registrere det), jeg karrer meg inn på stua, setter på TV'en på en barnekanal, og stuper i seng igjen. I dag kom en angrende synder til meg og forteller at han har spist sukker ut av sukkerskåla! Men godt oppdratt som han er, hadde han sporenstreks gått på badet og pusset tennene etterpå så ikke Karius og Baktus skulle komme på besøk :) Sukkerskåla må altså gjemmes før neste barnehelg!

 

Så var vi på skitur med besteforeldrene. Så snart vi kom inn i løypene, sa jeg at jeg ville gå litt raskere om det var greit? Hvilket det ettersigende var, og jeg halvsprinta avgårde i kanskje en time! Arg, jeg glemte å ta på meg pulsklokka, det var litt dumt. Når jeg snudde og møtte dem på tilbakeveien, skulle de grille, min far hadde kjørt ekstratur til en bensinstasjon og kjøpt grillpølser, ordna og styrt og tatt med grillkull. Han ble snurt når jeg ikke ville ha pølse! Nei, jeg skal hjem og lage middag etterpå, sa jeg og spiste min Yoplait med musli. En boks med Options kakaopulver var også med, så kakao ble det, både på meg og sønn. Han likte den veldig godt, fikk en kopp til når vi kom hjem!

 

Status trimpoeng denne uka: 15,6!!! Ny pers, og det dobbelte av GR minimumsanbefaling. *Klapper meg selv veldig på skulderen* Med unntak av en sur dag med sprekk i går, har denne uka vært eksemplarisk.

 

Sneik meg på vekta i dag morges, det kan se ut som jeg ligger i rute før "offisiell" veiedag i morgen, men man vet aldri. Har i hvert fall ikke sett det tallet på vekta på veldig lenge :) Men så har ikke jeg hatt vekt på veldig lenge, heller, kjøpte meg vekt for noen få uker siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Jeg har gått sakte og nølende inn i dagen i dag' date=' med bursdagsbesøket i hodet og kroppen. Driver og baker min egen kake, som ingen skal vite er lettvariant :-) Tar den med. Skal tenke på dere og GREIE det i dag. Har min kjære ved min side og har bedt han om positiv backup.

Jeg mobiliserer :-))[/quote']

 

Håper bursdagsbesøket gikk bra! Regner med du rapporterer på en eller annen tråd i løpet av dagen/kvelden, vil jo gjerne høre hvordan det gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...