Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Ser det er flere her som aldri kommer seg til sengs i normal tid ...

Skal tro om det er fordi vi tror det kan skje noe spennende som vi kan gå glipp av eller?Var ikke til sengs før kl. 3 jeg heller ..

 

Tenkte jeg skulle gå en tur i dag siden det er fridag fra jobben, en liten innspurt før veing på mandag. Teit veiedag egentlig, men det har nå bare blitt sånn...

 

Snuppelure du må ikke gi opp, jeg sto stille i nesten 4 uker. Fatter fortsatt ikke hva jeg gjorde galt. Kroppen oppdaget kanskje at her var det mager kost i sikte, så det var best å spare på fettreservene......Nå har jeg litt nøtteblanding + oppskåret fersk annanas, og melon stående lagelig til på kjøkkenbenken som jeg har å knaske på sånn i forbifarten. ( er lei av gullrøtter og kålrabi ) Det hjelper ihvertfall meg mot div. lyster. ( Matlyster altså ) Da tror kroppen at alt er tilbake i normal spisemodus igjen.

Bare en teori altså....

 

Det er jammen rart med det 87 tallet ja. En eller annen sperre der kanskje?

 

 

Minimeinme, det er veldig viktig å vite at noen bryr seg om en...da er man ikke ensom. Man kan godt være alene, uten å være ensom når man har venner som tenker på en...... Svarte, det blei innvikla,men du skjønner sikkert hva jeg mener

Kos deg i Oslo, mer spennende der enn i Molde, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tone32

Og du har helt rett, minimeinme. Man glemmer gjerne å fortelle menneskene rundt seg om verdien av vennskapet. Og så glemmer man det selv også, at man faktisk er viktig for noen andre. ...og gjerne for flere enn man tror!

 

Jepp, jeg har tenkt å følge din fine oppfordring i helgen! :-)

 

God helg, alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

 

Det er jammen rart med det 87 tallet ja. En eller annen sperre der kanskje?

 

 

Minimeinme' date=' det er veldig viktig å vite at noen bryr seg om en...da er man ikke ensom. Man kan godt være alene, uten å være ensom når man har venner som tenker på en...... Svarte, det blei innvikla,men du skjønner sikkert hva jeg mener

Kos deg i Oslo, mer spennende der enn i Molde, er det ikke?[/quote']

 

Apropos 87-tallet. Begge gangene jeg begynte på Grete ROedekurs veide jeg 87 kilo... (fem års mellomrom mellom kursene) og nå har jeg svinget mellom 85-87 lenge. Forb.... møkkatall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja her er vi inne med en rapport fra Tante Reisende MiniMac:

 

"Vi er nå direkte inne fra et hotellrom i Oslo sentrum. Klokka nærmer seg 21.00, og Tante Reisende MiniMac sitter klar med en nyinnkjøpt skritt-teller, en foreløpig uåpnet pakke nikotintyggegummi, samt en pakke hårfarge av merke Garnier Nutrisse Cream. Kvelden er ennå ung, der ute utenfor vinduet finnes det konserter som skal iakttas, barkrakker som skal bestiges i en tilsynelatende uanfektet, dog passende beruset, stil, det finnes en endeløs rekke kjekke menn som skal sjarmeres, og ikke minst: Mulighetene for hvor kvelden ender opp er mange og ennå ukjente. Det innrømmes likevel at det er en overhengende fare for at kvelden ender opp foran dataskjermen."

 

Tante Reisende MiniMac,

Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, ser deg for meg Miniemeinme!!!! Å ja, inta byen. Ta den med storm.

Men pass deg for alle bakgater!!!! Vi trenger deg her, hel og pen :-))

Gleder meg til rapport.

Må visst ut og oppleve noe spennede så jeg har noe å fortelle jeg også :-)).

Sitter her i stille ro med min kjære og ser TV.

Egentlig ganske koslig. Har hatt min tid på byn. Har hatt min tid med flørting og alt det spennende som følger med. Og når jeg kjenner etter, så savner jeg det ikke. Kanskje fordi jeg forsynte meg grådig og glad og uten snev av kvaler.

Jeg holdt meg i trening mens jeg venta på den rette :-))

Kos deg. Kos dere alle sammen. Ute eller hjemme, sammen emd noen eller aleine.

Skål i karamell og vaniljete!!! Et stort varmt krus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

I et frustert forsøk på å få kvelden til å gå uten å tenke på McDreamy har jeg klart å få på kroken en kompis med verdens BESTE kropp via pc/sms!!! Han er en sånn type halvt (nesten helt) kroppsbygger... Han hadde jo vært PERFEKT å kose seg litt med...

 

Bortsett fra en bitteliten detalj.... Det er eksen til en av mine beste venninner!!!! Aiaiaiai... Jeg sier det igjen... aiaiaiaiaiaiai!!!! Styrke, kom til meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Må bare smile, positivt og med all støtte til deg.

Gir ikke råd, vet bare at fristelser er fristelser... Enten de er kalorike eller ikke :-))

Ha en flott kveld og en nydelig helg enten du velger det ene eller det andre.

Selv har jeg en litt sur kjæreste i kveld. Jeg har brukt for mye penger... Noe jeg synes er grovt urettferdig, men han har vel litt rett...

Du ser, en går i fare hver en går.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dyre dæven, det var SÅ nære på at jeg krabba på alle fire ned i salatbollen!!! Trøste meg... At der er mulig! Her hadde jeg virkelig muligheten til å få verdens mest sexye mann servert på døra en sen kveld, med bare én tanke i hodet (jaja, det er vel forsåvidt ikke så uvanlig da, hehe). Han trygla og bad, og bildet av hans sinnsykt muskuløse kropp på netthinnen hjalp ikke akkurat... En fristelse som er større enn jeg normalt ville klart å stå imot, og en mulighet som nok ikke byr seg igjen. Men i kveld klarte jeg å stå imot! Takket være dere!!! (Jeg kommer nok til å hate dere litt når jeg kryper under dyna... Grrr...)

 

Takk snuppelure, for de de gode ordene. :) Håper kjæresten blir fort blid igjen!

 

 

Med andre ord - ingen godbiter på denne dama i kveld. Til og med twist-skåla og potetgullet står urørt!!!

 

 

Nå skal jeg gå og legge meg. Alene. Med GOD samvittighet!

 

 

 

Pokker også...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Bløøørrrøøgrrrrghhh....øøhllløgsånn

 

Vet ikke om jeg klarer skrive noe særriøst noe og sånn nå, hellemeduissen hvor jeg har reiva i natt...øøøøøøøøø

 

Skal vel lissom skrive rapport og sånn og greier, men husker jo ikke et kvekk annet enn de siste 15 minuttene, og det var i vaffal at vi dro på sevenelleven og de andre kjøpte fettdryppende greier og jeg lot vær. Og forrestena t alle room og kolaene mine var emed pepsi maks og ikke sukjker kola og at jeg e r fullste nfdig klar over at jeg ikke klar r å type noe riktig nå fordi atte jeg er for full, mensånn går nu dagene og liksom.

 

Øh, hva var det jeg skulle ha sagt, jo at ja kvelden endte foran pcen ja, det var jio bummer men som sagt ganske sannsynlig ettersom jeg ikke hadde varslet noen av godbitene mine her om at jeg er her. Eller jo forresten, jeg varslet en, men han måtte vaske håret *hahahaha* Det har vi ledd av hele kvelden, han ville ike møte meg fordi han måtte ommøblere leiligheten sin, hva er detfornoe tull. Men jaja greit, han fikk vel varselet litt vel seint så min skhyld, men alvårligtalt hvor lenge trenger man varsel for noe sånt.¨

 

 

Nå går jeg pg legger meg. HJo forresten at jeg har dansa så jeg sikker t har pådratt meg lumbago i dag, vet ikke hva det er men har sikkert fått det. Tror detr er noe med ryggen og den er ikke god nå, så ja det er sikkert lumbago. Men hvis noen var på den SÅKALTE Hard Rock Cafe i kveld så var det jeg som råkka den plassen. Men med et sånt navn må man alvorlig talt forvente litt bra musikk, men for et diskohælvete, men hvis man driter i det går det an å danse til da.

 

Antatt kaloriforbruk: 9 milioner pr. time. Burde gå greit å leve på sjokoladepudding neste uke. Hælvetes fløytespiller utenfor hotellrommet, hva driver de med klokka fire om natta, gå og legg dere, slaget er tapt for i dag, vi ekke interessert.

 

I morgen skal jeg ha fylleangst over dette inlegget, det ser jeg lallerede nå, men det gjør ikke no, forr laaaaallalaaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger og ler... VONDT i magen... Hahaha...

 

You go girl !!! :)

og så masse sånne kryptiske hip-hop gangsta-håndtegn Yo Yo Yo

 

 

Stakkars, stakkars deg når du våkner. Jeg kjenner fylleangsten heeelt opp hit. Men det høres jo ut som du har hatt det herlig morsomt, da. Og med all den dansinga har du vel forbrent det meste som kunne forbrennes der og da. Skjønt, den sjokoladepuddingteorien tror jeg du bør styre unna, knis...

 

Gjett hva jeg våkna til i morges, da jeg skrudde på klokkeradioen? Diana Ross som stønna seg igjennom "I want muscles!" Er det mulig?! Hyyyyl... Hehe...

 

Men nå skal jeg rydde unna twist og andre godis-rester fra i går, og lage meg en goood frokost.

 

Ønsker alle en herrrlig dag!

:-) Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner! Dette er et av de morsomste innleggene jeg noensinne har lest! You go! minimeinme!

 

Hahahaha....... tipper dagen idag blir angsfyllt ja. huffda.

Tror ikke sjokoladepudding er det største problemet ditt idag!

 

You made my day :)

 

KLEM

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å minmeinme, jeg digger deg!!!!

Drit i morgenangsten og le høyt og lykkelig over at du våger livet!!! Du lever for søren!!! Du lever. Og skulle du ikke tillate deg gleder. Skitt i om det blir en liten pris å betale. Du kom vel hjem, havna trygt på hotellrommet og har gitt oss her som har veeeenta på rapport en lykkelig start på dagen.

Yess jente. Gå ut i dagen og smil av glede fordi du evner å ta imot livet og gledene og alt det gode.

Og, du kjøpte faktisk ikke noe dryppende fett på veien tilbake til hotellet. Nemlig. Så du var nå ikke så bortreist som du tror :-))

Digger deg!!!!

Og dere andre også. Kjenner jeg svulmer av varm glede over dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei igjen, alle! Ikke hatt veldig problemer med angst i dag, men formen er heller ikke akkurat på topp...sliten i hele kroppen, er så stiv!! I nakken, ja hele kroppen. Og trøøøtt.

 

Nå skal jeg på thai-restaurant med et vennepar, etter det blir det muligens kino. Akkurat nå har jeg bare lyst å sove...zzzzz.

 

Har bare spist frokost og et brett med sushi fra 7-11 i dag, skal bli godt med mat nå. Har forøvrig hatt intens sms-kommunikasjon med en nettflørt i dag, han har jeg skikkelig lyst å treffe, men tror ikke det blir i dag, både fordi det kom litt brått på for ham, og fordi jeg er så trøtt. Men senere en gang, han virker veldig yummy :)

 

Vi snakkes senere, merker det er vanskelig å komme på noe å skrive, hjernen virker ikke helt som den skal...mulig den tok skade av gårsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ønsker deg en flott kveld, Minimeinme!!!!

Kos deg.

Og dere andre også.

Jeg har en sånn lykkedag i dag.

Har ikke gått fullt så mye som i går, men har jobba mye. Tatt igjen arbeid som venta og er så veeeldig fornøyd.

Har nå spist middag med min kjære. Vi var lat og kjøpte takeaway kinamat. Nå er det kaffien som venter. uten noko attåt, tror jeg :-))

Ha det flott alle flotte jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)

 

Han nettflørten pusha på for å treffes, og selv om jeg holdt på å dø fordi jeg var så trøtt, møttes vi...han var FIN og DIGG og INTERESSANT og og og og...men bor I OSLO.

 

Vi hadde uansett en uforglemmelig stund sammen, det viser seg at vi har mange felles interesser :)

 

Nå er jeg dessverre nødt å gå, skulle ha sjekket ut av hotellrommet for 40 minutt siden, men har ikke pakka ennå en gang...

 

Jeg drar hjem med flyet som går i fire-tida, så bare det ikke faller ned, kommer jeg nok innom igjen i kveld en gang.

 

Ha en flott søndag alle sammen! Snuppelure: Takk som alltid for fine hilsner :) Frøken, gleder meg til du er tilbake! Antonia og Tone32: Hvordan har helga vært? Og alle dere andre, hører gjerne fra dere :)

 

Kozzz og klemzzz lissom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at flørten viste seg å være bra, da! Glad på dine vegne!!!

 

Jeg klarte å holde meg unna venninnas ex-type, også lørdag kveld. Traff han ikke ute, og bra var det, for viljestyrken var nok noe tynnslitt, hehe...:)

 

Forresten var vi på vorspiel (!) i går, før vi skulle på tropisk salsa-fest. Snaisa meg opp med stort, krøllete hår, røde blomster i håret, rødt smykke, en hvit, vid linbukse og knallrød stroppetopp som var akkurat passelig trang. Følte meg skikkelig flott! (Og fikk mange blikk også, så det var nok flere som syntes det, hehe..) Det er utrolig deilig å føle seg attraktiv! Skikkelig selvtillitsboost!:)

 

På tur bort på vorspielet kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å spise før jeg dro, og det var litt krise, for jeg hadde ikke spist siden lunsj. Men, i steden for å hive seg over bollen med potetgull som selvfølgelig stod strategisk plassert på bordet, så spurte jeg verten pent om å få to skiver med gul ost! Sååå flink! Ok, osten var grëddeost, men likevel. Sparte nok flere hundre millioner kalorier på den avgjørelsen (hadde nok tømt potetgullskåla og spedd på med pølse eller burger på tur hjem ellers). Toucha nesten ikke pottisen i det hele tatt resten av kvelden. I tillegg ble det ikke mer enn fire glass vin og en gin tonic, enda vi var på fest fra ni til fire! Akkurat passelig til godt humør, men fremdeles kontrollert nok til salsadansing. Perfekt!:)

 

Gikk hjem alene også, til tross for flere tilbud (blant annet fra en muskuløs tømrer, nam nam), flink pike. Traff en gammel flørt ute, som jeg ikke har truffet på flere år. Eneste jeg klarte å tenke var "hva i all verden SÅ du i han?!" Merkelig hvordan preferansene kan forandre seg over tid? Og så gikk jeg på en faktisk på en nettflørt, jeg også. Fikk bare prata så vidt med ham, men jeg har litt følelsen av at han er litt i roligeste laget for meg... Jaja, bare å vente å se.

 

Når det gjelder dagen i dag er den vel ikke den beste sånn rent matmessig. Ble pasta og røykelaks til frokost, og så har jeg dempa søtsuget etterpå med et par striper mørk sjokolade til kaffen. Vann har det derimot blitt mye av, hehe... Får vel prøve å få meg en tur ut i frisk luft også, men i kveld blir det salsadansing, så jeg skal uansett få rørt på kroppen.

 

God tur hjem til Minimeinme, og god søndag til alle dere andre!

 

:) Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei Tone32, du er veldig flink og utviser stor viljestyrke på manneområdet! Skjønner deg ikke, jeg, hahhahaa... Neida, det er ikke absolutt alltid jeg er så hypp på at noe skal skje, det hender jeg har rolige perioder også, men akkurat nå er jeg inne i en bra stim :) Det hørtes ut som et fantastisk snacksy antrekk det der forresten, Tone :) Skulle likt å sett deg der i ditt ess!

 

Vel. På tide med en liten oppsummering av denne merkelige uka. Det føles som det har vært unntakstilstand i hvert fall siden jeg dro på seminar. Jeg synes egentlig jeg har vært veldig flink, jeg. Har holdt meg unna MANGE fristelser, og de jeg har "falt" for har jeg faktisk bestemt meg for på forhånd, så det er jeg som har hatt kontrollen hele tiden, med unntak av den lille røykesprekken (har strammet inn igjen nå). Det som nok har vært mest negativt, er at det har blitt en del alkohol. På seminaret var jeg flink, men på fredag...ooooh. Vel, vel. Men den fylla der var jeg faktisk ikke villig til å ofre, den ville jeg ha. Men når jeg først skulle skeie ut med alkohol klarte jeg jo å velge de beste alternativene, har drukket veldig lite øl, en del vin, og ganske mange rom og cola uten ekte cola :)

 

Jeg lurer virkelig på hvordan det kommer til å ligge an med vekta i morgen! Det mest sannsynlige er vel egentlig at jeg står på stedet hvil. Jeg har forresten ikke fått trent noe særlig denne uka, annet enn litt stepmaskin hjemme på tirsdag (?) og dansingen på fredag. Men håpet er lysegrønt, og lysegrønt is my middle name, som det heter!

 

Forresten, han nettflørten jeg møtte i går var veldig grei å prate med. Han spurte og grov og virket faktisk genuint interessert i hva jeg har å fortelle, og jeg presterte faktisk å si til ham at jeg har lyst på kjæreste for tiden...hm, virket ikke som han ble redd engang...men vil jeg egentlig det???? Uff, jeg vet ikke, men jeg vil kanskje det da, siden jeg blurpet det ut av meg sånn uten videre... Han er forresten 37 år gammel, det hadde jeg aldri gjettet, hadde ikke trodd mer enn 34 eller deromkring. Så det er en viss aldersforskjell (jeg er 29), men den er ikke såå stor heller da. Nei herregud nå sitter jeg og fabulerer om at vi kommer til å bli sammen. Skjerpings, mannen bor i Oslo, det kan jo aldri gå bra. Han er forresten trønder, det syns jeg er veldig sympatisk av ham :) Liker så godt trønderdialekt, det er bare så...ja, sympatisk. Trøndere kan liksom ikke være slemme. Jaja, haha, turnuslegen ble i hvert fall fort glemt!! Hihi...

 

Forøvrig kjøpte jeg Orphans av Tom Waits i Oslo, sitter og hører på den nå (eller de egentlig, det er en trippelplate faktisk). Utrolig bra!! Sikkert ikke musikksmaken til alle, men for de som liker vindskakk, raspete rock med blues- og soulreferanser, er detta gullegget!! Utrolig digg musikk.

 

Urk, nå er det min tur til å være "fysen" (jeg hadde aldri hørt det uttrykket før jeg kom inn her! bruker bare snopesjuk, jeg). Ligger litt under normalen på kalorier i dag, og det merkes. Nei, jeg får gå og lage meg en smoothie...

 

PS: Muligheten til å gå inn her og rapportere var det som reddet denne uka fra total undergang! Tenk hvor mye jeg hadde spist i løpet av en sånn uke før jeg begynte å tenke over hva jeg putter i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er vel ikke tilfeldig at han der musikeren fra forrige helg var trønder? :) Rart at den dialekten skal være så innmari sjarmerende.

 

Har også prioritert en fest denne helgen, så det spørs om ikke vekta står noen lunde stille. Det vil vise seg i morra... Men som du sier - jeg synes også det var verd det. Av og til må man blåse litt ut!

 

Ha en herlig dag!

 

:-) Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja da var vi på nye uke, og vekta viste utrolig nok 82,8!! Altså ned en kilo siden sist :) Var tørst da jeg våknet, så det var sikkert litt mangel på vann også, men jeg gleder meg uansett over et godt resultat. På tide med litt oppdatering av mål også:

 

19. februar /1. mars/ 12. mars:

84,8 kg/ 83,8 /82,8 (-2 kg)

Hals: 35/34,7/34,7 (0)

Byste: 103/ 102/ 102 (0)

Overarm: 34/ 32/ 32 (0)

Midje 2 cm over navlen: 99/ 99/ 97 (-2)

Midje på det smaleste: 88,5/ 88 (-0,5)

Hofte: 114/ 107/ 109,5 (+2,5)

Rumpe: 111/ 113 (+2)

Lår: 65/ 67/ 66,5 (-0,5)

Legg: 41/ 41/ 40,5 (-0,5)

 

Parantesene viser endring siden sist måling.

 

Jeg begriper meg ikke helt på denne målinga...opp 2,5 på hofte og 2 på rumpe?? Jaja, jeg har jo sittet mye i ro denne uka, men likevel...men har gått ned i kilo. Litt er sikkert unøyaktighet pga. av at det er vanskelig å måle nøyaktig samme sted fra gang til gang, og litt er kanskje økning? Jeg vet ikke. Før eller senere går det vel ned uansett. Nå har jeg snart gått ned 5 kilo!! Juhuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, dødsbra med en kilo ned med den helga! Jeg er imponert. Skal veie meg i morra tidlig, tror nok det er mer stillstand her igården. Men, men...

Av nyssgjerrighet - hvor høy er du, Minimeinme? Jeg er 173.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 200 gr. denne uka. Jeg er fornøyd med det så lenge det går nedover.

Supert at du har gått ned en kilo og attpåtil vært på seminar minimeinme. Det går faktisk an å ha det morsomt og være på slanker¨n samtidig. Nå skal jeg ut å gå tur slik at jeg får flere skritt på telleren. ( har 7400 ) foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt herlig! Du har vært superflink!! :)

Noen cm opp kan være så mye, som regel er det vel feilmåling - måler ikke helt på samme sted osv som du selv sier. Det trenger du ikke bry deg om når det bare skjer en gang.

 

Nesten 5 kg er virkelig bra!

 

Klem,

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...