Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Rapport er levert på tråden Begynte i dag.

Fy søren, jeg greidde det.

Så deilig å bli spurt etter. Å få tilbakemelding.

Jeg tror det gikk så bra fordi jeg visste at dere var der. At vel hjemme igjen skulle jeg legge rapport.

Hilsen en freda snuppelure!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

Hurra, veiedag i dag, og ned til 84,2! Ligger 200 gram foran planen :)

 

Mål kommer senere, måtte bare rapportere den fine nedgangen! (Ok, det var vel bare 600 gram i tap, men jeg ser på tabellen min og er strålende fornøyd likevel... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hurra' date=' veiedag i dag, og ned til 84,2! Ligger 200 gram foran planen :)

 

Mål kommer senere, måtte bare rapportere den fine nedgangen! (Ok, det var vel bare 400 gram i tap, men jeg ser på tabellen min og er strålende fornøyd likevel... :) )[/quote']

 

Supert! VEier meg på onsdag, så får vi se om jeg holder følge videre på vektskalaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Uff og uff, i dag sprekker jeg visst på søvn - igjen. Klokka er kvart over ett, jeg skal opp åtte. Var så trøtt på ettermiddagen i dag, så sov middagshvil, og det tåler jeg egentlig ikke, da blir jeg lys våken når jeg egentlig skal legge meg.

 

Dagen i dag har vært eksemplarisk i matveien, men jeg er umotivert og indre sliten i forhold til livet mitt ellers. Jeg KJEDER meg. Tror kanskje det er problemet på jobb, jeg har ikke nok utfordringer! Jeg trenger å drive med noe hvor jeg føler at jeg lærer noe for hver dag eller uke som går, og akkurat nå føler jeg at jeg er på stedet hvil. Dessuten er det drittkjedelig å bo i en kjedelig liten by, "Sleepyville" Molde. Det er en fin by med sine gode punkter, men av og til savner jeg storbyen sånn at jeg blir helt matt!! Oslo, mitt Oslo (og jeg som egentlig er bergenser, da!!!)...

 

Denne mangelen på motivasjon går stygt utover privatlivet også, jeg gidder ikke rydde, gidder ikke vaske klær, pulten min ser talentløst rotete ut... Jeg er bare umotivert på alle plan - bortsett fra dette, altså vektnedgang/livsstilsendring. Det er nok derfor jeg bruker altfor mye tid inne på dette forumet.

 

Hvorfor måtte jeg finne en jobb med god lønn???? Hadde jeg tjent elendig, hadde det ikke vært så vanskelig å si opp, men sånn som det er nå, kan det bli vanskelig å finne noe bedre. Luksusproblem, I know, men ille nok.

 

Jaja. I dag ble det avokadosalat med kyllingfilet, pinjekjerner og lett fetaost til middag, det var kjempegodt. Jeg spiste utrolig mye, likevel ble det passelig med kalorier! Og smoothie til kvelds.

 

I morgen skal jeg gå til jobb, basta bom, selv om jeg kommer til å være trøtt som en sokk når jeg står opp.

 

Nei, nå skal jeg legge meg. Forresten: Til alle dere freda damer der ute: Jeg anbefaler Thomas Hylland Eriksens "Øyeblikkets tyranni" - kjøpte den som lydbok i dag for å ha noe å høre på i bilen og når jeg går tur. Virker som den har mye fornuftig å komme med ift. tidspress og slikt.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Oops.. DER kjente jeg meg igjen!

I søvnen. Rotet. Kjedsomheten.....

 

Som jeg sa i et annet forum tidligere idag.. Jeg leste et intervju med Vigdis Hjort. Hun ble spurt om hvilket råd som var det beste hun noengang hadde fått, og det var: "Skjerp deg, Vigdis!"

 

Jeg hang det på en lapp på kjøleskapsdøra. Mne jeg lurer på om jeg ikke skulle hengt den over hele huset.

 

Jeg har bestemt meg for at jeg ikveld, og en hel uke framover, skal legge meg kl 10.30 seinest, og aller helst kl 10.

Så får vi se.

 

Jeg tror nemlig at mangel på søvn gjør at jeg går ned mindre i vekt, fordi jeg mister energi og får mindre oksygen og... sikkert en del andre fysiologiske grunner jeg ikke egentlig vet, men kjenner på kroppen.

 

Og så skal jeg gå til anskaffelse av en blokk med gule lapper og henge opp "Skjerp deg, antonia" over hele huset :)

 

Og Thomas skal rett inn på CD - imorgen.

For idag skal jeg trene, og det har jeg allerede bestemt meg for.

 

Ha en fin dag :-)

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Uff og uff' date=' i dag sprekker jeg visst på søvn - igjen. Klokka er kvart over ett, jeg skal opp åtte. Var så trøtt på ettermiddagen i dag, så sov middagshvil, og det tåler jeg egentlig ikke, da blir jeg lys våken når jeg egentlig skal legge meg.

 

Dagen i dag har vært eksemplarisk i matveien, men jeg er umotivert og indre sliten i forhold til livet mitt ellers. Jeg KJEDER meg. Tror kanskje det er problemet på jobb, jeg har ikke nok utfordringer! Jeg trenger å drive med noe hvor jeg føler at jeg lærer noe for hver dag eller uke som går, og akkurat nå føler jeg at jeg er på stedet hvil. Dessuten er det drittkjedelig å bo i en kjedelig liten by, "Sleepyville" Molde. Det er en fin by med sine gode punkter, men av og til savner jeg storbyen sånn at jeg blir helt matt!! Oslo, mitt Oslo (og jeg som egentlig er bergenser, da!!!)...

 

Denne mangelen på motivasjon går stygt utover privatlivet også, jeg gidder ikke rydde, gidder ikke vaske klær, pulten min ser talentløst rotete ut... Jeg er bare umotivert på alle plan - bortsett fra dette, altså vektnedgang/livsstilsendring. Det er nok derfor jeg bruker altfor mye tid inne på dette forumet.

 

Hvorfor måtte jeg finne en jobb med god lønn???? Hadde jeg tjent elendig, hadde det ikke vært så vanskelig å si opp, men sånn som det er nå, kan det bli vanskelig å finne noe bedre. Luksusproblem, I know, men ille nok.

 

Jaja. I dag ble det avokadosalat med kyllingfilet, pinjekjerner og lett fetaost til middag, det var kjempegodt. Jeg spiste utrolig mye, likevel ble det passelig med kalorier! Og smoothie til kvelds.

 

I morgen skal jeg gå til jobb, basta bom, selv om jeg kommer til å være trøtt som en sokk når jeg står opp.

 

Nei, nå skal jeg legge meg. Forresten: Til alle dere freda damer der ute: Jeg anbefaler Thomas Hylland Eriksens "Øyeblikkets tyranni" - kjøpte den som lydbok i dag for å ha noe å høre på i bilen og når jeg går tur. Virker som den har mye fornuftig å komme med ift. tidspress og slikt.

 

God natt![/quote']

 

 

Hei minimeinme!

 

Jeg kjenner igjen den følelsen av å være så lei av alt at alt rundt deg forfaller. Tilslutt blir det så ille at man lar utseende forfalle også og gir en lang marsj i at man oppdager i butikken at man har på pysjbuksa, en blyant som holder håret oppe i nakken, at gårsdagens sminke ligger i klaser under øynene og at bhen ligger på baderomsgulvet hjemme og puppene henger der som om de var til tørk... Jeg vet det for jeg har vært der...

 

Jeg har hatt et oppgjør med meg selv på den fronten jeg også, og jeg har bestemt meg for å ordne opp i hjemmet mitt. Hadde en turn i går g tok unna skittentøyvask, vasket badet og trappa. I dag står soverommet for tur og jeg skal flytte rundt litt på ting og tang her hjemme. Det hjelper alltid på humøret.

 

Jeg har blitt flinkere til å stæsje meg om morgenen nå og det hjelper veldig. Før var det å vaske seg, hive på seg en genser som skjulte mest mulig og pakke håret opp i en kjedelig hestehale, mens nå tenker jeg ut kvelden før hva jeg skal ha på meg, sminker meg og har funnet fram både glattetang og tørket stlv av bølgetang, så her er det håp...

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har hatt målsetning om å rydde opp hjemme i over en uke nå, men har ikke klart å få opp motivasjonen nok til å faktisk gjøre det. Uansett er det egentlig ikke denne dagens eller denne ukas eller denne månedens innsats på rydding og innsats i heimen som er problemet. Jeg kan sikkert - hvis jeg virkelig vil - klare å ta et skippertak og få det ryddig hjemme. Problemet er bare at jeg da fikser symptomene, ikke "sykdommen." Jeg trenger å gjøre noen grunnleggende forandringer som gjør at jeg får tilbake piffen min, men hva??

 

Nå skal jeg slutte å fokusere på problemene, og heller tenke ut mulige løsninger.

 

Jeg kan:

 

a) Slutte i jobben.

 

Konsekvens: Går på arbeidsledighetstrygd og blir gjeldsslave, mister leiligheten eller må ta opp enda mer lån fra foreldrene

 

:) Finne en annen jobb med ca samme lønn (avhengig av at slike jobber faktisk finnes, og at jeg klarer å få en)

 

Konsekvens: Jeg legger gullegget, finner en tilfredsstillende jobb og blir livsglad igjen. Eventuelt finner en annen kjedelig jobb og faller etter noen måneder tilbake i gamle mønstre.

 

c) Slutte i jobben, begynne å studere journalistikk i Volda, bli ukependler, blakk, mulig gjeldsslave og lykkelig på vei mot en karriere som journalist

 

Konsekvens: Kan bli vanskelig økonomisk på kort sikt, men bra på lang sikt??

 

d) Slutte i jobben, satse på å bli frilanser og ta strøjobber

 

Konsekvens: Usikkerhet omkring inntekt, vanskelig å få fast ansettelse uten formell kompetanse??

 

e) Bli i jobben uten noe endring

 

Konsekvens: Blir mer og mer lei, gjør jobben dårligere og dårligere til jeg får fyken eller blir nødt å si opp uansett...

 

Jaja, jeg ser jo her hva jeg har LYST å gjøre, nemlig c), hvor jeg egentlig underrapporterer litt om hvordan det blir økonomisk... Det finnes noen ytterst få ting hvor jeg bare har en magefølelse som sier at dette er jeg nærmest medfødt flink til. Jeg vet jeg er (eller kan bli med litt trening) flink til å skrive. Tenker som så at dersom en arbeider med noe man har talent for, går ting så mye greiere...

 

Nå er det SOL ute, og da stiger humøret alltid et par hakk! For dere som vil bli i bedre humør, eller trenger en go'låt å danse til, anbefaler jeg denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=uzA0nG_PurQ

 

Kanonbra humørlåt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, jeg gjorde det du tenker på.

Jeg hoppa av trygg god jobb, alt setla og ordna med stort flott hus, bra økonomi.

Jeg stupet ut i det. Sa opp jobben, ble freelancer. Hadde storangst og panikk.

Skilte meg samtidig og mista den ryggdekningen økonomisk.

Det var skitnifst og kaotisk.

Men det gikk!!!!

Jeg sier ikke at det var enkelt, jeg sier ikke at jeg har økonomisk trygghet nå heller. Jobbene kommer og går, men jeg er såpass innarbeida nå at det går rimelig smurt for meg.

Jeg bodde på en trang hybel i et år, hadde så lite rom at det ikke var plass til et lite bord når jeg måtte ha en ørliten skrivepult der. Så fikk jeg meg en liten leilighet.

Javisst var det overgang. Men fy søren, aldri om jeg ville gå tilbake.

Nå er jeg godt gift igjen :-)), og har det litt tryggere.

Men for en rastløs sjel så er kanskje ikke tryggheten det viktigste, men friheten.

Jeg ville bare si at jeg har prøvd det og at det går.

Men det ER nifst! Og det er alltid en ørliten mulighet for at det kan gå skeis.

Men hvor skeis kan det egentlig gå? Ikke verre enn at en må bite i det sure eplet og ta en eller annen jobb en ikke har øverst på ønskelista.

Livet så kort og dyrbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei' date=' jeg gjorde det du tenker på.

Jeg hoppa av trygg god jobb, alt setla og ordna med stort flott hus, bra økonomi.

Jeg stupet ut i det. Sa opp jobben, ble freelancer. Hadde storangst og panikk.

Skilte meg samtidig og mista den ryggdekningen økonomisk.

Det var skitnifst og kaotisk.

Men det gikk!!!!

Jeg sier ikke at det var enkelt, jeg sier ikke at jeg har økonomisk trygghet nå heller. Jobbene kommer og går, men jeg er såpass innarbeida nå at det går rimelig smurt for meg.

Jeg bodde på en trang hybel i et år, hadde så lite rom at det ikke var plass til et lite bord når jeg måtte ha en ørliten skrivepult der. Så fikk jeg meg en liten leilighet.

Javisst var det overgang. Men fy søren, aldri om jeg ville gå tilbake.

Nå er jeg godt gift igjen :-)), og har det litt tryggere.

Men for en rastløs sjel så er kanskje ikke tryggheten det viktigste, men friheten.

Jeg ville bare si at jeg har prøvd det og at det går.

Men det ER nifst! Og det er alltid en ørliten mulighet for at det kan gå skeis.

Men hvor skeis kan det egentlig gå? Ikke verre enn at en må bite i det sure eplet og ta en eller annen jobb en ikke har øverst på ønskelista.

Livet så kort og dyrbart![/quote']

 

Snuppelure, du er herved helten min! Noe så steintøft!!! You've got balls!!! (eller melonas :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Men for en rastløs sjel så er kanskje ikke tryggheten det viktigste' date=' men friheten.[/quote']

 

Der traff du spikern på hodet, Snuppelure... Og noe av problemet her er at mine foreldre, spesielt min far, er TOTALT motsatt, veldig opptatt av å ha det trygt, sikre seg på alle måter (trenger jeg si at han jobber med forsikring??!!)... Han hadde fått noia om jeg plutselig sluttet i jobben. Men han om det, vi får se hva som skjer.

 

I dag har vært en veldig bra dag på spising, fem måltider til riktig tid. Hadde min sønn i dag (har ham en dag i farens uke, og vice versa), vi var igjen på besøk hos foreldrene mine. For det første lagde min far fiskepinner til gutten selv om jeg sa at han ikke skulle gjøre det. Vi hadde nydelig seibiff som han sikkert hadde spist om han hadde måttet. Og hvis ikke han hadde gjort det, vel synd, men han må snart lære seg å spise vanlig mat og ikke bare usunne barneversjoner (hvorfor er mat til barn så MER usunn enn vanlig mat??).

 

For det andre insisterte min far igjen på at det er lov med dessert på ukedager. Han SKJØNNER bare ikke hvorfor jeg skal være så SLEM mot det stakkars barnebarnet. Jeg sa at ok, han kan få en liten skje, men ikke noe mer! (Da var isen allerede kommet på bordet, jeg kom ikke på at jeg måtte ta med noe! Gullfiskhukommelsen strikes again) En ganske stor porsjon senere tok faktisk min far med isboksen tilbake til fryseren, og gutten fikk ikke mer selv om han selvsagt ba om det (det inneholder jo sukker, og alt søtt glir ned på høykant). Min far til meg når jeg sa at det holdt med en liten skje: "Spiser du ikke dessert annet enn på lørdager, du da?" - i en IRONISK tone. NEI! sa jeg, og tok ikke is (hadde ikke gjort det uansett). Akkurat nå er jeg så irritert at jeg tror jeg SKAL holde meg borte neste uke, i hvert fall til lørdag. Nå skjønner de jo at noe er i gjære uansett, dette er jo IKKE likt den "vanlige" meg. Får vel heller forklare dem at jeg har tenkt å legge om livsstilen for godt, og at hvis de ikke kan støtte meg i dette, inkludert i forhold til min sønn, så får vi bare holde oss borte. Veldig synd, for de er så knyttet til ham, og han til dem. Men slik får det bare bli en periode, det varer vel ikke evig. Men det er ergerlig - det er JEG som skal bestemme hvordan han skal spise, ikke de!!! AArrgh. PS: Det er ikke kaloriene jeg bekymrer meg for i forhold til min sønn, det er vanene, jeg prøver IKKE å slanke ham eller noe, bare gi ham skikkelige kostholdsrutiner. Det er en kjempeutfordring!

 

Men alt i alt har det likevel vært en grei dag. Jeg forsov meg og fikk dessverre ikke gått til jobb som planlagt, men i morgen er det atter en ny dag...og da skal jeg på spinning+styrke! Jeg gleder meg faktisk! Jeg skal legge på mer vekter på stanga, siden jeg ikke hadde gangsperr etter sist gang - noe som er ganske utrolig med tanke på hvor vondt jeg hadde uka før! Da brukte jeg sikkert fire dager på å komme til hektene igjen, så fremgangen er helt merkbar. Nå kommer jeg meg kanskje opp til halvparten av vekta de andre i gruppa bruker :)

 

Det er også ganske bemerkelsesverdig hvordan min nye livsstil har påvirket røykingen min: Før røykte jeg omtrent 10 om dagen, og hadde ofte røykesug. I dag har jeg røykt 3, og ikke hatt behov for mer! Tror jeg ofte har tydd til røyk når jeg egentlig var sulten og kroppen prøvde å fortelle meg at jeg trengte mat! Lurer litt på om jeg skal slutte, men har ikke klart å overbevise meg selv helt ennå. Det vil i hvert fall være enklere nå enn før, det er jeg overbevist om. Hm. Kanskje målsetningen skal være å slutte å røyke før sommeren, for jeg synes egentlig det er ekkelt å røyke når det er varmt. Det er på vinteren, etter jeg har spist en svær og tung middag det smaker best med røyk, men det gjør jeg jo ikke lenger :)

 

Mye preiking her nå, men :) Klem til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

...flink! Du må bare fortsette å si fra om det med søtsaker til familien din. Jeg sliter med det samme i forhold itl svigers. De synes så synd på lillegutt på 11 mnd som ikke får kaker eller godterier eller krem. Svigermor prøver seg hele tiden og jeg har sagt at det er jeg (vi) som bestemmer hva han ikke får spise, og så lenge han ikke får sånne ting og kjenner hva de smaker så vet han ikke hva han går glipp av. Det er like forbanna sikkert hver gang temaet kommer på banen at hun sier: "Du ska bare ha en ting klart for dæ frøken, at når vi kjæm te jula så ska'n få kakao me kræm for det e tradisjon te oss." Jeg tenner selvsagt på alle pluggene og sier "Det ska vi no bli to om."

 

Det er ikke det at gutten aldri skal få kaker og godis, selvfølgelig skal han det. Men en liten kropp på 10 kg har ikke godt av sukker, og det har ikke de fire nydelig hvite tennene hans heller. Ikke en god og rund kropp på 85 kg heller for den saks skyld... Jeg bet meg merke i hva dyrlegen sa til min far da de var på kontroll med bikkja som veide 50% for mye: "For hver bit med cheeze doodles, hver restemiddag og hver gang dere gir henne noe annet enn anbefalt hundefor så forkorter dere livet hennes!" Og det der ga meg en tankevekker altså. SElvfølgelig er det mer kritisk for en hund, ,men likevel gjelder prinsippet også oss mennesker. Og jo mindre utsatt lillegutt er for søtsaker nå, jo større sjans for at systemet hans blir solid og godt med gode sunne rutiner.

 

Masse preik og irritasjon fra min side her, men prøvde bare å si at du må sette hardt mot hardt og si at det er du som bestemmer (si det når ikke gutten er det hvis det utarter seg...) og det får de respektere, ellers ser du deg ikke råd for annet enn å la være å komme på besøk når du har han. Du trenger hjelp til livsstilsomleggingen og dersom de ikke setter nok pris på deg og respekterer deg nok til å støtte deg så skal du nok overleve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Huff og huff frøken, hva kan det komme av? Må det innstramming til, eller har du vært flink sånn generelt sett? Hvis du spiser riktig og trener bra, kommer nok nedgangen før eller senere uansett, men det kan jo hende at du har lagt deg på en feil meny for deg? Jeg vet ikke.

 

Uansett, håper ikke dette tar motet helt fra deg, her er det bare å se fremover som hjelper! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Den før nevnte Hylland Eriksen hadde forresten et godt utsagn: Dagens moderne mennesker sliter med mangel på ting som våre besteforeldre aldri hadde hørt om - som i dette tilfellet: Mangel på hverdager i kostholdet. Eller omvendt, vi sliter med for mye god mat, noe våre besteforeldre aldri opplevde.

 

Mine foreldre er også oppvokst uten at dette var et aktuelt tema, og har dermed ingen forståelse for en slik problemstilling...kulturkollisjon mellom generasjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Først til frøken: Jeg biter meg fast i skinnleggen din, du får IKKE lov å miste motet eller gi opp. Du SKAL i en lekker brudekjole!!! Jeg er visst like ivrig som deg på det :-)). Du har spist for mye sjokkis i det siste, sånn er det. Bare å innrømme og huske at til og med på lørdagene er det med måte :-)).

Jeg er så ivrig på dine vegne at jeg nesten hopper. VIL at du skal greie det. Jeg gikk opp sjøl denne uka selv om jeg har vært kjempeflink med kaloriene.

Men jeg gir meg ikke. Ikke pokker!

Jeg skal på fagmøte i helga, på hotell i flere dager. Og jeg gikk rett i butikken og kjøpte meg noe lekkert. Egentlig har jeg ikke råd til utskeielser nå, men skitt. Jeg føler meg bomsete og klærne jeg har er trange og ekle :-)). Jeg kjøpte ikke spesielt dyrt, bare nytt. jeg vil komme rank og høybrysta og glitrende inn på seminaret. Klemme mine gode venner, til og med danse viss jeg finner noen som gidder svinge seg. Og da skal det ikke være så stramt alt at jeg ikke får puste. Og snart er kanskje klærne blitt for store. Men de har gjort nytta da. Var vi ikke enige om å være flotte og nyte øyeblikkene imens vi jobber for det vi ønsker???

Minimeimne, stå på. Du er kjempeflott.

Hei då mine venninner.PS. Har ikke fått spasert ennå i dag, men det er fremdeles tid til. Og viss ikke jeg får gått så danser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag skal jeg på trening!! Jeg gleder meg faktisk, klar for å dra fra jobb nå. Skal spise middag og RYDDE HJEMME før jeg drar ut. Hadde egentlig tenkt å rydde litt i går, men hallooo for en tv-kveld det er blitt på tirsdager da!! American Idol x 2 på TV2 Zebra, så Frustrerte fruer, Bokprogrammet, Kongen av Queens, så litt tid til Vektklubben, og så tilbake til Judging Amy??? Fåkke tid til å gjørra noe da, vettu!? :)

 

Men i dag er jeg i godt humør, ved godt mot og i det hele tatt på en god plass mentalt sett. Har spist tre gode måltider allerede, smoothie til frokost, Axa havregrynsgrøt (i plastbeger, bare å fylle på med tevann på jobben) til lunsj, og så til sist tre gode rugknekkebrød med skinkeost (mager).

 

Jeg må si at denne "Fat-stripping diet" som jeg leser nå for tiden er ganske interessant. Han avfeier alle fedon-lignende kurer som sier man kan spise så mye fett man bare orker dersom man holder seg unna karbohydrater. Fyren mener at man strengt tatt kan spise så mye carbs som man bare orker (nesten, da, men også inkludert sukker), men man må holde seg langt unna fett. Fett lagres som fett i kroppen, mens kroppen kun i unntakstilfeller omdanner sukker/carbs til fett. Carbs blir til glykose, som lagres i musklene og brukes når man trener, mens fett går rett til fettdepotene...

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro på jeg, men må jo innrømme at han har noen poeng som høres fornuftige ut. Jeg tror på det med at fett lagres veldig lett som fett, men er ikke sikker på om jeg tror ham når han sier at sukker nesten aldri omdannes til fett?? Han hevder at når vi spiser kake, så er det fettet i kaka som blir liggende igjen på bilringen, mens sukkeret og andre carbs brennes vekk umiddelbart, eller lagres i musklene for senere bruk. Hmmm...jeg skal uansett være veldig forsiktig med fettinntaket mitt fremover, men tror ikke jeg skal begynne å hive innpå sukker av den grunn. Kanskje det lønner seg å spise seigmenn fremfor fettholdige produkter sånn som nøtter når man skal ha litt godis på lørdagskvelden? (Hvis man i det hele tatt må ha noe slikt, da)

 

Noe å tenke på...

 

Han sier også at fettet bruker relativt lang tid på å "lures" ut av fettcellene sine, og at det er derfor fatburning-programmer på treningsapparater gjerne er lavintensitet, men at man må trene lenge før det skal funke. Først etter en halvtimes tid setter visst fettforbrenningen skikkelig inn. Og hvis man har høy intensitet, trener kort men hardt, bruker man mest glykosen i musklene som energikilde, f.eks. ved styrketrening.

 

Ser jeg skal ta en halvtimes oppvarming før spinningen i dag også, tipper fettforbrenningen har stor nytte av det :)

 

Step by step - ooo baby... (Noen som husker New Kids on the Block???)

 

Ha en god dag, folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja nå må jeg virkelig bare skryte av meg selv, folkens. Har vært, for tredje uke på rad, på 90 minutts spinning+styrketime, og i tillegg litt oppvarming, totalt 1050 kcal forbrent. Det funker å bestemme seg for at DEN timen går jeg på fast! Hadde aldri gått hvis jeg kunne endre dag, sånn kanskje gått mandag, kanskje torsdag...da hadde jeg aldri kommet meg avgårde.

 

Inntaket i dag har også vært bra, har faktisk spist seks måltider i dag, mot normalt fem.

 

Hvis jeg nå får gjort noe kondisjonstrening til helga, så er jeg glitrende førnøyd. Kanskje en skitur hvis snøen holder seg og det blir fint vær?

 

Har forresten fått 6 trimepler på treet siden jeg begynte her for ca fire uker siden, det er jeg utrolig fornøyd med. Merker godt fremgangen, jeg har bedre kondis, og i dag økte jeg fra to til fire kilo på vektstanga på styrketimen (mange repetisjoner, så går ikke å ha det så veldig tungt) - men det var tungt, veldig tungt. Skal holde meg til fire kilo neste uke også, det var nok foreløpig. Jeg er helt talentløs svak i musklene rundt skuldrene! Alle de andre klarte å følge med på disse øvelsene, men der sleit jeg! Kanskje jeg skal begynne å trene disse musklene litt på egenhånd så jeg klarer å henge med.

 

Håper inderlig jeg går ned neste uke, det synes jeg virkelig jeg fortjener med slik innsats ;) Kan bare være økt muskelmasse hvis jeg blir stående på stedet hvil eller går opp. Med mindre jeg går på en kjempesmell i matveien, men det skal jeg jo ikke :(

 

På en måte er jeg litt heldig som lever alene, jeg styrer jo dette med mat helt selv (med unntak av litt foreldretrøbbel, da), og har mer enn nok tid til å fokusere på kosthold og trening. Sånn har det ikke alltid vært! Hadde samboer før, han hadde frityrgryte på kjøkkenbenken!

 

Nå begynner jeg å glede meg til å se 70-tallet, selv om det er litt vel tidlig å begynne å drømme om...men jeg skal dit! Jeg gir meg ikke før jeg når målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

kjempeflott!!!! Spreka!!!!

Dette må da vise resultat på vekta også!!!!

Den dagen jeg ser søttitallet, ja, da skal jeg danse krigsdans og være utstyrlig!!!

Men det er jo dit jeg skal, jeg også. Om det tar litt lenger tid.

Hei då og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Først til frøken: Jeg biter meg fast i skinnleggen din' date=' du får IKKE lov å miste motet eller gi opp. Du SKAL i en lekker brudekjole!!! Jeg er visst like ivrig som deg på det :-)). Du har spist for mye sjokkis i det siste, sånn er det. Bare å innrømme og huske at til og med på lørdagene er det med måte :-)).

Jeg er så ivrig på dine vegne at jeg nesten hopper. VIL at du skal greie det. Jeg gikk opp sjøl denne uka selv om jeg har vært kjempeflink med kaloriene.

Men jeg gir meg ikke. Ikke pokker!

.[/quote']

 

Gir meg jo ikke da snuppelure! BAre måtte få ut gørra i går. Tusen takk for at du biter så hardt, det er på sånne dager at man trenger den sparken i rumpa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Mine mål:

 

19 februar----1. mars:

84,8 kg----(84,2 ved sist veiing)

Hals: 35----34,7 eller noe i den duren (-0,3)

Byste: 103----102 (-1)

Overarm: 34----32 (-2: yeah, her trengs det virkelig)

Midje 2 cm over navlen: 99----99 (argh! stillstand)

Midje på det smaleste: 88,5

Hofte: 114----107 (-7) (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva?? Hurra!!!!!!!!!)

Rumpe: 111

Lår: 65----67 (+2? Kanskje jeg ikke målte på det bredeste punktet sist?)

Legg: 41----41 (hey, jeg som skal inn i høye støvletter til høsten)

 

Jeg var litt skuffa over målene mine, helt til jeg så forskjellen over hoftene - er det mulig?? Da ser jeg hvor jeg først henter fettet fra, det er ikke over magen, men hoftene! Også sier de fettet på overkroppen liksom ryker mye raskere enn det over rumpa...hmm.

 

Da var det faktisk ikke bare innbilning at buksa sitter løsere!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Gir meg jo ikke da snuppelure! BAre måtte få ut gørra i går. Tusen takk for at du biter så hardt' date=' det er på sånne dager at man trenger den sparken i rumpa!![/quote']

 

Det er bra frøken og snuppelure - vi står på til vi klarer målene våre! Hvis vi gir oss nå, er det jo bare vi selv som må lide for det, det er jo ingen vits. Vi skal klare dette :(

 

Klem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Er på spurten til en jobb nå. Har arbeida med å forberde meg så jeg har ikke fått dansa ennå. Men er tilbake om noen timer og har en pause på et par timer, så DA...

Måtte bare ønske dere en god dag!!!

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Forresten, en ting til: Neste uke skal jeg på jobbseminar i to-tre dager på østlandet, så da går jeg glipp av min ukentlige spinningtime! Huff og huff. Må få inn noe trening før jeg drar, men til og med det kan bli vanskelig, siden jeg skal ha min sønn mandag og tirsdag. (Her i Sleepyville har de ikke barnelekekrok på treningssenteret. Det er faktisk ikke lov å ta med seg barn dit i det hele tatt.)

 

Men sjekk den menyen da:

 

Onsdag:

- Hummerbisque med krepsehaler

- Ovnsbakt uer med kremet fennikel, glaserte gulrøtter og kokte poteter

Hvitvin - til forrett og hovedrett, Chablis ”La Chanfleure”

- Sjokolademousse servert med lune kirsebær tilsmakt med balsamico

 

Torsdag:

- Indrefilet av torsk med ertepuré og ristede mandler

- Innbakt lammefilet med rosmarinsjy, shiitakesopp, brokkoli og Parisienne poteter

Rødvin til forrett og hovedrett - Campolieti Valpolicella Classico Superiore

- Nøttekurv med friske frukter og vaniljekrem

 

Mmmm, det høres godt ut. Fisk begge dagene, nei forresten, lammefilet til hovedrett på torsdagen, ja. Jeg kunne selvsagt bestilt fisk i stedet, men lammefilet er så godt... Det er dessert til, men det går nok bra. Det største problemet er at middagen er klokka åtte om kvelden, og med alkohol...men nå har jeg ikke drukket på lenge, så skal unne meg dette. Har veldig lyst å få tatt en treningsøkt når jeg er der nede. Blir nok i Oslo den påfølgende helga, tenker jeg. I tillegg MÅ jeg huske å ta med meg noe knekkebrød e.l. i veska. De har nok frukt stående fremme på møterommene, men de har også kake, så her gjelder det å mobilisere viljestyrken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...