Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest Stellapolaris

At det er mulig å være på slankern og ha det gøy samtidig er helt sant. Mine tidligere forsøk på å gå ned har vært håpløse i så måte. Så snart jeg hørte ordet slanking ble jeg som en furie. Gretten, sur, hissig og andre lite flaterende adjektiver. Denne gangen har det vært helt anderledes, og jeg går ikke på kur engang. For en gangs skyld har jeg en følelse av å gjøre dette bare for min egen del, og ikke for omverdenen. Tror det er der den vesentlige forskjellen ligger :). Nå er jeg både slankere (10 kg på to måneder!) og gladere. Alle merker forskjell, og det motiverer til videre fremdrift.

Dette er i tillegg første slankekur på nett. Er utrolig glad for å ha dere her inne. Det viser seg jo et det ikke bare er jeg som trenger oppmuntring, en dytt i baken eller en klapp på skuldra, ei god oppskrift nåe en er matlei - eller å bare se at andre lykkes, så hvorfor ikke meg?

Gla i dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
At det er mulig å være på slankern og ha det gøy samtidig er helt sant. Mine tidligere forsøk på å gå ned har vært håpløse i så måte. Så snart jeg hørte ordet slanking ble jeg som en furie. Gretten' date=' sur, hissig og andre lite flaterende adjektiver. Denne gangen har det vært helt anderledes, og jeg går ikke på kur engang. For en gangs skyld har jeg en følelse av å gjøre dette bare for min egen del, og ikke for omverdenen. Tror det er der den vesentlige forskjellen ligger :). Nå er jeg både slankere (10 kg på to måneder!) og gladere. Alle merker forskjell, og det motiverer til videre fremdrift.

Dette er i tillegg første slankekur på nett. Er utrolig glad for å ha dere her inne. Det viser seg jo et det ikke bare er jeg som trenger oppmuntring, en dytt i baken eller en klapp på skuldra, ei god oppskrift nåe en er matlei - eller å bare se at andre lykkes, så hvorfor ikke meg?

Gla i dere alle sammen :)[/quote']

 

Den holdningen der digger jeg!!!

 

:)) Keep on shining

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du har klart å gått ned 10kg på to mnd. Det er sannelig ingen spøk stellapolaris. Klart det merkes forskjell både på kropp og sjel. Man blir også motivert til å fortsette, når andre bemerker at man har blitt slankere.

 

Laget meg en selvkomponert gryterett-suppelignende sak til middag i dag.

Hvis noen er interessert kommer ingrediensene her. Dere får velge selv hvor mye av hver ting dere vil ha oppi.

 

50 gr kyllingfilet stekes i wokpanne med en skvett olje. 50 gr ris ( brukte hurtigris )

og en pose broccoliblanding has oppi sammen med en pose skysaus og en terning Maggi grønnsaksuppe. Krydre med det dere liker selv. Jeg brukte grillkrydder, soyasaus og litt pepper. Ha i vann til den konsistensen dere selv vil. Kok et par minutter til grønnsakene er ferdig.

 

Enkelt når man kommer hjem fra jobb og er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, som fryktet står jeg i ro denne uka. Jaja, greit nok det. Det rare er at jeg FØLER meg lettere, hehe... For alt jeg vet kan jeg jo ha gått ned i cm. Jeg måler nemlig ikke.

 

Fikk trent som fy i går. Sykkel75 på sats er harde greier. Trodde jeg skulle dø et par ganger, men det føltes godt etterpå.

 

Er dødsimponert over deg, Stellapolaris, som har gått ned så mye. Det er jammen flott! Gratulerer. Kan forstå at du skinner litt ekstra for tiden! ;)

 

Ha en fin dag, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hmm' date=' som fryktet står jeg i ro denne uka. Jaja, greit nok det. Det rare er at jeg FØLER meg lettere, hehe... For alt jeg vet kan jeg jo ha gått ned i cm. Jeg måler nemlig ikke.

 

Fikk trent som fy i går. Sykkel75 på sats er harde greier. Trodde jeg skulle dø et par ganger, men det føltes godt etterpå.

 

Er dødsimponert over deg, Stellapolaris, som har gått ned så mye. Det er jammen flott! Gratulerer. Kan forstå at du skinner litt ekstra for tiden! ;)

 

Ha en fin dag, dere![/quote']

 

Det var synd du ikke fikk noe uttelling på vekta denne uka, men keep up the good work, så kommer nok nedgangen neste uke, skal du se :) Vil anbefale å måle litt innimellom, så har du noe å støtte deg til de ukene du ikke ser noe endring på vekta!

 

Håper dere alle er ved godt mot, her er det nyyydelig vær i dag, men jeg har barneuke, så det blir ikke så mye trening antagelig. Dessuten har jeg et viktig møte på lørdag som jeg har brukt MYE tid og energi å noie over...skjønner ikke hvor "satt ut" jeg kan bli over en sånn ting. I stedet for bare å gjøre de tingene jeg skal i forkant av møtet, blir jeg bare sittende paralysert og kikke på sekundviseren som tikker mot deadlinen...angst! Hjernen min virker ikke! Nå MÅÅÅÅ jeg bare ta meg sammen og få gjort det jeg skal!! Hikst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Minimeinme, finn på en glede du kan gi deg sjøl, uten kalorier :-))

Et dampende tekurs, god musikk, et dikt, et fint bilde du kan se på.

Eller drøm noen deilige drømmer, så du får stresset ut av systemet en liten stund.

Jeg har jobba så intenst nå at jeg nesten hyperventilerte, så nå skal jeg ta meg en tur på handlesenteret og få klippa hårtuppene mine før jeg jobber videre. Av og til når jeg er i siget må jeg tvinge meg til pauser, ellers blir jeg susen og kvalm så intenst jobber jeg.'

Skal dessuten holde kurs i kveld, så jeg må ha litt energi tilbake :-))

Stor varm tanke til deg og til alle!!!!

Jeg gikk IKKE på vekta i dag selv om det var veie dag :-)). No way! Ikke før jeg kjenner jeg har krympa litt.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hadde så lyst til å gå ned i kantina å kjøpe en helnøttsjokolade, og så kooose meg med den til kaffen. Men nei, da blir det i alle fall ingen vektnedgang! Så derfor heller inne her og henter litt inspirasjon og støtte.

 

Minimeinme - kjenner meg så igjen! Jeg har også en tendens til å få sperre, og så blir man bare sittende der og stirre tomt inn i skjermen (eller man finner unnskyldning for å fly rundt og gjør en masse andre uviktige ting som å vanne blomster, rydde papirer, ta telefoner... hva som helst, bare ikke det man egentlig MÅ!) Og sånn har jeg det nå også, har nemlig en artikkel som må gjøres ferdig. Sukk... Men nå tar jeg meg selv i nakken!! Ingen vei utenom!!

 

Snuppelure - så flink du er til å jobbe, jeg blir helt imponert. Men bra du har vett til å ta deg pauser i blant også.

 

Ha en fortsatt fin dag, jenter!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heia Tone!!! Du er flott!!!! Utfordinger skal overvinnes :-))

Nå har jeg vært ute og lufta meg. Fikk ikke klippa hårtuppene, for det var fullt på frisørsalongen. Men jeg fikk meg en kaffelatte og litt gloing :-)). Så nå er jeg klar for å jobbe igjen. Må få unna en del. Skal bort to dager, drar i morgen tidlig og er først tilbake torsdag kveld. Jobb som jeg gleder meg til.

Men hmmm, hvordan skal jeg få sendt melding til dere da...

Jaja, først er det i dag. Nå er det litt intens jobbing, og så er det ut og holde kurs.

Og så er det hjem med tekoppen og kveldskosen.

Det er jammen mange gleder.

Ennå ligger jeg flott an kalorimessig. Er optimist. Verre med gåinga da, men men... Jeg er i gang.

Ha en flott dag flotte jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ok, kan jeg bare få lov å klage litt igjen?? Åååååååååååååååååååååååh-jeg-er-så-trøtt-og-sliten-og-sitter-fortsatt-og-stirrer-paralysert-i-skjermen-og-noier-over-møtet-som-skal-være-på-lørdag-som-jeg-gruer-meg-til-og-hvorfor-er-jeg-så-jækli-talentløs-jo-fordi-jeg-er-umotivert-fordi-denne-jobben-ikke-passer-til-mine-egenskaper-og-fordi-jeg-kjeder-meg-ihjel!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har akkurat samme følelsen!!

Vel... Enten må man skifte jobb eller så får man vente på at den kjipe følelsen går over. Jeg har valgt alternativ 2 en stund, og skal holde ut litt til. Hvis jeg føler det likt om et år skal jeg vurdere alternativ 1.

Hmf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Var det trøst nok eller? Tuller bare litt med dere. Skjønner veldig godt hvordan dere har det. Har litt jo - jo følelse i forhold til jobben min. Har for det meste hyggelige kolleger og mange trivelige elever, men har en sjef som har knekt de sosiale antennene sine!!!!!! Akkurat nå går det greit. Sjefen er mye borte, og begyner heldigvis å nærme seg førtidspensjon. Med andre ord kommer jeg til å overleve ham.

Joda Tone - jeg er en smule stolt over meg og det jeg har fått til. Har et anstrengt forhold til x'n min og når jeg er som værst sliten og har lyst på to liter krokanis, så tenker jeg på alle de stygge ordene jeg kan, med hans navn skrevet til slutt, så klarer jeg enda ti minutter på orbitreken min eller 500 meter ekstra i bassenget.

Er litt lykkelig fortvila for tia. Har slanka meg ut av nesten alle klærne mine !!! Problemet er også at det er så lenge siden jeg var slank at de klærne som kunne passa nå er kasta for 15 år sia. Har ei inntekt og dårlig råd med to små unger, så jeg har ikke råd til å kjøpe meg nye klær etterhvert som jeg går ned i vekt. Føler meg som en lasaron om dagen, og det hater jeg. Får høre om det er noen som har noen klær de enten har slanka seg ut av, eller for de flestes vedkommende "fetna" ut av. Får litt tilskudd til garderobe fra foreldrene mine om jeg klarer målet mitt, så intil da får jeg bare gå i klær som ser for store ut. SNAKK OM LUKSUSPROBLEM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Wow, nå imponerte jeg meg selv hardt og alvorlig. Fra den MØKKADAGEN på jobb drar jeg hjem. Utroooolig trøtt, lager fullkornspannekaker til meg og min sønn, og har egentlig bare tenkt å skliii ned i en godstol og bli der resten av dagen, halvsovende. Men ved et innfall fikk jeg ringt min mor, hun kom bort og passet barnebarnet mens jeg DRO PÅ TRENING!!! Hæææ?? Sånn har jeg aldri gjort i mitt liv før når jeg var så sliten og sur og trøtt som i dag. Resultat? En absurd hard spinning+styrketreningstime på 90 minutt, 1100 kcal forbrent, og humøret er tilbake på full styrke! Er det mulig?? Det er sånt jeg bare har lest om i bøker, sånn jaja, jeg vet, når man er sliten bør man helst dra og trene, man får mer overskudd og energi og bla bla bla, alt sånn som treningsnarkomane med en fettprosent i minus kan finne på å skrive. Hihiiii jeg er så fliiiink ;):) Og det beste av alt: Nå brøt jeg ikke mønsteret slik jeg hadde angst for å gjøre - fikk jo ikke dratt på treningen min forrige uke, fordi jeg var borte på seminar. Denne gangen nikket spinninginstruktøren gjenkjennende til meg når jeg kom inn døra, for en lykke!! Hurra!

 

Nå skal jeg legge inn dagens konsum av kalorier, håper ikke det blir altfor ille. Pannekaker er veldig mye kalorier i, men jeg gjorde mitt beste for å holde dem sunne med bare fullkorns hvetemel, splenda og ekstra lett margarin i panna for litt smak...og klarte å holde meg til tre stk, mot normalt 5-6. Ble faktisk mett og fornøyd etter tre, sikkert fullkornet som gjorde det. Min sønn spiste også med velbehag, men han fikk "årntli" smør på da.

 

Nå skal det bli interessant å se om jeg får gangsperr i dagene fremover, jeg økte nemlig både intensiteten på spinningen og gikk opp til 2,5 kgs vekter på styrketreningen.

 

Håper alle der ute har hatt en fin dag! Min ble i hvert fall bra til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si, du imponerer Minimeinme! Ja, det er utrolig deilig å få ut frustrasjon og sinne på en spinningtime, men er enig i at det er mye "lettere" å bli sittende i sofaen. ;)

 

Jeg kom meg en ørliten tur på trening i går, før jeg skulle på kor. Men så ble korøvinga plutselig avlyst. En umeldt frikveld!! Ble nesten litt stressa over alt jeg "kunne ha gjort", og det endte med litt papirarbeid og en dvd-film. Dessverre sprakk jeg der jeg alltid sprekker - nemlig når jeg sitter hjemme i sofaen forran tv'en. Da blir jeg sååå sugen. På hva som helst! Så det ble et par sjokoladebiter, ganske mange druer og noen riskaker. Kunne vært mye verre, men det irriterer meg SÅ JÆVLIG at jeg gjør akkurat det der? For ellers er jeg kjempeflink! Ikke noe problem med frokost, lunsj, mellommåltid og middag, ei heller trening. Men kveldene... Tror det er fordi jeg kjeder meg og kanskje fordi jeg litt ubevisst trøstespiser fordi jeg sitter alene? Må prøve å identifisere mekanikken bak det der, for å skjønne hvorfor det blir sånn. :)

 

Kanskje jeg må finne fram noen ex-navn som jeg kan hate litt, sånn som stellapolaris! Hehe.. hørtes veldig effektivt ut, i alle fall!!! Og stellapolaris- jeg håper du finner råd til noen snaisne klær snart. Et skikkelig luksusproblem, det der. Hvis du er flink med symaskina er det kanskje noen av klærne som kan sys inn?

 

Jaja, i kveld er det spinning igjen. Langkjøring denne gangen, dvs 90 minutter med forholdsvis behagelig puls og tankene et helt annet sted. ...og selvfølgelig litt blikk-flørting med sykkelinstruktøren. Deilig! Og etterpå er det salsadansing, hurra.

 

Ønsker alle en fin kveld, og håper at snuppelure koser seg på reise!

 

Tone :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Takk takk Tone32 for oppmuntrende ord - akkurat nå kjente jeg at jeg trengte å få litt positiv tilbakemelding på hvor flink jeg var i går, tror akkurat den handlingen der er det mest disiplinerte jeg noengang har gjort når det gjelder trening!

 

Skjønner deg så godt så godt når det gjelder å bli småstressa av å ha en frikveld! Jeg kan i hvert fall av og til bli litt sånn selv, at jeg "må" vaske huset, få bort alt skittentøyet, trene, være sosial, se minst en kvalitetsfilm, lese en bok, høre på musikk...fritiden skal liksom utnyttes maksimalt, helt til den ikke oppleves som fritid lenger! Idiotisk. Mye bedre å bare nyte at man har fri, velge seg en ting eller to man har lyst å kose seg med, og være fornøyd med det. Det er noe med at vi må senke våre egne krav til oss selv, også på dette området.

 

Hvis du går inn på Åpent forum og finner den gamle tråden min som het Noen tanker i det jeg begynner (eller noe sånt), så står det et innlegg der om spisevaner. Om at jeg har brukt mat som surrogat for så mangt, spist når jeg var trist, glad, kjedet meg, var ensom, sammen med noen...uansett så hadde mat en litt for fremtredende rolle, liksom. Jeg har virkelig forsøkt å legge om på dette, slik at mat i hovedsak spises fordi den er sunn, næringsrik og noen ganger bare fordi den smaker godt, men ikke som en erstatning for andre ting (som for eksempel en kjæreste - ironisk nok går jo sjansen for faktisk å få en kjæreste ned ved å gafle innpå med substitutt-mat!).

 

Min magiske vidunderkur når det gjelder godtespising på kveldstid er jo smoothies, da. Når jeg har kveldsmat-kalorier til overs og får lyst på noe godt, blander jeg bare sammen og super i meg en stor og herlig smoothie, da forsvinner suget. Hvis jeg er ekstra godtesyk, bruker jeg en liten spiseskje med kunstig søtstoff oppi, da blir det kjempesøtt! Jeg er så heldig at jeg fikk en Kenwood i gave av mine foreldre for noen år siden, den står alltid fremme på benken, klar til bruk. Her er en standardoppskrift som jeg bruker med større eller mindre variasjoner:

 

Frossen bærblanding - ca 100-200 gram

1 banan

Ca 3 store skjeer med kesam - mager eller vanlig, vanlije eller sitrus, alt ettersom

Litt (1-2 dl?) juice, til blandingen får passe konsistens. Jeg bruker ofte Mana-juice med drue, blåbær, etc etc. Går også fint med eple- eller appelsinjuice

 

Jeg kjøper inn flere poser med bærblanding om gangen og bruker litt av hver type, men det er spesielt godt med en blanding av bringebær, jordbær og den posen som heter skogsbær (består av rips, blåbær, bjørnebær + +). Greit med ikke altfor stor andel av blå bær, for det kan bli litt for surt, synes i hvert fall jeg.

 

Av og til lager jeg bare en stor smoothie til frokost, da har jeg oppi 50 gram med 4korn frokostblanding. Blir litt tyggete, men veldig bra for magen. A propos:

 

Den som spiser pølsemat og kjøttmat hele dagen,

Han blir så doven og så lat og veldig tjukk i magen

Men - den som spiser gulerøtter, knekkebrød og peppernøtter,

Tyttebær og bjørnebær og kålrot og persille.

Han blir sånn passe mett i magen, glad og lystig hele dagen

og så lett i bena at han ikke kan stå stille

 

Den som vil ha bare kjøtt og spiser sine venner.

Han blir så doven og så trøtt og får så stygge tenner

Men - den som spiser gulerøtter, knekkebrød og peppernøtter

tyttebær og bjørnebær og kålrot og persille

Han er så snill mot dem han kjenner og han får så gode venner

og får like fine tenner som en krokodille.

 

Spørs om ikke Torbjørn Egner var inne på noe der, gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ble mye masing i dag, men det blir sånn når jeg holder på med lite lystbetonte arbeidsoppgaver. Måtte bare si: Hurraaaa, har nettopp sendt fra meg en bråte sakspapirer (en og en halv uke over tiden, men dog), og det er som en bør har blitt løftet fra mine skuldre. Har sikkert gjort masse feil og bla bla, men nå er det gjort uansett, nå er det bare å vente til lørdagen er over :) Bra dette bare skal gjøres en gang i året, sier nå bare jeg...jeg er like velorganisert som en busslast med fulle mennesker på blåtur, likevel har jeg altså ansvar for sakspapirer som skal være pinlig nøyaktige...skrekk & gru. Burde vært kunstmaler, jeg. Eller forfatter. Eller ballettdanser (haha!!). I hvert fall ingenting som har med detaljer på et slikt nivå å gjøre.

 

Og ja, jeg har gangsperr etter i går!

 

Og haha, i dag har jeg mailet med en fyr i kickboxing-forbundet i Molde, har tenkt å starte på kurs der i august, må bare få opp kondisen først så ikke jeg dør. MiniMe strikes again!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så bra. Den sangen hadde jeg helt glemt. Jeg har jo allerede Kardemommeloven som favoritt, og denne tenksten føyer seg pent inn i rekken av geniale små barnedikt for voksne. :)

 

Kickboksing, Mini?! Wow, dritkult det da, hehe... Jeg skal holde meg til salsaen, jeg. Jentegruppa som jeg er med på har blitt invitert til den aller første salsa-festivalen i Bejing, Kina. Utrolig kult, da! Og dårlige er vi også, så invitasjonen kommer bare som en konsekvens av at noen her kjenner noen der borte veldig godt. Så nå ligger vårt navn på lista over folk og grupper som skal opptre - og alle de andre er sånne proffe folk som har holdt på leeenge og er internasjonalt anerkjente, haha... Mens vi bare er en gjeng med litt overvektige jenter som synes det er morsomt å danse salsa, haha. Men vi skal dra, vi! Eller, ikke jeg, dessverre. Har en jobbreise som kommer i veien, og er ganske lei meg for det. Men, men, man kan jo ikke få med seg alt. Det kommer sikkert flere muligheter senere. ;)

 

JSkal kikke litt på den andre tråden din, sikkert noen fornuftige tanker å hente der. Skal forsøke å lage meg smoothies, også. Vet jo at det er digg, har hatt litt dilla på det tidligere. I dag klarte jeg i alle fall å styre unna sjokkisen. Hev meg over druene i stedet. Nam!

 

Ellers er det ingenting i veien for å sprite opp en kjedelig jobb med en fantastisk fritidsaktivitet, så det er ingenting som hindrer deg i verken kunstmaling, ballett, salsa eller kickboksing. Go for it, leve fritiden!!!

 

Apropos - salsatimen kaller, må stikke.

 

Klem til alle.

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Åh, nå gjorde jeg noe smart - trur eg. Jeg er jo ansvarlig for å arrangere møtet som skal være i morgen, og nå ringte jeg hotellet vi skal være på og ba dem lage sunn mat til oss! Det skal være buffet, så det blir nok litt å velge i, men på dette stedet pleier de ofte å safe med lasagne og lignende. Skal bli spennende å se hva de klarer å hoste opp til oss. Vel, da er alle sakspapirer i orden og kopiert opp, med ett lite unntak, og den siste detaljen skal jeg ordne i kveld.

 

See ya girls! Kommer sikkert innom igjen i kveld.

 

PS: Er det MULIG å ha så innfor*****g til gangsperr?? Det er det verste jeg har hatt siden jeg begynte å trene, jeg må virkelig ha tatt meg totalt ut på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Flott minimeinme!!! Du tar grep. Og det kommer til å gå knall i morgen. Hamstr inn med sunne godiser til å feire etterpå så du ikke detter rett i lyskksalighetsmumsing.

Gleder meg til rapport etter vel blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Endelig ferdig med skiten... Burde egentlig vært gledesstrålende glad, men føler meg bare tappet og matt. Dro til foreldrene mine etter møtet i dag (de passet min sønn mens jeg var på jobb) og spiste sosekjøtt - herlighet det hadde jeg glemt hvor godt er, spiste altfor mye, men var vel egentlig verdt det!

 

Ellers ser jeg av dagsrapportene mine her inne at jeg har syndet en del denne stressuka - ikke med å spise for mye eller feil, men har spist for lite og for sjelden, samt drukket for lite vann, hvilket sannsynligvis vil forårsake et kjipt resultat på vekta neste gang. Dessuten gikk jeg ned så mye forrige gang at det er usannsynlig med stor nedgang nå. Har veldig lyst å få kommet meg ut og trent masse i morgen, men har min sønn og må nesten prioritere ham nå, ettersom jeg jobbet i hele dag. Får ta en skikkelig treningsøkt på mandag istedenfor.

 

Jaja, møtet gikk da i hvert fall av stabelen, ingen store klager på sakspapirene, selv om jeg selv så et par feil underveis... Til neste år må jeg lage en mental strategi for ikke å bli like paralysert igjen - hvis jeg fortsatt jobber der, da.

 

Nei, nå skal jeg gå og RØYKE (ja, jeg har sprukket!!). Hvordan er det med dere andre, noe spennende på gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg har gjort i dag kan du lese på tråden til Snuppa.Hvis du er interessert... Ellers tar jeg meg en dram........skål........har bare 1050kcal mat i dag.....så jeg drikker resten, og litt til he he. Jeg vet jeg kommer til å stå stille neste uke å, men noe moro skal man jo ha.

Kjekt å se at det er flere som røyker her inne...prøver ikke å slutte da, men jeg begrenser meg til 2 røyker på jobben(flink). Sorry om skriveferdighetene ikke er helt på topp, men jeg fikk veeeldeg dårlig karakter på skolen i norsk. + skål .......formen er ikke helt på topp akkurat nå. Men jeg måtte bare inn her å se om det var noe nytt som skjedde her inne. Akkurat ja....

 

Skjedde forresten noe morsomt i dag da... jeg kjøpte meg en svart kosedress/sofahjørnedress..og hadde på meg den og spurte samboeren om den var fin. Ja sa han ..... og fy f....så slank du er blitt he he. det var musikk i mine ører. Yes...

 

Dagens ord: Inne i et tjukt menneske, finnes det bestandig et tynt et.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Vel blåst Minimeinme!!!! Vel overstått og grattis.

Deilig når ting er gjort, men den tomheten kjenner jeg igjen. Å ha gitt alt og vel så det!

Nyt søndagen i morgen, unn deg selv alt godt bare det er sunt!!!!! Stell godt med deg sjøl og kjenn etter hva som er deilig. (må vel kanskje vente litt på leger og musikere og alt sånt snacks, men det kommer , det kommer...)

Ha en flott natt.

Jeg er ennå ikke kommet over morgenens store skuffelse. OPP på vekta. Grrrrr.

Men men men, får vel bli enda litt flinkere. Pokker så lei jeg er av å være flink.

Men jeg VIL jeg VIL bli tynnere. SKAL inn i støvlene og buksa.

Nå er det natta, drøm søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen småpiker!

 

Her i gården har det tatt helt av i helga. Det har vært røyking, drikking og horing over en lav sko. Fredag ble det så mange øl at jeg mista tellinga, og lørdag fire gin-tonics. Maten har jo blitt litt tilsvarende, men har i alle fall klart å holde styring unna de verste fellene. Men vekta... gruer meg til tisdag. Den har nok i alle fall ikke gått ned.

 

Og om jeg slet hardt for å holde meg unna han ex-typen til venninna mi forrige helg, så sprakk jeg så det sang denne helga. Sukk... Burde jo sitte her med verdens svarteste samvittighet, men nei. Vel, det kommer vel etterhvert. :S

 

Kan noen være så snill å riste litt fornuft inn i meg?

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen småpiker!

 

Her i gården har det tatt helt av i helga. Det har vært røyking' date=' drikking og horing over en lav sko. Fredag ble det så mange øl at jeg mista tellinga, og lørdag fire gin-tonics. Maten har jo blitt litt tilsvarende, men har i alle fall klart å holde styring unna de verste fellene. Men vekta... gruer meg til tisdag. Den har nok i alle fall ikke gått ned.

 

Og om jeg slet hardt for å holde meg unna han ex-typen til venninna mi forrige helg, så sprakk jeg så det sang denne helga. Sukk... Burde jo sitte her med verdens svarteste samvittighet, men nei. Vel, det kommer vel etterhvert. :S

 

Kan noen være så snill å riste litt fornuft inn i meg?

Hehe :)[/quote']

 

 

He he her skal det ikke ristes nei, trim er trim uansett......Verre med ølet da, du får trimme litt mer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Gled deg over at du er en levende kvinne,

Jeg har en venninne som alltid omskriver ordene fra hakkebakkeskogen til gjort er gjort og pult er pult :-))

Livet er for kort og dyrbart til å være for skikkelig. Livet skal nytes.

Og skulle du få ørlite kvaler overfor venninna di, så kast deg bak deg, det hjelper ikke noe med slike kvaler likevel. Det er jo over og slutt for hennes del.

Joda, skjønner tanken. En av mine nære venninner pulte med min eks, etter at jeg hadde betrodd henne "alt". Jeg kjente det stakk. Men det var jo ikke min sak.

Noe annet er at jeg ikke betror henne noe lenger, men gjør det allverden?

Gjør det noe for deg? Er hun så nær at det vil svi?

Nei, nå skal jeg ikke skrive mer om det.

Bare nyt ettergleden. Og ver glad for at du er en levende flott kvinne!

Det handler om å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
God morgen småpiker!

 

Her i gården har det tatt helt av i helga. Det har vært røyking' date=' drikking og horing over en lav sko. Fredag ble det så mange øl at jeg mista tellinga, og lørdag fire gin-tonics. Maten har jo blitt litt tilsvarende, men har i alle fall klart å holde styring unna de verste fellene. Men vekta... gruer meg til tisdag. Den har nok i alle fall ikke gått ned.

 

Og om jeg slet hardt for å holde meg unna han ex-typen til venninna mi forrige helg, så sprakk jeg så det sang denne helga. Sukk... Burde jo sitte her med verdens svarteste samvittighet, men nei. Vel, det kommer vel etterhvert. :S

 

Kan noen være så snill å riste litt fornuft inn i meg?

Hehe :)[/quote']

 

Så godt å høre at noen deler mine yndlingshobbier :) Bra også at noen av oss var representert ute på livet denne helga, for jeg var i hvert fall sterkt fraværende. Satt i min kjedsomhet og surfet på datesider på nettet helt til jeg innså hvor stakkarslig akkurat det var å gjøre på en lørdagskveld/natt, og gikk og la meg. Nå er jeg nettopp ferdig med en stor og god helgefrokost/lunsj, så humøret er på stigende. Men merker fortsatt at min egen private lille tordensky truer i horisonten, har vært en merkelig uke og er nok fortsatt psykisk satt ut. Håper det går seg til utover dagen.

 

Hvis det er noen trøst, har jeg snikveid meg, og det ser ytterst lite lovende ut til i morgen...jaja, ny uke, nye muligheter!

 

Så alt i alt: Nei, her er det fånyttes å be om en dose fornuft, slikt er jeg allerede i underskudd på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...