Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Aaah, det var bare såvidt...sitter her nå med svette dryppende ned av panna, jeg valgte step-alternativet!!! Tre kvarter ble det, mens jeg så resten av Matrix 1 på dvd. 400 kcal forbrent :)

 

Har heller ikke sendt melding til han fyren :) Noen ganger er det allright (som det heter i sangen) å tenke seg om før man handler...det skal være meg en glede å legge inn de trimpoengene i dagboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Du er toppen Minimeinme!!!! Dette var virkelig imponerende.

Nyt seieren!!!!

La fyren vente og drøm heller søte drømmer og kos deg imens.

Ha en flott natt med nydelige drømmer.

Tenk så flott du er, og enda flottere blir du etter en slik storinnsats.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Aaaaauuuuu... Det begynte så smått i går, men slo ut i full blomst i dag: Har DRITvondt i nakken/skulderen på høyre side. Au-au-au-au, hva er dette for no drit, da???

 

Er det stressnakke, eller har jeg overbelastet/trent feil, mon tro? Det verker, til og med når jeg sitter med hodet rett frem og i ro. Buuuuhuuu *synes synd i meg selv*

 

Og jeg som skal på jobbseminar og sitte rett opp og ned i to og en halv dag, dette blir vondt og anstrengende :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Sender sympati og medlidenhet i bøtter og spann!!!!!

Jeg vet VELDIG godt hvordan det er. Har en rygg som smeller og skriker med jevne og ujevne mellomrom.

Kanskje et hint om å kose deg og ta det rolig og bare nyte. Men sunn god mat altså!!!!!

Stell godt med deg sjøl. Gi deg sjøl gode ting (men sunne!!!!!obs obs. Lett å skli ut når det er sånn. trøst trøst...)

Vi er her, vi er her, vi sender deg tusenog ti gode gode tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Sender sympati og medlidenhet i bøtter og spann!!!!!

Jeg vet VELDIG godt hvordan det er. Har en rygg som smeller og skriker med jevne og ujevne mellomrom.

Kanskje et hint om å kose deg og ta det rolig og bare nyte. Men sunn god mat altså!!!!!

Stell godt med deg sjøl. Gi deg sjøl gode ting (men sunne!!!!!obs obs. Lett å skli ut når det er sånn. trøst trøst...)

Vi er her' date=' vi er her, vi sender deg tusenog ti gode gode tanker.[/quote']

 

Å det er så godt med litt trøst når man synes synd på seg selv :) Tusen takk for den fine meldingen, Snuppelure! Håper du får en nydelig dag som du kan være stolt over i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan da umulig veie mer enn 45 kilo!??!!

Det er det verste jeg har sett på lenge.

 

Takke meg til å være lettere overvektig, altså.

Makan!

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Uff, i dag skulle visst bli den store dagen med fysiske plager...(i hvert fall for meg som er vant til å være frisk). I tillegg til at nakken har vært plagsom i hele dag, har jeg nå i tillegg fått mensen, og det kjennes som eggstokkene mine konkurrerer om å sende ut mest mulig ilinger nedover lårene. Nå skjønner jeg i hvert fall hvorfor jeg var så godtesyk i går! I dag har jeg ikke hatt noe matlyst, så foreløpig har jeg bare spist to måltider i dag (frokost og middag), jeg har ikke orket noe annet - det er første gang siden jeg begynte her inne for flere uker siden at jeg har spist så få måltider. Men har vært flink å drikke vann, da.

 

Glad jeg trente litt i går, for i dag har jeg INGEN energi. Skal pakke litt i kveld, og så bare gå og legge meg tidlig, er trøtt som en sokk. Håper dagen i morgen blir litt bedre.

 

Forresten har jeg funnet ut hvordan jeg kan lure i min sønn litt grønnsaker: Lagde fullkornspasta i dag, var tom for ferdigsaus på glass. Lagde dermed egen saus av en boks hermetiske tomater, en stor spiseskje tomatpuré, en halv løk, 25 gram lettere salami, samt litt melk og krydder. Så kjørte jeg alt (ikke pastaen, da)i mikseren, ettersom min sønn ikke klarer/vil spise noe med klumper i. Neste gang skal jeg koke en gulerot og litt brokkoli og smyge oppi når han ikke ser på, regner med det sklir rett ned likevel :) Blir sikkert godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Huff da minimeinme! Men hold humøret oppe nå, ikke tillat deg å synke nå, for da er veien til fristelsene kort!!

 

Menssmerter er skikkelig pyton. Det vet jeg så altfor godt. Har hatt så sterke smerter jeg, at da jeg fødte lillegutt, så var jeg positivt overrasket at det ikke ble vondere enn det faktisk ble (tro meg det var vondt ja, men hadde forventet helvete...) så det sier vel litt om smertene jeg var vant til...

 

Ta godt vare på deg selv!

 

klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Huff da minimeinme! Men hold humøret oppe nå' date=' ikke tillat deg å synke nå, for da er veien til fristelsene kort!!

 

Menssmerter er skikkelig pyton. Det vet jeg så altfor godt. Har hatt så sterke smerter jeg, at da jeg fødte lillegutt, så var jeg positivt overrasket at det ikke ble vondere enn det faktisk ble (tro meg det var vondt ja, men hadde forventet helvete...) så det sier vel litt om smertene jeg var vant til...

 

Ta godt vare på deg selv!

 

klem fra frøken![/quote']

 

Uuuuuuuøøæææhhhøø....*forsøk på grafisk å gjengi et klagestønn*

 

Føler meg sjuk & svak & dårlig både foran & bak...

 

Den som hadde hatt en god og varm armkrok å krype inn i nå...selvmedlidenheten lenge leve...men er ferdig med dagens utskeielse da, det ble 80 gram ekte Norvegia, det får være nok!

 

Tanken på at jeg skal opp og avgårde i morgen klokka 7 er forskrekkelig :)

 

Vet hva du snakker om frøken når det gjelder menssmerter. De jeg har nå er ingenting i forhold til det jeg hadde i 12-13-årsalderen, da trodde jeg at jeg skulle daue hver gang jeg fikk den. Ble som regel sendt hjem fra skolen og tilbrakte resten av dagen sammenrullet på magen på senga.

 

Og takk for oppmuntring, forresten :)

 

*tilbake til American Idol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Minimeinme!!! Jeg slår symbolske armer rundt deg og bysser deg litt :-))

Kanskje har du tatt kveld nå. jeg kom så seint hjem i kveld, seinjobbing. Men jeg sender deg alle store og gode tanker.

Håper du får det knusknast på seminaret.

Blunk litt og flørt litt og kos deg!!!!!!

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei Minimeinme!!! Jeg slår symbolske armer rundt deg og bysser deg litt)

Kanskje har du tatt kveld nå. jeg kom så seint hjem i kveld' date=' seinjobbing. Men jeg sender deg alle store og gode tanker.

Håper du får det knusknast på seminaret.

Blunk litt og flørt litt og kos deg!!!!!!

Hei då![/quote']

 

Hei Schnuppa, gått å se dæh...*drukket tre glass vin*

 

Hehe, nå er jeg altså avgårde på seminar, og det har gått sånn rimelig bra foreløpig. Vi blir jo skjenket her da, tre glass vin til maten! Først etter det andre glasset SPURTE de om vi ville ha mer...og det ville vi jo :)

 

Nå la jeg inn dagens konsum, og det viser litt over 2000 kcal for dagen. Det må jeg si meg egentlig veldig fornøyd med, med tanke på omstendighetene. Har jo spist en fabelaktig lunsjbuffet (og til tross for klønete formulering, nei jeg spiste ikke hele buffeten selv slik som vanlig). Satte skylappene på og styrte rett forbi all desserten! Jeg la ikke merke til hva de hadde en gang, måtte bare skynde meg forbi. Og i stedet for alle de usunne og herlige fristelsene (sånn som fettdryppende, deilig, glinsende, varm, hjemmelaget lasagne....mmmm) forsynte jeg meg grådig av krepsehaler og reker. Kun en brødskive til, ellers masse salat med litt fetaost på. Måtte ha et tynt lag majo under all sjømaten da, men uansett ble dette supergodt og myyye sunnere enn jeg ellers ville valgt. Og tenk at jeg klarte å styre unna dessertbordet! Men ikke pokker om jeg klarte holde kjeft om hva jeg driver med, så før jeg visste ordet av det satt jeg og fortalte om min nye og sunnere livsstil...og ga alle de andre på min ende av bordet dårlig samvittighet for all maten de hadde proppet i seg (kanskje, nei jeg var ikke ekstrem, da). Jaja, ser dem ikke igjen før om lenge, så det gjør sikkert ikke noe.

 

Til middag var det en herlig suppe til forrett (smakte smør, fløte og skalldyr), ikke så god uer til hovedrett (jeg er kresen, er halvt øyboer og sjøkvinne) og en passelig stor sjokolademousse-ting til dessert. Men dette er helt umulig å legge inn nøyaktig i dagsregnskapet, så jeg tok et "worst case scenario" med tanke på hvor mye smør og fløte de forskjellige rettene inneholdt.

 

Forresten smurte jeg meg matpakke fra lunsjen i dag, ettersom det var seks timer mellom måltidene. Og har drukket av vannflaska mi i hele dag, så fått massevis med vann. Da kan det vel ikke være så halvgæernt? Jeg blir pissed hvis jeg legger på meg på mandag!

 

Spurte om de hadde trimrom her, men det hadde de ikke :) Argh, jeg som har tatt med treningsklær og alt. Det blir ikke så mye tid til slikt uansett, men skulle klart å presse inn en kjapp økt hvis jeg ville. Kunne kanskje gått ut, men det blir jo mørkt før vi er ferdig, og jeg er totalt ukjent her ute i ødemarken, hadde tatt seg bra ut å gå seg vill!!!

 

Og best av alt, jeg har ikke sprukket på røykestoppen i dag, selv om jeg har vært røyksjuk som fy...mange av de jeg kjenner best som er ute og tar seg en blås både titt og ofte. Men vi har ikke lyst å dø feite og av lungekreft, har vi vel??? Nei det har vi ikke. (Snakker bestandig til meg selv i flertall)

 

Ellers kjenner jeg motivasjonen for jobb stiger når jeg er her og treffer de andre, får pratet litt og fått ut litt irritasjon og også får hatt det litt sosialt og hyggelig. I morgen skal jeg prate med organisasjonskonsultenten og se om jeg får noen gode innspill på ting og tang ift. konflikter og dritt. Hun er helt ny, så håper hun kan se ting med nye øyne...

 

Forresten: Jeg ble nesten desperat etter å få laptopen til å funke på det trådløse nettet her! Måtte jo inn og se til dere :) For å få det til måtte jeg reinstallere nettverkskortet, fikse meg passord og bla bla bla - alt for å komme inn her!!! De andre sitter i baren og tyller i seg tomme kalorier og blir blodslitne i morgen ;) Mens jeg skal være frisk og uthvilt som få...av og til er det faktisk deilig å være den fornuftige (jeg pleier å være sist i seng).

 

God natt alle sammen! Ønsk meg lykke til på seminardag 2! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Så utrolig gøy å lese om din første seminardag med alle seirene!!!!

Du er toppis!!!! Det der greidde ikke jeg :-)).

Så nå fortjener du skryt!!!! Yess!

Sov godt i natt og ha en kjempeflott dag i morgen!!!!!

Plukk med deg alt av godt som ikke er fetende :-))

Hei då flinka!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Pokker, pokker, pokker, hvorfor leste jeg ikke tråden din på mandag??!! Vi var jo i akkurat samme situasjon. For det første er vi akkurat likt på vekta, og dessuten var det dette med denne McDreamy'en da... Hadde absolutt trengt støtten fra Snuppelure, Frøken og Antonia, jeg også!!!

 

Sukk, min McDreamy var to meter høy, musiker og fantastisk sjarmerende og vakker, men bare innom byen for et døgn. Midt i blinken for en reddhare som meg! Jeg fikk med vilje ikke nummeret hans, jeg også, haha... Selv om han fikk mitt. For jeg vet akkurat hvordan det der er. Det ligger og BRENNER på telefonen, og det er heeelt umulig å holde seg unna! Men... så ligger selvfølgelig e-posten hans FOR lett tilgjengelig på nettet. Og da sprakk jeg, da. Tirsdag. Med en liksom-helt-tilfeldig-og-fullstendig-uskyldig-og-er-ikke-interessert-i-noe-mer-liksom-men-veldig-gjennomsiktig "jeg må jo bare sende deg dette bildet fra festen"-melding. Huff, patetisk... :-S

 

Så nå sitter jeg her, da. Med postkassen full av skjegg, selvfølgelig. Men egentlig er det deilig at han ikke har svart, for da kan jeg legge greia til side og fortsette videre. :-) Juhu!

 

Puh... Det var godt å få det ut!!!! :-D Gidder ikke fortelle sånne ting til mine gifte venninner, det blir så mye pes. Og så blir de så nysgjerrige etterpå. Dessuten tror jeg de ville fått litt bakoversveis om de visste om alle mine "godbiter", hihi... Men det må jo være lov til å kose seg! Bare det ikke skjer for ofte, ikke sant? Kanskje man burde lage en egen pott med "godbit-merker" - et visst antall merker som man ikke bør overskride pr kvartal? Hihi...

 

Jaja, i kveld skal jeg på spinning igjen, og gleder meg. Må innrømme at litt av motivasjonen ligger i en kjempekjekk trener som sitter og smiler fremst i salen. Går helt greit å sitte der å trø i 90 minutter da! Haha... Jajaja, jeg vet det.. Stopp en halv!!! ...men jeg er jo bare en enkelt menneske, hihi....

 

 

Lykke til med McDreamy-organiseringen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spionert på dere en stund nå, og synes at tråden deres er råsprek.

Jeg er på slanker`n jeg også. Startet i september, har gått ned 11 kilo uten noe kurs, bare ved hjelp av grønnsaker og inger`s rugbrød. Jeg har så mye klær lagret i skapet som jeg aldri har gitt opp håpet om å få på meg. ( fra begynnelsen av 80 tallet ) De er vel noe umoderne nå da kanskje ........

Søstersen har hele tiden sagt at jeg aldri kommer inn i de dongeribuksene igjen

 

Glemte og fortelle at jeg var 87( og noe ) kg da jeg begynte slankinga, og nå er jeg 76kg. 76,2 for å være helt nøyaktig.

 

Har ikke veid så "lite" siden forrige årtusen.

 

Ang. trim: Minst mulig .. ha ha .. neida, går turer av og til, men den dørstokk-mila den er lang og veeeldig hard til tider. Blir endel gåing på jobben da heldigvis.

 

Mine interesser er da potetgull potetgull og potetgull. Det er det beste som fins,

ja også alt som er fett og godt ellers selvfølgelig: majones, pommes frites, fete sauser, mye meierismør på brødskiva....nei nå sulter jeg ihjæl snart,må gå å ta et knekkebrød, snakkes forhåpentligvis hvis jeg får slenge meg på ....

 

P.S Dere har et fabelaktig humør, og det er som en vitamininnsprøyting midt i slankinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Magan!!! Jeg hoppa av fryd da jeg leste innlegget ditt.

Yess! Du er mitt håp. Jeg begynte også på 87 kilo, og er ikke kommet lenger ned enn til 85 pluss :-)). Men du har greidd det. Og enda er det mer å erobre!!!!

Kan du kan jeg :-))

Og til dere med MrDream. Fryder meg med dere også. Jeg har vært der. Gjett om. og jeg husker, jeg husker.

Bare kos dere og nyt alt sammen. Det er sunn og god snop. Godis uten kalorier, ja, tvert om godis med helsebringende dråper :-)).

Hei då og ha fin dag fortsatt. jeg skal ut og trimme turteller min nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Pokker' date=' pokker, pokker, hvorfor leste jeg ikke tråden din på mandag??!! Vi var jo i akkurat samme situasjon. For det første er vi akkurat likt på vekta, og dessuten var det dette med denne McDreamy'en da... Hadde absolutt trengt støtten fra Snuppelure, Frøken og Antonia, jeg også!!!

 

Sukk, min McDreamy var to meter høy, musiker og fantastisk sjarmerende og vakker, men bare innom byen for et døgn. Midt i blinken for en reddhare som meg! Jeg fikk med vilje ikke nummeret hans, jeg også, haha... Selv om han fikk mitt. For jeg vet akkurat hvordan det der er. Det ligger og BRENNER på telefonen, og det er heeelt umulig å holde seg unna! Men... så ligger selvfølgelig e-posten hans FOR lett tilgjengelig på nettet. Og da sprakk jeg, da. Tirsdag. Med en liksom-helt-tilfeldig-og-fullstendig-uskyldig-og-er-ikke-interessert-i-noe-mer-liksom-men-veldig-gjennomsiktig "jeg må jo bare sende deg dette bildet fra festen"-melding. Huff, patetisk... :-S

 

Så nå sitter jeg her, da. Med postkassen full av skjegg, selvfølgelig. Men egentlig er det deilig at han ikke har svart, for da kan jeg legge greia til side og fortsette videre. :-) Juhu!

 

Puh... Det var godt å få det ut!!!! :-D Gidder ikke fortelle sånne ting til mine gifte venninner, det blir så mye pes. Og så blir de så nysgjerrige etterpå. Dessuten tror jeg de ville fått litt bakoversveis om de visste om alle mine "godbiter", hihi... Men det må jo være lov til å kose seg! Bare det ikke skjer for ofte, ikke sant? Kanskje man burde lage en egen pott med "godbit-merker" - et visst antall merker som man ikke bør overskride pr kvartal? Hihi...

 

Jaja, i kveld skal jeg på spinning igjen, og gleder meg. Må innrømme at litt av motivasjonen ligger i en kjempekjekk trener som sitter og smiler fremst i salen. Går helt greit å sitte der å trø i 90 minutter da! Haha... Jajaja, jeg vet det.. Stopp en halv!!! ...men jeg er jo bare en enkelt menneske, hihi....

 

 

Lykke til med McDreamy-organiseringen!!![/quote']

 

Hei Tone32, "koselig" (på en måte) at vi er flere i samme situasjon, både med tanke på vekt og McDreamy :)

 

Åååh, en høy og kjekk musiker...han skulle ikke reise videre til Molde, vel?? Problemet mitt er at selv om de ikke ringer, har jeg enormt vanskelig for bare å legge det til side. Det er akkurat som om hjernen min nekter å innse at slaget er tapt! Litt sånn - hæ? dette kan jo ikke stemme, han kan jo ikke IKKE ville være sammen med meg?? Det er jo JEG som skulle dumpe DEM, ikke motsatt?? Vet ikke hvor jeg har den oppblåste selvfølelsen fra, men den er der i hvert fall :) I 9 av 10 tilfeller tenker jeg innerst inne at de ikke har sjans til å nå opp på mitt intellektuelle nivå (ja dette er uhørt åndselitistisk, jeg vet), og jaggu tror jeg ikke at jeg har rett!!! Problemet mitt oppstår i det tiende tilfellet, der typen faktisk har noe mellom øra - da er jeg hooked. Og når jeg blir avvist under slike omstendigheter blir jeg skuffet/sur/arg/trist/lei/voldelig.

 

Og dessuten Tone32: Noe rasjonering av godbiter har jeg ingen tro på. Hos meg er antall kuponger ubegrensede, det er bare litt manko på selve godbitene av og til :)

 

Fortell hvordan det går da, om den kjekke musiker-typen skulle maile deg! Turnuslegen har ikke vist snurten av seg på sms. Heldigvis er jeg bortreist, og har litt andre tanker i hodet om dagen...

 

Har forøvrig ennå ikke klart å glemme min VIRKELIGE McDreamy som jeg traff for over et år siden, men det skal jeg fortelle om en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Snuppelure: Hva ER det med det tallet der?? Jeg også begynte på 87 :) Er så spent på hva det blir på mandag! Men det er lenge til ennå, mange fristelser som skal forseres først.

 

Det er altså seminardag 2, og så langt har jeg vært relativt flink. Har av en eller annen grunn ikke klart å få i meg så mye vann i dag (vannflaska ble dessverre liggende igjen på rommet), og tross gode intensjoner om å gå tur i pausen, ble det ingen trim (annet enn av taleorganene). Men jeg har inntatt mindre kalorier i dag enn i går. Var flink til frokost, det ble bare to skiver med litt smør og syltetøy, og til lunsj valgte jeg det samme som i går (sjømat), bare uten majonesen. I dag gikk jeg bort til kakebordet, så nøye over det store utvalget, fant ut at det ikke var verdt kaloriene (ingen av mine favoritter der), tok en kaffekopp, og satt meg ned igjen. Flink!? Og som mellommåltid fikk vi noen varme, frityrstekte butterdeigs-greier med fyll, da sa jeg nei takk og forsynte meg med frukt i stedet. Tok heller ikke alkohol når vi holdt på med en sånn teambuildings-rebus-greie (noen som vet hva Norges nest største innsjø heter??? Nei, ikke jeg heller!). Fikk valget mellom øl, hvit- og rødvin, jeg drakk vann :) Men nå skal jeg snart til middag, og der skal jeg både drikke vin og spise dessert, det tar jeg meg lov til når jeg har vært så flink resten av dagen. Blir nok noen ekstra kalorier i forhold til vanlig, men det får så være. I forhold til hvor ille det potensielt kunne gått, er jeg uansett flink.

 

Ellers har jeg fått "tømt" mine frustrasjoner over en nyansatt organisasjonskonsulent (stakkars menneske), det hjalp på den mentale helsa. Tror jeg kommer til å gå på med litt nytt mot når jeg kommer hjem, det skal bli bra.

 

Ellers håper jeg dere alle har hatt en fin dag, og at dere fortsetter å være flinke alle sammen. Kanskje jeg kommer snøvlende innom igjen etter middag, eller kanskje jeg fortsetter å være sosial IRL utover kvelden, vi får se.

 

Har forresten holdt meg unna røyk også i dag, selv om jeg til og med har vært ute sammen med røykerne og trekt frisk luft...

 

OG GRATULERER MED KVINNEDAGEN ALLE DERE FLOTTE DAMER DER UTE!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Har spionert på dere en stund nå' date=' og synes at tråden deres er råsprek.

Jeg er på slanker`n jeg også. Startet i september, har gått ned 11 kilo uten noe kurs, bare ved hjelp av grønnsaker og inger`s rugbrød. Jeg har så mye klær lagret i skapet som jeg aldri har gitt opp håpet om å få på meg. ( fra begynnelsen av 80 tallet ) De er vel noe umoderne nå da kanskje ........

Søstersen har hele tiden sagt at jeg aldri kommer inn i de dongeribuksene igjen

 

Glemte og fortelle at jeg var 87( og noe ) kg da jeg begynte slankinga, og nå er jeg 76kg. 76,2 for å være helt nøyaktig.

 

Har ikke veid så "lite" siden forrige årtusen.

 

Ang. trim: Minst mulig .. ha ha .. neida, går turer av og til, men den dørstokk-mila den er lang og veeeldig hard til tider. Blir endel gåing på jobben da heldigvis.

 

Mine interesser er da potetgull potetgull og potetgull. Det er det beste som fins,

ja også alt som er fett og godt ellers selvfølgelig: majones, pommes frites, fete sauser, mye meierismør på brødskiva....nei nå sulter jeg ihjæl snart,må gå å ta et knekkebrød, snakkes forhåpentligvis hvis jeg får slenge meg på ....

 

P.S Dere har et fabelaktig humør, og det er som en vitamininnsprøyting midt i slankinga[/quote']

 

Respect!!!! *gjør kryptiske hip-hop-tegn*

 

Men skjønner ikke hvordan i huleste du har klart å gå ned så mye hvis du ikke trimmer og har potetgull som selverklært hovedinteresse?! Eneste grunnen til at jeg klarer å holde meg til planen er fordi jeg har gjort noen mentale omkoblinger i hjernen. Jeg er ikke selverklært trenings-hater lenger, jeg er ikke en sofapudding "by choice, not design", jeg er ikke en halvalkoholisert bohemsk forfatterspire (akkjo, fortsatt litt i hjerte, men ikke i livsstil), etc. etc. Jeg har måttet gjøre om på noe av selvoppfatningen min, og det er noe jeg fortsatt arbeider med, så jeg skal slippe å falle tilbake i gamle tankemønstre. Men nok om det.

 

Og Magan: 80-tallet er jo så back in business som det bare går an, så når du kommer inn i de buksene er du jo superhipp :) Verre med meg som var ungdom på 90-tallet, de klærne kommer jo sikkert ikke på moten før om 10 år... :)

 

Neste uke har jeg intensjoner om å prøve å bake dette fabelaktige Ingers rugbrød. Bohemen i meg stritter selvsagt imot enhver ting som kan assosieres med husmoraktiviteter (spesielt på 8. mars), men bohemen må dø eller tilpasse seg en ny hverdag, så sånn er det. Så får vi se om jeg klarer å få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Minimeine, du imponerer, du imponerer du imponerer.

Dette er jo kjempeflott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har kommet opp i over 8000 skritt i dag, og i morgen skal jeg over det også.

Latsabben har fått en utfordring i denne skritt-telleren, og utfordringer, de må jeg bare gripe.

Ellers ble det pastamiddag med fløtesaus, uff uff og atteruff.

Men nå er det ikke noen mer utskeielser resten av dagen.

Ha det flott på seminaret!!!!

Og ha det flott dere andre som er hjemme.

hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32
Hei Tone32' date=' "koselig" (på en måte) at vi er flere i samme situasjon, både med tanke på vekt og McDreamy :)

 

Åååh, en høy og kjekk musiker...han skulle ikke reise videre til Molde, vel?? Problemet mitt er at selv om de ikke ringer, har jeg enormt vanskelig for bare å legge det til side. Det er akkurat som om hjernen min nekter å innse at slaget er tapt! Litt sånn - hæ? dette kan jo ikke stemme, han kan jo ikke IKKE ville være sammen med meg?? Det er jo JEG som skulle dumpe DEM, ikke motsatt?? Vet ikke hvor jeg har den oppblåste selvfølelsen fra, men den er der i hvert fall. I 9 av 10 tilfeller tenker jeg innerst inne at de ikke har sjans til å nå opp på mitt intellektuelle nivå (ja dette er uhørt åndselitistisk, jeg vet), og jaggu tror jeg ikke at jeg har rett!!! Problemet mitt oppstår i det tiende tilfellet, der typen faktisk har noe mellom øra - da er jeg hooked. Og når jeg blir avvist under slike omstendigheter blir jeg skuffet/sur/arg/trist/lei/voldelig.

 

Og dessuten Tone32: Noe rasjonering av godbiter har jeg ingen tro på. Hos meg er antall kuponger ubegrensede, det er bare litt manko på selve godbitene av og til

 

Fortell hvordan det går da, om den kjekke musiker-typen skulle maile deg! Turnuslegen har ikke vist snurten av seg på sms. Heldigvis er jeg bortreist, og har litt andre tanker i hodet om dagen...

 

Har forøvrig ennå ikke klart å glemme min VIRKELIGE McDreamy som jeg traff for over et år siden, men det skal jeg fortelle om en annen gang.[/quote']

 

 

Dæven, så flink du er på seminar, minimeinme! Jeg er dødsimponert. Skal huske på det når jeg får en endeløs strøm av utfordringer på 3 uker ferie og 4 uker jobbreise. :-)

 

Når det gjelder McDreamy har han selvfølgelig ikke maila meg. Og det er helt ok. Enklest, faktisk. Men i og med at han er musiker (nei, skulle ikke til Molde, beklager så mye, hehe...) har han jo selvfølgelig nettsider med div. band og egen side på MySpace, så jeg sliiiiiter med å holde fingrene unna og kikke litt på noen av bildene og høre på musikken. Det hjelper jo ikke akkurat, da... Pokker, pokker! :)

 

Det som er morsomt med meg er at jeg er helt ok der og da. "Dette er en liten greie, jeg ler av det, dette er morsomt, jeg har ikke noe behov for å bli mer kjent med deg, og jeg er helt ok med at du sannsynligvis føler det samme". Så å gå derifra (det var jeg som "ble med" denne gangen), der er heeelt kult. MEN, så begynner den der sabla hjernen å spinne ting helt av seg selv?! Og så sitter man plutselig og Googler og leter febrilsk etter spor til mimring. Og DA blir han plutselig interessant, og man begynner å lure på hvorfor i all pokkers verden han ikke ringer? Eller i alle fall sender en melding?? Skjønner han ikke hva han nettopp hadde mellom fingrene? Hvilke uendelige muligheter han lar gli fra seg? Regner med det er noen som kjenner seg igjen i det der, hahaha... ;-)

 

Og når det gjelder det der med intellektuelt nivå, så... Hmmm, jeg kjører vel samme greia. Det meste er greit til "godis", men... Jajaja, så er det kanskje snobbete, men det er jo en fordel at typen skjønner hva du driver med (Mine ørten år på universitetet har jo satt sine spor, ikke sant?).

 

Har for øvrig heller ingen umiddlebare planer om å stramme inn på antall kuponger. Siden det må være mulig å spare de opp i minst et år, synes jeg, så har jeg nok å ta av, hehe...

 

Ellers har jeg selvfølgelig funnet den beste medisinen for å komme over McDreamy'er, nemlig å finne en stand-in. Så i dag har jeg svetta i 90 minutter på sykkelen og samtidig småflørta med hunk'en på fremste sete. Å få ham til å smile gir en viss tilfredsstillelse, og den andre ikke-mail-skrivende McDreamyen var ute av mine tanker. Herrrlig!

 

Men nå skal jeg gå. Det er på tide med litt salsa-dansing. Der er det mange man kan flørte litt med. Hva hadde vel livet vært uten flørting?! Juhu!!!

 

Ha en fin kveld på seminar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen misforståelser ute å går....

Jeg spiser da ikke potetgullet, jeg bare tenker på det....selvfølgelig faller jeg for fristelsen en gang iblant, men det har man da lov til......

 

jeg spiser egentlig den samme maten som før, har bare kutta ned på volumet, f.eks.

spiser jeg mye grønnsaker uansett hva jeg har til middag.

 

He he, det kan nok bli morsomt om gamle bestemor har på seg 80talls klærne sine ja

Må finne frem Billy Idol-musikken å da........

 

Trimmen er det nok verre med,det er sikkert derfor jeg går så seint ned i vekt.

 

Får finne meg en toyboy jeg og....

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja jeg er en nerd som går inn her og skriver innlegg klokka tre om natta :)

 

Vel, til tross for gode intensjoner om å gå og legge meg i rimelig tid i dag (begynner på an igjen klokka 9), så ble altså jeg og en kollega på samme alder av det motsatte, men opptatte, kjønn de siste to igjen i baren. Han spiller piano (om enn ikke bra), jeg innbiller meg at jeg kan synge, sammen er det disharmonisk nok til at bare vi to ble igjen halve natta!!

 

Hadde det kjempemoro, drakk vann og tygde nikotintyggegummi hele kvelden igjennom. Har sunget svisker fra det glade 80-tall, og litt Jan Eggum er selvsagt med på repertoaret. "En natt forbi" slår aldri feil klokka seint om natta når man holder på å avrunde, men kan fort mistolkes hvis man hører etter på teksten:

 

Mitt rom er kaldt med grå gardiner

Jeg stenger solen ute

Min seng er smal

og golvet griner

Jeg snakker med min pute

 

En natt forbi

Et ensomt monarki

Savn fra sjelen

Slipp meg fri

Jeg trenger en å sovne med

Så får jeg en å våkne med...

 

NB: Veldig fra hukommelsen her, og sikkert riv ruskende galt i rekkefølge og sånn, men innholdsmessig beskrivende i hvert fall.

 

Ingenting skjedde selvfølgelig, sånn just for the record. Ikke at jeg er interessert i ham heller. Men akk o ve man får lyst på en armkrok av den sangen.

 

NÅ skal jeg legge meg, og mentalt innstille hjernen min på at den ikke på langt nær skal oppleve nok søvn før den må skru seg på igjen.

 

Skal jeg bli i Oslo til søndag mon tro, eller skal man dra hjem og være fornuftig, ikke bruke penger og i det hele tatt. Har ennå ikke klart å bestemme meg. Note to self: Bli enig med dere selv.

 

Gjesp gjesp gjesp. Magan: Aha, da forstår jeg litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg fryder meg over rapportene dine Minimeinme!!!

Og Magan, 80 tallsklærne er gyslige med flotte :-)) så hold fast på målet!!!

Jeg er på vei ut i verden nå. har laaaang lat morgen. For en glede å være min egen sjef!!!! Kan permitere meg når jeg vil :-)). Det blir bare mindre penger å kjøpe godiser for :-))

Hei då. Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Jeg fryder meg over rapportene dine Minimeinme!!!

Og Magan' date=' 80 tallsklærne er gyslige med flotte :-)) så hold fast på målet!!!

Jeg er på vei ut i verden nå. har laaaang lat morgen. For en glede å være min egen sjef!!!! Kan permitere meg når jeg vil :-)). Det blir bare mindre penger å kjøpe godiser for :-))

Hei då. Nyt dagen![/quote']

 

Åh, det høres herlig ut den lange, behagelige morgenen der...men jeg vet det krever ståldisiplin å være sin egen sjef, så tror nok ikke du har det så avslappende alltid?

 

Jajamensann, jeg kom meg opp nesten i tide i dag, fikk litt dårlig tid til frokost, men fikk da kastet i meg to brødskiver. Ikke vaffel eller andre usunnheter, kun litt syltetøy på brødskivene. Ellers frukt, litt yoghurt og te som mellommåltid. Nå er jeg på rommet og skal egentlig sjekke ut, men måtte inn og avlegge rapport her først. Nå er det ikke sikkert at jeg får kommet meg inn her på en dag eller to, det er avhengig av hva jeg foretar meg i dag. Vi får se. Tror jeg heller mot å dra til Oslo og besøke venner. Eller venn, ikke så mange som er hjemme denne helga av en eller annen grunn, det er visst mye som skjer.

 

Jeg føler det er helg allerede, disse samlingene pleier ofte å være lagt til helger, så nå tenker hjernen min at det er søndag allerede, siden vi skal reise snart. Men så begynner jo helga nå! Det er litt sært...

 

Okelidokeli, jeg kommer innom igjen så snart jeg har anledning.

 

Forresten: I går sendte jeg melding i anledning kvinnedagen til et par av mine bedre venner (kvinnelige, sådan). Fikk tilbakemelding fra hun ene om at hun sleit for tida, og jeg sendte henne et par meldinger om hvor mye jeg setter pris på henne (hun har hjulpet meg mye når jeg har slitt tidligere) og hvor spesiell hun er for meg. Bare disse tekstmeldingene har visst betydd så mye for henne at hun i hvert fall i dag har klart å karre seg ut av depresjonen for en stakket stund. Ikke at det jeg skrev var noe veldig spesielt sånn rent tekstmessig sett, men det sier noe om hvor mye litt oppmerksomhet og åpenhet om hvor mye vi setter pris på hverandre kan bety. Vil bare med dette oppfordre dere alle til å sende i hvert fall en tekstmelding med en god hilsen til en venn som fortjener det! Det kan hende det "gjør" dagen til noen der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...