Gå til innhold

Ny her?


Gjest Bensa

Anbefalte innlegg

Hei..Er ny her og lurer på om det er noen som er intresert i å registrere mål og vektnedgang sammen med meg?? Har første veiedag 26/2 er da en uke siden jeg startet. Går ikke på kurs, men har gått på GR før så vet gangen i det.. Hadde vært greit å hatt noen her til å delt oppturer med (og kanskje en nedtur iblant) og holdt motivasjonen til hverandre oppe..Så kan vi se hvor mye vi klarer å ta av tilsammen.. Er du med? :-)

 

Disse er med og det er plass til fler:

 

* Bensa -25år

* Pinnedyr -24år

* nassenoff -27år

* NeverGonna -23år

* Mal -23 år

* Rachelha -35år

* lurum -36år

 

 

 

Mine mål:

 

Alder: 25år

Høyde: 171cm

Vekt: 87,7kg

Mål: 70,0 kg

 

 

Mine resultat :-)

 

Dato:19.02 Vekt: 87,7kg Midje:110,0cm Resultat:

Dato:26.02 Vekt: 84,1kg Midje:105,0cm Resultat:-3,6kg & -5,0cm

Dato:05.03 Vekt: 83,3kg Midje:104,0cm Resultat:-0,8kg & -1,0cm

Dato:12.03 Vekt: 82,4kg Midje:102,5cm Resultat:-0,9kg & -1,5cm

Dato:20.03 Vekt: 81,9kg Midje:102,0cm Resultat:-0,5kg & -0,5cm

Dato:26.03 Vekt: 81,4kg Midje:101,0cm Resultat:-0,5kg & -1,0cm

Dato:02.04 Vekt: 82,8kg Midje: 99,0cm Resultat:+1,4kg & -2,0cm

Dato:09.04 Vekt: 82,2kg Midje: 96,0cm Resultat:-0,6kg & -3,0cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Hei..Er ny her og lurer på om det er noen som er intresert i å registrere mål og vektnedgang sammen med meg?? Har første veiedag onsdag 28/2 er da en uke siden jeg startet. Går ikke på kurs' date=' men har gått på GR før så vet gangen i det.. Hadde vært greit å hatt noen her til å delt oppturer med (og kanskje en nedtur iblant) og holdt motivasjonen til hverandre oppe..Så kan vi se hvor mye vi klarer å ta av tilsammen.. Er du med? :-)

 

Mine mål:

 

Alder: 25år

Høyde:171cm

Vekt: 87,7kg

Mål: 75kg[/quote']

 

 

Hei!

Jeg blir gjerne med:)

Jeg har en tråd på Ned 20-30 kilo forumet som heter Pinnedyrs andre tråd. Der skriver jeg det meste i grunn. mål, vekt og tanker.

Jeg har gått 1 1/2 lokalt GR-kurs, og har gått ned drøye 10 kilo siden i høst, men har fortsatt nesten 15 kilo igjen til trivselsvekt.

 

Mine mål:

Alder: 24 år

Høyde: 170 cm

Vekt: 81,6 kg

Mål: mellom 65 og 67 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo vært kjempeflink... En GOD motivasjonskilde er du :-) Kjekt at du er med... 1 dag til første veiing' date=' veldig spent.. Hvilken veiedag har du??[/quote']

 

Var innpå tråden din nå og så at du har veiedag onsdag og.. Er spent jeg :-) Har lyst å gå på vekten, men skal holde meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Jeg har også gått på GR kurs før og gikk ned 25 kilo. Jeg hadde 5 kilo igjen til målet da jeg flyttet og fullførte derfor ikke kurset. Jeg er 172 cm og skal visst veie mellom 61 og 67 kg i følge rapporten jeg fikk på GR kurs. Jeg har vært nede i 70! Tenk det! Og så holdt jeg vekten stabil på 73 i 3 år før det gikk gradvis opp og ble til 82.7 for en mnd siden. Da bestemte jeg meg for å gjøre noe med situasjonen.

 

Status nå: 172 cm og 79.3 kg

 

Jeg har tenkt litt på om jeg burde melde meg på nytt kurs, men holder fortsatt motet opp på egen hånd (i hvert delvis). Det jeg strever mest med er fysisk aktivitet... Kanskje dere kan hjelpe meg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på GR kurs før og gikk ned 25 kilo. Jeg hadde 5 kilo igjen til målet da jeg flyttet og fullførte derfor ikke kurset. Jeg er 172 cm og skal visst veie mellom 61 og 67 kg i følge rapporten jeg fikk på GR kurs. Jeg har vært nede i 70! Tenk det! Og så holdt jeg vekten stabil på 73 i 3 år før det gikk gradvis opp og ble til 82.7 for en mnd siden. Da bestemte jeg meg for å gjøre noe med situasjonen.

 

Status nå: 172 cm og 79.3 kg

 

Jeg har tenkt litt på om jeg burde melde meg på nytt kurs' date=' men holder fortsatt motet opp på egen hånd (i hvert delvis). Det jeg strever mest med er fysisk aktivitet... Kanskje dere kan hjelpe meg?[/quote']

 

 

Kurs er jo vel og bra. Og det er absolutt verdt det. Er det lenge siden du gikk på kurs sist?

Jeg gikk på kurs sist i januar, men hoppet av. Vet at jeg ikke kommer til å gå mer kurs før evt hold vekten kurs.

Men det er jo meg og mitt problem. Jeg passer ikke inn i sånne grupper, desverre. Men om jeg hadde gjort det, hadde jeg absolutt gått på det :)

 

Har du regnet ut hvilken meny du skal følge?

 

Hvor mange trimpoeng har du i uka?

 

:)

 

i113095478362794lh6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Jeg gikk på kurs 2002 -2003. Husker ikke nøyaktig, men jeg var i hvert fall på kurs over julehelga og jeg gikk ferdig 3 kurs a 8 uker. Jeg trivdes veldig godt med det, men nå føler jeg at jeg ikke har tid og heller ikke råd så dersom jeg klarer meg alene hadde det vært best. Kanskje jeg kan melde meg på et hold vekten kurs når jeg er ferdig...

 

Når jeg gikk på kurs hadde vi kun en vanlig meny på 1150 - 1250 kalorier per dag og en maxi meny for de som skal ned mer enn 20 kilo (jeg begynte med denne) på 1400 - 1500 kalorier per dag. Dersom vi trente skulle vi alltid spise litt ekstra og jeg pleide å spise en banan før trening. Da gikk jeg faktisk på Friskis og Svettis et par - tre ganger i uka. Jeg var så flink, men så vet jeg ikke helt hva som skjedde. Trimpoeng nå... Det eneste jeg gjør er å gå til og fra trikk og t-bane. Det tar 10 min hver vei og selv om jeg går fort kan det ikke kalles trening... Jeg eier ikke energi og så har det jo vært så kaldt!!! Egentlig liker jeg å gå og jeg trivdes til og med på Friskis og Svettis. Det var så deilig etterpå! Nå blir jeg flaut sliten bare av å gå opp en trapp...

 

Men våren kommer snart med mildt vær og bare veier. Jeg har i hvert fall begynt med maten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og vekten viser 3.6 kilo ned og 5cm mindre rundt magen...Utrolig.. Må være siden det er første uken og all usundt mat er kuttet ut... Veldig fornøyd i dag og håper på nedgang neste uke også selv om det nok ikke blir så mye som i dag...

 

Kjekt at du vil hive deg med nassenoff, jeg ønsker deg lykke til så får vi prøve å motivere hverandre så godt vi kan..

Har du prøvd noe form for ballspill, kjempegøy trim hvis du liker slikt.. Jeg spiller volleyball 2 ganger i uken og får godt trim av det..Svetter så det holder hvis jeg går inn for det :-) Dessuten har jeg kjøpt meg en orbitrek som jeg trener på hjemme + en DVD som heter "stram mage sterk rygg" og den er veldig bra synes jeg.. Da får du bygget opp den indre muskulaturen og det blir mye lettere å utføre all annen trim...Noen tips fra meg, kanskje noe av det passer for deg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Jeg er 27 år. Jeg har regnet med den nye formelen en gang og jeg tror jeg fant ut at jeg spiser ca. riktig siden jeg ikke er så veldig aktiv. Tror kanskje det var litt mer, men så er jeg litt skeptisk til det for jeg vet hva som fungerte sist :-/

 

Ballspill er gøy, men hvem skal jeg spille med? Jeg har planer om å begynne å gå altså! Vi får ta det først og så kan jeg melde meg inn i et treningsstudio når jeg føler at det går bedre. Synes set er gøy å trene sammen med flere. Må prøve å dra med en venninne så det blir vanskeligere å gi opp. Ett skritt av gangen er viktig for ellers mister jeg motivasjonen.

 

Bensa - når gikk du på kurs og hvorfor sluttet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Ja er enklere å komme seg på trening når man er to, kan dra hverandre med.. Gå tur er en fin ting også, skal gå mer i skog og mark selv når det blir lysere om kveldene :-)

 

Jeg gikk på kurs jan-04.. Fullførte kurset, men var ikke helt motivert så gikk bare ned 5 kilo.. Holdt meg til menyen slik som jeg skulle de fire første ukene av kurset, men de fire siste skrev jeg ingenting ned og spiste det jeg ville, når jeg ville.. Nå er jeg heldigvis motivert på en helt annen måte.. Klarte foresten å slutte å røyke 4 januar og har holdt meg siden.. Har prøvd mange ganger før men ikke klart mer enn ett par dager.. Nå er det snakk om månder og jeg er stolt av meg selv, så håper det går like greit med vektnedgangen som med røykeslutten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år. Jeg har regnet med den nye formelen en gang og jeg tror jeg fant ut at jeg spiser ca. riktig siden jeg ikke er så veldig aktiv. Tror kanskje det var litt mer' date=' men så er jeg litt skeptisk til det for jeg vet hva som fungerte sist [/quote']

 

 

Du, nå har jeg regnet på det med din vekt, høyde og alder. og med 7 trimpoeng, slik som Grete Roede anbefaler. Da har du et daglig energiforbruk på 2243,66 kcal. Dvs at du skal gå på meny 2 som er på 1600 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeverGonna

Hei!

 

Jeg starter skikkelig i morgen og vet jeg kommer til å trenge litt motivasjon til å holde meg i skinnet når sukkerkicket tar meg. Går det greit at jeg melder meg på her? Jeg holder meg bare til internettkurset og tenkte å gå for meny 2. Forrige gang jeg klarte å gå ned i vekt brukte jeg den menyen men fulgte ikke noe slags kurs(hadde en lånt grete-roedebok). I det siste har jeg prøvd å gå ned igjen men har dessverre bare gått opp:S Holdte meg unna all slags snop i en måned, men all isen og småkakene jeg spiste istedet gjorde at jeg gikk opp.

 

Morgendagen er planlagt nå, det blir ingen mat utenom det absolutt nødvendige. Og imellom måltidene er det bevegelse som gjelder. Ipoden er stappet, så nå er det dansetid!!!=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du kan være med.. Jo fler kilo går vi ned tilsammen :-) Trenger vel å holde oppe motivasjon alle og en vær til tider.. Går bra nå, men jeg har da bare holdt på en uke.. Vet det kan komme tøffere tider...

Ønsker deg lykke til med morgendagen og tiden som kommer.. Og holder du på å ryke så bare skrik ut, skal prøve å motivere så godt vi kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jammen godt :-)

 

*Eple, kiwi og banan deles opp i terninger

*Bland det i en skål

*Hell over en yoplait 0.1% og bland den litt inn.

*Strø over kanel

 

Nam,nam,nam :-)

 

(ca 180 kcal, en fin variant dersom man har lyst på noe godt eller en dessert etter middagen, så går det på frukt og melkerasjonen :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har lest forumet deres og må si jeg drar kjensel på mye av det dere skriver. Jeg gikk selv på GR kurs i fjor både grunnprogrammet over 8 uker og et nytt kurs etter det. Startet på ca 79 kg og endte på 72 kg tror jeg. Var veldig flink i perioder så gikk nok ned mer enn 7 kg, men gikk de opp igjen også underveis.

 

Uansett nå er jeg motivert på nytt og begynner til mandag (5/3). Kommer ikke til å gå på nytt kurs, men prøve meg på egenhånd. Jeg har bodd i Australia den siste tiden og reiser hjem til Norge i morgen. Klærne er trange og strandlivet i bikini her nede har ikke vært helt vellykket:( Men nå er det norsk sommer som er motivasjonen:)

 

Jeg er 23 år, 175 cm høy....og aner ikke hva jeg veier akkurat nå. Har rett og slett ikke hatt lyst til å gå på vekten. Jeg bare vet at jeg hvertfall har en 10 kg jeg ønsker og kvitte meg med. Mandag morgen faller dommen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Det virker som vi all har noe til felles. Så hyggelig å møte alle dere. Jeg er sikker på at vi kan hjelpe hverandre her inne. Jeg ser at i dag er første dagen til både NeverGonna og Mal. LYKKE TIL! :-)

 

Jeg har veiedag på mandager. Jeg går som sagt ikke på kurs, men synes det er motiverende å bruke sidene mine her inne til å fylle inn mat og trim (de få poengene jeg får).

 

I går var jeg ute og gikk tur! Det ble en halvtime, men det er tungt å gå fort i så slapsete snø. Unnskyldninger....

 

Jeg vet ikke om jeg tør å spise så mye som 1600 kalorier per dag! Må si jeg er litt forvirret. Det høres utrolig mye ut... Jeg skjønner ikke hvorfor det har forandret seg så mye siden jeg gikk på kurs. Vi gikk ned 0,5 - 1 kg per uke da også. HJELP!

 

Akkurat nå er jeg forkjølet med sår hals og da blir jeg alltid mer sugen på noe å putte i munnen. Sulten etter jeg har gått og lagt meg blir jeg også. I går var jeg oppe og spiste cottage cheese med jordbærsyltetøy ved midnatt. Det pleier jeg aldri å gjøre ellers. Det er bra jeg ikke har noe usunt i huset! Jeg vet det høres rart ut. En skal vel egentlig miste matlysten når en er syk...

 

Her er et tips fra meg: Heistad lavkalori hermetiske fresken og pære. En hel boks inneholder 75 kcal! Det inneholder søtstoff så det smaker litt søtt og veldig friskt :-) Jeg liker frukt og dette er en fin dessert! Og så skal jeg prøve Bensas fruktsalat med yoghurt og kanel. Takk for tipset. Om det finnes andre gode erstatninger for søtsaker til kvelds tar jeg gjerne i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeverGonna

Det er godt å være igang igjen. Hadde en deilig knekkebrødfrokost i dag med masse vann og til og med litt tran. Sundt kosthold gir deg godt humør på en måte. Og det er ikke så konstant dårlig samvittighet for det du har spist heller:)

 

Men er er altså meg:

 

Alder: 23år

Høyde: 175cm

Vekt: 70,5kg

Midje: 89cm

 

Har satt 65kg som mål i første omgang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Det er så deilig på slutten av dagen når jeg kan føre et fint resultat inn i dagboken min og på slutten av uka når jeg ser vekttapet. Og så får jeg mer energi av å spise ofte.

 

Er det lenge siden du gikk ned sist NeverGonna?

 

Jeg håper virkelig dette er siste gangen jeg gjør dette. Jeg vil ikke fortsette resten av livet med slanking og dårlig samvittighet. Har hørt at det tar ca 40 dager å få en ny vane. Må prøve å passe på at det blir god vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...