Gå til innhold

Ny her?


Gjest Bensa

Anbefalte innlegg

Gjest NeverGonna

Hatt noen kjipe dager nå:S En del usunn mat. Jeg hater kroppen min for øyeblikket og det gjør meg så deprimert at jeg begynner å spise mer. Men i morgen!DÅ! Då skal jeg spise helt perfekt:DHang in ther hvis noen andre har hatt det som meg i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Hatt noen kjipe dager nå:S En del usunn mat. Jeg hater kroppen min for øyeblikket og det gjør meg så deprimert at jeg begynner å spise mer. Men i morgen!DÅ! Då skal jeg spise helt perfekt:DHang in ther hvis noen andre har hatt det som meg i det siste!

 

 

Merket i begynnelsen at de dagene jeg ikke var flink til å spise hver 3-4 time og drikke minst 2 liter vann for dagen meldte lysten for usunn mat seg ganske fort. Nå har jeg blitt flink til å spise ofte og drikke masse, og kjenner sjelden eller aldri trangen til noe digg, slik som jeg gjorde før. Men kommer lysten allikevel snikende har jeg kålrot og knaskerøtter lett tilgjengelig i kjøleskapet og det funker bra for meg.. Var i besøk nå i kveld, godteskålen, sjokoladen og chipsen sto rett foran nesen på meg men jeg sto over fristelsen og tok meg en banan og ett eple istedenfor og tenkte mens jeg så på de andre som gomlet i seg "så heldig jeg er som slipper det der" :-) Jeg gjør alt for å unngå godteri i uken, men kjøper meg en new energy som jeg koser meg med om lørdagen.. Og det er bra for å være meg, før kjørte jeg en ærend på butikken for å kjøpe sjokolade og en periode ble det sjokolade hver dag..

Er mye sund mat som er kjempegod, men du trenger ikke alltid å gjøre så drastiske endringer at det ikke varer. Jeg spiser mye den samme maten som før, men i mye mindre porsjoner. Er veldig nøye med å veie alt, vekten står fremme hele tiden så tar meg toppen 1 minutt ekstra pr måltid og det er det verdt.

Ønsker deg lykke til, stå på jente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått helt etter forventningene her. Vært rundt omkring på besøk til familien og de varter meg opp med fristelser. Syns det er litt vanskelig og si nei rett og slett, men så får jeg jo så dårlig samvittighet så jeg vet ikke hva som er best jeg av to onder...!! Uansett skal jeg prøve og være flink heretter og målet til neste veing er at jeg ikke går opp hvertfall.

 

Trist å lese at pinnedyret forlater oss. Syns hun har bidratt med mye positivt på denne bloggen. Håper hun kommer tilbake. Selv har jeg lang erfaring med slanking og nederlag. Jeg er kjempeskuffet over meg selv over at jeg fortsatt sitter her i dag og har bare gått opp. Har mange ganger lyst til å gi opp...men det blir jo ikke noe bedre!

 

Nei vi får stå på videre og støtte hverandre!! Vi klarer dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått helt etter forventningene her. Vært rundt omkring på besøk til familien og de varter meg opp med fristelser. Syns det er litt vanskelig og si nei rett og slett' date=' men så får jeg jo så dårlig samvittighet så jeg vet ikke hva som er best jeg av to onder...!! Uansett skal jeg prøve og være flink heretter og målet til neste veing er at jeg ikke går opp hvertfall.

 

Trist å lese at pinnedyret forlater oss. Syns hun har bidratt med mye positivt på denne bloggen. Håper hun kommer tilbake. Selv har jeg lang erfaring med slanking og nederlag. Jeg er kjempeskuffet over meg selv over at jeg fortsatt sitter her i dag og har bare gått opp. Har mange ganger lyst til å gi opp...men det blir jo ikke noe bedre!

 

Nei vi får stå på videre og støtte hverandre!! Vi klarer dette!![/quote']

 

Flott innstilling Mal :-)

Lykke til, håper på nedgang mandag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeverGonna

Takk for oppløftende ord, Bensa!

Ja for håpe det blir bedre etterhvert. Jeg må innrømme at eg har smugkikket på vekten. Hehe, jeg klarte ikke å vente! Men ble skikkelig overrasket over resultatet, gledelig overrasket. Det var litt tidlig på morgen så den var nok litt feil, men jeg er fornøyd uannsett ettersom jeg ikke har vært så flink denne uken. -1,2:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende ord' date=' Bensa!

Ja for håpe det blir bedre etterhvert. Jeg må innrømme at eg har smugkikket på vekten. Hehe, jeg klarte ikke å vente! Men ble skikkelig overrasket over resultatet, gledelig overrasket. Det var litt tidlig på morgen så den var nok litt feil, men jeg er fornøyd uannsett ettersom jeg ikke har vært så flink denne uken. -1,2:D[/quote']

 

Kjempebra NeverGonna :-) Jeg veier meg alltid om morningen, først på do så på vekten :-) Da mener jeg at jeg får min mest korrekte vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeverGonna

Drrriiitbra:) Kjempestolt! Hehe, denne uken har begynt bra for meg og..er litt redd vekten skal vise annerledes enn lørdag sp eg tør ikkje veie meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Det her går rent strålende. Jeg var litt deppa fordi jeg har feiret 2 bursdager i helgen, med middager og kaker. Jeg har brukt kosemerkene på hver side MINST! Men vekten viste ned 0.9 så status er nå 78 kg og 12 kg igjen til mål :-) Jeg veide meg nå nettopp, men pleier å veie om morgenen rett etter frokost så jeg må nok kontrollere i morgen.

 

Jeg har også klart å få 11.5 trimpoeng denne uken og det er jeg nokså fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Sniker meg innom og sier hei!

 

Kjempebra nedgang dere har! *misunnelig*

 

Jeg derimot, har gått OPP 0,4 kg denne uka. Målene har økt med 2,5 cm. Men det har sett mørkere ut!

Har meldt meg på internett kurs nå, det starter i uke 13, så ser fram til det. I dag var også første dag siden januar som jeg veier og registrerer all mat og drikke!

 

Trent har jeg også gjort i dag, 3,6 trimpoeng er anskaffet på Elixia :)

 

 

 

Stå på videre, dette går jo så det suser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her går rent strålende. Jeg var litt deppa fordi jeg har feiret 2 bursdager i helgen' date=' med middager og kaker. Jeg har brukt kosemerkene på hver side MINST! Men vekten viste ned 0.9 så status er nå 78 kg og 12 kg igjen til mål :-) Jeg veide meg nå nettopp, men pleier å veie om morgenen rett etter frokost så jeg må nok kontrollere i morgen.

 

Jeg har også klart å få 11.5 trimpoeng denne uken og det er jeg nokså fornøyd med.[/quote']

 

Du er kjempeflink nassenoff.. Forsett slik.. Er så gøy når man ser at det funker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg innom og sier hei!

 

Kjempebra nedgang dere har! *misunnelig*

 

Jeg derimot' date=' har gått OPP 0,4 kg denne uka. Målene har økt med 2,5 cm. Men det har sett mørkere ut!

Har meldt meg på internett kurs nå, det starter i uke 13, så ser fram til det. I dag var også første dag siden januar som jeg veier og registrerer all mat og drikke!

 

Trent har jeg også gjort i dag, 3,6 trimpoeng er anskaffet på Elixia :)

 

 

 

Stå på videre, dette går jo så det suser! ;)[/quote']

 

Hei igjen Pinnedyr.. Så kjekt at du stakk "innom" :-)

0,4 opp er jo ikke så mye da, bra at du har meldt deg på internett kurs dersom det hjelper deg..Det viser at du vil dette og da klarer du det nok.. Er nok lurt å veie maten, selv om man kan bli veeeldig lei av det til tider, men tror det må til for å få best nedgang.Virker hvertfall slik på meg..Lykke til videre Kine... Klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Så hyggelig å se deg her inne igjen! Fint at du har meldt deg på internettkurs. Du har mye kunnskap, men alt blir enklere med litt profesjonell støtte. Jeg har også bestemt meg for at dersom deg begynner å gå dårlig så skal jeg melde meg på med en gang. Det er klart det blir litt opp og ned når vi skal ned så mye! Ikke alle dager er like enkle og spesielt når du sliter med andre ting i tillegg. Du må ikke tro at du er svak i hvert fall. Jeg synes du er tøff ;-) Lykke til med kurs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sette meg ett delmål, så har jeg noe å jobbe imot :-)

 

18 april- 79,9kg..

 

Det vil si 2,5 kilo ned, som blir 0,5 kilo i uken og det må vel gå...

SKAL klare det, har nemlig bursdag da og hadde vært kjempekjekt å kunne feire med at jeg så ett 7 tall først.. Vi får se om det går :-)

 

*Må forsette å veie all mat og føre det inn slik som jeg gjør nå.

*Komme meg ut å gå tur, bli like flink igjen å trimme!!!

*Tenke positive tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ ÆSJ ÆSJ

 

Nesten 1 kg opp fra forrige mandag...ikke akkurat riktige veien, men innså i går at dette er ALVOR. Så dro på spinning i går og spiste sunt hele dagen!!

 

Dagen i dag har også startet bra. Jeg har hatt det litt hektisk siden jeg kom hjem så har ikke fått tid til å være så mye på nett. Nå har jeg fått meg ny jobb og leilighet så det ser lysere ut fremover nå.

 

Syns dere alle er kjempeflinke og en god inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ ÆSJ ÆSJ

 

Nesten 1 kg opp fra forrige mandag...ikke akkurat riktige veien' date=' men innså i går at dette er ALVOR. Så dro på spinning i går og spiste sunt hele dagen!!

 

Dagen i dag har også startet bra. Jeg har hatt det litt hektisk siden jeg kom hjem så har ikke fått tid til å være så mye på nett. Nå har jeg fått meg ny jobb og leilighet så det ser lysere ut fremover nå.

 

Syns dere alle er kjempeflinke og en god inspirasjon :)[/quote']

 

Grattis med ny jobb og leilighet :-) Nå ser det ut som du er i full gang, stå på... Du er flink :-) Håper på nedgang neste uke da...Good luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Hei igjen Pinnedyr.. Så kjekt at du stakk "innom" :-)

0' date='4 opp er jo ikke så mye da, bra at du har meldt deg på internett kurs dersom det hjelper deg..Det viser at du vil dette og da klarer du det nok.. Er nok lurt å veie maten, selv om man kan bli veeeldig lei av det til tider, men tror det må til for å få best nedgang.Virker hvertfall slik på meg..Lykke til videre Kine... Klem fra meg..[/quote']

 

 

Sukk, ja.. Måtte bare ta tak, og hive fettet ut av vinduet!

Framover blir det gulrøtter og vann! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Så hyggelig å se deg her inne igjen! Fint at du har meldt deg på internettkurs. Du har mye kunnskap' date=' men alt blir enklere med litt profesjonell støtte. Jeg har også bestemt meg for at dersom deg begynner å gå dårlig så skal jeg melde meg på med en gang. Det er klart det blir litt opp og ned når vi skal ned så mye! Ikke alle dager er like enkle og spesielt når du sliter med andre ting i tillegg. Du må ikke tro at du er svak i hvert fall. Jeg synes du er tøff ;-) Lykke til med kurs :-)[/quote']

 

Hehe.. Ja, klarte ikke å holde meg vekk så lenge, da ;)

Ja, jeg har jo gått på 1 1/2 kurs før, så jeg vet jo hva jeg skal, men det er altså mye enklere med kursleder i ryggen :)

Det blir virkelig spennende med internettkurs, har bare vært på lokale før.

 

Egenmotivansjon, etter utsagn fra nassenoff: JEGERTØFFJEGERTØFFJEGERTØFF!!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Tenkte jeg skulle sette meg ett delmål' date=' så har jeg noe å jobbe imot :-)

 

18 april- 79,9kg..

 

Det vil si 2,5 kilo ned, som blir 0,5 kilo i uken og det må vel gå...

SKAL klare det, har nemlig bursdag da og hadde vært kjempekjekt å kunne feire med at jeg så ett 7 tall først.. Vi får se om det går :-)

 

*Må forsette å veie all mat og føre det inn slik som jeg gjør nå.

*Komme meg ut å gå tur, bli like flink igjen å trimme!!!

*Tenke positive tanker.[/quote']

 

 

Delmål er virkelig bra. Det som også kan være med på å motivere, er at feks "når jeg er under 80 kg, kan jeg få lov til å kjøpe meg feks en iPod". Eller noe annet man kanskje ikke kjøper hver dag... ;)

 

Når jeg er under 79 (da er jeg liksom utenfor fare for å bli 80 igjen), da skal jeg kjøpe meg ny treningsbukse :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
ÆSJ ÆSJ ÆSJ

 

Nesten 1 kg opp fra forrige mandag...ikke akkurat riktige veien' date=' men innså i går at dette er ALVOR. Så dro på spinning i går og spiste sunt hele dagen!!

 

Dagen i dag har også startet bra. Jeg har hatt det litt hektisk siden jeg kom hjem så har ikke fått tid til å være så mye på nett. Nå har jeg fått meg ny jobb og leilighet så det ser lysere ut fremover nå.

 

Syns dere alle er kjempeflinke og en god inspirasjon ;)[/quote']

 

 

Gratulerer med ny jobb og leilighet!

1 kg opp, er ikke så ille da, ikke når du fyker rundt og sikkert har utrolig mye å gjøre, ny jobb og allting. Det kommer sikkert til å bli mye mer nedgang når du har kommet litt i orden, og får tid til å planlegge måltider og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for positiv feedback fra dere :) Har til og med skrevet dagsrapport både i går og for i dag. Det tar tid ass!! Kjekt å se hvor mye kcal jeg får i meg, men føler det ikke alltid blir helt nøyaktig.

 

Til Pinnedyret!! Hvor mye betaler du i mnd på elixia? Sendte en henvendelse til de i dag og de ringte meg tilbake, men lurte på om jeg kunne komme til dem for en prat. Ville liksom ikke svare på spm om pris merket jeg...

 

Jeg blir boende sentralt i Oslo, men har fått full stilling i Asker så det opptimale ville være å kunne trent både i sentrum og Asker. Vet du ca hvor mye dyrere det er??

 

Koselig å se du er tilbake i bloggen asså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delmål er virkelig bra. Det som også kan være med på å motivere' date=' er at feks "når jeg er under 80 kg, kan jeg få lov til å kjøpe meg feks en iPod". Eller noe annet man kanskje ikke kjøper hver dag... :)

 

Når jeg er under 79 (da er jeg liksom utenfor fare for å bli 80 igjen), da skal jeg kjøpe meg ny treningsbukse :D

 

Lykke til![/quote']

 

Takk for det... Å belønne seg selv er en god ting..Ingen andre som belønner oss for at vi er flinke.. Jeg har belønnet meg litt på forhånd, kjøpt en skritteller slik at jeg kanskje når delmålet mitt litt lettere.. Ikke at jeg har så veldig lyst på en skritteller at jeg kjøper det til belønning akkurat,heller til motivasjon ;) Men skal belønne meg skikkelig når første delmål er i boks :-) Ble mye belønning her nå..Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rachelha

Heia, I`m back.

 

Så godt å se at du er tilbake Pinnedyr!!

Bra innsats sånn jevnt over, ikke dårlig!! ;)

 

Selv har jeg som deg Mal, gått opp 1 kg men faktisk gått ned to cm i livet!

Jeg måtte reise bort i helgen og mistet litt fokus på fredag og fikk ikke lagt inn noe som helst i grunn. Men jeg har da skrevet opp hva jeg har spist og sånn.

 

Innser at jeg har hatt alvorlig mangler i kostholdet. Sorg og depresjon og sånt har nok bidratt til at matlysten ble borte, og ofte skippet jeg frokost. Ble nok omtrent et måltid om dagen, Middag, rasket sammen i full fart, ofte uten grønt og jeg kan vel anta at den lå på mellom 3-500 kcal. Og så litt potetgull, brus og sjokolade med jevne mellomrom, sånn til trøst.

Sinnsykt i grunn.

 

Har jobbet hardt forrige uke for å komme opp på 1600 kcal og å drikke nok vann. Har vel greid å begge deler skikkelig bare en dag. Resten av uken har jeg ligget på 8-1200 kcal. Pøsregn og vind har gjort det lite fristende å gå tur, og trimsykkelen ble ødelagt.

 

Men, men, nå er jeg hjemme igjen, ny uke med nye muligheter. Trimsykkelen er blitt fikset mens jeg var borte. he he kjekt å ha en handy pappa som stikker innom...

Og jøss....jeg har fri i dag og nå er det opphold!!

so long..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Takker for positiv feedback fra dere :) Har til og med skrevet dagsrapport både i går og for i dag. Det tar tid ass!! Kjekt å se hvor mye kcal jeg får i meg' date=' men føler det ikke alltid blir helt nøyaktig.

 

Til Pinnedyret!! Hvor mye betaler du i mnd på elixia? Sendte en henvendelse til de i dag og de ringte meg tilbake, men lurte på om jeg kunne komme til dem for en prat. Ville liksom ikke svare på spm om pris merket jeg...

 

Jeg blir boende sentralt i Oslo, men har fått full stilling i Asker så det opptimale ville være å kunne trent både i sentrum og Asker. Vet du ca hvor mye dyrere det er??

 

Koselig å se du er tilbake i bloggen asså ;)[/quote']

 

Hei! Det koster ca 600 kr pr mnd med overallt-medlemsskap! Jeg betaler 569kr pr mnd, men det er med student-rabatt... Utrolig dyrt i grunn.... Men for å si det sånn, det er absolutt verdt det! Elixia er MYE bedre enn sats, jeg var medlem på sats i tre år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Heia' date=' I`m back.

 

Så godt å se at du er tilbake Pinnedyr!!

Bra innsats sånn jevnt over, ikke dårlig!! :D

 

Selv har jeg som deg Mal, gått opp 1 kg men faktisk gått ned to cm i livet!

Jeg måtte reise bort i helgen og mistet litt fokus på fredag og fikk ikke lagt inn noe som helst i grunn. Men jeg har da skrevet opp hva jeg har spist og sånn.

 

Innser at jeg har hatt alvorlig mangler i kostholdet. Sorg og depresjon og sånt har nok bidratt til at matlysten ble borte, og ofte skippet jeg frokost. Ble nok omtrent et måltid om dagen, Middag, rasket sammen i full fart, ofte uten grønt og jeg kan vel anta at den lå på mellom 3-500 kcal. Og så litt potetgull, brus og sjokolade med jevne mellomrom, sånn til trøst.

Sinnsykt i grunn.

 

Har jobbet hardt forrige uke for å komme opp på 1600 kcal og å drikke nok vann. Har vel greid å begge deler skikkelig bare en dag. Resten av uken har jeg ligget på 8-1200 kcal. Pøsregn og vind har gjort det lite fristende å gå tur, og trimsykkelen ble ødelagt.

 

Men, men, nå er jeg hjemme igjen, ny uke med nye muligheter. Trimsykkelen er blitt fikset mens jeg var borte. he he kjekt å ha en handy pappa som stikker innom...

Og jøss....jeg har fri i dag og nå er det opphold!!

so long..

:)[/quote']

 

hei hei!

ja, man får en vekker med den spisinga. jeg er nå på min tredje dag med matregistrering, og føler at det går ganske bra.

fryktelig bra med trimsykkel som virker ;)

 

hei! siden du har fri i dag, og det er opphold, så kan du jo stikke ut å gå en lang tur? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...