Gå til innhold

Ned rundt 10 kg


Gjest soljenta86

Anbefalte innlegg

Gjest mettoglett

Gratulerer med vekttap! Jeg har ingen tvil om at du kommer til å nå målet ditt lenge før jul med den fantastiske innstillingen! :) Men jeg er ikke enig i at det er lenge til jul.. snøen detter i hodet på deg før du får tenkt deg om.. tiden flyger.

 

Ja, det ble virkelig aktivitet her på tråden, og det er jo kjempeknall! Er viktig å kunne ha noen likesinnede å støtte seg til for inspirasjon og motivasjon, og særlig hvis en føler seg litt stuck...

 

Tusen hjertlig for kaloriinfo, det var virkelig informativt! -Akkurat det jeg søkte etter :) Fra i morgen av skal jeg begynne med et helt normalt og fornuftig kosthold på GR vis. Jeg skal t.o.m. ta meg tid til å lage middag som ikke er suppe... det er revolusjon! Jeg har alle GR kokebøker og kaloritabeller og produktlister o.l. fra 1-2 år siden som jeg har gravd fram for anledningen :) Dette skal bli gøy... Jeg føler jeg er på vei til å begynne på et prosjekt..

 

Det ble joggetur på meg i kveld, og det var skikkelig deilig å føle at jeg har kommet i gang. Håper jeg kommer meg ut i morgen tidlig i frisk morgenluft, men skal ikke kjefte på meg selv hvis det ikke lar seg gjøre med det første. Det viktigste er vel å bevege seg sånn noenlunde en el. annen tid på dagen :)

 

Spinning ja, det har jeg ikke gjort på noen år.. det var faktisk ganske gøy (etter å ha blitt immun mot det vonde setet).

 

Men gjesp... burde vel egentlig finne veien til puten for natten..

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Hei,

Jeg er med i en annen tråd her også, men tenkte det kunne vært ålreit å "menge" meg litt med de på min egen alder også.

 

Er det plass til en til som gjerne vil kvitte seg med en del kilo. Jeg har tatt sikte på en idealvekt på 75kg (i første omgang). Hvilket betyr at jeg må av med 17kg til. Hele målet virker totalt urealistisk, men jeg har sett det funke på flere.

 

Jeg har holdt på litt over en uke nå. Går ingen kurs, så jeg er helt på egenhånd. Jeg gikk ned -1 kg forrige uke, og mistet 2 cm i midjen. Veiedag er tirsdager.

 

Tanken på å gå på vekta er like skummel hver gang. Jeg er livredd for å ha gått opp. Selv om jeg merker at kroppen allerede har forandret seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettoglett

Ja, her er det bare å hive seg på - jo flere jo bedre! Og alt er mulig! Det være seg å ta av 5 eller 40 kilo... Det kan t.o.m. være vanskeligere for den som skal ta av 5 kilo enn den som skal ta av 40. Det går stort sett på motivasjon, innstilling og kontinuitet (altså ikke slå seg i hodet og gi opp hvis en dropper en trening el. spiser litt for mye kalorier). Bruk tiden til hjelp, så skal du se at plutselig en dag om ikke så lenge så våkner du opp med en kropp du er fornøyd med :)

 

Det er så deilig at sommeren er her.. Ferie, masse tid til å gjøre ting som har blitt lagt på hyllen og tid til å kvitte seg med litt kilo til neste semester :)

 

Tina

 

PS: Noen som kan tipse meg om joggemusikk? (spillelisten min er så ufattelig kjedelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Det kommer litt an på hva slags musikk du liker å trene til. Jeg trener best til skikkelig meningsløs partymusikk. Hihi.. Men meg om det. (Da tar jeg på en måte litt igjen med meg selv og, fordi flere av sangene kan jeg huske å ha festet til. Sånn at jeg kan tenke alkohol inn til sangen den ene dagen, og svette og kalorier forbrent den andre dagen!)

 

Også går det jo an å kjøpe sånn sete til syklene, og bukse med sånn gummi sydd inn i. Hvis man trives med spinning, men synes setene er for harde!

 

Jeg regner med å dra på sommerferie i midten av juni en gang, og da kommer jeg ikke til å få vært noe særlig innom før i august (kan hende det blir en uke her og der, men jeg lover ingenting). Så jeg har begynt å finne ut kalorier på typisk sommermat. Vi har hytte ved havet så det blir en del sjømat. Jeg tenkte nemlig å lage en komplett liste før jeg drar på ferie, så nå mottar jeg gjerne tips på sommermat man får i seg, som ikke kommer i kaloriberegnet pakke, med takk! (Mat det står kalorier utenpå pakken på trenger jeg ikke skrive ned). Min liste så langt (kalorier pr. 100g):

Krabbe kokt 110

Jordbær 30

Vannmelon 35

Bringebær 20

Banan 90

Druer 70

Rødspette 75

Torsk 75

Ørret 110

Reker 100

 

Også er det så deilig å være ute nå som sola skinner! Håper dere alle får nyte sola littegranne, uansett om det er eksamenslesing eller ikke.

 

Soljenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg hater egentlig å jogge, mest fordi det er så kjedelig. Men med musikk på øret er det så mye lettere. Jeg velger musikk som har rytme, samtidig som det rikker litt i rockefoten :)

 

Det jeg pleier å høre på mens jeg jogger (eller trener generelt):

 

Snap - "I've Got the Power" (remix)

Morrissey - "First of the Gang to Die"

System of a Down - "BYOB" (litt stressende til tider, hehe)

Paul Simon - "You Can Call Me Al"

Franz Ferdinand - "I'm Your Villian"

Levellers - "Sell Out"

Death From Above - "Sexy Results"

Marilyn Manson - "Tainted Love"

Depeche Mode - "Just Can't Get Enough"

U2 - "Vertigo"

Bob Sinclair - "Love Generation"

Bob Sinclair - "Rock This Party"

Elvis Presley - "A Little Less Conversation"

Green Day - "Holiday"

Michael Jackson - "Billie Jean"

Dr Alban - "Sing Hallelujah"

Muse - "Super Massive Black Hole"

 

En salig blanding der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettoglett

Takk for musikktips frktrulte!

 

Soljenta: Skal tenke over det der med kaloriliste, men kan tipse deg og absolutt anbefale deg på det sterkeste å skaffe deg den lille Grete Roedes kaloriguide. Der finnes ikke bare antall kalorier for alt fra a til å men en helt seksjon med masse interessant lesestoff "nyttig å vite", eks. for dagsinntak av mat seksjonert i måltider, oppskrifter o.l. Jeg kan ikke finne den i nettbutikken, men de selger den også på norli og sikkert også andre bokhandlere. Evt. kan du kontakte GR via epost og spørre hvor den har tatt veien. Bokhandlere kan også bestille den inn. Jeg mener å huske at den var ganske billig. 49, 89 el. 99 kr. Husker ikke helt.

Ellers selger de et stort utvalg kaloribøker i bokhandelen og på internett som er like bra, gjerne bedre. Det er mye enklere enn å leite alt opp på nett. De er alle kompakte og oversiktlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Det var kjempelurt så nå har jeg kjøpt meg en bok om matvarer og deres innhold, så da kan jeg droppe og lage liste! Det var bare så deilig å tenke på sommerferien! :) studerer og studerer og studerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettoglett

Hva med at vi skaper litt moro rundt disse "livsstilendringsprosjektene" vi holder på med?? Ukentlige utfordringer... trenger ikke være voldsomme, så lenge de tjener til å holde motivasjonen oppe. Jeg har ingen forslag sånn helt på sparken, men kanskje andre har det?? Jeg skal tenke på det selv mens jeg jogger i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD IDE METTOGLETT!!! jeg har faktisk tenkt på det samme... er ikke helt sikker på hva slags utfordringer det kan være jeg heller... hmm... men det går jo feks ann å avtale trening.. eller et eller annet... sånn at man har en avtale lissom.. ikke at noen kan sjekke det, men vi gjør det jo for vår egen del:)

kommer ikke på no brilliant nå.. men vi får tenke litt på det alle sammen!!!!

det er så gøy at det er så aktivt her forresten!!!

kos dere:)

ragn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er jo en genial måte å holde motivasjonen på. Vi kan jo basere det på trening f.eks.

 

Vi kan kanskje ha ukesutfordringer. En uke skal man jogge 3km, en annen uke kan man f.eks sykle 2 mil. Dette kan gjøres på en dag eller utover hele uka. Vi kan selvsagt ha større utfordringer, jeg vet bare ikke hvordan dere ligger an med treningsmengde? Selv sykler jeg f.eks 2-3 mil om jeg sykler meg en tur..

 

Vi kan jo også knytte det til kosthold. At man en uke baker eget brød o.l?

 

Vet ikke om det er gode forslag jeg, skal se om jeg kan legge de små grå i bløtt mens jeg vasker til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode forslag frktrulte!!

tenkte litt i den trenings retningen jeg å.... man kunne jo åsså ha sånn "konkuranse" om hvor fort man løper på foreksempel 20 min eller no... åsså at vi sa det vær uke eller no... bare det må ikke bli sånn at vi konkurerer "slemt" mot hverandre.. mer med oss selv.. vet ikke jeg!

litt forslag til løpe musikk.. personli liker jeg best å høre på musikk jeg gir alt til, men det er jo forskjell hva folk liker.. hehe,.. mine favoritter:

Slinkee Minx - Summer Rain (2004 Dance Remix).mp3

Les Mills International - Runaway.mp3

Kaiser Chiefs - Ruby.mp3

Body Attack - Cherry Bomb.mp3

Body attack 51 - A New Bad Desire.mp3

Body Attack 47 - 02 - Westlife - When You're Looking Like That.mp3

Andrea_ - Time to pray (Radio edit).mp3

mange av my cemical romance sangene... ++++

som dere ser er det noen dere må laste ned.. noen som ikke er så kjente.. men veldi fin trenings musikk!!!

 

Ragn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Jeg er ikke så glad i å jogge i byen, så gjør det mest på ferie når jeg er litt mer ute i naturen.. Hmm.. Kanskje en utfordring kan være å prøve å få økt sitt eget antall trimpoeng med 2 ekstra enn uke eller noe sånt, eller at man skal klare å ta ekstra mange på en dag? Så kan man fortsatt velge aktivitet ut ifra eget ønske? Andre utfordringer for meg er f.eks. å ikke sprekke på kosemerker på en uke. Men det virket som noen av dere andre var veldig flinke med å holde dere til sunt, så da går det kanskje ikke an å lage noen sjokolade-utfordring.. Hihi.. Nei jeg vet ikke jeg. Det går jo an å lage en utfordring sånn at alle skal klare det de synes er aller vanskeligst i en uke, f.eks. at alle sier på tirsdag hva de skal klare frem til neste tirsdag - så kan vi heie på hverandres personlige utfordring? (Eventuelt slenge oss på noen som stemmer for oss også.. Altså at jeg for eksempel sier at: "denne uken skal jeg klare å holde meg til kosemerkene! Ikke alkohol, søtsaker eller annet over kalorigrensa per dag!") Og hvis man sprekker er det lov å prøve igjen neste uke, og kanskje man da etterhvert ser at man kan takle det og finner nye utfordringer? Eller var det veldig teit? Hmm.. Kan godt ha felles allikevel egentlig, jeg bare vet ikke helt om jeg har noe som passer for hele gjengen på lager.. :)

 

Soljenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg soljenta.. må jo være en "peronli" utfordring siden vi sikker alle har forskjellige mål og vi er sikkert i ulik fysisk form osv.. men det med å lage sånne ukesutfordringer for oss selv er jo bra da... dette blir bra!!!

å ta det med ro, alle er ikke så flinke med å holde tilbake på sjokolada.. hehe..

ragn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettoglett

Vi kan jo begynne med personlige utfordringer til noen eventuelt finner på en lur fellesutfordring. Da må vi ha felles dag for annonsering av den personlige utfordringen. For meg begynner uken på mandager, så kanskje søndag/mandag kan være utfordringsannonsering? (Kanskje det til og med må opprettes egen tråd for "Personlige ukesutfordringer") ...

 

 

P.Diddy Feat. Keisha Coles - "Last Night" - jeg er frelst... blir så positiv av denne sangen av en el. annen merkelig grunn. Fantastisk joggesang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

De fleste har jo veiedag på mandager. Kan da ikke søndag være fast annonseringsdag for sin personlige utfordring, så oppsummerer man neste søndag igjen?

 

Så kunne vi satt igang allerede nå på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviendha

Personlige utfordringer og fellesutfordringer er jo en kjempeide!! Det kan jo være å f.eks si at jeg skal klare så og så mange trimpoeng ei uke, eller ikke sprekke eller lignende. Synes dere kom med mange gode forslag jeg.

 

Jeg har veiedag tirsdager, men vi kan godt ha søndag/mandag som sånn annonseringsdag :)

 

Jo, i går sleit jeg VELDIG med søtsug.. Jeg stod i mot, men det var en kamp hele dagen å ikke bare gå innom butikken og kjøpe litt sjokolade. Heldigvis, så tenkte jeg at "nei, denne gangen er det seriøst, og nå vil jeg heller gå ned i vekt!!!", også tenkte jeg litt på alle dere, og at jeg skulle klare å holde meg, og jammen gikk det :)

 

Også, kanskje jeg vil utfordre alle til å ta 4 trimpoeng i helga? Jeg skal iaffal prøve på det, selv om jeg skal på ut å reise litt.

 

Ha en fin dag :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

4 trimpoeng i helga høres ut som en bra utfordring. Selv vet jeg ikke hvordan jeg vil klare det. Jeg har allerede 15 poeng, så blir det spinning i dag.

I tillegg skal jeg jobbe hele helga.

 

Min personlige utfordring for helga er å holde meg unna godsaker (har ikke rørt noe på snart 3 uker) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Denne tråden har jo egentlig offisiell veiedag på tirsdager, sånn helt fra starten av, selv om det ikke er så mange igjen av oss som veide oss hver tirsdag. Det går jo an å ta det på sin veiedag da? Jeg tar min første utfordring på tirsdag (jeg er stort sett ikke på pc på søndager, derfor litt enklere for meg)! Også skal jeg også prøve å få 4 trimpoeng i løpet av helgen, litt usikker på om det går siden jeg skal bort, men får prøve!! :) Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei:)

jeg tror jeg også vil ha min personlige utfordring på tirsdager. det passer egentli best for meg siden det er den dagen jeg skal ha personli trening. å da regner jeg med at han sier et par ting jeg bør jobbe med!! jeg kan jo tipse dere om gode trenings/mat råd også:)

4 trimpoeng i helga skal jeg klarer. har planlagt en jogge tur før jobb i morra, og en tur på treningssenteret på søndag!!

ha en fin helg dere:)

ragn

ps: kul jogge "sang": carneval de paris....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er nok ingen yvil hva min utfordring blir kommende uke. Jeg fikk beskjed av sjefen at jeg måtte jobbe hele uka. Greit nok, jeg trenger penger. Men dette er første gang jeg jobber med dette opplegget her..

.. og plassen jeg jobber er i en liten kiosk som selger alt fra himmelsk is til smågodt. Fristelser hvorenn jeg snur meg. Har jobbet èn dag nå, og det gikk greit. Men 6 dager til gjenstår :/

 

I tillegg skal jeg få minst 7 trimpoeng. Vanligvis er jeg oppe i 15-20, men når jeg jobber hver dag på dumme tider, så blir det ikke så lett som tidligere. Jeg skal uansett gjøre en innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. det hørtes ut som en utfordring ja,,,jeg jobber i matbutikk, å det kan ofte være vanskeli det å...men men, du greier det vet du:)

å aviendha; jeg klarte helgeutfordringa... 7 trimpoeng:) hurra! åssen gikk det med dere??

ragn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviendha

Jeg har tatt 4,6 trimpoeng, og jeg syns ikke det var værst i det heletatt, da jeg har vært ganske slapp og sånn i helga. Så det ble bare gåing, men det er jo greit det og. Også skeia jeg litt ut på lørdag, men det er også greit.

 

Så nå er jeg i gang, ny uke, og store planer om å gå ut natt til 16. mai :) Så det blir nok LITT kalorier i alkohol. Til gjengjeld så skal jeg holde meg neste helg da, og trene masse framover!!

 

7 trimpoeng da, ragn, det er jo kjempebra!! og dere andre?

 

-aviendha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Helgas trimpoeng ble ikke mye å skryte av. Det endte med ca. 3. Dette inkluderer jobb og sykling til jobb. Men med 22 trimpoeng i alt hele uka, så har jeg ikke spesielt dårlig samvittighet.

 

I morra tenker jeg at jeg starter dagen med en sykkeltur, før jeg møter fristelsene på jobb.

 

Lykke til med ny uke folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettoglett

For mye mat, for lite trim + litt søtsaker... ikke bra!

 

Men, jeg lar meg ikke knekke av det. Har jo ikke gått opp vekt da :) Jeg tror jeg trenger klart definert hovedmål og klart definerte delmål, og så jobbe mot dem. Hvis ikke kommer jeg på en måte ingen steder.

 

Gjesp... jeg får komme tilbake med min ukesutfordring i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...