Gå til innhold

Ned rundt 10 kg


Gjest soljenta86

Anbefalte innlegg

Halloen ;)

Ser at her er fleire i same situasjon som meg:) (kjekt å finne)

Er min fyrste kveld inn på sida her, og er så glad for endelig å ha funne ei slankeside som var gratis!! ;)

Eg er som dokke litt i overkant av det som ein bør vere.... Og redselen for sommaren som kjeme med stormskritt og med bikini-sesongen og alt... (*grøss)

Begynte eigentleg med livsstilsforandringa mi etter jul, og følte i vertfall sjølv at eg var veldig flink med å legge både godisen på hylla og begynte å trimme.... (før var det null trimmings)

MEEEEN et eller anna har gått feil, sidan vekta mi framleis står støkk på 75....

Så dermed trur eg at dinna sida kan vere med på å gje meg motivasjonen, og ved å kjempe mot kiloane saman med noken og gir styrke som tydligvis har mangla før....

Så folkens; om dokke trenge ei til i vektklubben dokka, så e eg her!! :D

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar
Gjest soljenta86

Hei!

 

Ser ut som flere enn meg tok seg påskeferie- ser at ingen har skrevet inn resultater for forrige tirsdag. På søndag 1. april, veide jeg meg før jeg dro, og hadde da gått ned 500 g siden tirsdagsveiingen, men det spørs om jeg tør veie meg imorra.. Hmm.. Påsken ble en eneste stor utskeiielse, greit nok at jeg har gått på et par skiturer og fotturer og lekt litt og slikt, men det er ingenting imot alt jeg har spist. Jeg lover å skjerpe meg til tirsdag om en uke vaffal - da må jeg veie meg! ;)

Men jeg har ikke mistet motet helt, selv om jeg har gått på en kjempe-smell.. Påsken har hvert fall vært hyggelig, selv om jeg gnager litt på min egen samvittighet i dag!

Soljenta!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalamama

ja det ble påskeferie på meg og, grua meg nesten til å gå inn på siden igjen for jeg har ikke vært flink!!

gått på ski hver dag men med alt godteriet og alkoholen burde jeg ha gått 10 timer på ski om dagen!! så det blir på vekta neste uke!

 

klem lalamama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en påske! 1 uka var jeg kjempe flink, 12 trimpoeng og riktig mengde mat. men så dukket influensan opp :S Det ble ingen trim, lite mat og endel snop. Jeg så for meg at dette kom til å gå rett vest, men nei da. 3,4 kilo på to uker. er strålende fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hihi.. Så utrolig flott!! Det er dødsbra! Du slanker deg jo helt bort! Neida, det er fantastisk. Du er min inspirasjon! Mitt mål til tirsdag er å ha kommet tilbake til det jeg var på søndag 1. april. Kanskje ikke noe utrolig stort mål, men jeg gikk nok opp en god del i påsken! Er tilbake på sunn mat og bevegelse, men i dag kunne jeg ikke trene for jeg begynner å bli syk, så jeg håper det ikke blir værre.. ÆSJ.. ;)

Ha en deilig helg alle sammen!! Fortsatt mange dager igjen til neste veiedag!!

Soljenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalamama

så utrolig bra xia!

Jeg har slitt litt med motivasjonen den uka her..

Men jeg prøvde meg på vekta idag og den var nå det den var før påsken så det var iallefall godt..

skal ut og trene litt nå også begynner en flott uke imorgen:)

klem lalamama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hva er tipset for å unngå iskrem? Alle spiser det, alle vil ha deg med på å ta en iskrem og når sola skinner er iskrem fantastisk godt. :) Jeg prøver å spise frukt, og jeg vurderer å begynne å lage meg litt mer smoothies og slikt, men hvordan klarer man å motstå fristelsene? Merker at jeg har blitt flinkere med sjokoladen, har ikke spist siden påskeaften! Og det er bra til å være meg. Hehehe.. Særlig med tanke på at nå er på en måte denne helgens fristelsesperiode over OG jeg har vært dårlig!

 

Så bra lalamama, jeg tror ikke jeg er helt nede igjen enda, har ikke trent de siste dagene fordi jeg har vært så forkjøla - kan bare jogge 10 m også får jeg pusteproblemer - hihi.. Men jeg merker at det har begynt å løsne litt nå, så da satser jeg på trening til uka!! Jeg holdt på å sprekke helt en dag den uka her, så da satte jeg meg ved pcen for å unngå å være på kjøkkenet, også leste jeg rett og slett noen solskinnshistorier her på sidene, og.. Ja.. Når noen går ned 50 kg så skal jeg klare å gå ned 10!! :) Hurra!

Klem fra Soljenta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei! Ja, så er det påan igjen etter påske! Ser at noen av dere har vært flinke selv om det har vært påske! Jeg derimot har skeiet ut så det holdt! Hadde vært så flink før påske og nådd delmålet mitt med å være under 60! Var ned i 59,2 en dag, men så opp igjen på 59,9 på veiedagen tirsdag i påske. Dumme meg mente dette urde feires med usunn mat! I morgen er det ny veiedag, har ikke veid meg på to uker, og som jeg kvir meg!! Har gått på tur og syklet, men det hjelper så lite når en putter i seg chips, sjokolade og alt det der en ikke har kunnet røre på mange uker! Håper vi fortsetter å oppmuntre hverandre her innpå! Drømmen min er 55-56 kg til sommeren! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Oppsummering;

 

Ned 1,1 kg totalt, opp 100 g siden 1. april (i dag: 68,6 kg)

Ned 5 cm totalt, ned 1 cm siden 1. april

 

Så da er påsken over og jeg må jobbe hardt, har jo omtrent klart å bli kvitt påskegodt og påskefyll! Neste uke skal jeg ha gått nedover igjen!

 

Har 20 trimpoeng denne uka, så det er jeg fornøyd med, men spist litt over kosemerkene..

 

Egen vurdering (karakter 1 - 6):

Innsats: 4

Motivasjon: 4 (jeg var jo syk i helgen, litt kjedelig det der)

Unngå sjokolade: 5

Spise sunt og regelmessig: 4 +

Trening: 5 (fordi jeg godtar at jeg ikke trente så hardt da jeg var syk. hehe.)

 

Håper det går bra med dere andre!!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krissie25

trenger litt start hjelp...begynte med dette i går,å skal ned 5 kg til 28mai.

 

 

-- :25år

--høyde :165

--startvekt :62,4

--trivselvekt:57,5

 

veiedag på tirsdsger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei!

Veide meg jeg også, men ikke særlig positivt. Hadde gått opp ca et kg gjennom påskeukene. Ikke så mye, men nok til at det tippet over 60.. Nå er det påan igjen, men merker at jeg ikke er like motivert som før påske. Skal prøve å ikke teller kalorier så detaljert som før. Men fokusere på å spise naturlig sunt. Ska ha en prøveuke, så får vi se neste uke om det gir resultater. Viss ikke er det tilbake til telling. Drømmen er noen kg til....Det skal vi klare til slutt! Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Det er bra Krissie, vi trenger flere på denne tråden tror jeg. For å få inn mer motivasjon. Hehe.. Går du på kurs eller prøver du for deg selv?

Og nå er lalamama og Xia blitt stille - dere skulle jo bli klare til sommeren sammen med oss? Nå savner jeg støtten deres her inne!! :)

Jeg synes det er litt kjedelig å telle kalorier hele tiden, men det hjelper for meg! Blir spennende å se om prøveuken din gir gode resultater - kanskje du har klart å balansere matkunnskapene helt selv! Jeg heier på deg studinisen!

Men det er fortsatt en stund til sommeren, og kroppen skal se bedre ut da (hvis ikke skal jeg spare penger til et kurs til høsten.) Jippi! :) Lykke til (alle dere og meg)! Klem fra soljenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

 

Jeg har stått stille en uke, mest fordi jeg var på fest i helgen (jeg smugveide meg før helgen, og da hadde jeg gått ned 500 g), så det er litt min egen feil. Hmm.. Men jeg begynner å bli litt lei også. Og det er jo litt dumt, for jeg har jo bare gått ned litt over 1 kg, og det er jo "ingenting". Hehe.. Hmm.. Nei, jeg må nok bare jobbe litt hardere, og unngå sånne smeller. hmm.. Håper noen andre har hatt en bedre avslutning på denne uka enn meg!!

 

Soljenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Det er litt det samme med meg også tror jeg. Har ikke lyst å drive beinhard slanking, men samtidig vil jeg ned i vekt. Et lite dilemma. Er blitt smålei å hele tiden passe på. Har heldigvis fortsett all treningen, ca 4 ganger spinning i uken, pluss svømming, eller jogging i blant! Etter påske hadde jeg en nedtur, men har gått ned igjen til det jeg var før påske, så er fornøyd med det. Når jeg kjøper mat ute spiser jeg salat, og prøver å passe meg på den måten. Når våren begynner å komme er faktisk en salat fantastisk godt!! Men skeier litt mer ut enn tidligere ja.. Siden jeg likevel har gått litt ned denne uken, prøver jeg en uke til uten kaloritelling! Lykke til videre! Stå på! En uke uten nedgang gjør ingenting! Bedre for sakte enn for rask vektnedgang mener jeg. En vil jo ha muskler igjen når en er ferdig, og en forbrenning som er i orden! Dessuten er vi unge, og vi fortjener en fest i blant;) Da får det heller bare ta pittelitt ekstra tid med kiloene, men ned går det tilslutt for det! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalamama

har litt en motivasjonssvikt og datasvikt så jeg har ikke fått lagt inn maten jeg har spist de siste ukene.. vekta står bom fast, men har gått ned noen cm rundt midjen.. maten er jeg ganske så flink med.. men får ikke trent nok nå som eksamenslesinga går fra morgen til kveld... dårlig unnskyldning i know.. kalles vel motivasjonssvikt.. du er så flink soljenta!!

 

klemmer fra meg som trenger et spark bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviendha

Nå byner sommerpanikken å komme her.. :) og jeg trenger virkelig litt støtte for å komme meg litt ned i vekt..

 

Jeg er ei jente på 19 år, og veier 74,2 kg, noe som er litt mye for mine 168 cm. Målet mitt er 60kg, og dette er noe jeg veldig veldig veldig gjerne vil klare..

 

Jeg er stort sett veldig aktiv, og jeg har begynt å sykle til jobben 2-3 ganger i uka nå (17km hver vei!!!!) :) i tillegg så skal jeg byne med mer styrketrening og gåturer..

 

men min store synd er godteri, og jeg har særiøse problemer med å ligge unna! noen råd?

 

Vel, denne uka begynner det, og bare å lese hva dere andre gjør er til stor inspirasjon og motivasjon!

 

Go girls!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei alle sammen!

 

Forferdelig å måtte stå opp og lese når alle andre har festet og har fri, men akk ja, vi tar det vel kraftig igjen til sommeren!! :)

 

Og velkommen aviendha! Flott å komme i gang før sommeren! :)

 

Jeg har innsett at jeg ikke når målet mitt før sommerferien starter, derfor har jeg nå som mål å komme så langt ned jeg kan før sommeren, og helst holde meg der over hele sommeren, også gå ned ferdig etter sommeren. Jeg har derfor begynt å lage treningsplaner for alle de stedene jeg skal til i sommer, og jeg har funnet ut at det stort sett lar seg gjøre å være mer aktiv!

 

Motivasjonsvikt? Hmm.. Men et par cm tyder jo på at kroppen er i slaget da. Selv om det ikke vises på vekta. Motivasjon nå er at sommeren er like rundt hjørnet, og at hvis vi finner noe god og sunn mat nå, så kan vi klare å spise den gjennom sommeren også - så slipper vi å gå opp igjen, vi skal ikke sprekke! Det er alle grunner til å ta et par skippertak nå, også kan man traske rundt i bikini og spise vannmelon og jordbær, og se flott ut. Jeg motiverer meg også med at til jul skal jeg se helt fantastisk ut - hehe. Da er jeg ferdig med å slanke meg, og forhåpentligvis har jeg klart å stabilisere vekten. Dermed vil jeg gå inn i 2008 med det på plass, og det er jo i så fall utrolig kult. Før jul er det ofte fester med skolen o.l. - julebord, ball, etter-eksamen fest osv. Og tenk at da er vi ferdige - da er vi flotte!!

 

Målene:

Ned 2,0 kg totalt, ned 900 g siden 24. april (i dag: 67,7 kg)

Ned 6 cm totalt, ned 1 cm siden 24. april

 

Har bare 10,5 trimpoeng denne uka - det er jeg ikke så stolt av og jeg har også denne uken spist litt over kosemerkene..

 

Ha en fin 1. mai-dag alle sammen!

 

Klem fra Soljenta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hmm.. Kanskje alle kan si grunnene til at de vil ned i vekt? Så kan vi bruke det til å presse hverandre litt ekstra?

 

Og nå som det er så fint vær må dere absolutt komme dere litt ut! Gå tur (sammen med noen venninner f.eks. og få pratet litt om alt mulig), sykle, jogge, løpe, spille ballspill som volleyball, fotball, tennis, badminten, kaste frisbee, hytteturer med mye fotturer og sunn mat, salat, frukt og bær!!! Det er også gøy å leke - hoppe trampoline f.eks.

 

Jeg vil ned i vekt fordi jeg har gått så mye opp de siste årene, slik at jeg har masse fine klær som er for små. Dessuten vil jeg føle meg mer komfortabel i selskap med andre slik at jeg kan slutte å tenke så mye på kropp og mat. Hadde vært deilig å ha kontroll, det håper jeg å oppnå etterhvert. :)

 

Ha en fin fin solskinnsdag alle sammen!! Bare å skrive nå! Jeg savner mer selskap.. hihi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillus

Jeg sliter også med søthungret. Noen sier det hjelper med krom, har ikke prøvd det selv, men vurderer å gjøre det nå. Skal først se om viljestyrken min klarer det alene. Vil nok tro at så lenger du holder deg unna sjokolade, så mindre får du lyst på det. det høres iallefall slikt ut! :)

 

 

Jeg har prøvd det ut i en goood stund, men de pengene brukte jeg til ingen nytte. Håpet på et spark i baken, men det gav meg NULL effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at dere fortsatt henger med, og at det er kommet nye inn i tråden =)

 

Jeg har sittet med bacheloroppgave i det siste og har hatt verken tid til å tenke på sunt kosthold eller trim. Motivasjonen har vært på bånn, og jeg har heller ikke vært på de 3 siste kurskveldene. Og selv sagthar jeg heller ikke gått ned noe særlig på denne tiden.

Oppsumering har jeg gått ned 7,5 kg og 8 cm rundt midjen på de 8 ukene jeg har gått på kurs. Er veldig fornøyd med det, men skal ne enda 10 kg, og de bør jeg virkelig trimme for å gå ned noe.

 

Har tatt en liten pause fra slavisk grete roede, ettersom jeg har tenkt å bruke den siste tiden min som student på å feste :) Men jeg skal nokk komme igang igjenn. Og prøve å få trent en del fordi :)

 

Håper det går bra med dere alle =)

 

Klem fra Xia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviendha

Jeg har allerede vært oppe å gått en rask tur, og sitter og spiser frokost nå :) noen ganger er det bare herlig å være a-menneske!!!

 

De siste dagene har jeg faktisk vært ganske flink, og ikke spist godteri (ok, pittelitt mørk sjokolade da, men det får da være grenser).

 

Det vanskeligste var likevel å kutte ut varm sjokolade, trodde jeg, noe som egentli var flaut enkelt... På jobben er det nemlig kaffeautomat der det fins alt sånt av kaffedrikker og sjokolade, og siden vi har kaffepauser et par ganger om dagen, så har det liksom bare blitt varm sjokkis på meg automatisk før. Nå derimot har jeg den ultimate løsning :) alltid et par poser grønn te i lomma, så kan jeg heller ta en kopp med det. Null sukker og null kalorier! very good!

 

Men jeg gruer meg litt til helga, sånn slankemessig. Konfirmasjonsesongen er i gang, og på lørdag blir det helt klart kaker. Jeg har bestemt meg for ett stykke kake, og masse grønt til middagen, og mye vann, og DET SKAL JEG KLARE!

 

Og til alle sammen, når du føler at du bare MÅ ha sjokolade, tenk over om det er verdt det.. det har jeg gjort til nå, og funni ut at det er det ikke.. selv om det hadde vært nydelig med en bit *sikle*

 

Ha en fin dag folkens!!

 

klemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere:) er det greit jeg blir med i "gruppa"?? Trenger litt motivasjon, og noen jeg kan dele tanker og erfaringer med! Jeg er 19 år og har slitt mye med vekta de siste åra! Nå vil jeg ned i vekt og få kontroll over spisinga! Er stort sett veldi flinik til å trene siden jeg liker det... det er maten jeg sliter med... føler jeg meg nedfor er det så altfor lett å proppe jeg full av usunn mat... noen som kjenner seg igjen?? Har dere noen tips??

Litt om meg da:

jente 19, ca 1.80 høy. vekta er jeg ikke sikker på siden jeg ikke tørr å veie meg. regner med den er i underkant av 80 kg:( Nå skal jeg ned til mellom 60 og 65!

Bra at det er folk her som motiverer hverandre:)

Ha det fint dere:) Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviendha

Nå er jeg tilbake fra konfirmasjon og styr, og jeg skal ærlig innrømme at jeg har spist både kake, sjokolade og potetgull. MEN, med god samvittighet. Jeg tenkte meg godt om, og kom fram til at jeg skal i kun en konfirmasjon i år, dvs det kommer ikke til å gjenta seg. Dessuten, etter at jeg kom hjem i dag var det rett ut og gå en tur på ca. 60 min, med litt situps etterpå. Så nå er jeg i gang igjen!

 

Det har gått opp for meg, endelig, at selv om en dag ikke går etter planen, så er det ikke farlig. Jeg bare tenker " i morgen står jeg opp og fortsetter som om ingenting har skjedd", og det funker som bare f!! :) men fra nå av er det lørdag som er godteri dag. Viss jeg er sunn 6/7deler av tida, så må jo det funke på et vis.

 

Ragn, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg og liker og trene, og trener mange timer i uka. Likevel har vekta stått helt stille/ gått opp de siste åra, og jeg veit jo godt at det kommer av at jeg spiser for mye godteri. Nei, SPISTE for mye godteri. Nå har jeg jo slutta, nesten. :)

 

Og det klarer du og helt fint :)

 

-aviendha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for støtten aviendha! Godt å høre at det er flere som meg! og jeg tror kanskje bare det å legge innall maten jeg spiser i logg boka kan hjelpe, for etter i dag (som jeg jo hadde en "liten" mat-fråtsing) ser jeg hvor mye det faktisk blir, så får det meg til å tenke at " jeg trenger faktisk ikke spise alt, selv om jeg spiser litt". Så jeg skal fortsette å skrive matdagbok!! Begynner også med personli trener til uka, å det gleder jeg meg veldig til!!

Åsså synes jeg det er så deili at folk skriver inn opplevelser og erfaringer her. Det tror jeg iallefall kan hjelpe meg!

lykke til videre alle sammen. stå på!! Dette greier vi!!

-ragn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...