Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Tyralin

Fridamor - hmm.. har egentlig ikke lyst til å være med på en slik utfordring, men ok. Vi kan si at målet for oss begge er å se 68-tallet seinest 18. juni, dvs da har du en uke å "hente deg inn igjen" etter ferien, - og ellers gjelder førstemann før det? Burde egentlig satt 11, men fant ut at jeg skulle være litt grei mtp at du skal på ferie;)

 

Haarek - er klar over at 1/2 l vann pr dag er lite for de aller fleste, men for meg er det et helt hav:D Og det er selvfølgelig sant ang at mage og rygg bør trenes like mye, men der igjen så har jeg forholdsvis sterk rygg og mageøvelser hater jeg som pesten. Uansett - kjempebra at du er med på utfordringen.. dagens rapport for meg er 100 situps (40 vanlige, 20 skrå og 2*20 sånne sidegreier hvor jeg ligger på siden med føtter og albue nedi - noen som vet hva de heter?), og hittil kun et glass vann, men skal fylle opp flaska nå og kvitte meg med den før jeg legger meg..

 

I morgen, en ny dag - nye muligheter, et skritt av gangen mot målene våre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Takk skal du ha, Tyralin, for at du tenker på meg! 18. juni er greit!

Det var heller ikke så alvorlig ment. Jeg skulle bare piffe deg opp litt, da jeg skjønte det var dårlig med motivasjon.....

 

Mitt tips: Drikk vann av glass. Jeg drikker av stor halvliters colaglass og det glir rett ned! Vannet blir vondt når man drikker av flaske.... Bare prøv, og kjenn forskjellen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Takk skal du ha, Tyralin, for at du tenker på meg! 18. juni er greit!

Det var heller ikke så alvorlig ment. Jeg skulle bare piffe deg opp litt, da jeg skjønte det var dårlig med motivasjon.....

 

Mitt tips: Drikk vann av glass. Jeg drikker av stor halvliters colaglass og det glir rett ned! Vannet blir vondt når man drikker av flaske.... Bare prøv, og kjenn forskjellen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Tusen takk for hyggelige eksamens-gratulasjoner, alle sammen! :) Nå har jeg kost meg med god middag på restaurant. Spiste indrefilet og bakt potet og 1 glass rødvin, så det ble ikke altfor ille kalorimessig selv om det ble litt mer enn vanlig. Men det er ikke hver dag man er ferdig med eksamen. :)

Nå har jeg en eksamen igjen til uka. Så det var godt å slappe av ikveld, så jeg er klar for å starte siste lese-innspurt imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Indrefilet og bakt potet hørtes ikke usunt ut, og et glass rødvin er jo kjempesunt!

Viktig at du koser deg litt mellom slaga!

 

Går passelig greit her, mne jeg orker ikke skrive inn hva jeg spiser nå. Har ikke helt kontroll. Vet at jeg skal en uke på ferie igjen, og jeg vil ha den overstått før jeg setter igang for fullt igjen. Da skal det ikke blir noe slendrian!

 

Mht. trening så ble det en spinningtime i går kveld og jeg tror det blir en total på lørdag morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Jente23 - gratulerer så masse med flotte eksamensresultater! Klart du kan nyte en kveld på restaurant med god og proteinrik middag! Som du sier, det er ikke hver dag. Krysser fingrene for at den siste eksamenen din går minst like bra:D

 

Fridamor - takker så mye for "oppiffingen". Det hjalp og trengtes:D Er tilbake i litt mer vante omgivelser nå, så regner med og tror at ting skal gå litt lettere herfra. Det er iallfall min store plan. Hadde meg en liten tur på vekta i dag morges, og pga litt lite mat og litt mosjon i går var det bare 200 gram igjen før jeg runder 68.. så ikke føl deg for trygg;)

 

I forhold til utfordringen, så har jeg nå tatt 200 situps, og kom såvidt i mål med vannet i går. Skal ta igjen litt ekstra i dag, for å være helt sikker på å nå målet.. Takker for tipset ang vann i glass.. Jeg synes egentlig vannet som filtreres gjennom kjøleskapet mitt er det beste og reneste, så tror det er bedre å satse på å ta med det på flaske rundt omkring.. det er bare det at kroppen min er veldig lite bortskjemt på rent vann, så det går mer på at jeg må lære meg vanen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Nå ble jeg litt på defensiven, når du sier at du ser 68-tallet...Skjønner jo at jeg ikke har en sjanse...:) Men, det får gå som det kan!

 

 

Jeg skal komme sterkere tilbake 11.06.2007. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så heldig du er som skal ut og reise igjen, Fridamor!! Hørtes deilig ut. Neste helg skal jeg reise bort, men det blir ikke så eksotisk reisemål som dit du skal. Jeg skal bare en liten tur til Danmark..blir SÅ godt å reise bort en helg for å feire at eksamen er ferdig..for nå nærmer det seg virkelig ferie..kun 3 dager igjen til stresset er over for denne gang!

 

Hvordan går det med motivasjonen da, jenter? Her går det greit mht antall kalorier, men jeg spiser mye mat som Grete Roede nok ikke hadde godkjent..men så lenge jeg spiser riktig antall kalorier, så synes jeg det er greit nok inntil videre. Har jeg lyst på en is, så erstatter jeg den med et mellommåltid. :)

 

Nå har jeg fått skikkelig dilla på forskjellige salater til middag! Jeg har pleid å lage den samme salaten til middag som regel (grønn salat, agurk, mais, paprika, pasta og kylling eller skinke), men både i går og på torsdag har jeg prøvd nye varianter. På torsdag ble det gresk salat sammen med oppskjært kyllingfilet og gresk yoghurtdressing, nam! Og igår lagde jeg en med oppskjært ytrefilet av svin, rødløk, avocado, ruccola-salat, tomater og pinjekjerner, supergodt! :) Tenkte jeg skulle lage en til mandag med spekeskinke, mozarella-ost (så det var kommet en light-variant på Meny!), pastaskruer, tomater og ruccolasalat. Godt med noe lett mat nå som det går mot sommer. :)

 

 

Ha en fin lørdag alle sammen, og god tur til Tyrkia, Fridamor!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

De salatene du snakket om der, Jente23, hørtes jo helt fantastiske ut! Og jeg som trodde jeg var SÅ avansert da jeg til lunsj i går blandet romanosalat, spinat, varm kyllingfilet, pinjekjerner, sukkererter (..), cherrytomater med nydelig balsamico og ordentlig olivenolje.. men jeg skjønner jeg har litt å lære:D Skal iallfall gå ned og kjøpe meg et par avocadoer som jeg kan blande oppi, siden det er utrolig godt - og jeg tror ikke jeg har smakt det i salat før, av en eller annen grunn.. Og 3 dager til - det klarer du!! Jeg krysser fingrene!

 

Fridamor - var jo absolutt ikke meninga å få deg på defensiven! Og uansett, så er det bare offisiell veiedag som teller.. hvis ikke så hadde du allerede slått meg, siden du vel var nede i 68,7 før forrige ferie:) Så her er ingen kamp avgjort før "siste slutt".. ("the battle of the bulges".. hehe) Og kos deg maks på ferie, men som du sa - du kommer nok helt sikkert sterkere tilbake 11.06!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvis vi skal se på de uoffisielle veiingene, så ville det ikke se så bra ut for meg nå iallfall. I dag tidlig hadde jeg kommet opp i 70,6. :)

Men i morgen er min offisielle veiedag siden jeg reiser bort så da får vi se...

 

Har vært flink i dag. Bra med trening og sunn mat! Så da kan jo alt snu.

 

De siste dagene har vi hatt så mye å gjøre, vært mye borte og jeg har valgt feil mat, spist for sjelden og for mye når jeg har spist, ikke drukket nok vann.... rett og slett dårlig innsats så hvis jeg er under 70 i morgen tidlig så skal jeg være kjempefornøyd!

 

Ha det fint, dere også, og nyt sommerværet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin
70' date='0!

 

Kunne vært verre og det kunne gjerne vært bedre!

 

Husker jeg ikke helt feil så er det - 200 g fra forrige veiing.[/quote']

 

70 blank er bra det!:) Det er noe magisk ved det tallet der, har jeg funnet ut.. men vi får bare jobbe for at det skal bli akkurat like magisk med 60-tallet.. (Ikke 60 blank da, for så langt har jeg ikke tenkt meg..) Kos deg så masse på ferie! Og bli litt brun for meg og.. det trengs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
De salatene du snakket om der' date=' Jente23, hørtes jo helt fantastiske ut! Og jeg som trodde jeg var SÅ avansert da jeg til lunsj i går blandet romanosalat, spinat, varm kyllingfilet, pinjekjerner, sukkererter (..), cherrytomater med nydelig balsamico og ordentlig olivenolje.. men jeg skjønner jeg har litt å lære:D Skal iallfall gå ned og kjøpe meg et par avocadoer som jeg kan blande oppi, siden det er utrolig godt - og jeg tror ikke jeg har smakt det i salat før, av en eller annen grunn..[/quote']

 

Jeg synes salaten din hørtes utrolig god ut, jeg!! :) Godt vi kan få litt tips av hverandre. Ja, avocado er veldig godt i salat, første gang jeg prøvde det i salat her om dagen..har aldri brukt det før fordi det er så kaloririkt, men når de andre ingrediensene er så magre, så gjør det jo ingenting.

 

I går kveld spiste jeg kanelboller, som jeg kjøpte i butikken. Frosne i en pose fra Findus. Har liksom alltid sett de i butikken, men aldri kjøpt det før igår.. de var nydelige, og bare 130 kalorier pr stk!! De var ganske små da, men synes likevel at 130 pr stk ikke var så mye..varmet de opp i ovnen og de ble nesten som nybakte..mmmm!

 

Synes det var et bra resultat på deg idag, Fridamor! Særlig med tanke på at du hadde gått ned 600 gram siden igår. :) Kos deg på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer tuslende inn her på morgenkvisten. Jeg har hatt det så hektiskt siste uken og i tillegg vært på fotballcup med mellomste snuppa i Tønsberg i helgen så jeg har ikke hatt tid til å følge med her.

 

Den sit-ups utfordringen, kan vi ta den denne uken også kanskje? Det trenger jeg veldig........ 300 situps på en uke burde gå tror jeg. Ellers skal jeg skjerpe inn trimmingen igjen. Ble vel bare en tur en dag forrige uke og det er ikke bra. Men, vi har gått en del helgen da. Vært i slottsparken og vandret og vandret litt på shoppingsenter og handlegater i Tønsberg. Men det har blitt en del utskeielser også altså, uff. Senest i går kveld for da tok jeg et par glass hvitvin til middagen. Stekt ris med scampi og blekksprut. Må bare ha litt hvitvin da. Men jeg kjenner at kroppen bare eser ut når jeg drikker det. Jeg har pollenallergi og jeg kjenner at jeg reagerer litt på vin også, desverre. Men det er jo bare væske som forsvinner igjen.

 

Avocado er skit godt men fy så mye kalorier. Men de kaloriene består jo av sunneste type fett og det skal vi jo ha litt av så å ha det i salaten er jo en god løsning. Jeg har en stor pakke med ferdig skrelte avocado i fryseren jeg, kjøpt på smart club.

 

Også var det veiinga da, den glemte jeg i dag så den får jeg ta i morgen. Men er ikke optimist altså. Mensen skulle jeg vel hatt for et par dager siden og som sagt var helgen ikke særlig sunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 400 gram viste vekten idag. :) Ny vekt er dermed 67' date='4. Veldig fornøyd med det med tanke på alt det usunne jeg har dyttet i meg den siste uken.[/quote']

 

Så deilig jente23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Hei igjen alle sammen!

 

Takk for gode salattips. Det er utrolig godt, spesielt nå om sommeren når solen også viser seg i Bergen. Jeg er helt enig med dere at avocado er fantastisk godt og jeg tror ikke det gjør noe å ha litt i salaten for der er det jo nesten ingen kalorier. :)

 

Gratulerer med nedgang Fridamor! Husk at det viktigste er at det går den rette veien.

 

Tyralin: Jeg har nå 150 sit-ups igjen for å nå målet vårt og regner med å klare det i løpet av dagen. :)

 

Jeg nådde ikke målet mitt på 10 trimpoeng, fikk 8. Det er greit nok. Jeg har gått ned 300 g. Jeg synes det er for lite og satser på større nedgang neste uke.

 

Jeg er ellers veldig klar for nytt sit-ups mål. Jeg synes 600 som vi har hatt denne uken er fint. Er det noen som også er med på å prøve å oppnå 10 trimpoeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Jente23 - Kjempebra at du har klart så stor nedgang midt i eksamensperioden.. jeg bøyer meg i støvet!:)

 

Haarek - Jeg har også 100 situps igjen å ta ila dagen, før jeg er i mål. Pleier å ta de på kvelden før jeg legger meg, så det er målet i dag også:) Vannet har jeg holdt på enten det som var målet mitt, eller noen dager litt mer, så jeg er fornøyd der også. Kjempebra at du ble med på utfordringen, og at vi klarte det! Og grattis med 300 gram ned, syntes det var bra, jeg!

 

Carpa - Jeg er helt klart med på en situps-utfordring kommende uke også. Mitt mål er å ta 100 om dagen, dvs totalt 700, men det har veldig mye med å gjøre at jeg tar en del av de på ball, og dermed blir det ikke så mange av hver type. Syntes først 100 hørtes vanvittig masse ut, men å ta 40 (eller 2*20) vanlige, 2*10 skrå og 2*2*10 sånne som jeg ikke vet navnet på - det går faktisk veldig fort og greit:)

 

Og dagens vekt.. 68,8:D (Jeg ser 68-tallet - WEEE. 100 gram igjen før jeg er normalvektig - I LIKE!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avocado er skit godt men fy så mye kalorier. Men de kaloriene består jo av sunneste type fett og det skal vi jo ha litt av så å ha det i salaten er jo en god løsning. Jeg har en stor pakke med ferdig skrelte avocado i fryseren jeg' date=' kjøpt på smart club.

 

Også var det veiinga da, den glemte jeg i dag så den får jeg ta i morgen. Men er ikke optimist altså. Mensen skulle jeg vel hatt for et par dager siden og som sagt var helgen ikke særlig sunn[/quote']

 

Hei, sniker meg inn her for jeg bare MÅ spørre: går det an å fryse avokado? Blir den ikke ødelagt? Det er jo helt fantastisk hvis det går, da kan man la dem ligge på kjøkkenbenken til de er passe modne (for ofte er det harde eller overmodne) og så fryse dem og ha perfekt avokado hele tiden? Hvordan ser de ut når de har vært frosne?

 

Ikke meningen å kuppe tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' sniker meg inn her for jeg bare MÅ spørre: går det an å fryse avokado? Blir den ikke ødelagt? Det er jo helt fantastisk hvis det går, da kan man la dem ligge på kjøkkenbenken til de er passe modne (for ofte er det harde eller overmodne) og så fryse dem og ha perfekt avokado hele tiden? Hvordan ser de ut når de har vært frosne?

 

Ikke meningen å kuppe tråden :)[/quote']

 

Hei du din sniker

Bare hyggelig med besøk altså.

De avocadoene her jeg kjøpt ferdig fryst hos smart club og hva de har gjort i forkant aner jeg ikke. Smaker i hvertfall godt og de virker passe modene.

De beholder forøvrig farge sin også. Er grønne som bare det. Kjennes ikke ut som de har brukt noe konserveringsmetode heller men det er jo mulig. De pleier jo å bli rimelig fort brune når de er renset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

 

Takk for gode salattips. Det er utrolig godt' date=' spesielt nå om sommeren når solen også viser seg i Bergen. Jeg er helt enig med dere at avocado er fantastisk godt og jeg tror ikke det gjør noe å ha litt i salaten for der er det jo nesten ingen kalorier. :)

 

Gratulerer med nedgang Fridamor! Husk at det viktigste er at det går den rette veien.

 

Tyralin: Jeg har nå 150 sit-ups igjen for å nå målet vårt og regner med å klare det i løpet av dagen. :)

 

Jeg nådde ikke målet mitt på 10 trimpoeng, fikk 8. Det er greit nok. Jeg har gått ned 300 g. Jeg synes det er for lite og satser på større nedgang neste uke.

 

Jeg er ellers veldig klar for nytt sit-ups mål. Jeg synes 600 som vi har hatt denne uken er fint. Er det noen som også er med på å prøve å oppnå 10 trimpoeng?[/quote']

 

Åååå 600 *dån*

 

Tror jeg skal satse på 300 første uka jeg......... men 10 trim poeng, det skal jeg klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uken ser ut til å bli Tyralin med 1.1 kg.

Jeg skal i hvertfall ikke ta fra deg tittelen tyralin. Gratulerer med flott resultat.

 

Listen er oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Jente23 - Kjempebra at du har klart så stor nedgang midt i eksamensperioden.. jeg bøyer meg i støvet!

 

Tusen takk!! Og du da, gratulerer så masse med fantastisk nedgang!! :) Biggest loser og greier. :)

 

Carpa: gidder du å ordne på oversikten min? Det står nemlig at statusen min er -0,0 kg. :) Flott hvis du retter det opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er unnagjort. datteren min på 12 år fikk plutselig så lyst til å jogge en tur så da spratt jeg opp og ble med henne. Vi jogget og gikk 7,2 km. Totale trimpoeng i dag ble da 4 og det er jeg knallfornøyd med.

 

Jente23, jeg har rettet opp listen, beklager skriveleifen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...