Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Spinny

Flaks for meg at det stoppet å regne, for ellers hadde det vært veldig tungt å komme seg ut for å trene.. men det ble en times ganske rask gange og 2,8 trimpoeng! :)

Nå blir det en dusj, og så melon, knekkebrød, te og "Frustrerte fruer". :)

 

God tur til Kreta, Fridamor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Jeg gleder meg! Det har vært så mye å gjøre nå før vi drar at jeg har ikke vært mye her inne. Ikke har det blitt noen trimpoeng i dag, heller! Gikk raskt i ca. 1 kvarter...Jeg får trimme litt ekstra når jeg har ferie og kan fokusere på det!

 

Vekta er kontrollert og den har holdt seg nede så langt....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Siste veiing før ferien: 68,7 kg! :) Men i går hadde jeg så mye å gjøre at det ble ikke mye mat! Skal være litt mer hjemme i dag så jeg skal drikke masse vann og småspise meg gjennom dagen. Knekkebrød, te, youghurt, banan....og så wok til middag!

 

Gikk raskt i ca. 1 kvarter i går + vaska bil som tok ca. 1 time. 1,7 trimpoeng. Nå har jeg igjen 3 epler på mitt andre trimtre. Blir litt ivrig av det! Skal sanke masse poeng på Kreta! Ha det fint mens jeg er borte! Nå må vel varmen komme snart her også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin
Siste veiing før ferien: 68' date='7 kg! :) Men i går hadde jeg så mye å gjøre at det ble ikke mye mat! Skal være litt mer hjemme i dag så jeg skal drikke masse vann og småspise meg gjennom dagen. Knekkebrød, te, youghurt, banan....og så wok til middag!

 

Gikk raskt i ca. 1 kvarter i går + vaska bil som tok ca. 1 time. 1,7 trimpoeng. Nå har jeg igjen 3 epler på mitt andre trimtre. Blir litt ivrig av det! Skal sanke masse poeng på Kreta! Ha det fint mens jeg er borte! Nå må vel varmen komme snart her også....[/quote']

 

Jeg melder meg ut som konkurrenten din - tør ikke lenger;) Fantastisk bra at vekta endelig har fått opp farta i riktig retning, du er vel et perfekt eksempel på at om man bare holder ut lenge nok, så skjer ting - og da skjer ting plutselig! En liten motivasjonstest bare, som du bestod med glans! Ha en fantastisk tur på Kreta, kos deg masse og bli brun og lekker!:)

 

De eplene, er det trimpoeng det?!? Registrerer nesten ikke trimpoeng, men et eple er der... trodde kanskje det var dager med registrert matinntak el, jeg... jaja..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Gratulerer med kjempebra resultat, Fridamor!! :) Det hørtes ut som en bra start på ferien. :)

 

Her kommer dagens treningsrapport fra meg. Det ble 35 minutter på stepmaskin + ca 30 min styrketrening, tilsammen 3,8 trimpoeng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er jeg sulten altså. Har lyst til å løpe ned i butikken og kjøpe meg 14 kanelboller jeg...

Må være all den friske luften og treningen som skjerper apetitten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Mmmmmm...kanelboller! Det hørtes ikke godt ut i det hele tatt. :)

Jeg er også veldig sulten om dagen, det er sikkert pga mensen og eksamenslesing..blir alltid så sulten når jeg sitter og leser.

 

Jeg gikk meg en tur istad og fikk 1,7 trimpoeng, men er ikke helt fornøyd med dagens triminnsats..får se om jeg kommer meg ut en liten tur ikveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kanelboller er fysj og æsj, særlig

 

Jeg var i bursdag etter treningen i går og da ble det 4 biter med restaurantpizza og stykke ostekake.

 

Bare pizzaen alene ble vel 1000 kcal........

 

Nå blir det overhodet ikke noe snop i helgen, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

....straalende sol og 25 grader. Vi koser oss. :)

 

Gikk i over en halv time paa stranda i gaar. I dag har jeg gaatt i en time saa langt. Orker ikke aa telle det jeg spiser, men har bestemtmeg foraa ikke spise saa mye broed.

 

Ellers saa koser vi oss med masse god frukt. Drikker roedvin framfor pils, saa langtiallfall. Menjeg faar utrolig lyst paa en pils til lunsjen i varmen...

 

Er saa blek, ikke noe underlag i det hele tatt....

 

Er veldig spent paa vekta naar jeg kommer hjem...

 

Kos dere hjemme i helga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ååå, det hørtes kjempedeilig ut, Fridamor! Håper du får en super ferie! :)

 

Her ble det en hard spinningtime + litt trening på stepmaskin, og det førte til 7,1 trimpoeng idag. :) Nå har jeg vært og kjøpt jordbær som jeg skal fråtse i ikveld. :) Sikkert ikke like gode som de norske, men jeg tenker det kommer til å smake likevel. :)

Til middag idag blir det svinefilet med gratinerte poteter og masse wok-grønnsaker. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Idag ble det en times tur og nesten 500 kalorier forbrent. :) Her blir det ikke noe lørdagsgodt idag, istedet jordbær og melon. Full skjerpings før siste kurs-veiing på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 1.5 time tur med barnevogn i dag også

 

Lørdagskosen her i huset ble for min del vannmelon og ananas med en dært fløteis på toppen. Namnam

 

Middagen besto av kyllingsalat med pasta og nan brød og det blir det nok i morgen også.

 

Spent på mandagen gitt. Jeg føler meg faktisk litt oppblåst om dagen så om det ikke forsvinner i helgen så blir det nok ikke noe bra resultat på meg. Men jeg har jo vært flink jeg, spist sunt og trimmet veldig mye. Jeg tror at jeg samler mye vann i kroppen pga allergi så vekten min blir veldig ustabil om sommeren. Desverre varer jo det fra nå og helt til buerotsesongen er over i august. Men men, det får jeg bare prøve å leve med og ikke gi opp av den grunn.

Noen som har samme erfaring med allergi? Noen tips til hvordan jeg skal slippe å få så mye vann i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Må innom innimellom og følge litt med her. Så flinke dere er - veldig bra Carpa og Jente23! Utrolig bra at dere klarer å følge utfordringene vi satt oss på mandag/tirsdag. For min del har uken vært en type sprekk-uke, dvs har vært på seminar i et par dager med masse god mat og dessert til (nesten) alle måltider. Inntil videre så ser det ut til at jeg på magisk vis har klart å unngå de store ettervirkningene av det, men tør ikke si noe før i morra;) I forhold til vanndrikkingen min, så har jeg heller ikke klart å få i meg den lovte literen pr dag selv om jeg har vært mye flinkere enn vanlig, så det blir nok en joggetur på meg. Kokosbollene ble "byttet ut" med diverse sjokolademousse og andre desserter under seminaret, så da skal jeg heller komme sterkere tilbake uka etter:) Ser ikke på det som en direkte sprekk siden det har skjedd diverse som gjør at det ikke har vært i hovedfokus, og hvis vekta fortsetter å vise det den har vist de siste par dagene, så har jeg da iallfall gjort noe riktig;)

 

Fridamor - Håper du fortsatt storkoser deg på Kreta. Misunnelig? Ja, litt:D Koselig uansett at du tok deg tid til å stikke innom her!

 

Og til Jente23 - lykke til på siste veiing på kurset i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Hadde en liten kikk på de første innleggene mine i denne tråden, hvor jeg listet opp alle delmålene mine på vei mot matchvekten.. Hadde 5 delmål samt ett hovedmål. Utrolig artig egentlig å se at det funker.. at jeg om kun kort tid (hvis ting fortsetter som det har gjort) når mitt 3dje delmål, 69 kg (egentlig 68.7) for å komme ned i normalvektig-kategorien på BMI. Deretter 68 kg som er andre delmål og første delmål 66 kg (hovedmål St. Hans 72.8 - 6.5kg = 66.3kg). Det ultimate hovedmål er fortsatt 64 kilo. I den store sammenhengen er mitt vekttap ikke spesielt stort (f.eks. sammenlignet med Fnutte), men for meg å være - er det kjempebra! Og jeg kan med hånden på hjertet og fingeren i jorda si at jeg kunne ikke klart det uten å ha dere å støtte meg til her inne:D

 

Hurra for St.Hans-jentene!:) I morra runder vi 20-tallet på antall kilo totalt vekttap siden starten, det vet jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så hyggelig det var å komme inn hit og lese de positive innleggene dine, Tyralin! :)

Ja, er det ikke supert at dette funker? Veldig gøy å høre at du når delmålene dine. :)

 

Her kommer dagens trimrapport fra meg, det ble en times rask gange idag og 630 kalorier forbrent. Dermed ble det nesten 22 trimpoeng denne uken. :) Når internettkurset er ferdig imorgen har jeg nesten klart å fylle 2 trimtrær på de 8 ukene (manglet bare ett eple for å få begge trærne fyllt opp)! :) Kjempefornøyd med det!

 

Nå blir det litt kesamlapper og te til kveldsmat her. Lykke til imorgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Jeg får være førstemann, jeg da...:) Dagens vekt 69.2, -0,6. Ikke like stor nedgang som sist, men jeg er fornøyd! Det viktigste er at jeg ligger over eller på gjennomsnittet for hva jeg må gå ned for å klare målet mitt innen St. Hans, dvs 0,5 pr uke. Og det viktigste av alt, er at det er kun halvannen uke igjen med eksamenslesing, før jeg virkelig kan sette inn det ekstra giret for å nå målet mitt! Håper alle dere andre får det resultatet dere håpet på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

:) :) OPP 900 gram!!! :) I dag som jeg skulle avslutte kurset med et flott resultat... Og jeg som har trent hver dag, og ikke spist kosemerkene mine denne uken en gang. Jeg har fortsatt mensen, så jeg håper inderlig at det er derfor.. Æsj, så kjedelig! Da var dagens vekt 68,8.

Ikveld skal jeg ut å spise tapas og drikke vin (bursdag til samboer), og det var meningen at jeg skulle feire med god samvittighet og glede meg over det bra kursresultatet mitt.. jaja, sånn kan det gå. Unnskyld at jeg er litt sur, men ble så skuffet. Men jeg VET jo at mensen fører til noen gram opp, så jeg kunne vel egentlig ikke forvente noen annet.

 

Gratulerer med flott resultat, Tyralin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Jente23: Det er jo helt sikkert mensen ja! Men jeg kjenner og skjønner følelsen din altså. Uansett synes jeg du skal prøve å klare å kose deg sammen med samboeren din i dag, uten å tenke på det her, for sannsynligvis er det mensen som er skyld i det (jeg går nesten alltid opp 1,5-2 kg jeg!!!!). Du er jo kjempeflink! Håper dere får en fin kveld :)

 

 

Vekten i dag endte på 53,6. Jeg er fornøyd, for det er iallefall NED fra sist. Og det er 800 gram ned, ikke stillstand eller noen hundre gram opp. Er noen uker siden sist nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg i stresset i dag morges. Får gjøre det i imorgen tidlig.

 

Tyralin og CecilieS, gratulerer med flott resultat :-)

Er spent på min vekt i morgen altså.

 

Jente23, du skal se at du blir nest ukes Biggest loser, det er nok mensen som spiller deg et puss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må vel melde inn trimmen for dag syv også. Ble ikke så mye men en kort tur i skogen fikk jeg tid til.

For hele uken fikk jeg tilsammen litt over 15 trimpoeng og det vil si 3000 kcal forbrent det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...