Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Spinny

Takk for oppmuntrende ord! :) Får satse på at jeg er tilbake for fullt neste mandag.. I dag har jeg foreløpig spist ca 1000 kalorier, så da er det god plass til tapas og litt vin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Spennende lesning! Morsomt aa se hvordan det gaar med dere der hjemme.

Jeg har jo ingen vekt, men det naermer seg fort hjemreise saa jeg maa vel snart begynne aa trappe ned....

I dag har vi gaatt en liten ravine. Den var litt i underkant av 1 mil og vi gikk den oppover saa det var slitsomt! Brukte 1 og en halv time. Over 30 varmegrader og stekende sol saa det ble mye svette iallfall. Maatte ha en pils etterpaa, min andre paa turen. Har holdt meg unna alt broedet som serveres foer middag og vi har spist sunne frokoster. Kjoept flere ganger frukt med is eller youghurt...Det er namnam! Tror jeg har vaert litt flink, men det ser jeg jo ikke foer mandag morgen, tror jeg. Tar vel ikke sjansen paa aa gaa paa vekta foer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Noa - da er du, såvidt jeg kan se og litt avhengig av Carpas resultat i morgen tidlig - ukens biggest looser! Gratulerer:D

 

Cecilie S - gratulerer med vektnedgangen!

 

Jente23 - Du har vært utrolig flink i mangemange uker nå, og gått jevnt og trutt nedover. Helt enig med de andre at din plutselige "vektoppgang" nok bare skyldes mensen og ekstra vann i kroppen! Du er vel med oss videre her, selv om kurset ditt slutter? Og isåfall gleder jeg meg til å se resultatet neste uke, regner med at du da stikker av med biggest looser-tittelen:)

 

Og Fridamor - det høres ut som om du er veldig flink der nede i varmen, og det blir spennende å se om du fyker i fra meg på mandag, eller om jeg fortsatt har en viss ørliten knepen sjanse til å klare å ta deg igjen (selv om jeg tviler;)) Nyt de siste feriedagene til det fulle, du kommer tidsnok tilbake til hverdagen!

 

Planen min denne uken, er mest å lese til eksamen. Håpet er at jeg kan få puttet inn noen gå/joggeturer innimellom, så det skal jeg prøve på. Jeg må jo uansett ta den 30 minutters joggeturen som jeg "skylder" Carpa og Jente23 etter å ha sviktet på utfordringen.. tihi..:) Av vekthåp (har ikke mål, bare håp hver uke) - er det å se 68-tallet på neste veiing, mens drømmen er å holde meg på gjennomsnitt som nå har gått ned til 484 g pr uke den resterende tiden.. hehe.. Er redd mat denne uken kommer til å bli et større tema enn det har pleid å være, men skal gjøre mitt beste og forhåpentligvis motvirke evt ekstra inntak (i form av fetere mat) med joggeturer. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

vekt i dag 71.5kg. Det vil si ned 1.3 kg fra forrige uke :)

 

Wow, så flott Noa. Du er herved (foreløpig ihvertfall) ukens Biggest Loser.

Jeg tar nok ikke fra deg tittelen, har vel aldri i hele mitt liv gått ned 1.3 kg på en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Jente23 - Du har vært utrolig flink i mangemange uker nå' date=' og gått jevnt og trutt nedover. Helt enig med de andre at din plutselige "vektoppgang" nok bare skyldes mensen og ekstra vann i kroppen! Du er vel med oss videre her, selv om kurset ditt slutter? Og isåfall gleder jeg meg til å se resultatet neste uke, regner med at du da stikker av med biggest looser-tittelen [/quote']

 

Tusen takk for hyggelig ord, Tyralin! :) Får satse på at vektoppgangen skyldes mensen. I går kveld koste jeg meg ihvertfall veldig med deilig tapas og rødvin! Og jeg tenkte ikke på kalorier i det hele tatt...men jeg tror jeg trengte en frikveld før jeg fortsetter videre! For ja, jeg er selvfølgelig med videre mot St.Hans! :)

Nå skal jeg straks avgårde for å hente hjemmeeksamen. Så da blir det ikke like mye trim denne uken, men skal få til noen gåturer ihvertfall og kanskje en spinningtime til helgen. Jeg har eksamen en hel uke nå, så dermed blir det ikke noe særlig 17.mai-feiring på meg i år. Det blir nok litt ekstra kos hjemme, men jeg må stitte inne og skrive oppgave uansett, så jeg får prøve å ikke skeie ut med altfor mange is.. :)

Lykke til med eksamen, Tyralin! Og Carpa: nå venter jeg spent på resultatet ditt idag!

Ønsker alle en fin dag! :)

 

Ps! Gratulerer så masse som ukens biggest loser, Noa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig fornøyd med ukens resultat nei

Ned 200 gram.

Alle monner drar sies det men dette begynner å bli tungt altså.

Tror jeg har kommet til et platå jeg nå. Kjenner liksom at kroppen ikke vil slippe taket.

 

0,9 kg ned hittil og 4,1 igjen og det skal gjøres på 5 uker. Det går nok ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Carpa - ikke fortvil! Du som har vært så flink å trimme hele uka, skal nok se at platået slipper til neste mandag hvis du bare fortsetter! Og da går det med deg som med Fridamor; kiloene fyker av:D Og som du sa selv også.. 200 gram ned, er fortsatt nedover! Stå på videre, du fortjener å kvitte deg med de siste kiloene også, og vil ikke kroppen - så må du bare prøve andre metoder for å overtale den - for ned skal den! (F.eks. ekstra trim som du allerede har begynt med)!:) Hva er denne ukes utfordring?

 

Jente23 - tusen takk for lykkeønskningen til eksamen! Og lykke til til deg på hjemmeeksamen også! "Føler med deg" mtp 17.mai, siden det blir min skjebne også, dette året.. riktignok ikke hjemmeeksamen, men heller lesing til eksamener i neste uke. Og en "frikveld" når du har vært superflink i 8 uker, tror jeg bare du har godt av! Du hadde jo attpåtil vært flink og "spare" kalorier til kvelden, så du kan ha verdens beste samvittighet for at du kosa deg litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tyralin

Jeg jeg gir ikke opp

Er klar for ny uke jeg men den eneste utfordringen denne uken blir nok å holde seg på matta og ikke skli helt ut verken 17. mai eller de andre fridagene jeg har. Også skal jeg trene minst 3 dager denne uken. Og da regner jeg ikke med 17.mai toget selv om det er 3 km langt.

 

Ellers har jeg belønnet meg selv i dag da, siden jeg klarte utfordringen. Det ble ingen ny genser men heller voksing av øyebryn ::)

 

Ha en toppers dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei Carpa!

Det ble ihvertfall en liten nedgang på deg, men jeg skjønner at det er surt å gå ned bare 200 gram når man står på og er flink som bare det. Synes ikke noen av oss fikk noe særlig lønn for strevet med forrige ukes trim-utfordring.. :) Men kanskje det vises på vekten på mandag? Kroppen er rar, og noen ganger tar det tid før resultatene kommer..men de kommer, det er jeg helt sikker på!! :)

 

Da har jeg vært og hentet hjemmeeksamen, og er så vidt i gang med å velge ut hvilke deler av pensum jeg skal bruke i oppgaven min. Jeg studerer kulturvitenskap, så den kommende uken skal jeg fordype meg i kvinnerollen på 1800-tallet og frem til idag. Ganske interessant, men jeg tipper jeg har lyst til å kaste pc-en ut av vinduet når det har gått noen dager.. :) Får ihvertfall prøve å ikke trøstespise!

Denne uken satser jeg "bare" på ca 10 trimpoeng pga eksamen, så derfor har jeg nedjustert kaloriinntaket litt..skal spise ca 1600-1700 kalorier daglig tenkte jeg.

 

Nei, nå får jeg jobbe litt videre her! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk for lykkeønskninger, Carpa! :)

 

Pssst...jeg måtte bare snikveie meg idag, og selv etter en svært så kaloririk tapas-middag, 4 glass vin og dessert på mandag, så veide jeg idag 500 gram mindre enn på veiedagen på mandag. Så det var tydelig at det var mensen som spilte meg ett puss.. Puh! Det var en lettelse å se, selv om jeg egentlig visste at det var derfor. :)

Så da er jeg litt mer optimistisk igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Her var det ikke mye liv i dag.. men kan tenke meg at de fleste er opptatte med stryking av bunadsskjorter og ordning og fiksing til imorgen. :)

Så hva er planene for morgendagen, jenter?! Det blir vel litt utskeielser imorgen, det er jo 17.mai bare en gang i året?! :) Jeg har tenkt til å telle kalorier, men jeg regner ikke med at kaloriene er noe særlig sunne..men det er ikke så farlig, litt is og pølser er lov på 17.mai. Det blir jo ikke noe feiring på meg pga eksamen, så derfor skal jeg ihvertfall kose meg litt ekstra med god mat innenfor kaloribudsjettet. :)

 

Ønsker alle en kjempefin 17.mai!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente23, det var ikke mange som hadde tid til en tur innom her før 17. mai, ikke jeg heller. Men nå har roen senket seg igjen og her er i hvertfall jeg. Dagen i går gikk fint, det ble en ganske sunn middag. Biff med en dært potetsalat, vanlig salat og grilla mais. Et kakestykke til dessert. Totalt sett ble det ikke for mange kalorier på meg hverken den dagen eller de dagen før. Det har vært litt hektisk.

 

Har hatt fri fra jobb i dag og skulle bare ta meg en kosetur til IKEA men der bomma jeg. Hele østlandet var der også. Så der ble det bare kø, kø og kø over alt. Men jeg fikk da tak i det jeg skulle og de to yngste barna på 12 og 1 år var så snille atte. Da er det jo ingen sak.

 

Ellers er jeg optiminst når det gjelder mandag. Virker som om det plutselig løsnet igjen her hos meg så jeg tror nok jeg skal få et bra resultat. Det er bare å komme seg igjennom helgen så. Søndag kommer eldstemann på middag med kjæresten. Hun har akkurat hatt bursdag så jeg må jo bake en liten kake og lage litt ekstra god mat men det får så være. Jeg får forskyne meg moderat.

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Nå er jeg atter i gamlelandet, og det er jo et sjokk! Her er det iskaldt og blåser i dag...Jeg får klø på myggestikkene mine og drømme meg tilbake.... :)

 

Spent på veiinga på mandag! Skal være kjempeflink fram til mandag. Drikker masse vann og spiser knekkebrød og frukt. Biff og brokkoli i kveld...

 

Teller ikke maten i helga. Det får være til mandag. Vet ikke om det blir så mye trim. Kanskje en liten tur i dag og litt beising i morgen....Blir noen poeng det også....

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

- 900 gram! :) Dagens vekt er da 67,9! Føles deilig å være på 67-tallet igjen etter den lille oppturen forrige uke. :)

Carpa: jeg tror jeg vil gjøre om st.hans-målet mitt til 65 kg, istedet for 64 kg. Så fint hvis du fører det inn!

Hvordan har det gått med det andre idag da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Skulle ønske jeg også var der!

 

Jeg var på 70,5 igjen i dag. 1,1 kg. opp etter en ukes ferie! Blir litt deppa, men jeg er veldig gira igjen nå og skal under 70 igjen fortere enn svint! (HELST I MORGEN!)

 

 

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Skulle ønske jeg også var der!

 

Jeg var på 70' date='5 igjen i dag. 1,1 kg. opp etter en ukes ferie! Blir litt deppa, men jeg er veldig gira igjen nå og skal under 70 igjen fortere enn svint! (HELST I MORGEN!)

 

 

Hva med dere andre?[/quote']

 

Skjønner at det var kjedelig med oppgang, men det var ikke såå stor oppgang da til tross for 1 ukes ferie..jeg pleier som regel å gå opp litt mer på ferie hvis jeg gir blaffen i alt. Du skal se at du får en super-nedgang om en uke. Her var det neimen ikke mye liv, har mange tatt ferie fra slankingen allerede, tro?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, jeg har nok pleid å gå opp mer på ferie før, men jeg synes det er så treigt når jeg forsaker så mye når jeg er på ferie og så går jeg opp allikevel....Men nå hadde jeg jo akkurat gått ned før jeg dro og da er det som om kroppen suger til seg alt av kalorier...

 

Neste år da jeg skal på ferie håper jeg at jeg har gått ned det jeg skal i god tid før jeg drar på tur. Så skal jeg spise det jeg har lyst til mens jeg er på ferie og så heller være flink etterpå. Jeg kan jo håpe at det blir sånn....:)

 

Har fullt fokus igjen i dag med havregrøt til frokost, lapskausblanding til middag med litt oppskåret bayonneskinke fra fryseren. Lettvint og sunt! Litt salt da men det er ikke så mye kjøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Jeg har iallfall ikke tatt ferie, selv om jeg ikke har skrevet her.. har vært inne et par ganger og lest, men har ikke hatt noe å si:)

 

Jeg har hatt en litt sprekk i slankinga, det må jeg vel ærlig innrømme.. har ikke tatt så tungt hva jeg har spist av dessert etc, men jeg har prøvd å holde meg på matta ellers - samt at jeg har klart (aner ikke hvordan) å holde det stabilt med en (med et par unntak) daglig joggetur på 20-30 minutter. Sistnevnte føles utrolig godt, så selv om buksene sitter litt strammere rundt låra nå enn for en uke tilbake, så er jeg nå tilbake for fullt. Har eksamen to dager denne uka, og har hamstret opp proteinsjokolader, et par nutrilettbarer, karbodrikker (med forholdsvis lite kcal, men som gir instant energi), imsdal med smak og en pakke med kokosboller som skal fordeles på to eksamensdager.. Alt i alt, har jeg da hamstret ting som gir meg jevnt, forholdsvis høyt blodsukker så oppmerksomheten og konsentrasjonen er på topp, men som ikke ødelegger slankinga helt.. Og kokosbollene, det er istedenfor x antall sjokolader, så det er greit.. 200 kcal ekstra pr dag i to dager, det må være lov når jeg har to eksamner pr år:)

 

Ja, vekta mi, ja... jeg var på stedet hvil, 69,2 kg. Mtp hva jeg har spist, og hva vekta viste litt tidligere i uka, så er jeg superfornøyd og ganske så overrasket.. målet er å fortsette med jogginga som jeg har begynt med, iallfall 2-3 ganger pr uke, så får vi se hvordan det går..:)

 

Og vi har fortsatt 5 uker å nå målene våre på!! MYE kan skje på 5 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

GRATTIS!! til jente23 - utrolig bra, og vel fortjent!:)

 

Og Fridamor - du skal vel ikke se helt bort fra at det sitter igjen litt ekstra vann i kroppen også etter ferien, mtp temperaturforskjeller, flyreiser etc - så regner vel med at du fyker nedover neste mandag, sånn som du "pleier":D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, med den starten kan det være gode muligheter for stor nedgang denne uka... Det er bare det at hvis man går en kilo opp og en kilo ned så står man på stedet hvil....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg kan håpe på at det fortsatt er mye vann i kroppen, men jeg har vært hjemme siden fredag morgen så det skulle vel ha regulert seg nå. Det er nok fett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...