Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest tulipanen

Opp 300 gr. på meg. Vekten viste 63,9 i dag. Det er straffen for de store helgeutskeielsene.

 

Det er morsomt å følge dere andre, dere er så flinke. Håper jeg kan slå følge å skilte med nedgang neste mandag jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest Spinny
Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får laget de "gigantglisene" av noen smiley´er?

 

Du lager det ved å sette disse tegnene sammen uten mellomrom: : D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

:) Jippi! Takk!! Da kan jeg også være litt over gjennomsnittet glad i meldingene her:D

 

Grattis med ny "kilo-vipp" - det er jo kjempebra!! Hvor mye har du gått ned i de ukene du har fulgt kurset ditt nå?? (Tror du forresten at du kunne være snill og regne ut kcal-behov for meg, hvis du har tid og anledning? 166 cm, 69.8kg, 26 år, og ca .. tja.. 6 trimpoeng i uka)

 

Og tulipanen - vi satser på at du kommer sterkere tilbake neste mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
:) Jippi! Takk!! Da kan jeg også være litt over gjennomsnittet glad i meldingene her:D

 

Grattis med ny "kilo-vipp" - det er jo kjempebra!! Hvor mye har du gått ned i de ukene du har fulgt kurset ditt nå?? (Tror du forresten at du kunne være snill og regne ut kcal-behov for meg' date=' hvis du har tid og anledning? 166 cm, 69.8kg, 26 år, og ca .. tja.. 6 trimpoeng i uka) [/quote']

 

 

Bare hyggelig! Nå har jeg regnet ut for deg, og du bør ligge på ca 1600 kalorier daglig.

Nå har jeg gått ned totalt 4,1 kg på kurset, og det gjenstår 1 veiing neste mandag. Jeg er veldig fornøyd med hva jeg har oppnådd, vekten stod nemlig stille i januar, februar og mars.. :)

Gratulerer med å komme på 69-tallet, supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er vi ferdig med 4 uker og har igjen 6 uker.

Fortsatt gode muligheter for å ta av en jafs til før ferien.

 

 

Gratulerer Fridamor

Du er denne ukens Biggest Loser ::)

Slik du har strevd for å bikke under 70 så er det deg vel unt.

 

Stå på videre. Jeg kommer haltende etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får laget de "gigantglisene" av noen smiley´er?

 

Og til Carpa - så er jo 600 gram bra det da' date=' selv om du ikke ble kvitt den kiloen fra forrige mandag! Bare se på Fridamor, plutselig så raser vekten nedover:)[/quote']

 

Takk for oppmuntringen Tyralin.

Jeg har desverre ikke så lett for å gå ned i vekt. Når jeg har gått ned 2-3 kg er det som om kroppen nekter meg å gå ned mer. Men jeg vet jo at den slipper taket igjen så jeg får bare bite tenna sammen så går det nok bra. Jeg skal ned noen kilo til før st.hans, DERMED BASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du med på den?

 

Utfordringen er å trimme hver dag hele uken. Fra i dag og t.o.m søndag.

 

En aktivitet hver dag som skal vare i minst 20 minutter. Gå, sykle, styrketrening, hva som passer deg.

 

Jeg skal i hvertfall, og jeg skal inn og rapportere hver dag hva jeg har gjort. Fint om noen tar jobben med å kjefte på meg om jeg skulle prøve å snike meg unna.

 

Jeg vet jo at det vil gå ned mer i vekt når jeg får gjort litt ekstra, og jeg vet at det ikke trenger å være mer enn 20 minutter svetting om dagen.

 

Bli med meg da ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Jeg setter virkelig pris på at du tar deg tid til å føre opp vektnedgangen vår, Carpa! :) Veldig motiverende å se at vekten blir mindre og mindre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnutte

Etter min "forelskelse spesial"-diett, har vekten nå blitt mer normal tror jeg, og ny vekt er 69,6, altså kun ned 0,2 denne uke... :-) Trøster meg med at det fortsatt er NED og at jeg ikke har gjort noen sprell i uka som har vært, så det kommer nok et større vekttap neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Argh!!! Hva skjer egentlig? Har jo som vanlig (fysj) veid meg hver dag, og i går hadde jeg gått ned 700 gram siden mandag. Gledet meg til i dag, og hadde et håp om kanskje 100 gram til innen da.... Men neida... Opp 500 gram siden i går. Så totalt -200 gram på meg denne uken!

 

Motivasjonen synker til bunn, og med eksamensnerver og press hengende over meg er jeg fristet til å bare drite i hele slankingen en stund! Nå er jeg ganske deppa altså. De siste kiloene sitter virkelig hardt!

 

Dersom jeg klarer å karre meg ned på 52 burde jeg vel egentlig være fornøyd. Har da en BMI på ca 21. Er vel heller et sånt psykisk mål, det at jeg vil ned på 50. Var det jeg veide før jeg ble gravid med sistemann, men det er søren meg ikke enkelt altså!

 

Vel vel, dagens deprimerende tall er da: 54,4.

 

Gratulerer til dere andre som har greid det denne uken! Håper jeg snart kan være med i biggest loser konken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg sitter her og koser meg, ler og leser alle gode meldinger fra dere. Er så deilig at det endelig var meg denne gangen. :)

 

Jeg får leve litt på dette og nyte det noen dager, for jeg drar jo til Kreta torsdag morgen så til mandagen blir det ingen veiing på meg....Men kanskje denne oppturen gjør at jeg kan klare å holde meg litt mer i skinnet mens jeg er på ferie.

 

Så du har gode muligheter til å nå meg igjen, Tyralin! Jeg tør ikke være stor i munnen og vil ikke love noe som helst for jeg vet at jeg får store problemer...

 

Jeg skal forsøke å komme inn på en PC og gi dere rapport om hvordan det går, og ja, Carpa, jeg vil gjerne være med på trimpoengsanking! Jeg har tenkt å være litt aktiv. Problemet er disse 3 dagene før jeg drar, for det er veldig travelt her!

 

Til dere som ikke har gått ned denne uka: Jeg vet virkelig hvordan det er! Jeg har gått i ukesvis nå uten resultater. Vær tålmodige, de kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ikke det helt store, men jeg har gått raskt i 20 minutter i dag og så har jeg vaska bil i 1 time. Dette ble 1,6 trimpoeng.

 

Hadde tenkt meg på en total-time kl åtte, men så hang 2 stk. sports-bh'er til tørk og jeg orker ikke hoppe opp og ned uten en sånn....

 

Så da ble det ikke så mye svette her i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som vil ta den geniale utfordringen min altså?

Litt trim hver dag kan fort resultere i en kilo flesk som forsvinner altså.......

 

Hva slags trimrutiner har dere fra før av.

Kunne vært interessant å høre og da får vi kanskje noen lure tips av hverandre også.

 

Jeg trener fast Aerobic en dag i uken og ellers blir det så som så. Går litt tur, sykler osv men desverre har det ofte blitt bare den ene dagen i uken med trim for meg og det er alt for lite. Det anbefales vel at man trimmer minst 3 dager i uken. Jeg skal nå begynne å ta dobbeltime.

 

Først Aerobic og så pilates. Jeg pleide å ta disse to time før og det er en god kombinasjon. Først hopp og sprett og kondis og så mer balanse, styrke og strekk.

Ellers har jeg jo investert i en streppmaskin men jeg får klager både fra hybelboern og gubben på at den bråker så fælt. Jeg synes ikke det selv men hybelboern sier det dunker fælt ned til henne og gubben blir sprø av at den knirker litt. Det skal jammen ikke være enkelt. Terskelen for å stille seg på den har jo nå blitt ganske mye høyerere. Da må jeg helst være alene hjemme og det er ikke så ofte jeg er det.

 

Ellers har jeg manualer liggende ved siden av sofaen. Prøver å ta en runde med de innimellom men det har blitt for lite av det også. Skal bli flinkere der for det er jo så fint med veltrente armer når man skal kle seg i ermløse kjoler og topper.

 

Det var litt om mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Er det virkelig ingen som vil ta den geniale utfordringen min altså?

Litt trim hver dag kan fort resultere i en kilo flesk som forsvinner altså.......

 

Hva slags trimrutiner har dere fra før av.

Kunne vært interessant å høre og da får vi kanskje noen lure tips av hverandre også.

 

Jeg trener fast Aerobic en dag i uken og ellers blir det så som så. Går litt tur' date=' sykler osv men desverre har det ofte blitt bare den ene dagen i uken med trim for meg og det er alt for lite. Det anbefales vel at man trimmer minst 3 dager i uken. Jeg skal nå begynne å ta dobbeltime.

 

Først Aerobic og så pilates. Jeg pleide å ta disse to time før og det er en god kombinasjon. Først hopp og sprett og kondis og så mer balanse, styrke og strekk.

Ellers har jeg jo investert i en streppmaskin men jeg får klager både fra hybelboern og gubben på at den bråker så fælt. Jeg synes ikke det selv men hybelboern sier det dunker fælt ned til henne og gubben blir sprø av at den knirker litt. Det skal jammen ikke være enkelt. Terskelen for å stille seg på den har jo nå blitt ganske mye høyerere. Da må jeg helst være alene hjemme og det er ikke så ofte jeg er det.

 

Ellers har jeg manualer liggende ved siden av sofaen. Prøver å ta en runde med de innimellom men det har blitt for lite av det også. Skal bli flinkere der for det er jo så fint med veltrente armer når man skal kle seg i ermløse kjoler og topper.

 

Det var litt om mitt :-)[/quote']

 

 

Jeg er med på utfordringen! :) Jeg har trimmet hver dag siden 19.mars, og da skal jeg klare det denne uken og, selv om det blir vanskeligere enn ellers..eksamen starter om en uke, men det er likevel ingen unnskyldning for å bli inne. En time om dagen skader ikke å sette av til trim. Nå er det skikkelig møkkavær her i Bergen, og det frister lite å trene ute, men da er det fint at jeg må inn hit å bekjenne mine synder.. :) I går ble det bare en halvtimes gåtur og 0,7 trimpoeng, men idag skal jeg gå lengre selv om det pøser ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiki81

tror ikke kroppen min har lyst å gå ned noe jeg. nå har jeg gått opp igjen, og veier 63,5. jeg kommer nok ikke til å klare 5 kilo de neste 6 ukene, men jeg kan vel ikke gi opp heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Carpa - kjempefint at du har tatt initiativ til å videreføre vårt lille veddemål! Og jeg synes så absolutt flere bør henge seg på, så får vi vippa den 20 kgs grensa for total vektnedgang førstkommende mandag:)

 

Etter at min lille hund kom i hus i høst, har jeg gått over til å bli støttemedlem hos Sats, og det jeg trimmer, er de turene jeg går med bikkja. En standard dag har jeg 15-45 minutters morgentur. Et par 15-minutters turer ila dagen ellers, og en ca times tur utpå ettermiddagen. Det er turer i relativt rolig men jevnt tempo, men har såvidt begynt å småjogge litt på turene på kvelden. Målet er å jogge sammenhengende en halvtimes tur hver kveld, og deretter øke tiden gradvis. Problemet med det er at bikkja fortsatt er valp, og ser ikke noe poeng i å jogge.. "Tøft", tenker ho, "jaktlek", også hopper og biter ho i båndet, i buksebeinet, joggeskoa, drar opp skolissene mine etc. Så vi øker tiden litt etter litt..:)

 

Ellers har jeg som mål å ta 100 situps (diverse typer) pr dag, på ball. Ikke alltid jeg får det til, men sånn ila en uke blir det vel kanskje 5 av 7 dager, kan jeg tenke meg.

 

Skulle gjerne blitt med på utfordringen din, Carpa, men i de neste to og en halv ukene, så blir det forholdsvis hektisk med alt fra å bli tante via (mye) eksamenslesing til all mulig trening av bikkja. Prioriteringen blir derfor annerledes enn ellers, og så lenge jeg beholder matvanene så er jeg fornøyd, (samt at jeg jo må gjøre mitt beste for å ta igjen Fridamor.. *Moahahaha*:)) Jeg har et håp om å se 68-tallet før 17.mai, (ikke nødvendigvis mandag, men før torsdag), har som mål å øke tiden med jogging på kveldsturene, og beholde gode matvaner - men der legger jeg også lista denne gangen:) Siste måneden før St. Hans, derimot, så er jeg helt klart med på noen utfordringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke kroppen min har lyst å gå ned noe jeg. nå har jeg gått opp igjen' date=' og veier 63,5. jeg kommer nok ikke til å klare 5 kilo de neste 6 ukene, men jeg kan vel ikke gi opp heller...[/quote']

 

Kiki81. Du må bare fortsette å holde ut så slipper det plutselig taket i deg også skal du se. Nå har du stått stille såpass lenge at jeg tror du neste mandag kommer til å få et bra resultat. Bare hold ut til da. Skriv opp alt du spiser og trim litt hver dag. Fokuser på det du vil oppnå

Lykke til!

 

 

Tyralin og Fridamor.

Så gøy at dere har funnet konkurrenter i hverandre. Det er nok en bra drivhjelp vil jeg tro. Blir spennende å se hvem som "vinner"

 

Jente23. Flott at du vil bli med på utfordringen min ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Tyralin og Fridamor.

Så gøy at dere har funnet konkurrenter i hverandre. Det er nok en bra drivhjelp vil jeg tro. Blir spennende å se hvem som "vinner"

 

Jente23. Flott at du vil bli med på utfordringen min ::)

 

Jeg har ombestemt meg... jeg tok en titt på oppdateringen av lista, og det gikk opp for meg at jeg har stusselige 251 gram igjen å gå ned, før jeg er over halvveis til målet mitt.. Og er det noe som motiverer meg på sånne ting, så er det å komme over midten - da er det liksom bare sjarmøretappen igjen;) Så jeg tar utfordringen. Skal vi ha ris bak speilet også? Min utfordring blir da ikke de 20 min trim hver dag, siden det er noe jeg må gjøre for å lufte bikkja uansett - men heller det å drikke mer vann.. Siden det også hjelper meg å være mer opplagt for å lese til eksamen, så tror jeg det er et godt mål.. Så.. tja.. skal vi si 1 liter pr dag, som minimum, tror jeg.. Dvs. drikker jeg 1 l vann i gjennomsnitt pr dag fom i dag fram til mandag, har jeg klart det. Hvis jeg ikke klarer det, er det fortsatt 30 minutters sammenhengende joggetur som er "straffen" min.. Øker jeg til 1,5 l pr dag - er belønningen.. hmm.. ikke helt bra å ha mat som belønning, men denne gangen får det gå.. nemlig 2 kokosboller (tot 100 kcal), som jeg har hatt lyst på i ukesvis nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........

 

Så jeg tar utfordringen. Skal vi ha ris bak speilet også? Min utfordring blir da ikke de 20 min trim hver dag' date=' siden det er noe jeg må gjøre for å lufte bikkja uansett - men heller det å drikke mer vann.. Siden det også hjelper meg å være mer opplagt for å lese til eksamen, så tror jeg det er et godt mål.. Så.. tja.. skal vi si 1 liter pr dag, som minimum, tror jeg.. Dvs. drikker jeg 1 l vann i gjennomsnitt pr dag fom i dag fram til mandag, har jeg klart det. Hvis jeg ikke klarer det, er det fortsatt 30 minutters sammenhengende joggetur som er "straffen" min.. Øker jeg til 1,5 l pr dag - er belønningen.. hmm.. ikke helt bra å ha mat som belønning, men denne gangen får det gå.. nemlig 2 kokosboller (tot 100 kcal), som jeg har hatt lyst på i ukesvis nå:)[/quote']

 

Så herlig å være så halveis til målet når vi fortsatt ikke er halveis i tid ::)

 

Da sier vi det slik at du må drikke minst 1 liter vann om dagen. Det er ingen utfordring for meg, jeg gjør det uansett.

 

Hmm, vet ikke om jeg vil ha kokosboller som belønning altså. Tror heller jeg vil ha en ny genser jeg ;-)

 

Altså har vi følgende utfordring:

 

Trimme minst 20 minutter hver dag t.o.m søndag

eller

Drikke minst 1 liter vann hver dag

 

Belønning er valgfritt, eks kokosboller eller ny genser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Jeg er med på utfordringen! Sykler opp og ned til lesesalen hver eneste dag, og hjemturen er en laaang og tidvis bratt opppoverbakke. Og skal nok få klemt inn treningsøkter både på lørdag og søndag, selvom jeg helst burde lese til eksamen som jeg har på mandagen, twentyfourseven. Og jeg drikker nok minst 2 liter vann om dagen! Så det blir nok kokosbolle på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...