Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Spinny
GRATTIS!! til jente23 - utrolig bra' date=' og vel fortjent!:)[/quote']

 

Tusen takk! Og jeg synes absolutt det er lov å kose seg litt ekstra i eksamensperioden! Her går det i is eller sjokolade nesten hver dag..:) Holder på med en forferdelig hjemmeeksamen, så da trengs det litt ekstra god "mat" innimellom. :) Så kjempeflink du er til å jogge! Her er det dårlig med trening for tiden, men klarte heldigvis å få til noen gåturer forrige uke, så det ble 10,5 trimpoeng tilsammen. Er du ferdig med eksamen nå, eller har du flere igjen?

Jeg skal levere hjemmeeksamen om to dager, deretter blir det to muntlig eksamner..men om litt over 2 uker er det sommerferie! :) (shit så mye jeg skal lese og lære meg før det!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Gjest CecilieS

Egentlig burde jeg være fritatt fra veiing i dag, for jeg har nemlig bursdag!!! Juhuuuu!

 

Men uansett; vekten i dag viste 52,8 kg, dvs -0,7 ned fra sist uke.

 

Går ikke akkurat fort nedover, men jeg tror nok det er fordi jeg egentlig ikke trenger å gå ned de siste kiloene. Det er mest det at jeg vil. Med denne vekta ligger BMI'en på rett i overkant av 21, noe som egentlig er vel og bra nok. Er kanskje mest oppstramming etter fødsel som gjenstår. Er vel ikke bare bare det, men...

 

I dag har vi feiret med pizza, cola og kake, og jeg har ikke talt en eneste kalori i hele dag. Min bursdagsgave til meg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin
Tusen takk! Og jeg synes absolutt det er lov å kose seg litt ekstra i eksamensperioden! Her går det i is eller sjokolade nesten hver dag.. Holder på med en forferdelig hjemmeeksamen' date=' så da trengs det litt ekstra god "mat" innimellom. Så kjempeflink du er til å jogge! Her er det dårlig med trening for tiden, men klarte heldigvis å få til noen gåturer forrige uke, så det ble 10,5 trimpoeng tilsammen. Er du ferdig med eksamen nå, eller har du flere igjen?

Jeg skal levere hjemmeeksamen om to dager, deretter blir det to muntlig eksamner..men om litt over 2 uker er det sommerferie! (shit så mye jeg skal lese og lære meg før det!!!)[/quote']

 

Jeg har to eksamner denne uka, men så er jeg ferdig:) DET skal bli godt, og da kan jeg virkelig sette inn "sommergiret" for å nå målet mitt:)

 

Mtp å ikke tenke på sunn mat akkurat under eksamen, så sa tilogmed hun ernæringsfysiologen i Din kost det på frokost-tv på tv2 forrige eksamensperiode.. spis sunn "hjernemat" før eksamen, men akkurat på eksamensdagene er det viktig å få i seg litt hurtig energi:) Så kos deg med sjokolade og is når det trengs, du! Noen ganger er det bare lov!:) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin
Egentlig burde jeg være fritatt fra veiing i dag' date=' for jeg har nemlig bursdag!!! Juhuuuu!

 

Men uansett; vekten i dag viste 52,8 kg, dvs -0,7 ned fra sist uke.

 

Går ikke akkurat fort nedover, men jeg tror nok det er fordi jeg egentlig ikke trenger å gå ned de siste kiloene. Det er mest det at jeg vil. Med denne vekta ligger BMI'en på rett i overkant av 21, noe som egentlig er vel og bra nok. Er kanskje mest oppstramming etter fødsel som gjenstår. Er vel ikke bare bare det, men...

 

I dag har vi feiret med pizza, cola og kake, og jeg har ikke talt en eneste kalori i hele dag. Min bursdagsgave til meg selv! :)[/quote']

 

Gratulerer med dagen!! HURRA:D Og gratulerer masse med flott resultat også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Jeg har to eksamner denne uka' date=' men så er jeg ferdig DET skal bli godt, og da kan jeg virkelig sette inn "sommergiret" for å nå målet mitt.

 

Mtp å ikke tenke på sunn mat akkurat under eksamen, så sa tilogmed hun ernæringsfysiologen i Din kost det på frokost-tv på tv2 forrige eksamensperiode.. spis sunn "hjernemat" før eksamen, men akkurat på eksamensdagene er det viktig å få i seg litt hurtig energi. Så kos deg med sjokolade og is når det trengs, du! Noen ganger er det bare lov! Masse lykke til![/quote']

 

Så deilig og snart være ferdig!! Da følger jeg nok tipset til ernæringsfysiologen jeg. :) Heldigvis har jeg ikke noen skoleeksamner dette semesteret (som pleier å bety masse sjokkis), og på muntlig-eksamen, så tror jeg at jeg dropper å stappe i meg sjokolade mens jeg sitter der og legger ut om pensum.. :) Dermed er det lov til litt sukker-mat nå i innspurten av hjemmeeksamen. Masse lykke til til deg og!!!

 

Gratulerer så mye med dagen idag, Cecilie!! Og - 700 gram da! :) Jeg ville ikke kalle det at det går sakte nedover akkurat.. :) På bursdager er det selvsagt lov å ta fri fra kaloritelling og spise akkurat det man har lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har vært her tidligere. Har sykt barn og er hjemme fra jobben. Går i ett med feber, spying ++++

 

Har ikke rukket å veie meg selv engang, det får jeg prøve å gjøre i morgen

 

Oppdaterer listen nå og så langt ser det ut til at Jente23 er ukens Biggest Loser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Gratulerer med dagen fra meg også, CecilieS! Kos deg i kveld!

 

Hadde akkurat skrevet nesten ferdig et lengre innlegg og plutselig var det vekk så nå forsøker jeg igjen!

 

Jeg hadde nemlig akkurat kikka litt på oversikten og så at jeg hadde ikke kommet så veldig langt i min ferd mot målet.... Jeg må nok se litt lenger fram, tror jeg. Det er vel noen som vil bli med på en ny tråd etter St.Hans, håper jeg?!

 

For meg blir det en veiing til mandag og så drar jeg en uke til Tyrkia. Vi skal besøke noen der. Ferien vår blir litt oppstykka i år, men kanskje er det fint å ta seg litt inn igjen i mellom... Etter det så blir jeg stort sett hjemme i lange tider. Da skal jeg ha kjempefokus på vekta! Dere skal vel ha ferie etterhvert, dere også? Det er ikke enkelt. Jeg har aldri vært så forsiktig med maten på ferie som nå, men allikevel er det litt oppgang. Litt deprimerende, men jeg vet jo at det kunne vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Takker for lykke-ønskningen, Fridamor, den kommer godt med! Og jeg regner absolutt med jeg er med videre i en ny "etter St.Hans"-tråd. I beste fall blir det en "hold-vekten"-tråd for min del, men litt avhengig av hvordan de siste 5 ukene går, regner jeg iallfall med å prøve å kvitte meg med et par kilo til. Hadde vært fint å stabilisert seg på 64/65, men vi tar det som det kommer:)

 

Jente23 - skjønner veldig godt hva du mener med "stappe i seg sjokkis" under skoleeksamen.. det er derfor jeg har kjøpt inn ørten proteinsjokolader etc, for å velge det isteden. Og i forhold til muntlig eksamen, så tror jeg kanskje jeg holder med deg;) Selv om kanskje litt hjemmelaget kake til sensorene kunne gjort susen!?:)

 

Carpa - god bedring til hele familien!

 

Da får jeg legge meg og få skjønnhetssøvnen før eksamen i morra.. (vææ)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen fra meg også' date=' CecilieS! Kos deg i kveld!

 

Hadde akkurat skrevet nesten ferdig et lengre innlegg og plutselig var det vekk så nå forsøker jeg igjen!

 

Jeg hadde nemlig akkurat kikka litt på oversikten og så at jeg hadde ikke kommet så veldig langt i min ferd mot målet.... Jeg må nok se litt lenger fram, tror jeg. Det er vel noen som vil bli med på en ny tråd etter St.Hans, håper jeg?!

 

For meg blir det en veiing til mandag og så drar jeg en uke til Tyrkia. Vi skal besøke noen der. Ferien vår blir litt oppstykka i år, men kanskje er det fint å ta seg litt inn igjen i mellom... Etter det så blir jeg stort sett hjemme i lange tider. Da skal jeg ha kjempefokus på vekta! Dere skal vel ha ferie etterhvert, dere også? Det er ikke enkelt. Jeg har aldri vært så forsiktig med maten på ferie som nå, men allikevel er det litt oppgang. Litt deprimerende, men jeg vet jo at det kunne vært verre.[/quote']

 

Hei Fridamor

Jeg satt og kikka på oversikten i stad jeg også og tenkte på oss to. Ikke så bra resultat denne gangen som det vi hadde til påske. Men det er jo fortsatt noen uker igjen så håper vi klarer noe innen den tid da.

Og ja, jeg blir med videre. Har noe kilo igjen enda. Skal være hjemme hele sommeren, vi reiser ikke på ferie før i september.

 

Er bare minsten som er syk enda. Håper ikke hun smitter oss. Stakkar, hun har hatt mye og høy feber siden lørdag og i dag begynte hun å kaste opp også. Har nesten ikke spist siden lørdag. Ikke gøy når det blir slik, hun er jo ikke mer enn 1 år gammel. Vel, blir 2 i juli da. Men hun klarer å gjøre seg forstått da. Forteller meg at hun har aua i magen sin. Vi har time hos legen i morgen så om det ikke har bedret seg til da så tar vi en tur og sjekker litt.

 

Nå får jeg vel tusle i seng, klokka er halv tre gosj. Har sittet og pakket nye varer vi har fått inn i dag.

 

Så får jeg hoppe på den hersen vekta i morgen, ikke særlig lysten på det men....

 

Godnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så kjedelig med oppgang, Carpa! Stå på skikkelig denne uken, så fyker du nok masse nedover til mandag. Men det er kanskje lettere sagt enn gjort med sykt barn. Håper formen hennes er bedre idag! :P

 

Hvordan gikk det på eksamen idag, Tyralin?!

 

Klem fra meg, som ENDELIG driver med siste innspurt på hjemmeeksamen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ble litt travelt i går med unger, kjøring og fotballkamp... men her er min ukerapport :) Opp 0.5 kg. Ny vekt er 72 kg... Grrr.. Det må vel være dette som kalles jo-jo slanking. Men vet hva jeg har spist og hvorfor jeg har gått opp i vekt. SJOKOLADE!! Skal være flink denne uka, så det SKAL være bedre resultat neste uke. Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Har vært borte i hele dag så jeg har ikke fulgt med her...

 

...men jeg har vært på aerobictime i dag som nesten tok livet av meg så jeg har brukt noen kalorier.... :) Det ble mye høye kneløft!

 

Eller så har jeg vært ganske flink i dag og i går med maten, men i dag har jeg ikke registrert maten i og med at jeg kom hjem nå. Akkurat det å legge inn hva man spiser blir litt slitsomt etterhvert.....

 

Ja, Carpa, tror kanskje vi må ha noen langsiktige mål...Spørs om ikke vi trenger hele høsten. :P Men jeg er faktisk motivert for det! Jeg ser for meg at jeg skal fortsette med dette kostholdet lenge. Kanskje fordi jeg spiser såpass normalt. Det er vel det som er grunnen til at jeg ikke har gått ned noe særlig heller.

 

Jeg har et langsiktig mål, jeg nå: Neste sommer når jeg skal veie 65 kilo og jeg skal IKKE slanke meg når jeg er på ferie. Basta! Det jeg har gått opp skal jeg heller slanke bort etterpå.

 

Oppkastsjau kommer fort på sånne små, Carpa. Det er vel ikke så ofte voksne får det, så vi får håpe dere slipper unna.

 

Nå skal jeg legge meg under dyna, slappe av i de mørbanka musklene mine og lese litt før jeg sovner.... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin
Så kjedelig med oppgang' date=' Carpa! Stå på skikkelig denne uken, så fyker du nok masse nedover til mandag. Men det er kanskje lettere sagt enn gjort med sykt barn. Håper formen hennes er bedre idag!

 

Hvordan gikk det på eksamen idag, Tyralin?!

 

Klem fra meg, som ENDELIG driver med siste innspurt på hjemmeeksamen.. :P[/quote']

 

Hei igjen!:) Så koselig at du spurte om eksamen.. det gikk greit, kunne godt ha lest litt mer i forkant, merket jeg, men det gikk greit;) Siste i morra, skal bli godt.. leverer du hjemmeeksamen din på torsdag eller fredag?

 

Synd å høre om dere som har gått opp.. vi satser på bedre resultat på mandag som kommer:)

 

Da får jeg lese litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Hei igjen! Så koselig at du spurte om eksamen.. det gikk greit' date=' kunne godt ha lest litt mer i forkant, merket jeg, men det gikk greit Siste i morra, skal bli godt.. leverer du hjemmeeksamen din på torsdag eller fredag?

 

Synd å høre om dere som har gått opp.. vi satser på bedre resultat på mandag som kommer

 

Da får jeg lese litt mer...[/quote']

 

Godt å høre at eksamen gikk greit! Det er vel sånn at man alltid kan ha lest mer i forkant, det er umulig å ha full kontroll på alt. Sikkert deilig å være ferdig med den! :)

Jeg leverte hjemmeeksamen idag, helt fantastisk å endelig bli kvitt den. :D Eller helt kvitt den er jeg egentlig ikke, jeg skal forsvare den på muntlig om en uke...så nå er det bare å lese i vei til de to eksamnene som gjenstår.

 

Jeg fikk så lyst på kokosboller etter at du snakket om det, så det går det i her om dagen..(bytter det bare ut med et mellommåltid eller noe, så ikke jeg overskrider kaloribudsjettet) Jeg har ikke spist kokosboller på mange år, og det var utrolig godt!! :) Godt det ikke er så mange i en pakke... :P

 

Lykke til med videre lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Hei! :-)

 

Har dere plass til en til??

 

Jeg har vært på en tråd som er i ferd med å dø ut og jeg trenger motivasjon...

 

 

Jeg har prøvd å gå ned siden nyttår, men det har gått veldig opp og ned. Jeg veier i dag 63,8 kg og vil gå ned til 63,0 innen St.Hans. Mitt største problem er sjokolade og vin. Jeg spiser bare sjokolade i helgene, men det blir så mye at det jeg tar av i uken, kommer på igjen.

 

Jeg er ellers en jente på 32, samboer, ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Velkommen! Alltid plass til en til! :)

 

Har sett at det er stillere på mange tråder, så det er viktig å holde sammen for de som holder koken. Vi må ikke miste fokus nå. Bikinitiden er jo så nær.....

 

Jeg er på utkikk etter ny bikini om dagen og det er ikke lett! Mye dårlig på den fronten, de som har dyre bikinier har ofte for litt store damer og da blir det for mye bikini. Man vil jo gjerne ha noe som er pent, smart og litt tøft, samtidig som bikinien må sitte godt. Alle kan jo ikke bruke trekant-overdel eller push-up! Vanskelig å finne riktig kombinasjon for meg iallfall.

 

Leste for litt siden om kokosboller til 48 kalorier!? Noen som vet hva slags butikker de kan kjøpes i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Velkommen til deg, Haarek!! :P:D Flott at vi blir flere. :)

 

Fridamor: Uff, bikinishopping er ikke noe gøy nei.. pleier alltid å utsette det så lenge som mulig, men når jeg først skal ut og handle, så er det selvfølgelig ingen fine igjen. Så jeg får vel ta meg en shoppingrunde så snart eksamen er ferdig. En ting jeg ihvertfall ikke skal ha er sånne supersmå bikinitruser med knyting i siden.. veldig fint på de som kler dem, men det er nok ikke meg dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

Er bare inne med et lite tips: Merkene Freya og Fantasy er skikkelig fine og tøffe bikinier. Jeg handler i en spesialbutikk i trondheim, de er litt dyre, men det er verdt d når den sitter som støpt og hverken er trekantbikini eller push up. Jeg er ikke veldig stor, 170cm og 70 kg, men jeg bruker 70F i bh og M i truse. De fleste Spesialbutikker har brosjyrer for de forskjellige merkene, så da kan du se etter en som passer deg hjemme, og har de den ikke i butikken, bestiller de den for deg. Det er slankende med en bikini som sitter som den skal og er ungdommelig og tøff uten å være trekant!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er listen oppdatert.

Nå er det 4 uker igjen folkens. Full skjerpings eller?

 

Er innom en tur på jobben i dag. Har fortsatt sykt barn som ikke har sovet en time i natt *gjesp*

I morgen skal jeg være hjemme med henne igjen.

 

Var hos legen i dag og det viser seg at jenta har ørebetennelse i begge ørene og en infeksjon i kroppen. Stakkar lita. Legen mente det bare var snakk om et par dager så var hun bedre. Vi får håpe det. Blir ikke mye tid til trim og mister litt fokus på sunn mat når man blir trøtt og sliten og går hjemme i et vakuum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg skal se etter de merkene! Takk skal du ha, Tonetralletonetroll....

 

Uff, Carpa, er hun såpass syk! Stakkars sånne små som ikke kan uttrykke så godt hva som feiler heller. Blir vel fort bedre nå når hun får medisin.

 

Dette har vært en skikkelig stress-dag. Er forresten fortsatt støl i alle muskler etter den harde total-timen på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Oj, bare 4 uker igjen til St.Hans?? Tviler sterkt på om jeg klarer å ta av 3,5 kg til den tid. Særlig med eksamensstress og nesten ingen tid til trening.

 

Huff, stakkars datteren din, Carpa, det hørtes ikke bra ut. Får håpe hun snart blir frisk!

 

Fridamor: De kokosbollene med bare 48 kalorier får man visst kjøpt på Den lille kokosbollefabrikken på Sagene i Oslo, har jeg hørt. Har aldri smakt dem selv, men får nok ta meg en tur dit når jeg skal hjem til Oslo til sommeren. :D Forresten så kjøpte jeg noen kokosboller på Meny forrige uke til bare 66 kalorier pr stk. Ikke så ille det heller! :) De var ikke så veldig store da, men når det er så få kalorier i de, så går det an å spise et par stykker hvis det er helg. :P

Det hørtes forresten deilig ut å være støl (ihvertfall deilig for samvittigheten :) ) jeg savner trening! Men 2 uker til ferie, så jeg får holde ut min sittestillende hverdag så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Tusen takk for alle velkomsthilsene! :-)

 

Supert med tips om Bikini. Trenger definitivt en ny.

 

Jeg har en travel tid foran meg de neste ukene på jobben med mye overtid, så det blir nok hardt frem mot St. Hans. Jeg er likevel optimist og krysser fingrene. Kokosboller var et bra tips!

 

Jeg ser ellers at jeg har trykket feil på mitt mål til St. Hans. Målet er å gå ned til 60,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...