Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Sjokoladesprekk i dag..... Og jeg har hatt et ekstra brødmåltid fordi jeg startet dagen en del timer før enn vanlig. Kjenner på øyelokka at jeg kommer til å slokne tidligere enn vanlig også da, så jeg satser på at det ekstra måltidet går opp i opp med kveldsmat. Men sjokoladen var i grunn unødvendig, selv om den var fantastisk god.... Freia's melkesjokolade - perfekt for en tidligere sjokoman! :)

 

Hvorfor blir man aldri helt ferdig å flytte?? Syns ting tar innmari lang tid. Skulle ønske vi var helt ferdige, men nei da. Mange ting som skal ordnes! Gleder meg til om et par uker - tror vi har det meste på stell da. Og dessuten er jeg snart ferdig med overgangen mellom to jobber, og fra mandag er jeg i 100% ny jobb, og det skal bli så deilig!!! Trives godt der, og det er faste tider for kaffepauser og lunsj, så da er det greit å legge opp maten i hverdagene. Pluss at jeg er ferdig i 3-4 tida på ettermiddagene, og da bør man jo få lagt inn en trimtur noen kvelder i uka...? Det får bli en målsetting når alt er på plass i leiligheta :)

 

Håper dere nyter ferien dere som fortsatt er på ferie. Her i nord er det grått og kaldt. Jeg gikk med skjerf i dag, og savnet jakke... Og tenk - det er juli! Midt på sommeren! jaja, jeg er glad i litt ruskevær og høsten jeg, men hvor ble sommeren av???

 

bare 3 dager til veiedag... ugh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest umulius

Innom for å si hei! Ikke så mye liv her nå i ferien.. :)

Mne litt er det jo. Skal straks ut og male litt igjen.. Blitt mye av det i ferien, men fy søren å bra det blir når man er ferdig! ikke mye igjen nå, og trim er det også.

 

Og godt er det, for har blitt lite trim i ferien, blir ikke prioritert akkurat.. Blir bare sånne småturer.. Men har bestemt meg for 50sit-ups per dag. Det må jeg ihvertfall få gjennomført!

 

Ha en fortsatt fin sommer alle sammen, og så håper jeg sola kommer itl å skinne på oss alle i dagene fremover!! Er lei regn og skyer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her en liten tur. Har vært hektiske dager, så har ikke vært på nettet.

 

Veide meg på onsdag, da hadde jeg gått ned 500 gram fra det jeg veide før ferien. Men nå har vi hatt besøk noen dager, og da her det vært mye kosemat, vin og kaker m.m, og snikveide meg idag, og da hadde jeg gått opp noen hundre gram igjen..Er ikke nøye på hva jeg spiser i det hele tatt, men heldigvis stopper det stort sett litt av seg selv. Får se på onsdag igjen hva vekta viser.. Greit med slingringsmonn på noen hundre gram, men har ikke tenkt å legge på meg mer enn det. Skal helst litt ned i vekt, men skjerpinga på det begynner jeg ikke for fullt med ennå.

 

Sol og fint her nå, skal bli bra i helga, så satser på det blir ett par familieturer ilagt litt trim !

 

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

en trim tur!!!

50 min rask gange og utrolig hærligt, hadde nesten glemt hvor deiligt det er å gå ute ..

 

blir nok en tur i morga også :)

 

 

Ellers er det fortsatt feriemodus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du synes det er godt med en trimtur, Linda ! Jeg har og trimma igår og idag. Ungene har sykla innover skogsveier, mens vi voksne har gått. Har blitt noen kilometer tilsammen.

 

Er helt utrolig nydelig vær her nå, så det er så deilig å være ute i naturen.

 

Håper alle har det bra !

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg har fortsatt ferie, deilig altså :)

 

Har ikke besøkt vekta, tenkte jeg skulle hilse på i morgen. Tror kanskje det er

1 kg på for jeg har en del vann i kroppen men vi får se i morgen. Har kost meg, men det har ikke blitt overdådig mye, magesekken har jo blitt mindre.

 

Ellers alle andre gratulerer med nedgang syns dere er kjempeflinke altså.

 

Nå skal jeg opp å dusje en svært møkkete 4 åring :-)

 

Ha en fin kveld. Stikker innom i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det går trått jeg... Står stille på 71,5 tredje uka på rad. Klart, gikk en del ned uka før der da, men likevel. Har ikke vært flink, for det er mye som skjer i livet om dagen. men likevel syns jeg at jeg burde klare å jobbe meg litt nedover! Skal være flink i ukedagene nå, for på lørdag skal jegi bryllup... Blir vel litt utskeielser der tenker jeg :)

 

Kos dere på ferie fortsatt! Koselig å se deg innom her igjen, ainae!

 

ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, en tror altid det er lite en har gått opp, men det var akkurat 2 kg...:):-

 

Men det er ferie, kan jo hende at det har gått ned når jeg er hjemme igjen da. En vet jo aldri.

 

Men det værste av alt er at jeg føler ikke at de kg har kommet tilbake. Grunnen er at jeg syns ikke klærne har blitt mindre :-)

 

Juhuuu, begynner å innse en ting jeg, noen ganger er det vist slik at vekten skal stå stille.. bare for at tolmodigheten vår skal bli satt på prøve.

 

Kos deg til lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt sagt, ainae. Det er vel sånn det skal være. Men det er bra vi ikke gir helt opp! Tenk, vi har gått ned mye, selv om vekta står stille eller viser litt mer i ferien... Ingen vits i å være fortvilet i hvert fall - vi er på riktig vei. Det er bare det at det er noen svingninger i terrenget på veien til målet. Og det at det ikke merkes på klærne, bekrefter i grunn at det kan være vann i kroppen, for det er såpass jevnt fordelt. Og det blir borte så snart hverdagen kommer. Stå på!

 

I dag har jeg forresten vasket ferdig den forrige leiligheten. Så godt å låse døren for siste gang! Og det har blitt forbrent noen kalorier i helgen og i dag når jeg har vasket. Bare så innmari dumt at jeg har spist dem også... Fant ut det at denne uka skal jeg være flink til å plotte inn hva jeg spiser, slik at jeg kan holde en 1600-diett hver dag foruten lørdag - for da blir det ikke telt noe. Men i dag ligger jeg bra an, så det er i hvert fall en bra start på uka :)

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

regn regn og atter regn...

no er det litt dystert ute, grått og tåka ligg helt ned i hustaka :)

trist som faen...

 

og mine sko måtte i vask etter gårsdagens tur.. dei lak som ei sil..

treng litt impregnering...

 

får heller vaske litt i dag, kan jo ta en skikkelig nedvask i kjelleren, det trengs helt sikkert- ungene som styrer der nede...

 

gleder meg litt til neste uke- da er det jobb igjen og det betyr skikkelige - RUTINER.

faste måltider og sunn mat...

 

og for sikkerhets skyld, har elste fått frukt og grønt allergi !!!

det var nedtur!

spiste kokt potet i går for første gang på 3 uker og det gikk bra( takk gud for det )!!

 

får hive meg i vaskinga mens jeg har ånda.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

merker at det er ferie enda, for så stille har det vell aldri vært her inne...

 

jeg fikk skritt-telleren min i går!!!:)

bestillte fra GR-butikken.. litt dyr, men bedre en den fra donald bladet... ;)

 

Så nå må jeg ut å gå, jeg har stillesittende jobb- så der er det ikke hjelp å få

og skal jeg nå 12-15 000 for dag haha jaja, ut å gå over 1 time hver dag...

 

Kanskje det er dette jeg trenger- for å få en mege dytt i baken

også har jeg flyttet veiedag til mandag, kanskje det blir mindre kos og mer aktivitet i helga...

 

alt hjelper vell..

håper jeg..

 

første del mål er 4 kg til uke 42- haustferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag, og jeg veide 64,4 på nyvekta. Mener å huske at jeg har vært nede på 63,7 (eller deromkring) på det minste på den, så jeg har nok gått litt opp, men kjenner at jeg er full av vann i kroppen, så jeg tar det ikke så tungt.

 

Sluntrer litt med spisinga, det er ikke alt som er like sunt, og drikker nok for lite vann også. Men her har det jo vært strålende vær disse dagene, så har ikke hatt tid til å tenke så mye på mat, nå er det bare sol og sommer som gjelder ! ;)

 

Gratulerer med skritt-teller Linda! Kjøpe meg en til slankinga mi ifjor, og det var en hyggelig turkamerat en stund, men så brydde jeg meg ikke med den mere, og i år var den tom for batteri..Men håper du får mye glede av din !

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ja tupp1 det får no vise seg hvor lenge den skritt telleren er med og holder mål!!

 

skulle vi hatt en ny tråd fra mandag av-?

 

høstmål eller kanskje julemål???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sannelig lenge siden jeg har hatt skrittelleren med meg! Nå ble jeg inspirert - kanskje jeg skal rote den frem...?

 

Tenk at det allerede er august. Synes tida går fort jeg. Hvor har sommeren blitt av? Ny jobb og ny leilighet nå, så det er helt nye tider egentlig. Jeg er snart ei ny jente også, om noen kilo ;)

 

Jeg funderer på en ting. Jeg har jo hørt ofte at et godt slankemiddel er å sove godt, at kroppen får nok hvile. men jeg har rett og slett ikke tid til det!!! Hva kan jeg gjøre...? Noen som har noen gode avslapningstips? Tenker litt på å legge inn 15 min yoga/meditasjon hver dag, men jeg må nok få noen til å lære meg i så fall. noen erfaringer...?

 

Ha en fortsatt fin og aktiv kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

no er det kveld og det har blitt 9000 skritt...

5600 av de gikk jeg tur... altså 3400 utenom

sukk..

 

det blit ikke noe bedre når jeg begynner på jobb- sitter på ræva fra 8-16....

det blir ikke 10.000 for dag i dette tempoet

(jeg visste det var gale MEN.....)

 

med min jobb, må jeg gå tur hver dag...1time!!

håper det blir litt bedre med kjøring og bringing av unger etter ferien

fotballtrening og slikt hjelper vell litt på... håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har tittet innom.. Ferie ut denne uka, så har ikke tenkt så mye påhva som har kommet inn av mat og drikke.. Har veid meg, og er som forventet noe opp. Men starter på "ny frisk" mandag! Og har tenkt til å ta i et tak og komme meg i mål!! Gjerne med på å lage ny tråd Linda. Dere andre også med? Og kanksje få inn litt nye mål, og sånn på ny resultattråd eller no...

 

Linda, skritt-teller er moro! ;) Går med det når jeg er på jobb, går en del.. Ofte mellom 6000-10000 fra 8-16 så da er det moro å se! Men er jo utrolig motiverende å se hva man går iløpoet av en vanlig dag også.. De dagene jeg har gått med den hvis jeg har vært på skolen/hjemme blir det lite iforhold. Ihvertfall hvis jeg ikke tar meg en god og lang gåtur..

 

Juhuu, godt å høre at du er ei "ny" jente i ny jobb og med ny leilighet;) Håper det blir supert!! Og så håper jeg du kommer i mål til 1.september! Hadde vært moro!! Heier på deg:)

 

Og Tupp1, Ainae og alle dere andre som er innom her, fortsatt god sommer! Og håper dere følger utover også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle titte innom før jeg skal ut i strålende sol!! ;)

Kjempe deilig med go'vær nå! Har savnet sola i ferien.. Og skal virkelig nyte den når den først er her!

 

God helg alle sammen!! Godt med litt fri igjen for dere som er ferdig med ferie... Og siste helga i ferien min... Men kanskje greit å komme tilbake til "normale" rutiner mtp spising og sånn... Blitt mye og sjelden mat veldig ofte i ferien..

 

Men vi snakkes da jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler ikke for vekta sin del, den står helt stille for N'te uka på rad... Men jeg fortviler ikke! Fikk min månedlige i går, og slukte innpå med is, jeg var heeeelt sugen.. :) Pytt sann, det ordner seg ;)

 

Gladnyhet da: Jeg skal i bryllup om en time, og er straks på vei ut døra. Men måtte bare innom dere å si at bunaden ikke er stram!!! Den sitter rett og slett helt perfekt og behagelig! Neste litt for behagelig til bunad å være, hehe... Jeg er så fin atte! :)

 

Ha en strålende dag alle sammen, og kos dere i helga!

Jeg skal skeie ut! Koldtbord, kaker, alkohol..... oi oi oi ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med stillstand juhuu, men supert at du trives i bunaden da;)

Vi kommer sterkere tilbake med vekt-nedgang(?!) neste uke.. Nå er jeg omtrent der jeg var i mai, sånn vekt messig.. Men håper at ferie-modus og den månedlige spiller meg et puss på en kilo elelr to.. Hadde ihvertfall satt pris på det..

 

Bare litt over et døgn igjen av ferien! Som har vært en av de mer aktive for min del, med tanke på maling og sånt.. Ikke reist no særlig, desverre.. men fått en flott terrasse og en dæsj mosjon..;)

 

Kos dere videre, snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

bare timer igjen.. ( og solen har melt sin annkomst i morgen- som vanlig..)

men det skal no bli litt godt..

 

Grur meg til vekta i morgen, har veka mi no og mye vann i kroppen

så det blir ikke så gøy...

men sjøl kor dårlig jeg er har jeg klart å samla litt tp..

11 stk. over 10 er avtalen med speilet, så det er godkjendt

 

men skritttelleren tror jeg er feil... håper det iallefall..

i går ble det 3000- uten trimtur

 

sliter litt der,ja..

 

 

NYT det siste av ferien damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er flere av dere som er i gang med å gjøre mentaliteten og det praktiske klart for hverdag igjen. Ferie er alltid godt, men jeg er glad vi mennesker i utgangspunktet er vanedannende, slik at vi kan ha noen faste holdepunkter i hverdagen. Det er ganske greit med hverdag spør du meg.

 

I går/natt ble det selvfølgelig prøvesmaking av nesten alle bryllupskaker... kremt... og en del glass alkohol, og litt begrensning på koldtbordet. Veldig kjekt bryllup - gøy å få være med på i gode venners lag! :)

 

Selv om ferien ikke har brakt deg så langt ut i den store vide verden, umulius, så har du som du sier både vært aktiv og fått et flott maleresultat kan jeg tenke meg! Ikke verst det heller. Noen ganger er det godt å få gjort litt hjemme i ferien, for det er jo da man kan ta seg tid til slikt.

 

Og Linda: 11 trimpoeng er kjempebra!!! Det er lenge siden jeg har karret meg opp på 10 poeng, så jeg beundrer deg. Slettes ikke verst!

 

Vel, her regner det i dag (tror alle i hele landet har fått nok regn for sommeren nå). Syns det er litt godt med regn jeg, i hvert fall dagen derpå. Slapper litt ekstra av da. Og så er det en times gåtur bort til der vi parkerte bilen i går, så det blir en fin luftetur litt senere i dag ;)

 

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli godt! gleder meg nesten litt.. Ikke lenge til nå.. Imorgen klokka 9 braker det løs med jobb igjen.. Og så skolestart om noen uker, siste året.. Gleder meg til å bli ferdig;)

 

Ja, er deilig å få tid til å gjøre litt hjemme Juhuu. Men er jo kjedelig med en sommer som denne.. Dårlig vær og regn, og de dagene sola har tittet frem har det vært alt for få av.. Så håper det blir en flott og solfylt august! Det renger vi alle nå!

 

Linda, så flink du er å samler tp!! Alt er bedre enn ingen.. Selv var jeg flink første ferie uka.. Men siste uka har det blitt lite.. men noen har jeg klart å få til..

 

Snakkes imorgen, med "ny" start vekt og det hele.. Regner ikke med å være der jeg var før ferien, men håper det går av like fort som det kom på og litt til...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bortreist i helga. Ser at det er snakk om å starte ny tråd her idag..er den starta eller ? Vil gjerne være med, vil prøve å gå ned litt til ! ;)

 

Ser ut som det går ganske greit å holde vekta sånn noenlunde. Var som sagt borte på besøk i helga, og da var det grillfest og god mat ellers også, men klarte stort sett å holde meg til det sunne, og spiste ikke så mye av gangen. Synes nå at det er en så god følelse å ikke være så altfor mett. Men spiste både kake og litt snop, men ikke så mye som jeg pleide å spise før i tiden...

 

Men tror jeg venter til ungene starter på skolen før jeg begynner på skikkelig slanking igjen. Vil liksom bevare sommerfølelsen helt fram til det. Jeg klarer meg godt uten de helt vanlige hverdagene jeg, i motsetning til flere av dere andre her inne..:) Har jo hatt en så flott sommer her nord i år også, det er jo ikke hvert år, så har lyst å bevare denne gode sommerfølelsen en stund til, som sagt. Men blir gjerne med på den nye tråden når dere starter den !

 

Dere som får inn for vektnedgang nå, får ha lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gull i munn! ;) Jeg har syklet til jobb med sol og blå himmel! Herlig!

 

Ny tråd? Har noen startet? Eller fortsetter vi bare her? Regner med at den som evt føler for å starte en ny tråd sier i fra på denne tråden også :)

 

Ha en superduper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...