Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest umulius

Litt leit å høre om deg og jobben din. men du er flink som tar det opp ihvertfall.

Hadde litt om arbeidsrett i vinter, og mener å huske at man faktisk har krav på en viss pause, avhengig av hvor mange timer man jobber. Men mener at den da ikke er betalt.. Sjekk på lovdata.no, der ligger hele loven.

 

Hva jobber du med forresten, er det et yrke/jobb hvor det å gå fra/ta pause er veldig vanskelig? Jobbet et sted for en stund tilbake, og da var det sånn at man tok pause når man hadde tid.. Og det var det ikke alltid man hadde, og da ble det til at man tydde til småspising(les lettvinte ting som sjokolade etc..)

Og det er ikke bra for noen, uansett om man prøver å gjøre noe med vekta og livsstilen eller ei. alle må ha påfyll av energi i løpet av en dag.

Håper møtet i kveld gikk din vei Juhuu! :)

 

Og er enig med dere begge om at dete r vel ikke noe som heter bekymringsfri... Er det vel.. Er det ikke en selv det gjelder, så er det noen rundt en.. Men det er jo sånn det er! Ser ihvertfall sånn ut. Og hva hadde vel livet vært uten utfordringer?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar

tusen takk for gode ord, Tupp1 og umulius. Skal ikke skrive noe særlig mer om det der, men kan meddele at møtet ble utsatt til i dag, så jeg er fortsatt ganske spent. Sovet dårlig i natt, men det blir godt å få møtet overstått...

 

GLADNYHET: Jeg har bare gått opp 0,7 kilo i ferien!!! :) Hadde frykta mer på disse tre ukene, for å si det sånn, etter det jeg har spist. Litt ukult å se 3-tallet igjen, men pytt sann, det er borte til mandagen igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

I morgen er det veiedag, å jeg er veldig spent. Har jo gått ned jevnt og trutt de siste ukene. Men nå er mensen på besøk så da kan en jo være noe tyngere. I tillegg til at jeg skjeiea ut skikkelig på lørdag.. 20 års jubileum fra ungdomsskolen... begynner å bli gammel :-)

 

Umulius gratulerer med flott nedgang.

Juhuuu håper møtet gikk bra for deg.

Tupp1 lykke til med fortsatt jakt på klær, helt herlig det.

Og alle andre, stå på og lykke til.

 

Kommer en lyntur innom i morgen, har stramt program selv om jeg starter sent på jobb, først litt aerobic så beise litt på huset.

 

Vi snakkes. God kveld.

Ps ingen som viste kcal innhold på likør med 14,5 % alkahol? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på vekta i morgen jeg og ! Har ikke fått mensen, men den er rett rundt hjørnet, så er full av vann i kroppen.

 

Og jeg er såå sukkersugen,,tror jeg kunne spist en stor plate sjokolade i en jafs nå, om det ikke var for de forbaska kaloriene ! :D Utrolig lenge side jeg har kjøpt meg sjokolade for å spise bare der og da, slik jeg brukte før. Har kjøpt sjokolade for å ha med på tur o.l., og har spist noen biter da, men ikke med god samvittighet ! Har hatt liggende sjokoladekjeks i skapet ett par uker nå, som ungene har fått av når de skal på diverse avslutninger, og de har frista meg hver gang jeg har åpna skapdøra, men har ikke spist en eneste en. Ganske så bra til å være meg ja ! Men nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å kunne dra på ferie og kose meg med god (?) samvittighet. Er litt lei nå av å kjempe mot sjokoladelysten min hele tiden kjenner jeg.. Noen andre ?

 

Hvordan går det med deg da, Linda ? :) Må hjelpe oss å holde liv i tråden vet du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Dagen i dag har vært super, koset meg på stranda.. Og blitt litt brent.. Ikke sflink nok til å smøre gitt.. Og holdt på med terrasse fundameneter i kveld. Så har blitt noen tp på meg i dag, hele 3,2tp.

 

Wow Juhuu, 0,7kg er jo ingen ting på 3uker med ferie da! Håper alle vi andre er like heldige (og flinke;)) som deg når vi skal ha ferie...

Og håper møtet i dag har gått din vei!

 

Koselig at du stikker innom Linda, lenge siden. Har savnet deg vettu!

Lykke til med veiing imorgen, dere som har det:)

 

Snakkes mer imorgen. Må sove nå, skal på jobb klokka 8..

Natta snupper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var nedgang i dag også. Kun 400 gr men nå har jeg jo mensen å da pleier jeg å legge på meg ca 400g. Har i alle fall erfaring med det.

Opp 0,5 cm i livet som vanlig.

 

Utrolig hvor godt en kjenner kroppen sin etterhvert altså.

 

Håper jeg er like heldig med kun 0,7 kg oppgang i ferien, var ikke det i fjor. Men da spiste jeg mye brød. Gjør ikke det i år. Gleder meg til å spise masse frukt, melon,jordbær og annet som måtte friste.

 

Tupp1 jeg lurer på om jeg har funnet ut oppskrift på å bli noe kvitt sjokoladesuget... jeg hadde det problemet for ca 4 uker siden... har hatt det i mange år altså. Men jeg lager grøt til frokost og nå også til lunsj, men det er kanel som gjør at suget blir borte, masse kanel. Det kan også strøs direkte på epler f.eks. eller så kan du ha det i smothi hvis du lager det.

 

Spent å høre hvor mye du har slått meg med denne gangen Tupp1.

 

Hyggelig å se deg igjen Linda.

 

Ha en trivelig dag alle sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 62,6 kilo idag, sommermålet var 63. Ned 700 gram, kunne gjerne vært litt mer, men skylder på vår alles kjære tante som er kommet på besøk ! :D

 

Gratulerer med 400 gram ned, Ainae ! Bra jobba ! Har vi to en konkurranse på gang her altså ? Da må jeg skjerpe meg litt ekstra !! :)

 

Takk for tips om å spise grøt for å ikke få sjokoladesug ! Kan prøve det ! Må bare oppklare litt..det er altså mest når jeg er premenstruell at jeg blir så forferdelig sjokoladesugen.. og sutrete :) ellers går det ganske bra, men havregrynsgrøt med kanel er kjempegodt, så det skal jeg lage meg neste gang jeg er i denne fasen !

 

Umulius ! Du er en umulius ! Kan jo ikke skrive inn her at du har vært på stranda hele dagen og blitt solbrent, når vi har regn og 7 varmegrader her ! Begynner å bli ganske sur på været nå altså ! Tror det må være verste våren og forsommeren på mange år her i nord ! Gleeder meg til å reise på ferie nå !

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra jobba! Sommermålet nådd før tida!!! :D

 

Om du ikke setter deg nytt mål ang. vekt (hvis du nå er der du trives), så er det jo andre mål som kan settes, f.eks. trening, vanninntak, eller hva som helst. Godt å ha noe å jobbe mot også, men nå har du vært så flink og nådd målet, at det kan være godt å ha et mer avslappet forhold til målsetting og jobbing for det ...? hm. Lurer på hva jeg kommer til å tenke når målet på 70 er nådd... Føler du deg fornøyd der du er nå? Jeg lurer liksom på om man noen gang blir helt fornøyd... Klart, det har vel mye med innstilling og gjøre, men likevel. Mennesker er strebere!

 

Uansett - så flott at du har nådd målet - stolt av deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det føles godt å ha nådd målet ! Men er vel egentlig ikke helt fornøyd ennå..synes jeg har litt for mye over magen enda, så har lyst å prøve å gå ned litt til. Men så er det jo sånn at det er det man har rundt magen som er vanskeligst å få bort, og noe av det er jo ekstra hud som jeg fikk etter graviditetene. Men jeg prøver litt til og ser hvordan det går tror jeg ! Tror mitt neste mål skal være 63 kilo på den nye vekta, der veier jeg 2 kilo mere enn på den gamle, så da skal jeg ned 1,6 kilo til..prøver å nå det før vi reiser på ferie om ca. 2 uker, men det vet jeg ikke om jeg klarer altså !

Bl.a fordi jeg mista en del av ei tann idag :( Fikk ikke time hos tannlegen(som jeg ikke er noe glad i) før om 2 uker, så da vet jeg ikke om jeg klarer å spise knekkebrød lengre, slik jeg pleier. Enklere å ete brød da, ellers blir det vel grøt og supper ? Får se på det ,er litt deppa idag p.g.a. dette, og tante rød hjelper ikke helt på :)

 

Tror jeg må gjøre noe for å oppmuntre meg selv i ettermiddag..kanskje dra å se om jeg finner meg en ny bh ? Gidder ikke prøve andre klær akkurat nå, for jeg er så oppblåst. Eller kanskje jeg skal ta å plante blomster i verandakassene..er blitt opphold og litt sol her nå !

 

Litt selvmedlidende idag jeg, dere får bare bære over med meg idag ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Gratulerer så mye Ainae og Tupp1!! Godt gjort!!

Og Tupp1, så flink du er som har nådd målet ditt. Men som med deg, og sikkert flere så føler man seg ikke helt i mål likevel.. Er jo alltids et eller annet man gjerne skulle hatt annerledes.. Føler selv at selv om det er 1kg til målet mitt er nådd.. Så er jeg nok ikke fornøyd da.. Er liksom ikke så stramt.. Så det blir målet mitt videre. :)

 

Måtte smile av deg Tupp1, ikke meningen å erte deg i nord.. Men var ikke no deilig å bli brent.. Men sånn går det når man ikke smører seg nok.. En gang på formiddagen var ikke nok når det ble en hel dag gitt... Men har lært nå da.. Og håper dere har lært av meg;)

 

Noe som også hjelper på søtsug i sånne perioder kan være en kopp kakao, options har en som er god og gir bare 40kcal per 2dl. Og det er jo ikke ille.

 

Hvordan går det med trening om dagen da.. Her blir det for det meste sykling til/fra jobb, totalt 40min daglig.. Mne har satt opp volleyballnett i hagen i dag. så håper på å være flink til å bruke det. Det er jo moro og aktivt! Blir til og med tp av det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

.. ikke depp for mye da;)

 

Start med nytt frisk mot imorgen, så kommer det til å snu for deg også!!

Og så er det lov å syte litt her inne også.. Uansett hva det måtte være om.. Livet går i bølgedaler, og man kan jo ikke alltid være på en topp!!

 

Snakkes jenter, stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt etterdønninger av ferien i dag - har spist ganske mange usunne kalorier. Oversteget dagsinntaket, for å si det mildt. Men pytt sann - ny dag i morgen som bringer nye muligheter! :)

 

trøtt og sliten nå - sov godt flinke, spreke, sunne damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så varmt det er i dag - har jobba hele dagen, og det er jo like varmt inne som ute. Kjenner nå at jeg har vært for sløv med vannflaska, så nå hiver jeg innpå! :)

 

Hvordan går det med dere i dag da? Feriemodus i finvær lenger sør i landet eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke enda :) ,men sola har kommet på besøk, så nå har jeg vært ute å planta blomster. Litt mere sol nå så blir det så fint at !

 

Igår fant jeg meg en shorts i en str. mindre enn jeg har brukt før, det var gøy !

 

Nå skal jeg bake kake til St.Hans, som vi skal ha med oss når vi drar bort i helga.

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupp1, neida vi har ingen konkuranse, men du har slått meg noen ganger med litt mer nedgang :-)..

Gratulerer med sommermålet. Har enda 3 uker igjen, kanskje de to siste kg er borte da. Hvis ikke tar vi det i løpet av sommeren samtidig som en koser seg.

 

Her er været veldig skiftende, sol og overskyet. Men gradene har holdt seg på ca 20 varme. Men det er veldig lummert, håper uværet er i natt slik at vi får en helt flott helg. Skal på Camping i helgen helt til mandag (ekstra fridag).

 

Ellers gleder jeg meg bare til helga. Blir herlig.

 

Kos dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og deilig vær i nord nå, skal bli bra i helga og, så satser på at det blir tur ut med båt på på oss på St.Hans. Reiser som sagt bort, så da er jeg ikke tilbake her før på søndag.

 

Kos deg på camping Ainae, og alle andre må også ha ei kjempefin helg !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

det skulle jeg ønske det var her også Tupp1... Her har det regnet i hele dag, og er meldt det samme imorgen.. Så blir nok ikke utpå på oss imorgen...

 

Hvordan har det gått med fredagsveiierne?!

 

Ikke helt feriemodus her ennå Juhuu, må stå på litt til.. Har ferie om 3 uker, så det skal bli bra. Kjenner jeg trenger det nå. Både litt ferie fra jobben og kaloritelling.. Har prøvd meg et par dager nå, men tror nok det ble litt mer enn jeg skulle. Føletes ihvertfall sånn.. Og så har jeg hatt så lyst på no søtt i hele dag, så har spist en kvikk lunsj og en kokos bolle.. Så der forsvant omtrent alle mine kosemerker...:)

 

HA en flott helg ale sammen, og håper dere ,og jeg, får bedre vær imorgen enn det er her i dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

jeg hadde stillestans denne uka..( onsdagsveiing).. min egen feil.

 

i kveld er det grilling pågang, og på meg blir det kyllingfillet og potet med hvitløk og grønnsaker.. skal lage alt klart på forhånd så det er bare å varme på bålet...

Jeg er ikke den største fan av grillmat, så dette skal bli bra :)

 

Det pissregner da, selfølgelig!!

slår aldri feil..

 

skal no kose meg læll , har regnkle :)

 

kos dere alle sammen

og he ei fin grilling i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Det været altså.. Her har det øs regnet både i går, og i dag..Men nå ser det ut til å klarne opp;) Sola titter til og med frem!

 

Snart er grillen klar og gjestene på plass! Så da er alt lagt til rette for en fin kveld. Har bestemt meg for å kose meg med cider og sånt i dag.. Så har ingen forhåpninger til mandagens veiing, men kommer sterkere tilbake får vi håpe..

 

Og Linda, stillstans denne uka, behøver jo ikke å bety det neste uke også... Stå på videre! Jeg vet du kan, det har du jo vist:)

Og hørtes deilig ut med kyllingfilet på bål... Et veldig godt alternativ til grillmat.. Selv er jeg veldig glad i sommerkoteletter.. Og kan ikke få nok.. Men er godt med noe annet innimellom. Så tror nok jeg må prøve meg på det du skal ha i dag en dag Linda.

 

Ha en fin kveld alle sammen!! Håper dere kommer til å kose dere litt, og så er det ny frisk start imorgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Jeg frykter veiedag i morgen... Håper å se 72-tallet igjen, men etter fredagens fyllekule og fråtsing deretter, har jeg sannelig ikke peiling hvor jeg er... Føler meg ganske feit og ekkel akkurat nå egentlig. Men det er vel for at formen fortsatt (to dager etter) ikke er helt topp, og kroppen lider litt ekstra... Ikke at jeg ble dårlig eller noe, men det ble FÆST i fjæra i midnattsol, kjempestas! Og i kveld skal vi i bursdag...

 

For det andre: Det er herlig å bo i nord når finværet er her, ikke sant Tupp1? :) Håper dere sørpå får finere vær også. Jeg har jobbehelg, så jeg får ikke nytt sola til det fulle. Sånn sett er det jo fint at vi har sol hele natta også, så tar jeg det igjen da :)

 

For det tredje: Jeg har sagt opp jobben min... Føles godt å endelig ha tatt en avgjørelse, men det er litt merkelig at jeg har hoppa av 100 % fast stilling til et engasjement i ny jobb med uviss arbeidslengde... Kanskje bare til høsten en gang, eller så blir den utvidet. Kjente at jeg bare måtte gjøre det. Ordner seg alltids! :(

 

For det fjerde: Hvis jeg mot formodning har gått ned litt og ser 72-tallet, eller at jeg ikke har gått opp i hvert fall, så lurer jeg på en ting: FOr jeg er seriøst ikke flink med maten for tida. Har ikke klart å komm emeg ut av feriemodus, og skal ha nye to uker ferie fra slutten av uka som kommer... hvordan skal det her gå??? FOr jeg spiser enten is, kaker, godter eller ett elelr annet som jeg absolut tikke skal spise - hver dag. Og det er ikke snakk om bittelitt heller... Så jeg fortjener seriøst ikke å gå ned i det hele tatt! Men tnek om jeg den uka som kommer klarer å være hard med meg selv, og ha en superuke når det gjelder mat og trim - kanskje jeg da både går ned og får ny motivasjon??? Det skal jo liksom falle naturlig å velge "riktig" når man har jobbet med å endre livsstilen så lenge, men hvorfor klarer jeg det ikke??? Hm.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen! Håper St.Hansaften ble fin for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Oiii Juhuu, grattis med ny jobb. Og masse lykke til. Det kommer nok til å bli veldig bra, du er ei jente med bein i nesa;) Ihvertfall sånn jeg har oppfattet deg, så håper du kommer til å trives bedre der.

 

Og været har vært supert her i sør i dag også Juhuu! Har holdt på ute i det fine været, har vært litt vind. Men det var bare deilig! Blir varmt i solsteka.. Håper været fortsetter sånn her.. Er så mye bedre enn regn.

 

Gruer meg litt til veiing imorgen jeg også.. Håper å se 65-tallet. Siden jeg var så nære om mandagen.. Men får se.. Ble mye god mat og alkohol i går.. Og har ikke rapportert hverdag, så vet ikke helt hvordan det ligger ann..

Men vet jo at jeg har som deg Juhuu, spist noe søtt, kaker eller is hver eneste dag.. Men samtidig har jeg fått 15tp denne uka, så får bare krysse fingerne. Og håpe:)

 

Føler at motivasjonen og drivkraften hos de fleste her har tatt ferie nå.. Men håper dere fortsatt er med og jobber med livsstilendringen deres. Trenger jo ikke ta alt på en gang, men litt etterhvert. Selv føler jeg at jeg har nokså god kontroll på hva jeg burde og ikke burde spise.. Samtidig som det er mange fristelser rundt meg om dagen..

Jobber i dagligvarebutikk i sommer, og da er det liksom bare to skritt unna så er man i godterihylla... Så har noe å jobbe med der.. Er liksom så greit å gå forbi så lenge man ikke er sulten/fysen.. Men så fort man blir det, eller kjeder seg fordi det er lite å gjøre.. Da er det ikke lett å styre unna.. Desverre. Men jobber med saken, og føler faktisk det går litt bedre. Selv om jeg av og til unner meg en sjokolade.. Men da må det "passe inn " ifht kcal iløpet av en dag.. prøver på det ihvertfall. Selv om det ikke er så lurt med sukker mat istedenfor mat.. Men men..

 

Krysser ihvertfall fingerne for oss som skal på vekta i morgen. Og så får vi ha ei heidundrande uke med masse sunn og frisk mat. Og masse trim i uka som kommer. Siste innspurt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ble mye der..

 

Håper dere overlever maset mitt;)

 

Og så vil jeg si at jeg kommer nok til å være her utover sommeren også.. Og håper flere henger med.. Så vet ikke om vi bare skal fortsatte på samme tråden evt.. Det er jo det enkleste?!

 

Uansett så snakkes vi imorgen, for da er ddet rapportering på gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...