Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest Linduskarmen

hver dag :)

 

Som jeg sa i aug når jeg starta på mitt første kurs: Dette er ikke gjort på 8 uker!!! Det skal vare livet ut..

Og ja, jeg jobber hver eneste dag

Er komt litt i ferie modus, og da er det litt tungt

men jeg spsier rugbrød no( ingers), i stede for knekkebrød.. forandring fryder..

 

har fått meg en skikkelig treningsøkt i dag og det var hærlig!! = 4,5 tp :)

sliter litt med motivasjon, når jeg vet jeg trener for lite...

jeg tror jeg spiser nok: 1700

men jeg MÅ trene mer!!!

har trent lite i hele vår...

 

Satser no på 2 uker hardtrening

så 2 uker fri...

også er det på'an igjen med ett mål om 10 tp i uka!!!

 

 

Ønsk meg lykke til :(

(ikke noe i veien med planene....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest umulius

Linda!! En plan er alltid fin å ha. Du får ha masse lykke til. :) Kommer til å gå bra, og det du så om at det ikke er gjort på åtte uker er så sant! Må bare innse det alle sammen!

 

I dag er det 3 uker til jeg har ferie, så har lagt en plan for ukene fremover.. Jobbing, spise mer regelmessig, drikke masse vann og trening(minst 10tp i uka), tror det skal gå.. Har jo klart det minst 10tp per uke til nå.. Og til uka skal jeg begynne å male vinduer utvendig på hele huset.. Er totalt 10, så blir noen timers jobb;) Og enda flere tp..

 

Snakkes imorgen! ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye der..

 

Håper dere overlever maset mitt;)

 

Og så vil jeg si at jeg kommer nok til å være her utover sommeren også.. Og håper flere henger med.. Så vet ikke om vi bare skal fortsatte på samme tråden evt.. Det er jo det enkleste?!

 

Uansett så snakkes vi imorgen' date=' for da er ddet rapportering på gang..[/quote']

 

 

Slapp helt av - vi maser vel egentlig ikke noen av oss. I så fall maser vi vel like mye. :) Syns jeg er ganske masete i blant jeg også, men det er vel vår måte å komme oss nedover på vekta og finne motivasjon i hverandres frustrasjoner og gleder og masing :)

 

Og ja - vi fortsetter likesågreit bare her? Vi har jo blitt en fin gjeng, så hvorfor ikke? Jeg er med - men 1. september skal jeg ha nådd det endelige målet på 70!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand. Vel, det får jeg gjøre om til motivasjon - som sagt, jeg har ikke fortjent å gå ned denne uka, for jeg har stort sett fråtsa alt som ikke er lov. Men denne uka blir et prøveprosjekt:

 

Jeg skal være superflink - ligge på 1600 daglig, og prøve å få 10 trimpoeng... Dette blir hardt, men jeg trenger å komme meg ned på 72-tallet igjen... Er jo ikke rart man ikke går ned når feriemodusen har tatt overhånd...

 

Full skjerpings!!!

 

Ellers dere som har veiedag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye dere har skrevet her inne i helga da, vet ikke om jeg har fått med meg alt..men gratulerer med modig avgjørelse, Juhuuu!, ordner seg sikkert med nok jobb,ja ! Visste ikke at du var fra Nord-Norge du og..artig ! :)

 

Skjønner at det er flere her som begynner og er i feriemodus, og det er jo ikke så rart ! Man har vel behov for å slappe av og kose seg på alle områder når sommeren endelig har kommet. Det er vel denne tida av året vi ser fram til alle sammen, iallefall når mørketida og vinteren er på sitt verste!!

 

Har hatt ei kjempefin helg sammen med mange koselige mennesker, nydelig vær og god mat, og en del snop også på St.Hans-aften. Ble både rømmegrøt, spekemat og grillmat den kvelden, så nå sitter gifteringen bom fast, må få ut saltet fra kroppen! ( Men spiste heldigvis fornuftig resten av helga !).

 

Men kjenner at jeg er i feriemodus jeg og, men skal prøve alt jeg orker å holde meg til mine sunne vaner frem til vi reiser på ferie, og få prøvd å trimma litt hver dag. Hvis vi tar en dag av gangen skal det vel gå bra ? lettere å tenke at idag skal jeg være flink, enn å tenke at man skal det i to uker, når man begynner å bli sliten og lei..synes iallefall jeg !

 

Dere får holde koken, jenter ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Nå er jeg her igjen.. Ingen strålende resulteter i dag på meg heller gitt.. Stillstand.. Men er egentlig fornøyd med det ifht hva jeg faktisk har stappet i meg i helga! Og avsluttet kvelden i går med noen never potetgull.. Selv om det er fy-fy..

 

Men er vel som dere andre litt på ferie nå.. Selv om det ennå er noen uker til.. Har prøvd meg på noen dager uten rapportering i forrige uke.. Og det var jo ikke no suksess.. Så da er det på'n igjen.. Føler jeg har det best med meg selv da også egentlig... Selv om jeg vet sånn ca hva jeg putter imeg..

Og så er det jo moro å se på tp.. Ble 2,8i dag! Holdt på ute i hagen med litt av hvert;)

 

Snakkes imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på deg også ja, umulius... Vel, bra vi likegreit bare kan fortsette med den tråden her, sant? Siste 3 kiloer for min del - skal klare det!!!

 

Tupp1: Jeg kommer ikke fra nord opprinnelig, men flyttet hit for noen år siden, og her blir jeg! :)

 

I dag har jeg svettet bort litt kcal på jobb (sprang rundt i mange timer - hektisk!!) og jeg har spist ca det jeg skal av kcal. :)

 

God natt, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ikke helt i mål ennå.. Men håper å bli det innen september er her.. Delmålet på 65 håper jeg snart er virkelighet altså..:) Og så er det litt til før MÅLET er nådd..

 

Så flink du er da Juhuu, trener på jobb og greier.. Eller blir til det ihvertfall;) Kjenenr meg litt igjen i sånne hektiske dager/perioder..

 

Ha en flott dag alle sammen, skal sykle til jobb nå. Men frister ikke, helt grått ute.. Er nok ikke lenge før det regner nå..

 

Hadet så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og ! Tror jeg skal ned ett par kilo til, men vet ikke helt hvor mye enda.

 

Ellers er det supert vær her, litt vind, men har funnet meg en plass på verandaen hvor det er ganske lunt, så det blir en time til der nå !

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Og jeg er fortsatt på "feil" tråd- og har maange kg igjen til målet som er til neste sommer..

 

Sååå... jeg blir iallefall

Og håper dere blir med meg :)

 

 

Vekta i morga

skal ut å gå en time no- det skal bli godt

 

 

koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ingen er på feil tråd Linda. Man er der man vil ikke sant. Og du kan jo ikke forlate oss nå.. Lykke til med veiing imroegn, unner deg en nedgang nå!!

 

Godt å høre at flere blir med utover.. Tenkte jeg skulle lage meg et nytt mål... Smakt litt på 62-tallet.. Ikke nødvendigvis 62,0, men noe med 62. Og så prøve å stabilisere rundt der. Men får se litt etterhvert.. Kanksje det er ca 65 som er passe.. Er jo ikke helt der ennå heller;) *tihi*

Vi får ta en dag av gangen!

 

Har ihvertfall vært flink i går og i dag mtp mat og trening.. Så håper det holder uka ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at vi fortsetter sammen litt til... Jeg klarer dessverre ikke å være totalavholds av søtsakene enda, men det går litt bedre enn forrige uke. :)

 

Lykke til med veiing i morgen, Linda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For midt oppi denne slankinga, så synes jeg faktisk at det er litt komisk så mye som vi strever for å gå ned disse kiloene vi synes vi har for mye ! selv har jeg f.eks. gådd ned en størrelse minst i klær, men finner jeg meg nye klær som jeg er fornøyd med ? Neida, ikke så mange plagg iallefall, for nå skal de liksom sitte helt perfekt, og blir nesten ikke fornøyd med noe..Dessuten er puppene blitt mindre, og det er uvant med mindre pupper, og vanskelig er det og å finne seg en bh som sitter riktig, og sitter ikke bh-en riktig, sitter ikke toppene riktig heller :)

 

Helt fornøyd blir man aldri tror jeg, bare ønsker mer og mer..Jeg vet jo at jeg aldri kan bli som før graviditetene, og er egentlig kjempefornøyd med resultatet hittil, men ikke helt fornøyd nei..Og noen ganger føler jeg at jeg er utrolig selvopptatt som styrer så mye med dette..

 

Huff, det ble litt rotete dette, men av og til får jeg slike tanker, og synes faktisk at det både er litt komisk og tragisk at jeg er så opptatt av å gå ned disse kiloene, for jeg er jo ikke overvektig, dette er jo "kosmetiske" kilo. Samtidig veide jeg nok litt for mye før jeg slanka meg, så jeg har sikkert fått litt helsegevinst av dette også tror jeg. Iallefall har jeg spist mye sunnere de siste to månedene.

 

Nok fra meg ikveld ! :) Veiedag i mårra ! Snakkes da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sitte å oppdatert meg på det dere har skrevet. Kjenner meg godt igjen der på det meste :-).

 

Vi er flinke alle sammen, man må regne med at det er noen ganger det går helt skjeis med både det å være flink m trening og spise sunt. Når alle har nådd målet sitt og starter på stabilisering så er det jo sikkert dager der også som vi vil ha slike dager hvor alt går skjeis. NÅR vi er ferdig også, slik er livet.

 

Men like vel er vi flinke, for vi tar som regel et skippertak m litt ekstra trening og er flink noen dager :-).

 

Ellers har jeg hatt en herlig og noe regnfull helg. Men søndag og mandag var velidig brukbare. Helt herlig på mandag da.

 

Veiedag i dag.

Nå går det tregt igjen, men sikkert fordi jeg ikke har fått trent så mye som jeg skulle ha gjort. Nedgang på kun 300 gr.

 

Men satser på 500gr neste onsdag å da er jeg ikke så langt unna delmålet mitt. Faktisk nå så er det jo bare 1,7 kg til delmålet, så derfra har jeg 1,5 til jeg er helt ferdig. Om det forsvinner noe mer gjør ingen ting.

 

Lykke til alle sammen, Juhuuu gratulerer med ny jobb og lykke til.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 300 gram ned Ainae, er sikkert som du sier, at det er p.g.a. lite bevegelse i helga at det ikke ble mer. Snart ved målet ditt er du også ! Kjempebra !

 

Det ble ned 700 gram på meg denne uka også.Nå ser jeg akkurat 63-tallet på nyvekta..900 gram til jeg veier 63 der, som skulle være det nye målet.

 

Får se hvordan det går..første prøvelse blir i ettermiddag når vi får besøk. Men skal handle inn litt frukt, bær og vaniljekesam, så klarer jeg kanskje å holde meg unna de andre godsakene :)

 

Håper alle dere får en fin onsdag !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang! Så flott!!! :D

 

Jeg og min kjære hopper på flyet i morra på impulstur til Hellas - hurra!!! :) Mer ferie.... mmmm....

 

Må skynde meg å pakke og ordne, for det ehr kom veldig brått på! Vil bare si at jeg blir borte noen dager igjen...

 

Joggeskoene blir med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius
For midt oppi denne slankinga' date=' så synes jeg faktisk at det er litt komisk så mye som vi strever for å gå ned disse kiloene vi synes vi har for mye ! selv har jeg f.eks. gådd ned en størrelse minst i klær, men finner jeg meg nye klær som jeg er fornøyd med ? Neida, ikke så mange plagg iallefall, for nå skal de liksom sitte helt perfekt, og blir nesten ikke fornøyd med noe..Dessuten er puppene blitt mindre, og det er uvant med mindre pupper, og vanskelig er det og å finne seg en bh som sitter riktig, og sitter ikke bh-en riktig, sitter ikke toppene riktig heller ;)

[/quote']

 

Men er det ikke sånn som ordtaket sier da: "Mye vil ha mer..."

Man blir vel aldri sånn som man ønsker overalt.. Men som du sier så har vi nok fått en helse gevinst av det også..

 

Jeg for min del har gått jevnt og trutt opp ca 15 kilo de siste 5 årene.. Blir jo ikek så mye per år, men blir mye til slutt.. Og var det jeg ønsket å gjøre noe med. Og så begynte min BMI å tippe over 25... Og da fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe nå, før det ble for mye.

Og nå som jeg er så godt i gang vil jeg gjerne ned til match-vekt.. Eller det jeg tror er det ihvertfall..

 

Synes vi alle skal ha ros for at vi faktisk tar vare på kroppen vår, ikke bare fordi vi tenker på hva vi spiser. Mne fordi vi trener og beveger oss mer enn vi gjorde før!! Og det er en positiv ting.

 

Og gratulerer til dere begge, nå har dere hatt flott nedgang i flere uker.. Hvor skal dette ende:rolleyes: Stå på videre!

 

Juhuu, KOS deg masse på ferie! Misunner deg virkelig!! :D

 

Hvordan har det gått med deg i dag da Linda?

 

Snakkes imorgen jenter, god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Nå er det fredag, og jeg har tatt helga. Deilig! men helga kan by på noen fristelser.. Var på middag i går, biff med hjemmelaget bernaise.... Trenger jeg si mer...

Og skal i bursdag i dag, og har bestemt meg for at jeg kan spise ett kakestykke. Og så håper jeg det er jordbær eler annen frukt å velge i også.. For jordabær er bare så godt!!! I går spiste jeg en halv kurv til lunsj.. Kan omtrent ikke få stoppet, for de er jo så søte og gode!

 

Nå skal jeg ut og trille trillebår med grus.. Kjedelig, men gir noen tp. Og så får vi det fint i hagen. Får se på det positive:) Gleder meg til å bli ferdig med alt nå.. Og håper vi er nokså klare med terasse etc til ferien begynner om to uker.. Men får se..

 

Motivasjonen min er sånn opp og ned om dagen.. men føler liksom at jeg ikke er så langt fra mål,selv om jeg egentlig har noen kilo igjen.. Og har liggi litt på latsiden denne uka også mtp mat og godteri.. men blir noen tp hver dag da.. Så noe rett gjør jeg vel.

 

Hvordan går det med dere andre? Koser dere dere i fin været? Her er det strålende sol i dag, så får smøre meg med solkrem før jeg går ut;)

 

ha en fortsatt fin dag, og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å jobbe ute Umulius ! Hjelper vel litt på med godvær ! Her er det ikke noe sol, det er lovd litt bedre vær til helga, så håper det stemmer!

 

Har vært litt dårlig i magen de siste dagene, har antakelig spist litt for "hard" mat, har litt overfølsom mage. Spiste også sjokolade igår kveld, og littegrann chips..motivasjonen min er heller ikke på topp for tiden, men stort sett går det bra i matveien likevel, men akkurat nå gjør mageproblemene at jeg ikke har lyst på så mye mat.

 

Akkurat ei uke til vi reiser på ferie idag, så det gjør vel også sitt til at jeg ikke gidder stresse så med å gå ned mer. Det er liksom det å bli slankere til ferien som har vært den største motivasjonen min ;)

 

Du får ha lykke til videre med all jobbing som har med hus og hage å gjøre, Umulius !

Håper du koser deg i Hellas, Juhuuu ! Også ønsker jeg alle sammen en kjempefin fredag !

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

dere er utrolig flinke som er komt så langgt at dere begynner å bli fornøyde med vekta deres....!!

 

jeg for min del sliter litt med motivasjones når det er sommer og sol og ferie om en uke....

jeg passer på å gå tur, å samle tp-- men med maten er det tungt..

og da blir det for lite mat ...

hodet glemmer fort at kroppen skal ha mat hver 3 time..

*sukk*

 

 

no har jeg akkurat gått tur med ungene, med minsta i vogn- var litt tungt men svetta mer ;)

no skal jeg vaske bilen- gjøre den klar til ferien :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Tidlig oppe og greier;) Og så flink du er som skal vaske bilen da.. Er jo som regel ikke vi jentene som gjør det.. Men det blir tp av sånt! Stå på videre Linda, ikke gi deg nå, du har jo klart så mye allerede! Og det kan du være veldig stolt av!! Og om en uke, når du tar ferie, så ta ferie med god samvitighet! Og så er vi her når du er tilbake igjen:)

 

Har akkurat stått opp jeg.. Ble sent i går.. Holdt på med terassen.. Og skal snart begynne på'n igjen. Gleder meg til den får plattingen ferdig, så vi kan sitte der oppe ihvertfall..Selv om rekkverk og trapp sikkert ikke kommer med det første:rolleyes:

 

Spent på imorgen.. Siste veiing for å se om jeg er i mål.. Er nok ikke helt i mål, men skal jobbe meg videre! Og håper jo dere slår følge alle sammen! Godt å ha et nettverk rundt seg som man kan dele ting med..

 

HA en flott søndag alle sammen, så snakkes vi senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er like flink som oss Linda ! Ettersom jeg har skjønt, har du tenkt å gå ned mer enn 10 kilo, og jeg tror nesten det er vanskeligere å holde motivasjonen oppe når man vet man har flere enn 10 kilo å gå ned enn om det er mindre enn 10 kilo..vet iallefall at det hadde vært slik for meg !

Og om vi andre har nådd målet er jo ikke så sikkert..jeg ser iallefall nå at viljestyrken ikke er så sterk som den har vært..har hatt overnattingsbesøk i helga, og vi har kosa oss masse i det nydelige været, med god mat og snop !Ble nok litt for mye ja, og lite trim har det og blitt da..Så frykter faktisk at jeg har gått litt opp !

 

4 dager igjen til vi reiser på ferie nå, så skal prøve å være flink fram til da..men det blir nok noen turer på oss i det nydelige været som er meldt, så jeg vet ikke om jeg klarer å la være å spise usunt, det frister sånn..;)

 

Vi får heller alle sammen ta fatt igjen på sensommeren tror jeg ! Iallefall tror jeg at jeg må gjøre det !

 

Lykke til med veiing i morgen for de som har det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

I dag ble det ned 0,7kg siden sist. Så er godt fornøyd! Så landet ikke langt fra sommermålet ihvertfall, men blir her utover sommeren også!

 

Tupp1, enig i at motivasjonen daler om dagen.. Er jo så mye annet man har lyst til enn å telle kalorier.. Men nå synes jeg jeg er litt heldig i år, i og med at vi ordner så mye her hjemme.. Så blir det en del trim (og tp..) av det. ;)

 

Dere driver med om dagen da?

Har forstått det som at noen av dere tar ferie denne uka... Eller til helga.. Misunner dere, men er bare 2 uker så er det min tur!!

 

Vi snakkes alle dere flotte og spreke jenter, for det må jeg si vi har blitt med tia her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...