Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest umulius

Kan det bli no mer demotiverende sommervær nå....

Plask-regner ute nå.. Og jeg skal snart gå, så får på med regntøy;)

 

Ha en fin fin tirsdag, og så håpe jeg været er bedre der dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar

kjekt å sjå at dokke fortsatt er aktive, synes dokke er flinke alle sammen!!!!!

 

sjølv har eg stabilisert meg på rundt 71 kg, og føler meg relativt fornøgd med det. trener mykje, har funne ut at eg storkoser meg med å få bevege på kroppen.. er snart halvveis i mitt fjerde trimpoeng-tre sidan januar, og det er ganske mange kalorier forbrent det, har dokke tenkt på det? for kvart fulle tre er det 98 poeng= 196oo kalorier som kunne ha lagt seg på kroppen istaden for å bli svetta vekk.. motiverande, ikkje sant? ;)

 

vi starter på ferien til helga, og gler oss på camping nokre veker. håper dokke alle får en kjempefin sommer, nyt ferien, og alt godt den har å by på!

 

kikker innom av og til, gøy å sjå korleis det går med dokke!

 

klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Umulius ! Den har du fortjent, så mye som du jobber og står i !

 

Flott at du er fornøyd slik som du er nå, Uur, ingenting er vel bedre enn det ! :D

 

Her har vi jo strålende vær om dagen, så vi er stort sett ute hele tiden og koser oss ! Har nesten ikke tid til å være inne for å lage mat, og så mye grilling har har det ikke blitt heller, så det blir til at vi spiser mest om kveldene, og det er jo ikke så lurt, men jeg bryr meg ikke så veldig kjenner jeg ! ;) Veiedag i morgen, så får se hva vekta sier da ! Lite trimming har det og blitt. Men regner med at vi blir å røre en del på oss i ferien, så får ta det igjen da.

 

Synd dere har så dårlig vær dere som er sørpå, men det snur seg vel igjen etter hvert !

 

Dere får kose dere uansett hvorden været er !

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ur, gratulerer med nedgangen. Oppløftene å vite hvor mye en har svettet bort med trimpoengtreet.

Har engentlig ikke tenkt på helheten i den, jeg er på starten av mitt 7 tre denne uken siden januar. Men må innrømme at det har blitt noe slapt i det siste altså.

Har nok hatt litt for høyt poengsum noen ganger- ligge på 25-30 flere uker før jeg nå har roet meg litt ned.

 

Delvis grunn til det er jo at hun jeg går tur med har blitt dårlig i beinet så da blir det lite tur alene. Sukk... men det kommer seg nok.

 

Har nedtelling til ferie, gleder meg virkelig. Spesielt siden det er permitering på jobben også. Heldigvis ikke berørt denne gangen.

 

Skal være flink å gå turer denne sommeren men samtidig kose meg.

Vi skal være på Campingen i flere uker å det blir herlig. Men jeg vil ikke ha dette plask regnet som vi har nå.

Vil ha sol og sommer.

 

Veiedag i morgen, spent å se om det er noe nedgang siden jeg klarte å stappe i meg masse kaker på søndagen da vi feiret veslas 4 års dag. Måtte jo smake på jukse kakene som jeg hadde laget. Jukse kaker vil si omtrent ferdig kjøpt kake, bare blande m vann og smør el bare vann.....:-)

 

Lykke til videre alle sammen, kos dere på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg datt heilt av lasset - fekk ein megasprekk som berre ikkje tok slutt.... Vart så gale at eg ikkje turde kikke innom vektklubben eingong! Men no er det ferie, eg er klar for trening og gode matvaner, og jammen holder dåke koken!!! Eg blei kjempemotivert når eg las tråden igjen!! Bra resultat!!

GOD SOMMAR TIL ALLE

 

Sommarklem frå Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

jaja - 0,1 kg ;) men - 1 cm på magen og det liker jeg...

 

fra påske til no har det vært elendig resultat.. det har nok vært litt for mye av det som jeg ikke skal ha.

og jeg sliter med å få nok sunne kcal...

 

så nå tar jeg ferie( tenkepause, samle motivasjon..

skal til syden neste sommer så det må vel hjelpe litt....)

 

det er fram med den røde boka og leve etter den!!

Det er det jeg vil- men får det ikke til..

 

jeg har ikke lagt på meg siden påske og det tar jeg med meg inn i ferien

en liten hold vekten periode..

 

 

god sommer allesammen

er tilbake om 14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag igjen, det betyr veiedag.

Hele 0,6kg borte denne uken. Det hadde jeg ikke forventet så da ble jeg glad.

Satser på at neste uke blir like god :-), skal begynne å gå mer tur også.

Men det rare er at jeg har fortstatt samme liv mål.... kanskje jeg har drevet å målt helt feil????? Vel uansett nå -3,8 kg lettere på ja 6 uker og ingen forskell i liv målet får en la være å klage :-).

 

Vi har nå satt ergometersykkelen i stua sånn at min bedre halvdel også kan få bevegd seg og gå ned. Må jo prøve å motivere han også siden han sårt trenger å gå ned i vekt.

 

Linda gratulerer med nedgang i cm og vekt, veldig motiverende. God sommer til deg også.

 

Jajo hyggelig å hilse på deg. Lykke til med motiveringen, ses etter ferien.

 

Ellers ha en flott regnfull dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som har hatt nedgang ! Flinke jenter som gidder å stå på midt på sommeren !

 

Her ble det oppgang denne uken, 700 gram. Ingen overraskelse, har koset meg i godværet, og vært for mye i ro, men har veldig mye vann i kroppen, og veide noen hundre gram mindre i går, så tar ikke dette så tungt !

Dessuten er det bare så utrolig flott her i Nord- Norge nå, med det nydelige været vi har om dagen, så jeg klarer ikke være noe annet enn blid og glad uansett ;)

 

God tur på camping, Ainae ! Håper dere får bra vær etterhvert ! Frykter at vi kommer til å reise fra dette godværet til noe som er dårliger, men gleder oss til å reise på ferie uansett !

 

Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Så flinke dere er! Må skryte litt av dere altså, alle sammen. Og gratulerer så mye til deg Linda, 1 cm borte er super bra! Sånt liker vi!! Pleier man ikke å si at ca stillstand på vekta ofte gir færre cm?!? Gratulerer til deg også Ainae, nedgang er alltid positivt! Og så flink du har vært som er på ditt 7.tre.. Jeg har akkurat begynt på mitt 4. siden 1.januar. Så er godt fornøyd med det! Og Uur, godt at man finner et sted hvor man føler seg vel, det er jo det som er meningen for oss alle! Vekta er jo bare ett tall, og så lenge man føler seg flott så er alt som det skal:)

 

Men blir litt lite trim om dagen.. Regner jo i et sett, og da blir det verken sykling til/fra jobb eller at jeg får malt og ordnet ute her hjemme.. Men skal hjelpe ei vennine med å male inne imorgen, så da kan det jo bli litt tp;) Så da gjør det ikke no om det regner..

 

God ferie Linda! Kos deg, og så håper jeg vi sees om 14dager!

 

Koselig at du stikker innom jajo, bare å henge seg på her igjen.. Vi blir her utover sommeren også..

 

Og til alle sammen, ha en fortsatt fin uke og kos dere i finværet dere som har det! Håper det ikke er lenge til det kommer hit også.. Savner sol og sommervær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Hvordan går det med dere jenter!

Jeg har malt litt i dag, så har blitt litt tp.. men ellers har det vært dårlig vær.. Så har ikke fått vært no ute:(

 

Nå har jeg nedtelling mot ferie, bare 8arbeidsdager igjen..:) Gleder meg!

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Umulius.

 

Heldig som fått malt litt du da. Det skulle jeg også ha gjort men det har pøst ned her hele tiden. Ikke mulig å få sanket inn noen poeng der altså :-(

 

Har nedtelling jeg også, kun 6 arbeidsdager igjen til ferie, helt herlig . Er veldig klar for det.

 

Tupp1, håper jeg har like mye oppgang som deg når jeg er ferdig m ferie. I fjor ble det 4 kg.... det vil jeg ikke ha i år å. Nå er snart alle de kg borte etter 6 uker :-)

 

Skal virkelig kose meg på campingen, drar i morgen for helgen. Må lade litt opp før ferien.

 

Ellers alle sammen ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pakkes det for fullt her..noe forsinka, har ikke hatt tid til å være inne i det flotte været..

 

Må bare skynde meg å pakke videre, reiser i morgen tidlig, er tilbake om ca 2 uker.

 

Vil bare ønske alle sammen en god sommer så lenge, håper alle får godt vær og fine sommerdager ! :)

 

Ferieklem fra Tupp1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Kos deg masse på ferie Tupp1!! Nyt det;)

 

Og Ainae, kos deg på camping i helga.. Og så er det ikke lenge før det er vår tur til å ta ferie:)

 

Ha en god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

I'm back! Og jeg har tenkt å komme tilbake for fullt! Sannelig på tide! Har hatt ferie i hjernen siden jeg dro i slutten av mai, og de to ukene jeg var hjemme og jobbet før vi dro til Hellas nå, klarte jeg ikke å komme meg ut av moduset, og den uka i Hellas var total ferie. men NÅ!!! Har alliert meg med min kjære, og han skal backe meg opp og har sagt han gir sin fulle støtte i at jeg må kjøre mitt eget løp både søvn, mat og trimmessig. Han blir nok mer med på tur og sånn han også nå, han må det for at jeg skal prøve for n'te gang å holde motivasjonen oppe.

 

Planen lyder som følger:

 

Jeg veier nå 74,3 kilo (hvor ble det av 2-tallet???).

Det er 8 uker til 1. september. Jeg startet mitt første Grete Roede kurs 1. september 2005, og derfor blir det en merkedag for min del.

Ergo:

Klarer jeg å gå ned 4,3 kilo til 1. september, så har jeg gått ned 16 kilo på to år!!!

 

Vet jeg har sagt det før, men i løpet av de siste dagene har motivasjonen vokst,og jeg skal prøve å gjøre som da jeg gikk på mitt første kurs (gikk ned 6,8 kilo på 8 uker :D), både med mat og nesten like mye trim. Regner ikke med å gå ned like mye, men jeg må finne tilbake til den motivasjonen, for den var bunnsolid! Var utrolig flink! :)

 

Uansett: Ikke noe mer reising på meg nå, så jeg skal være her hos dere og jobbe aktivt på egenhånd for å gå ned ca 0,5/uka. Krysser fingrer!

 

Kos dere på ferie dere som er på ferie!

 

Og gratulerer med nedgang folkens!

 

Ha en flott lørdagskveld! Jeg skal ut i sola (ja, bor fortsatt i nord :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Godt å se at motivasjonen din, og du, er tilbake Juhuu. Håper du har kost deg på ferie!! Høres sånn ut.. *kremt* :)

 

Synes det hørtes ut som du hadde en plan der.. Kanskje jeg skal ha et mål frem mot den dagen også.. 1.september er en merkedag for meg også.. Da har jeg og min kjære vært sammen i 5år:) Så det er jo kanksje en ekstra motivasjon til å jobbe seg nedover så jeg kan se 62-tallet.. Sånn på sikt ihvertfall.

For øyeblikket har jeg tatt litt ferie fra kcal-regnskapet. Men tar med meg vanene jeg har lagt til meg siden nyttår videre.. Rapporterer noen dager da.. For å holde oppsyn med hvordan jeg ligger ann.. Så blir spennende å se på veiingene fremover. Har tenkt for min egen del ihvertfall å legge inn resultater mandagene fremover også.

 

En uke til det er ferie for min del, så vet ikke helt hvordan det blir da. Håper det blir mindre stress enn det har vært denne uka ihvertfall. Skjedd mye både på jobb og hjemme. Alltid noe som skal gjøres liksom.. Så håper ferien blir en stor nytelse;)

 

kos deg i sola i nord Juhuu, her i Vestfold har det vært fint i dag.. Men regn i går, og meldt det i morgen også...

Misunner dere sola!! Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Man kan gjøre mye gøy i regnet også! Danse regndans, løpe så fort man kan for å prøve å unngå det, eventuelt bare holde seg inne :) Som du skriver, alltid noe som skal gjøres. Ferien gjør nok godt, umulius. Og det er flott å høre at du ikke noterer alle kcal lenger, for da har du kommet såpass langt at livsstilen har endret seg såpass at du vet hva du skal spise og ikke og hvor mye sånn ca. :D

 

Tror sannelig jeg skal sykle i dag. *tenketenke* Ja, det skal jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Mye man kan gjøre i regnet.. Tror jeg tar en regndans på den nye terrassen vår, som snart er ferdig.. Mangler bare rekkverk :)

 

Kos deg på sykkeltur Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn og atter Regn. Jeg har ikke bett om det altså. Er noe sur og får heller ikke til å lage noe annet en smile fjes her heller sukk...

 

Men jeg er tilbake fra Campintur,har kost meg med god lunsj igår, grillspyd m laks,torsk,skampi,løk og paprika godt altså.

 

Juhuuu, så flott å høre at du er så motivert og så utrolig godt humør. Det spres her :-)

 

Lurer litt på hvordan jeg skal klare meg uten nett i 4 uker jeg..... er jo blitt helt avhengig av å være her inne. Ikke får jeg veid meg el målt meg. Hmmm kanskje jeg skal gjøre som ifjor, skrev ned alt jeg spiste i en egen bok.

 

Er ferie og jeg tillater å kose meg, men vil ikke ha de 4 kg som jeg fikk i fjor.

 

Blitt kontroll freek og trenings freek he he, men heldigvis ikke så ille at jeg ikke slipper meg helt løs.

Hadde planer om å gå lang tur i går og i dag.. har ikke blitt en eneste tur :-)

 

Håper dere har hatt en flott helg og ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

En bok hvor du skriver ned alt fungerte bra for meg i fjor da jeg reiste bort mens jeg var i en periode hvor jeg skrev ned alt. Så jeg støtter deg i den. Og de 4 kiloene tror jeg ikke kommer tilbake, for du virker veldig fokusert. Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg bra! :D Så kos deg på ferie du, med fokuset på rett plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bok hvor du skriver ned alt fungerte bra for meg i fjor da jeg reiste bort mens jeg var i en periode hvor jeg skrev ned alt. Så jeg støtter deg i den. Og de 4 kiloene tror jeg ikke kommer tilbake' date=' for du virker veldig fokusert. Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg bra! :D Så kos deg på ferie du, med fokuset på rett plass. :)[/quote']

 

Ja jeg er veldig fokusert, skal se om jeg får lånt meg en stepper så jeg har noe å trene på. Er litt slapp når jeg er på campingen :-) men det er så herlig å slappe av.

Akkurat nå har jeg så lyst på sjokolade at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Venter besøk til helga/mandag kanskje derfor. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo dele noe annet med dere også.

 

Jeg sendte inn søknad på ny jobb i går, snakket med regionsjefen fredagen som var. I dag tidlig fikk jeg tlf og var på jobbintervju kl 13 i dag. Med min lille frøken på 4 år med :-)

 

Er første gang jeg har barn med på intervju-- spesielt jobb da, men dagmamman var syk så jeg var hjemme- flaks i uflaks som en sier for da fikk jeg jo gått på jobbintervju siden jeg ikke var på den vanlige jobben.

 

Skal få svar denne uken så jeg er jo utrolig spent da. Går jo som sakt på ferie til fredag og helt frem til 13 august... spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Det blir spennende Ainae, lykke til!

Ikke lenge til ferie nå.. Og kan skjønne din lille frustrasjon over å være uten pc i flere uker, men som Juhuu også nevte så er nok en bok bra å ha! Da har man litt kontroll;)

 

Du får forresten "surt-fjes" ved å ta : ( og det ser sånn ut... :)

 

Godt å høre at du er i det sunne hjørnet Juhuu! Inspirerende!! keep on the good work!

 

Vekten stod stille i dag, men har mistet 1cm. Så er godt fornøyd med det!

Skal jobbe meg videre.. men blir lite motivert av regnet som plasker ned til enhver tid.... Lei.. Vil ha sol og sommer vær! Og håper det kommer til helga! Men gjerne før:)

 

Ha en fin uke jenter, så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, ainae! Når mulighetene for ny jobb er der, svirrer tankene desto mer. Jeg er glad jeg akkurat er ferdig med den prosessen, og det føles så bra! Lykke til! Ønsker deg det beste! :D

 

Det er jo cm-ene som gjør utslaget. Hadde vi bare gått ned i vekt og ikke i cm, så ville vi jo ikke sett noe forskjell. Bra du holder motet oppe, umulius, til tross for regn og gråvær. Jeg kan meddele at her lengst i nord kom regnet i går kveld, så vi får en pause fra finværet her oppe også. Dere fortjener sol og varme nå! :)

 

Vi har såvidt startet å flytte inn i ny leilighet, så dagene går til det i grunn. I dag er det "oppdrag gardiner", men det er sannelig ikke lett... Vi gleder oss veldig til å ha kommet i orden om en stund, men vi har ikke helt kommet igang, så vi har myyyyye igjen... Nuvel, det ordner seg :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg håper det er greit eg henger meg med igjen. Ser ar nokre av dåke er snart i mål - kjempebra!

 

Så var det veiing igjen...eg har ikkje gått på vekta sidan april, men visste at eg ikkje var særlig flink....ikkje har eg hatt overskudd til å trene heller!Resultatet var nedslåande: 74,3 kg

Tenk at eg i fjor var under 69 kg.... blir litt sint på meg sjølv som lar dette skje igjen! No skal eg ned til 65 kg! Neste sommar skal eg STOOORKOOOOOSA meg i bikini :) Eg har forresten shoppa litt klær no og, må jo føla oss litt OK sjølv om desse kleda skal bli for store ganske snart!

 

No begynner ferien på fredag - campingliv...har bestemt meg for å ta med treningstøy slik at eg kan gå/jogge ein tur åleine kvar dag :-)

 

Har nettopp ete ein deilig salat med litt fetaost og krutonger...skal vere flink i ferien, men kjem ikkje til å føre regnskap før etter ferien - trur og håper eg kan gå ned litt likevel!

 

Ha ein fantastisk sommar alle sammen - nyt sommarkveldane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...