Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest camkir

Hei!

 

Jeg veier i dag 17 kg over hva jeg skal veie, og det er for meg mye.

Jeg er alene om og gå ned og å skulle gå ned så mye krever litt motivasjon og styrke.. kanskje mer enn jeg har alene..

Så jeg trenger noen jeg kan gå ned i vekt sammen med...

 

Vil du??

Håper å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar

Jeg er også med :)

Skal vi fortelle litt om oss selv da kanskje?

Jeg er 32 år, fra Bodø. Har slanket meg ett par ganger før. Utrolig hvor lett man går opp og ned 10 kilo!!! Denne gangen skal jeg ned ca 15...i allefall i første omgang. Har gått ned litt, veier i dag 93 kilo...men vil være 80 :) Og denne gangen skal jeg ikke opp igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Takk for at du vil slå følge med meg!!

Det motiverer godt! Og jeg vil så gjerne klare det denne gangen... :)

Gikk ikke fullt så bra alene forrige gang.. :)

 

Jo jeg er en jente på 29 år fra Spydeberg i Østfold. Jeg har en jente på 2 12 år. Etter at jeg fikk henne så har kiloene gått på i ett altfor raskt tempo, og buksene passer ikke lenger... Jeg har en yndlingsbukse som jeg skal tilbake i!!!

 

Jeg har veiedag på mandager så jeg er veldig spent nå foran første veiing...

Jeg er ikke helt vant til å spise mindre og føre opp alt jeg spiser og jeg ser jo og merker at jeg spiser usunt ja... Det har gått ganske greit foreløpig, men så har det bare gått 5 dager også da... hehe... :o

Eneste jeg sliter med er at jeg er så godtesjuk innimellom.. .særlig etter at jeg har spist middag... :)

Har fått noen tips her inne så skal prøve og følge de!

 

Da prates vi snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er 22, går på skole, og trenger litt motivasjon til å klare dette, siden jeg er den eneste i vennekretsen som er i samme båt.

 

Trimmen er det ikke noe å si på, jeg trener såpass at jeg lett passerer 15 trimpoeng i uka. Problemet ligger i kosthold. Jeg er litt for glad i snop, og ikke spiser jeg nok heller tror jeg.

 

Jeg følger ikke noe kurs, så jeg står helt på egne ben. Men dette med å gå ned i vekt er ikke noe man trenger å betale for føler jeg. Det gjelder bare å spise riktig, og trene!

 

Siden tirsdag (02.05.07) har jeg skrevet opp alt jeg har spist. Og jeg har ligget på rundt 1200 kcal. Altfor lite for meg. I følge GR's utregninger skal jeg spise 1900 kcal hver dag. Var først i går jeg klarte å komme meg opp i 1800. Det virker som veldig mye mat, men det går seg nok til.

En slik endring er ikke gjort over natta. Kan bli spennende å se om det har funket noe deg første uka.

 

Lykke til dere, dette klarer vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jøss, når du trener så mye må du sikkert passe på at kroppen ikke begynner å spare på kaloriene. Men det skal da være mulig å gå ned i vekt og trene samtidig. Selv sliter jeg litt med å godta at man skal spise så mye. Jeg er ikke i så mye bevegelse, og har funnet ut at jeg går fint ned i vekt på 12-1300 kalorier. Forsøker å ligge på 1400 siden jeg er 175 høy. Stoffskiftet har visstnok ikke godt av for lite mat når man er såpass høy.

 

Men, bruk noen uker på å teste hva som fungerer for deg :) Og, det er enklere å spise brød enn knekkebrød visst man skal ha opp kaloriene. Blir så mye tygging av alle de der knekkebrødene... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en flittig veier...:) Er på vekta minst hver morgen. I går hadde jeg en opptur. 92,4!! I dag er jeg 93 igjen! Så jeg forstår at jeg må ta meg sammen og holde meg til en bestemt dag i uken. Kanskje jeg må be min samboer om å ta vare på vekta, og bare gi den til meg på veiedagene...haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

...jeg har samme problemet,er på vekta hver morgen og det er kanskje ikke så lurt,vekta svinger jo litt fra dag til dag... Så derfor hadde det nok vært lurt å be om at noen gjemte den godt og tok den frem KUN på veiedager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine28

det er faktisk ikke noe å le av.. jeg måtte få vekta ut av huset jeg og gikk til søstra mi en gang i uka da jeg holdt på sånn som deg... ikke dumt...

 

men hei alle sammen..

 

Har slanket meg i alle år og holder på enda.. opp-ned-opp-ned.. det er livet mitt..

 

Alene med 2 gutter, 28 år og bor i moss..

veier 81,3.. traaaaaggggisk.. vil ned til 65 men 70 er første mål tror jeg..

Jeg har egentlig veiedag på fredager jeg.. men det spiller kanskje ikke noen stor rolle..

 

Stå på, må løpe, snakkes senere..

 

 

klem

 

Jeg er en flittig veier...:) Er på vekta minst hver morgen. I går hadde jeg en opptur. 92' date='4!! I dag er jeg 93 igjen! Så jeg forstår at jeg må ta meg sammen og holde meg til en bestemt dag i uken. Kanskje jeg må be min samboer om å ta vare på vekta, og bare gi den til meg på veiedagene...haha![/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veiedag på Fredager...egentlig...hehe..

Nei, jeg skal forsøke å vær flink å ikke veie meg hver dag. Har klart å slutte og røyke, har klart å slanke meg før, må da vel klare å lå være å gå på vekta i tide og utide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Godt å se det er flere enn meg som stadig vekk har lyst til å ta seg en tur opp på vekta..

Før jeg begynte her inne så klarte jeg og gå ned 5 kg alene.. men så hadde jeg kjøpt meg en slik billigvekt vet dere.. og den gikk fra 80.7 til 77,4 og jammen litt under det også.. når jeg hadde "gått opp" 2 kilo iløpet av en helg så ga jeg opp.

Vet jeg ikke hadde gjort det, men skjønner at det er veldig veldig viktig og ha en vekt som fungerer 100%...hehe.

men jeg veide meg gjerne hver dag.. og gikk opp og ned.. og det er ikke morro..

 

Nå klarer jeg og veie meg hver eneste mandag morgen og så belønner jeg meg heller med det!

Har hatt fryktelig lyst til å gå på vekta i dag ettersom jeg har vært hjemme, men har ikke gjort det!

Er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg syns den badevekta er skummel, jeg. Har nesten ikke lyst til å gå på den i det hele tatt.. men så vil jeg jo se om kiloene går av også da. Selv om målbåndet tilsier at jeg gradvis krymper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Har ikke turd å bruke målebåndet enda jeg.... har så mye løst mageskinn etter at jeg fikk datteren min.. og det lar seg jo ikke trene bort.. ikke alt ihvertfall.... men så har jeg ikke vært så flink til å trene heller da.. får det ikke alltid til når jeg stadig vekk må sjekke hvor min lille "Emil" er.. hehe. Hun gir meg jo absolutt litt trim!!!

Har gått til innkjøp av ny vekt...!! :) er helt nødt til å ha en som fungerer og viser riktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Akkurat kommet tilbake etter 3 kvarters sykkeltur... formen og kondisen var ikke så bra som jeg trodde gitt.... :) full sykling og trening framover ja!!

Gooood helg alle sammen!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

For å kunne motivere meg selv setter jeg meg små delmål. Første delmål: ned 5kg. Deretter jobber jeg meg videre nedover.

 

For meg virker det litt fjernt at jo mere man spiser, jo fortere går man ned i vekt (hvis man spiser riktig i tillegg til trening, riktignok). Jeg har litt problemer med å få i meg nok kalorier, det er mye mat det er snakk om. Og når alt i tillegg skal være sunt og magert må man opp i store mengder før det blir nok.

 

Dette er jo tross alt bare 3. dagen min også, jeg kan ikke regne med store resultater enda. Å håpe for mye ender gjerne bare i skuffelse.

 

Søtsuget har fortsatt ikke kommet, overraskende nok. Jeg har ikke rørt noe søtt siden søndag, som er nå 5 dager siden. En liten seier for meg.

 

Jeg tror jeg nå innfører min veiedag på mandager (selv om jeg startet på en tirsdag). Så nå er det bare å legge seg i selen. Det funker jo for alle andre, da bør det jo funke for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har vært ute å syklet camkir! Formen blir utrolig raskt bedre :)Må virkelig skjerpe meg. Jeg vet jo at man må bevege seg for å få større nedgang.... SKJERPINGS her ja!

 

Frktrulte - lurt med delmål...tror jeg må gjøre det på den måten jeg også. Hva visst vi sier at vi skal klare 3-4 kilo i løpet av Mai.... tror du at vi kan klare det? Så bra at du har mindre søtsug!! :)

 

Har i dag bestemt meg for å plassere vekten på soverommet for å se om det fungerer bedre. Visst ikke må den nok oppbevares i bilen!

 

God helg folkens!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg henger meg på idèen om et delmål på 3-4 kilo i løpet av mai. Det skulle da også være realistisk nok.

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

slenger meg gjerne paa her. Jeg har vaert litt til og fra og har vel egentlig ikke klart det saa forferdelig bra paa egen haand.

Jeg har litt av samme problemet at jeg foeler jeg har vaert kjempeflink med trening og spise riktig, uten at det har hjulpet noe. Jeg trenger nok en matvekt, det er noe som sier meg at det ligger der...

Naa har jeg blitt gressenke i 2 mnd. saa planen er at det skal vaere motiverende nok til aa ta av kanskje 10 kilo inne juli, saa faar vi se.

Jeg veier pr i dag 81, men maalet er 63, men foerst til 70 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det hørtes ut!! Klart du skal klare å gå en del. Visst du er himla flink så kan du faktisk går ned 8-10 kilo på 2 mnd, og det uten å sulte :)

 

Kjøp deg en digital vekt.... jeg bruker min ofte. Men når det gjelder brødmat er reglene ganske enkle. Det er vel gjerne på middagen man bommer på vekta.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

For første gang på lenge har jeg nå skrevet en handleliste og holdt meg slavisk til den. Eneste avviket var dopapir som jeg kom på mens jeg handlet :)

 

Jeg har kjøpt inn frukt, grønnsaker, magert pålegg, skummet melk, fullkornspasta, salat og grovbrød.

 

Før jeg kom til kassa måtte jeg selvfølgelig passere hyllene med smågodt og sjokolade. Men jeg gikk rett forbi. Skal jeg være ærlig så kjente jeg fortsatt ikke noe søtsug. Problemet lå mer i at det var en vane å slenge noe usunt oppi kurven.

 

Jeg kom hjem og smurte meg en god lunsj. Og den metter faktisk enda, og dette uten å overskride noen som helst kalori-plan.

Det er fortsatt litt vanskelig å spise nok, men jeg kommer meg dit gradvis.

 

Hva er deres største problemer når dere handler? Og leser dere mye på varedeklarasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hehe... :) jeg klarte nesten og holde meg til handlelista i dag jeg også.. ble litt mer pålegg enn jeg regnet med.. men alt innen det jeg skulle ha da!!

Jeg klarte til og med og gå forbi potetgull og godterihyllene uten og slenge noe oppi...!! Så i dag har vi vært flinke frtrulte!!

Håper vi klarer og fortsette sann!!

Jeg merker at jeg spiser mindre til måltidene mine nå enn jeg gjorde før.. hærlig!!! :)

 

Nei jeg leser vel omtrent aldri på varedeklarasjonen... men jeg var og shoppet litt i dag og ble så tørst.. og da fant jeg ut at Farris Bris var mye sunnere og bedre enn Farris Pluss.. den er jo full av søtstoffer... :)

 

God lørdag kveld dere!!

Håper dere alle får en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch
.

 

For meg virker det litt fjernt at jo mere man spiser' date=' jo fortere går man ned i vekt (hvis man spiser riktig i tillegg til trening, riktignok). Jeg har litt problemer med å få i meg nok kalorier, det er mye mat det er snakk om. Og når alt i tillegg skal være sunt og magert må man opp i store mengder før det blir nok.

![/quote']

 

 

Jeg er helt enig med deg der. Da jeg gikk på GR for hundre år siden var det 1200 kcal maks. Det er mye å venne seg til å kunne spise 1600 plutselig, men nå har vaert flink denne uken og ført opp alt jeg spiser, og jeg ligger faktisk litt i overkant og det var overraskende. Men, jeg har allikevel gått ned 1.6 kilo, woohoo!

 

Shhhh,

Det er bra noen er positive! :) Men jeg tror også det at hvis man står på ordentlig, så burde det gå. 1 kilo i uken er jo det som er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Nå nærmer det seg en uke siden jeg satte igang. Søtsuget er overraskende nok veldig fraværende, og håper inderlig jeg klarer å holde meg unna å gå på en smell.

 

Jeg har blitt flink til å spise variert (noe jeg sjelden gjorde før), og til delvis faste tider. Mulig det er innbilning, men kroppen kjennes noen hakk sunnere ut allerede. Jeg føler meg mer opplagt enn tidligere og i speilet i dag syns jeg nesten at magen så litt flatere ut.

Vet ikke om det er å håpe for mye, men det kjennes i alle fall ut som om jeg er på rett vei.

 

Hvordan går det med dere andre ferskingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...