Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

Det er mange som nevner at de sliter med å få i seg nok vann. Et lite tips kan være å skaffe seg en drikkeflaske som de bærer rundt på.

 

Imsdal f.eks har nå kommet med en 0,7 liters flaske. Idèell å ha i veksa/sekken. Ta en slurk nå og da, og vips har du nesten drukket en liter. Da er det bare å fylle den opp igjen.

 

Vann er jo så godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar
Gjest camkir

Når søtsuget kommer er jeg ganske rask med å finne på noe å gjøre. Jeg setter da enten i gang med og leike med datteren min, støvsuger, vasker, går tur, ja hva som helst.

Det hender også at jeg tar en eplebit! Det hjelper ihvertfall meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg veier 12kg for mye,jeg henger meg gjerne på,er ikke lenge siden det gikk op for meg att noe måtte gjøres,har vært skikkelig usunn,drakk mye brus,og heiv i meg all slags mat,og somregel spiste eg bare når det passet meg,og da ble det fort mye mat,har nå begynt å soise til faste tider,og drikker nå mye vann,og eg merker det på kroppen allerede,men det eg sliter med er trening,her eg bor er det ikke noe trenigsenter eller noe,men har tenkt litt på å begynne å sykle,men kommer liksom ikke i gang med det,hva gjør du når du trener???og hvor finner jeg motivasjonen til å begynne ijen,har ikke trenet på 5år,og da var eg heller ikke så gira.men eg vil så gjerne begynne ijen.....ønsker deg lykke til,og tror bare vi må ha tro på oss selv,jeg sier ikke til noen att jeg skal slanke meg,for føler bare att de blir mer opphengt i det enn meg,vil klare det uten dem,og heller håpe på litt støtte her i fra,ha en hyggelig dag videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Når jeg leste om deg så var det nesten som å lese om meg selv! hehe. Jeg spiste når det passet meg og spiste akkurat det jeg hadde lyst på! Og det ble mye sjokolade ja...!! Jeg har fortalt ganske mange at jeg prøver å gå ned i vekt, dette fordi da er det mye vanskeligere for meg å leve usunt og ikke prøve å komme ned i vekt. Og så kan jeg, forhåpentligvis, stolt fortelle de at Ja jeg er på vei ned.. bla bla.. !! Jeg har hverken råd eller mulighet til å melde meg inn i noe treningssenter, så jeg kjøpte meg en sykkel og tvang venninna mi til å være med og sykle! Så nå pusher vi hverandre og foreløpig går det veldig bra! Noen ganger går vi lange turer, andre ganger sykler vi, og noen ganger drar vi på det lokale badet og bader og leker litt med våre små! Da er vi like slitne alle sammen når vi er ferdig.

Jeg ønsker deg virkelig lykke til! Så får vi motivere hverandre litt her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene igjen i høst, etter et opphold som varte litt for lenger etter å ha fått barn.

Jeg og en venninne hadde en prøvemåned på treningsstudio, men treningsstudio eller ikke. Det viktigste tror jeg er å avtale med noen fra begynnelsen, da og da trener vi, enten det er å gå tur, sykle, svømme eller noe annet. Venninna mi ble gravid ganske så kjapt og bakket ut av trening, men bare d å ha faste avtaler i begynnelsen gjorde at jeg fortsatte...kjempefornøyd med det...nå trener jeg minimum to ganger i uka, prøver å få til tre. Spinning og boksing (i aerobicsal), knallgøy begge deler...fra begynnelsen tenkte jeg at boksing skal jeg vertfall ikke på, men ble lurt med av ei an på treninga, og vips så er det fast innslag hver uke for min del...På mitt treningsstudio er det påmelding på spinning og boksing, pga begrenset antall plasser, og det er helt supert spør du meg, jeg er mye mer motivert for trening når jeg sitter på jobb og melder med på enn når jeg ligger hjemme i sofaen rett før treninga begynner...

 

Så mitt råd til trening er å avtale med noen, da er det mye vanskeligere å la være...og når en først har kommet i gang er neste trimtur mye lettere...

 

Kom akkurat på en ting til for å motivere til trening...SKRITTELLER...anbefalingen er jo 10000 skritt til dagen minimum, men for min del er det enkelte dager dette er komplett umulig...så jeg har funnet ut at målet mitt er 70000 skritt i uka, så er det samme om jeg klarer 10000 til dagen eller om det må til en skikkelig lang tur på søndagen for å oppnå målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer å kjøpe meg en slik for å se om det hjelper på motivasjonen. Problemet mitt er at jeg har ingen venninner i nærheten som jeg kan går tur sammen med. Har ei, men hun er i så mye bedre form enn meg at det er ikke særlig morsomt å bare pese etter henne som ett slips, kliss svett og knall rød i tryne. Nei, da går jeg heller alene. Kan jo blir morsomt å konkurrere med meg selv med tanke på antall skritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Ja, det er litt kjedelig å trene når man ikke har med seg venninner e.l. Særlig hvis man skal gå lenge. Å gå langt og lenge, uten noen å snakke med kan være kjedelig.

Rådet mitt er mp3-spiller. Jeg forlater aldri huset uten. Jeg går bevisst også mye fortere med musikk på øret, da kroppen naturlig nok følger takta.

 

Jeg trener som regel sammen med noen venninner, men om de ikke kan/orker, så lar jeg ikke det stoppe meg. Jeg stikker ned på treningssenteret uansett. Og siden jeg stort sett er på gruppetimer er jo heller ikke behovet for noen å skravle med så stort.

 

Uansett.. musikk på øret hjelper utrolig på motivasjonen. Min i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, henger meg på dere... Målet er minus 12 før jul. Har tro på at det som går sakte av kommer sakte på. Delmål, 5kg til st.hans. Er som mange av dere andre overrasket over hvor mye mat jeg skal ha, bortsett fra spaghetti.. Har aldri tenkt over hvor LITE 100gr kokt pasta er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte
...Er som mange av dere andre overrasket over hvor mye mat jeg skal ha' date=' bortsett fra spaghetti.. Har aldri tenkt over hvor LITE 100gr kokt pasta er..[/quote']

 

Veldig enig. Uansett så kan jeg spise 150gr pasta. Jeg blandet dette med svinekjøttdeig og saus. Det ble en ganske så stor porsjon, så jeg ble god og mett uansett.

 

Du kan jo evt. fylle på med litt grovbrød ved siden av pastaen.

 

Og velkommen skal du være? 12 kg før jul skulle så absolutt være innenfor rekkevidde. Det er i alle fall viktig å være tålmodig når det gjelder nedgang. Jeg har nettopp begynt selv, og driver og instiller meg på å spise sunt, ofte og relativt mye. Vekttapet kommer da det kommer. Er -1kg på en uke.. har 10-15kg til jeg vil ha av.. Det har funket på noen venninner (som mistet 35kg hver, bare ved å spise sunt, og å trene regelmessig), så alt er mulig. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har hele uka slitt med å komme meg opp i riktig antall kalorier. I følge GR skal jeg spise 1900 kcal dagen. Jeg har såvidt klart å toppe 1500. Men i dag har jeg klart det. 1851 kcal. Det er jo bare å gjøre små grep. Litt mer pålegg, litt smør på skivene, steke maten i litt olje etc. Og uten å spise altfor mye mer, så kom jeg meg fort opp i kalorier. Sunne kalorier. Er spent på veiingen neste uke allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Første uka mi så hadde jeg så sinnsykt lyst på sjokolade, og på mandagen så ble det jo en Stratos på meg :) Men, etter dette har jeg ikke hatt lyst på sjokolade!!! Jeg bare krysser alt som krysses kan for at det fortsetter sann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camkir

 

Vi kan godt gjøre dette sammen.

Jeg skal ned 14 kg.

går på kurs, men det er kjekt å bki kjent med noen som kan være med og muntre en opp:-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Så koselig at du vil slå følge med meg! Jeg går som sagt ikke på noe kurs, det har jeg desverre ikke råd til, men prøver å være flink på egenhånd.

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med jeg også. Begynte på kurs 1 mai, over internett.

Kan være greit å ha andre å "prate" med også.

 

Jeg er ei jente på 30 år. Er opprinnelig fra Spydeberg faktisk, men har flyttet til Helgeland. Jeg er samboer og har to jenter på 3 år og 5 mnd. Det er pga disse to graviditetene at jeg nå sitter her med 12 kilo ekstra. Eller det vil si mangel på motstand når det kom til godis.

Jeg er "sukkeravhengig". Sjokolade er favoritten.

 

Nå håper jeg å klare å ta av noen kilo ved hjelp av GR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Alltid plass til flere. Det er så utrolig greit å "kjenne" andre som er i samme sko, når man ikke har noen i vennekretsen som er der.

 

Føler at det er meningsløst å snakke slanking med mine slanke venninner som klager på at de begynner å bli feite når de ikke engang bikker 60kg og smetter inn i str 36/38.

 

Lykke til dere, vi skal klare dette :)

 

Er spent på om jeg klarer delmålet vårt om 3,5-4kg i løpet av mai. Det skal i teorien være mulig. Og om jeg skulle være såpass heldig at det går veien hver uke, så kan jeg ha mistet 7kg før sommerferien begynner. (Uten at det blir noe ferie på meg, skal jobbe hele tiden. Håper bare at jeg klarer å holde opplegget vedlike.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Ok, veiedagen min er egentlig ikke før mandag, men måtte snike meg en tur på vekta i dag tidlig... Og den ser ut til å gå rett vei! :) Dere gjør det mye vanskeligere for meg å spise usunt! Tuuusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er veldig spent på veiingen på tirsdag. Jeg har vært enda flinkere med maten, og kommet meg høyere opp på antall kalorier til slik det skal være. Men jeg er liksom alltid nervøs for at jeg har gått opp uansett.

 

I tillegg er jeg hjemme hos foreldrene mine hele neste uke, skal feire 17. mai og hele pakka. Og siden den vekta mest sannsynelig er annerledes enn min så burde jeg kanskje stå over denne gangen å vente til neste tirsdag? Slik at den kanskje ikke viser -1kg, så kommer jeg hjem til meg selv og ser at det bare var tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil slå følge med meg! Jeg går som sagt ikke på noe kurs' date=' det har jeg desverre ikke råd til, men prøver å være flink på egenhånd.

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg![/quote']

 

Hei Camkir

 

Dette klarer du! Det er jeg sikker på, når en først ser et det er en utfordring er halve oppgaven gjordt.

 

Stå på så får vi oppmuntre hverandre. Husk vi klarer bare et skritt av gangen.

går det på "trynre" en dag, for det gjør det alltid, så fortsetter vi bare der vi slapp.

 

Dette skal vi klare

 

Hilsen Hey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er nå i allefall tydelig at jeg ikke kan ta hensyn til den vekta som er her hos foreldrene mine den kommende tirsdagen. Sniktitta i dag, og i følge den har jeg gått ned 4kg fra sist tirsdag. Dette tviler jeg sterkt på. Så jeg må nok ta målet med en klype salt, og heller drøye veiinga til jeg kommer hjem til egen hule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

I morra skal jeg i familiegilde med maaaassse masse god mat og masse god dessert, og kaker osv.... Jeg er veldig innstilt på at i morgen skal jeg allikevel ikke spise noe sunt! Noen som kan fortelle hva som er lurest av meg og spise i morra tidlig? Hva metter mest og gir best utbytte så jeg ikke er så sulten og godtesjuk når jeg kommer dit? Kryss fingrene for meg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det lureste du gjør er å fylle alle måltidene dine. Hva som gir mest metthet er jeg ikke sikker på. Må være noe grovt kanskje. Noe som tar tid å fordøye. Også vil jeg anbefale deg å bruke lang tid når du skal spise. Legg ned bestikket innimellom, spis mye salat og bare litt av det mindre sunne. Spis kakestykket ditt sakte også. Virkelig kos deg og drøy det ut...

 

Krysser fingrene for deg jeg...

 

Jeg har skeiet skikkelig ut i dag. Vært på kafe og spist kake.... jeg droppet mellommåltidet da. Tok meg et lite eple bare. Spiste grov baguett med kylling også tok jeg helga på forskudd med et stykke kake. Så det var den helgekosen. Blir bare frukt til kos i morra da.

 

Noe som er skikkelig godt og sunt.... skjære en banan i biter i en liten skål også ha på vanilje-kesam. Det er godt det!!

 

Ha en fin og sunn helg folkens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Mine foreldre hadde planlagt ost og kjeks i stedet for "skikkelig" middag i går. Ikke helt etter min bok, men jeg regnet og styrte og spiste meg mett, samtidig som jeg holdt meg innenfor grensene. Droppet da kveldsmaten riktignok. Det er overraskende mye kalorier i noen kjekstyper.

 

Så nå blir det lenge til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Det var med stor spenning jeg dro i konfirmasjon i dag... ville jeg klare det??? Jeg begynte morran med havregrøt, og like før jeg dro tok jeg to knekkebrød. Når det da etterhvert var tid for litt mat og kaker, spiste jeg akkurat det jeg skulle ha av det sunne, og dere??? For første gang etter maten hadde jeg ikke lyst på hverken sjokolade, kake eller is!!! :)

 

God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg fikk beskjed av sjefen at jeg måtte jobbe hele kommende uke. Ingen krise, jeg trenger alle pengene jeg kan få. Problemet er at jeg jobber i en liten kiosk med smågodt og is på alle hjørner. Hvorenn jeg snur meg er det noe søtt å spise. Jeg klarte meg bra i går. Holdt meg til medbragt lunsj og mellommåltid. Men en uke kan bli vanskelig. Vet ikke hvor stor viljestyrke jeg har når det står rett foran meg.

 

Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...