Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

Da er det en ny tråd om utfordringer oppe og går.

 

Magetrener ja, den er nok ikke dum. Når jeg får lønning tenkte jeg å investere i en yogamatte og en skikkelig skritteller. Pulsklokke frister også, men de er i det dyreste laget. Må nok ta litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar

Nok en gang stod vekta stille...skjønner ikke hvorfor egentlig. Har faktisk vært veldig flink denne uken........ *snufs*

 

Kan jo vær syklusen min da. Den er helt merkelig etter at jeg begynte på p-piller... hvem vet. Umotiverende er det i allefall!! Så i dag har jeg spist ett kakestykke i barnehagen og noen vingummi godterier... NEMLIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

P-piller har en tendens til å slå litt krøll på kroppen. Men etter en stund, så går alt som normalt igjen. Så ikke fortvil :)

 

I går ramlet jeg over en DVD på salg med "power yoga". Jeg rasket den med meg og dro kortet. Kjenner at kroppen slettes ikke er like myk som damas kropp på DVD'en. Men det kan jo trenes opp.

I dag fikk jeg også tak i en billig yoga-matte på G-Sport til 149,- Så i kveld blir det litt mer yoga enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Imponerende at du klarer å trene hjemme på stuegulvet. Jeg er kommet så langt at jeg klarer å få effektive treningsøter i apparatrommet på sats, men jeg trener aller best på timer der noen roper "kom igjen"!

 

Denne uken har jeg ikke trent i det hele tatt. Æsj. Hjemme med syke barn og syk en dag selv, så kommer jeg meg ikke ut. I helgen skal jeg på utdrikkingslag. Er det forskjell på kaloriinnhold i ulike alkoholholdige drikker? Er det forskjell på rød og hvit vin? Hva med cider eller rusbrus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Perlemoren: Kjenner veldig godt igjen gruppetimene. Jeg trenger også helst noen som skriker til meg, hehe.

 

Når det gjelder alkoholen så er det nokså stor forskjell på kcal innholdet. Selv er jeg bedt på fest i juni med mange gamle kjente. Evigheter siden sist jeg drakk. Ung er jeg også, så festene har en tendens til å ende med alt bra brisen til godt full. Nå er jeg liksom litt oppe i et dilemma. Jeg vil ikke ødelegge hele systemet jeg har satt igang med én fest. Men samtidig må jeg jo kunne fortsette å leve som før.

 

Jeg vet ikke med cider, men rusbrus inneholder masse kcal. Øl, sterkvin og brennvin er vel blant "verstingene". Vin, med litt lavere alkoholprosent er vel det beste alternativet vil jeg tro. Tror heller det ikke finnes forskjell på rød og hvit vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

I dag har jeg virkelig vondt i magen min.... Jeg fikk jo hentet meg magetreneren jeg bestilte i butikken her på GR, og den funger veldig veldig bra ja! Skjønner jeg gjorde det litt galt første gangen, men det hadde ikke noe med apparatet og gjøre, men måten jeg gjorde det på.. hehe...

Men i går satt det! Og det beste er at det kun tok meg ett kvarter. Den lille snuppa mi skulle jo sitte og ligge overalt på meg mens jeg prøvde flittig og ta de øvelsene jeg skulle.. I tillegg har jeg vært dypt inne i klesskapet og hentet fram treningsballen og dvd en med pilates... Begge deler ligger fremdeles i pakkene sine - helt urørt- hmmm... Planene har vært her lenge se.. men ikke motivasjonen.. Men nå er den her, og det er så gøy!

Jeg ønsker dere lykke til med helga!

Jeg har mye å jobbe med når det blir helg, for jeg har lett for å gå og småspise.. Så full fokus på det i helga!!

Og så må jeg jo innrømme at jeg er spent foran mandagens veiing....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg med på trening for første gang denne uka...endelig...ellers gikk gårsdagen bra matmessig...men har nok vært litt for dårlig med maten denne uka, og litt altfor lite trim...og i helga blir det hyttetur...gruer meg virkelig til mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Uff.. jeg er veldig spent på veiedagen.. tirsdag. Har gjort alt etter boka nå. Til og med fått i meg nok kcal. Men jeg klarte ikke å vente, så jeg snek meg på vekta i går, da viste den nesten 1 kg ned. Dette førte til at jeg smugkikket i dag også, men nå er den gått opp.. og over der jeg var.

 

Det er vel normalt at det svinger slik, og det er jo derfor man kun skal ha én veiedag i uka, ellers blir man jo gal.

 

Jeg er uansett oppe i 21 trimpoeng, spiser som før, så får man bare se åssen det går på tirsdag.

 

God pinsehelg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en slitsom pms periode denne gangen, og kanskje er det derfor vekta sto stille. Veide meg i kveld (veier meg vanligvis på morgenene) og nå veide jeg det samme som i går morges... det tyder nok på at vekta er på tur nedover nå :) Skal veie meg igjen i morgen tidlig, men så skal vekta inn i uteboden igjen!! Kan ikke ha den på badet....

 

Gleder meg til ukesutfordringen denne uken!!! Og til å veie meg etter at uke er omme :P

 

Ønsker dere alle en nydelig helg!

 

Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Er pms og mens som har vært problemet mitt denne uka også. Men allikevel har jeg ikke proppet i meg noe jeg ikke skulle. Bortsett fra i går, da brukte jeg kosemerkene mine for aller første gang. Jeg spiste en pin-up og én trekant av Toblerone. Gikk ikke over kosemerkene og det smakte utrolig med litt sjokolade igjen. Jeg nøt hver eneste bit.

 

De siste dagene nå har jeg uansett følt at jeg har gått ned litt igjen. Kanskje driver det vannet kroppen min har holdt på denne uken og forsvinner. Veiedag er tirsdags morgen. Jeg venter i spenning.

 

Håper alle nyter pinsen. Selv gjør jeg meg klar for jobb nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Jeg har ikke vært så aktiv i denne tråden som jeg håpet på, men jeg har lest og fulgt med allikevel og synes dere alle er kjempeflinke!!

 

Tiltross for ihuga spinning og løping 5 dager denne uken har jeg allikevel gått opp 0.8 kg. Buuuhuu. Jaja, sånn går det vel når man skeier ut med smågodt, popcorn, champagne osv osv.

 

Jeg klaget fryktelig over å måtte spise 1600 kcal for noen måneder siden og synes det var altfor mye, nå synes jeg det er altfor lite! Det har blitt vanskelig å holde seg innenfor dette. Jeg er flink på dagtid, men det er når kvelden kommer at suget etter et eller annet setter inn. Innen den tid har jeg også brukt opp hele melkerasjonen og fruktrasjonen, så det er helt åpenbart at jeg må bli flinkere til å stramme inn i løpet av dagen så jeg har noe igjen å kose meg med på kveldstid.

 

Tiltross for å ha gått opp føler jeg meg mye bedre, centimeterne har ikke gått så mye inn de heller, men det føles litt strammere gitt. Nå er det bare på tide og sette inn første giret, dette blir jo bare helt teit. Så mye trening og ikke noe ned i vekt, det kan man ikke ha noe av.

Lykke til dere til uken som kommer, måtte alle vektpiler vise nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Jiiiiiiiipppi!!! Jeg har endelig klart å få ett gull eple!!! Neste søndag skal jeg jammen ha ett til!!! Har nå blåst opp treningsballen så nå står den for tur...!! Og jeg er spent foran morgendagens veiing!!!

Håper dere alle sammen har hatt en bra helg!! Og lykke til alle samme med veiingen denne gangen!!

Håper dere alle har hatt nedgang i vekt!!

 

Vi snakkes!!

God kveld alle sammen!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det ble ikke mye nedgang denne uken. 400 gram ned. Selv om jeg har trent mye, og spist riktig. Denne gangen skylder jeg på mensen og håper på et bedre resultat neste uke. På den andre siden. Alt nedover er bra!

 

Startdato: 7. mai 07

Gullepler: 9

Startvekt: 93,3 :)

Vekt nå: 89,2 :/

Antall cm rundt midjen som er borte: 18 cm totalt. 5 cm siden forrige uke :)

 

Så dette går fremover. Jeg skal ligge på 1900 kcal om dagen og denne uka er vel den første jeg har klart å spise slik jeg skal hele uka. I alle fall tilnærmet.

 

Jeg kan ikke la meg "knekke" av at nedgangen denne gangen "bare" var på 400gr. Det er jo nesten en halv kilo, som også er blant anbefalt nedgang i uka. Sånn sett sier jeg at jeg har nådd et lite mål tross alt.

 

Lykke til med deres veiing, og ha en finfin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Frktrulte, så flink du har vært!!! Selv om du ikke hadde gått ned så mye som forventet så er det nesten en 1/2 kilo smør, og det er mye det også. Jeg har bare gått ned 100 gram mer enn deg, og jeg skulle ønske jeg hadde gått ned mer, men all nedgang er bra!! Jeg hadde jo en kilo i pluss forrige uke, så det var alt annet enn gøy.

Har endelig kommet i gang med treningen min også, så jeg har minsket 2,3 cm rundt magen!!!! Yeeeees!!!!

Og jeg har fått ett fattig, men glitrende eple! Og jeg er fornøyd så langt!!! Sakte men sikkert går jeg ned!!

Så jeg går med friskt mot på denne uka! Jeg har til og med klart og være flink disse fridagene! Jeg har holdt meg til måltidene mine og kun spist når og det jeg skal.. Jeg har snoket ett par ganger i skapene, men har tatt meg i det, og latt være og ta noe som helst!!!

God mandag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått veid meg denne uka, har vært på hytta fra fredag til i dag, så jeg får prøve meg på vekta i morgen heller....har ikke lyst, blir vel mye stillesitting på hytta...men men....denne uka satser jeg for fullt igjen....nok en gang....

 

Synes dere er flinke....400-500 gram er jo bra da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Tiltross for ihuga spinning og løping 5 dager denne uken har jeg allikevel gått opp 0.8 kg. Buuuhuu. Jaja' date=' sånn går det vel når man skeier ut med smågodt, popcorn, champagne osv osv.

 

[/quote']

 

Ikke fortvil! Jeg målte meg på en sånn vekt som måler fett og muskelmasse i kroppen. Det er ofte oppløftende! Og nå er det jo sånn at muskler veier mer enn fett, så det kan godt hende du har blitt kvitt en del fett når du har trent så mye. Du blir jo så fast i fisken og får bedre holdning, så fortsett med treningen!

 

Jeg sliter med lite søvn, lite overskudd, lite trening, for mye trøstemat. Men nå kommer godværet så jeg satser på litt inspirasjon nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne inne på ett av forumene her inne. Måtte bare kopiere den :)

 

 

 

Ulike godiser som gir 100 kcal

 

75 gram (5 ss) sans iskrem

 

3,5 biter smilsjokolade

 

½ cuba-sjokolade

 

9 biter mallorca-blanding (smågodt)

 

7 seigmenn

 

6 stk rosa skumputer (smågodt)

 

1 marsipanpølse (5 stk i pakka, Nidar)

 

1,5 pakke FOX, NOX eller BIX

 

5 pepperkaker

 

11 stk solano sukkerfrie karamelldrops

 

1 stratos minibar

 

3 bamsemums

 

7 biter operamint

 

1 beger Yoplait safari gelé

 

½ beger sjokoladepudding med vaniljesaus fra KOS (del med kjæresten!)

 

7 stk sursild, søtsild eller saltsild

 

5 stk krokodiller (smågodt)

 

17 After Eight pastiller

 

3,5 stk vanlig After Eight

 

6 stk Meller-sjokolade

 

1 liten kokosbolle

 

1 pingvin lakrisstang

 

2 biter kong haakon konfekt

 

1,5 gullbrød serveringsbiter

 

½ Bocca-sjokolade

 

4 stk tørkede konfektaprikoser (den lille nøttefabrikken)

 

15 mandler

 

15 stk haribo gullbjørner

 

2 stk tyrkisk pepper kjærlighet-på-pinne

 

½ vaffelplate (Laget av toro-mix)

 

2,5 ss Piano vaniljekrem

 

5 marshmellows

 

5 biter Haribo fersken

 

Eller:

 

To fiberrik med tranebær

2 ss cottage cheese

1 ss Heistad lavkalori blåbærsyltetøy eller en annen variant

 

1 ryvita knekkebrød

20 gram philadelphia light aprikos

10 gram rosiner

 

2 ryvita knekkebrød

30 gram lettost naturell

40 gram eple i skiver

 

1 kalkunwiener i lompe m / 1 ts stekt løk, en stripe ketchup og sennep (150 kcal)

 

1 lompe (varmes litt i microen...)

1 ss yoghurt naturell eller mager kesam eller en blaning

1 ss syltetøy

 

½ polarbrød ekstrem

1 skive brunost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Fin liste Shhh.. veldig greit å ha en liten oversikt. Jeg kan f.eks fint sluke 3 bamsemums eller mer uten problemer. Det med Fox'en var overraskende. Hadde ingen aning om at den inneholdt såpass med kcal. Søren at det skal være så mye kcal i en pose smågodt f.eks. Min kropp lengter etter "Candy King" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke kinamat er så gale

 

Toro har en rett som heter chop suey vet jeg. Du kan gå inn på http://www.toro.no, og videre på produkter/produktsøk, mener at hele "bruksanvisningen" og næringsinnhold skal ligge her, så kan du jo regne sånn omtrent va du spiste...men som sagt så tror jeg kinamat er ok, bare en tilpasser risen selvfølgelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist kinamat en del ganger etter jeg begynte å slanke meg. Tror det e mager og sunn mat. Sausen er laget av maizenna, og ellers er det jo bare grønnsaker og rent kjøtt.

 

Forsøkte å søke litt for å finne ut av dette, men det var ikke enkelt. Uansett tviler jeg på at det er spesielt fet mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...