Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

17.mai skal nok gå så fint at. Ser ut til at middagen blir koldtbord med spekeskinke o.l, men jeg skal nok fint klare meg til tilmålte kcal.

 

Isen blir litt trist å droppe, det er jo tross alt 17.mai. Men jeg skal nok selge så mange på jobb at det blir mettende i seg selv.

 

Jeg har fortsatt ikke rørt noe av snopet eller isen på jobb. Faktisk stolt av meg selv. Nå har jeg snart klart en uke. Og da skal jeg heller ikke tilbake før i sommer. Men da snakker vi 3 hele mnd. Den kan bli tøff, men jeg er innstilt!

 

Ha en fin (og relativt sunn) dag i morra, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar

I dag gikk måltidene mine helt i stå...som vanlig greit på jobb, men idet jeg skulle begynne på middagen fikk vi besøk, og etter det var vi og handlet...så når har jeg akkurat spist middag og klokken er 21...

 

Men fant vertfall en super middag i dag...fajitas med kyllingfilet, stekt sammen med løk, paprika og sopp, servert med tortilla og salat...og masse salsa på....fant nemlig ut at i 100g salsa er det kun 35 kalorier...men nå er jeg stappmett, og etter å ha lagt inn i tabellen her, fant jeg ut at jeg hadde spist rundt 500 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Er det bare meg som får dårlig samvittighet når jeg ikke får trent så mye? Hvor mye trener egentlig dere andre?

 

Jeg har ikke rukket å bli skikkelig svett denne uka. Bare gått det jeg går på jobb, syklet frem og tilbake, samt syklet litt på ergometersykkelen hjemme. Men har ikke fått til noen skikkelig treningsøkt. Og da føler jeg liksom heller ikke at jeg kan unne meg litt søtt på dager som f.eks i morra.

 

Det er vel ikke slik det skal være heller? Tror jeg er avhengig av treningssenter, jeg. Da har jeg liksom påskudd til å få svettet ut noen kraftige perler.

 

Normalt ligger jeg på 15-20 trimpoeng. Og nå er jeg hittil kun oppe i 7.. er fortsatt litt igjen av uka da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Ned 800 gram.

 

Har spist litt lite denne uka og trent litt hardt. Så jeg må justere forholdet der i mellom. Var helt tom mandag etter syklinga på søndag. Og resten av uka har jeg ikke trent for å komme i form igjen. Sist uke hadde jeg 6 dager med trening, det ble litt heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Min 17. mai gikk overraskende bra. Det ble frokost, lunsj, "middag" (spekemat) og kvelds, samt noen mellommåltider slik det alltid har vært.

 

Ingen is, ingen gelè, ingen pølse. Vel, jeg smakte på én spiseskje av softisen på jobb i går, det skal sies. Men ser ikke på én skje som noen krise.

I tillegg fikk jeg også 2,9 trimpoeng i går, så jeg er fornøyd med dagen.

 

Men jeg gruer meg til veiing på mandag. Denne uken føler jeg liksom ikke at jeg har gått ned noe. Sikkert fordi jeg har spist samme mengdene, men treningsmengden har gått litt ned. Håper bare ikke jeg har gått opp. Noe jeg egentlig ikke skal gjøre, siden jeg har gjort alt etter boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Nå må jeg lære... Jeg måtte snike meg en tur på vekta i dag tidlig. Denne uka har ikke gått helt som planlagt. Jeg har vært hjemme med datteren min denne uka, hun har vært dårlig, og jeg merker og vet jeg har småspist mye mer enn jeg skal... Og det syntes på vekta i dag ja... Kjedelig.... Gleder meg ikke til veiing på mandag morgen nå nei...

 

God fredag kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hvordan har helga deres vært??

Jeg fikk tips her inne om pitapizza, det var bare kjempegodt!!! Nam nam!!

Ville bare ønske dere alle sammen lykke til foran veiingen til uka!! Håper det går rett vei for dere alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg har pakket vekta langt inn i uteboden...hadde mange slike nedturer som du hadde nå camkir. Neste gang får du stålsette deg og ikke falle for fristelsen. Det er bedre å ha bare 1 dag med nedtur....

 

Helga har gått ganske greit. Har ikke hatt de store utskeielsene, men heller ikke vært så streng med meg selv. Jeg forsøker å ikke få dårlig samvittghet, for jeg mener at man skal leve selv om man slanker seg. Og jeg vet at visst jeg aldri unner meg litt ekstra av noe så går jeg lei og da er hele slankekuren bortkastet. Litt av poenget nå føler jeg, er å lære å leve med fristelser, og lære å ta de riktige valgene. Visst man bare skal unngå alt som frister blir man jo sprø til slutt :) Alt med måte....

 

Jeg ser at jeg klarer ikke å komme opp på 1600 kalorier. Ligger og vipper mellom 1200 og 1500. Kan nok tenkes at når jeg kommer i gang med litt trening så kommer behovet for mer mat også :)

 

Lykke til denne uka!! Håper vi klarer å gå ned litt mer før Mai er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hvordan har helga deres vært?

 

Jeg har klart meg like bra denne helga som alle de andre. På fredag brukte jeg alle kosemerkene mine for uka på en mørk, liten sjokolade. Den smakte godt, i tillegg til at jeg faktisk ikke fikk lyst på mer etterpå. Søtsuget har definitivt dabbet av. Dette til tross for at mamma gomlet potetgull og pappa spiste is, rett foran meg.

 

Jeg skal ikke sitte her å ljuge. Isen så fryktelig fristende ut. Men jeg hadde ikke veldig lyst på. Og når jeg i tillegg vet at jeg skal veie meg mandag morgen, så er det like greit å stå over. Jeg leker ikke slankekur :)

 

Jeg ser på kommende uke med godt mot. Blir mye stress på skole, men da kan jeg også avkoble skikkelig på treningssenteret noen timer hver dag.

 

I løpet av uka har jeg kommet opp i 15 trimpoeng. Slettes ikke verst mtp at jeg har jobbet 7 timer eller mer hver bidige dag.

 

Lykke til med ny uke, folkens. Og ha en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

En kilo opp siden sist uke.. Det var jo ikke akkurat en opptur da, men jeg vet jeg ikke har spist og gjort som jeg skal. Så da har jeg jo bare meg selv å skylde på.. hehe...

 

Lykke til med veiingen alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,8 kg...superfornøyd...var helt sikker på jeg skulle gå opp etter all småspisingen de siste dagene....måtte gå på vekta flere ganger i dag tidlig bare for å sjekka at den ikke var feil...vet fortsatt ikke om jeg er helt overbevist...hehe...

 

Var i 30-årsdag på lørdag, fikk servert "koldtbord" med masse forskjellige salater, reker, karbonader, røkelaks m.m....passte meg ypperlige, kunne jo spise masse da uten dårlig samvittighet, hadde innstilt meg på at jeg skulle være forsiktig, men så kom kakene på bordet, og da måtte jeg jo smake....så det ble litt for mye der gitt....men jeg kjørte siden bursdag var en times tid hjemmefra, så da slapp jeg alle kaloriene fra alkoholen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Veiingen i dag var oppløftende. Nok 1 kg ned. Alt i alt har jeg nå mistet 4kg på 3 uker. Jeg er storfornøyd. Nå begynner jeg også faktisk å tro at det er mulig for meg å gå ned alle kiloene jeg hadde satt meg som mål.

 

Så min plan er å fortsette som før. Alle kosemerkene skal spares til fredag. Da blir det kino og Mr. Depp på lerrettet :)

 

Lykke til med uka alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fettmot

opp 0,1, men vet jo hvorfor, var så forsiktig på 17. at jeg var skrubbsulten på kvelden og da sprekker man lett.

 

Men satser på ny uke med friskt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Har hatt 5 dager på ferie uten internett og med mange fristelser i tillegg til 17. mai. Det å ikke skrive hva jeg spiser gjør at jeg lett sluntrer unna. Dessuten er det jo så hyggelig å spise god mat med folk man ikke har sett på en stund. Prøvde å bestille en salat da vi skulle ha take-away-middag på fredag, men de var utsolgt for alle salater! Nedtur. Innså til slutt at jeg bare må sette strek nå i dag og begynne på ny frisk i morgen tidlig.

 

Men jeg lærte noe lurt da jeg var borte: De vi besøkt serverte oss hjemmelaget smoothie til frokost. Så godt, mettende og sunt! Må kjøpe frosne bær og få frem kjøkkenmaskinen!

 

Nå skal jeg være på nett hver dag og skrive hva jeg har spist og skrive til dere om hvordan det går. Trenger at noen følger med på meg!

 

Lykke til med uken. Vi satser på mange trimpoeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Men jeg lærte noe lurt da jeg var borte: De vi besøkt serverte oss hjemmelaget smoothie til frokost. Så godt' date=' mettende og sunt! Må kjøpe frosne bær og få frem kjøkkenmaskinen!

 

 

[/quote']

 

Anbefaler deg å ta frem penn og papir med det samme. En smoothie kan fort komme opp i 2-300 cal. Litt etter hva du har i den. Yoghurt og juice er ikke sånn hakkanes sunt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg gjorde nettopp noen små utregninger utifra de målene på kroppen jeg har notert meg. Jeg har minsket på alle steder (midje, hofte, ende, lår, legg og overarm). Siden 11.05 har jeg mistet 24 cm fordelt på kroppen. Det er vel noe man burde være fornøyd med?

 

Jeg legger meg i alle fall god og mett med god samvittighet. God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på shoppingtur i går, og endte opp med å spise på mac'en, og idet jeg setter meg ned m min feite hamburger og enda feitere pommes frites ser jeg en stor plakat rett foran meg som forteller at de har fått diverse salater med tilbehør...og de så jo i tillegg gode ut....å hvorfor så jeg ikke den plakaten 5 minutter før......så med andre nok en utskeielse.....må ta meg selv i nakken nå!!!!!!skjerpings.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg blir rett og slett overrasket over meg selv over at jeg ikke har falt for noen fristelser, eller at det ikke har blitt noen utskeielser. Hadde aldri trodd det skulle bli så "lett". Klart det er fristende med sjokolade, is og annet snop. Men når jeg tenker skikkelig etter er det liksom ikke verdt det.

 

På den andre siden er det heller ikke verdens undergang om man går på en liten smell. Det er da helt naturlig å få litt tilbakefall er det ikke?

 

Hva om vi hadde noen ukesutfordringer hver uke? Bare for oss selv. Kanskje det hjelper litt på dabbende motivasjon, om den er der..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Ned 1,2 kilo denne uken, totalt 5,4 på 5 uker. Men jeg er dårlig og har ikke spist, så den vekta kan være litt i overkant lav. Har bare spist 500 cal enda i dag. Har ikke appetitt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg kom med et forslag om at vi kanskje kunne ha noen utfordringer for å motivere hverandre enda litt til. Men jeg trenger innspill fra dere. Hva slags utfordringer bør det være? Skal de være individuelle eller fellesutfordringer?

 

Det burde vel egentlig også være en egen tråd for det, så det ikke blir forvirrende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei frktrulte! Jeg er absolutt med på fellesutfordringer jeg da!! Da blir det litt mer alvor over det, og man, eller jeg ihvertfall, anstrenger meg mer! Kan du ikke begynne en tråd for det da???

Akkurat nå er jeg kjempesliten etter en lang dag så jeg kommer ikke på en eneste utfordring, men lover å komme sterkere tilbake :)

 

PS: fikk hentet magetreneren min i dag!! Den var bare suveren!!! Og som det svir i magen!!! Yes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...