Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

YYYYYYYYiiiiiiihaaaaaaaaaaa.... Jeg har gått ned 3 kg tilsammen etter jula trallala.... er snart under 70 igjen hihi........

 

Har rocka og dansa bort nesten 200 kalorier, er helt svett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Du har jammen vært flink Magan..skjønner at du har bestemt deg!

 

Det er ikke så dumt med suppe, så noe på TV om at suppe ble man mest mett av lengst fordi alt kom så fort i magesekken og fylte denne opp, og det ble der en stund for å fordøyes. Spiser man bit for bit så blir magesekken gradvis fylt opp og man kjenner seg ikke så fort mett. Så rådet var å spise mye suppe hvis man skulle ned i vekt. Godt med suppe igrunnen - har blender og stavmikser, da er det lett å koke noen grønnsaker i vann og mose! Det var godt du minnet meg på dette! Takk!

 

Jeg strutser denne uka fordi jeg aner at vekten er gått litt opp, veier meg neste tirsdag isteden! Har spist salt og søtt i helgen og føler meg tung og oppblåst!

 

All ære til deg - jeg skal nok komme igang jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja surfer videre jeg. Angrer på at jeg ikke har hadd på meg stegtelleren i dag, for her har det vært full fart siden i morges. Nå skal jeg straks på jobb og jeg sitter jo ikke stille der heller akkurat. Så blir det vel en runde med rockeringen og en danse-seanse i kveld.

 

Fiskekaker til middag i dag forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å legge inn hva jeg har spist......

 

Holder på å lage pizza til junior kommer hjem fra skolen og det blir vel det som blir middagen min også i dag, derfor har jeg satt til livs en tallerken havregrøt til lunsj for å ha litt kalorier å gå på. Men først skal jeg en tur på jobb, hente junior på trening (ingen trening på meg i dag, var i går en runde) hjem og spise, også på jobb igjen. Ingen rolig uke på meg dette, så jeg gleder meg vilt til helga.

 

Ha en fin dag videre, kommer vel innom i natt når jeg er ferdig på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg. Har ikke forsvunnet ut i priferien. Hadde ikke så mye å berette i går. Drev på med litt rockering og var på jobb og ellers ikke så mye. Men nå har jeg tatt helg....... Tar meg en tur på trening senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da det kunne jeg bare innbille meg ja..... at jeg skulle på trening idag mener jeg. Hildrande for et værbruk det ble utover dagen. Har da sittet inne i omtrent hele dag. Turde for mitt bare liv ikke å kjøre noen steder, var redd for å bli blåst av veien. Strømmen var borte en stund også. Torden og lyn og greier....... Jaja nytt forsøk i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppet av værgudene. :) som regel er det bare dørstokkmila som stopper en. jeg skal en tur i morgen får jeg håpe og tro. innebærer at jeg må litt tidlig opp, så jeg har vel bommet et par lørdager.... :) Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tor og Odin var ikke snille mot oss i går. Så dere på nyhetene? Like mye vind her som i Ålesund.

 

Vel vel, men i dag er jeg i farta igjen. Har hoppet inn i treningstøyet og er på tur straks. Måtte bare innom her en runde for å se om det var noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trente jeg så svetten silte, kjente det rant nedover ryggen. Svettedråper på haka også faktisk, så nå er jeg strålende fornøyd.

 

Så har jeg handlet scampi og kylling og masse grønnsaker. Var veldig flink og gikk forbi potetgullhylla også, uten å kaste et eneste blikk dit. ( Ja ja, kanskje et lite et i øyekroken da ) Men ikkeno usunne greier i dag, utenom frokosten da: grillpølse og brød. Hehe, (flau latter) ... måtte bare....... ( Glemmer den frokosten nå )

c085.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde pølsefrokosten, tilbake til Inger`s i dag. Før kunne jeg finne på å spise grillpølse og potetgull til frokost, eller potetgull og iskald melk.... Nei nå må jeg stoppe før matfantasiene tar helt overhånd her.

 

Har ikke gått opp noe selv om jeg fikk mensen i går. Så det blir spennende å se om det skjer noe på vekta i løpet av neste uke.

 

Nå er jeg dessuten lei av været her på traktene. Nå har vi hatt sånn vær:

r020.gif og sånn vær: p025.gif og sånn vær: s010.gif Nå får værgudene bestemme seg snart. Aller helst vil jeg har vår.... nuh, med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg blir i så godt humør når jeg ser ut av vinduet, klokken er så vidt passert 8 og det begynner å lysne! Det går mot vår! Jeg er klar over at det er et par måneder med sjangse både for det ene og det andre været, men gleder meg ihvertfall over at det blir lyst!

o015.gif

Skjønner at stormen er slitsom Magan! Jeg har kjente som var på tur med danskebåten i helga, og den turen hadde visst ikke vært helt bølgefri den heller!

 

Frokost: Da jeg vokste opp, fikk jeg ofte frokost på senga. Det vil si jeg ble vekket av mor med en kopp kaffe og en skive brød el.lign på senga. Hvis vi hadde kakerester, fikk jeg dette sammen med morgenkaffen! Dette var veldig koselig synes jeg (men hvor sundt?), jeg er nok blitt noe preget at det. Elsker å spise frokost på senga - vil også gjerne gi sambo frokost på senga, men han er ikke så begeistret som meg!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er litt sent å si god morgen nå, men god dag i alle fall. Jeg dro meg frampå i dag, hadde ikke noe arbeid som hasta, så jeg tok en sakte start på uka. Utfor kontorvinduet mitt skinner sola, det er nydelig, det glitrer i snøen. Har bare lyst å gå ut. og kanskje jeg gjør det. Avspaserer litt :-)) Halve dagen :-)).

Sender alle gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens viktigste måltid sies det... og da må man få i seg noe som gir litt pondus for resten av dagen. grillpølse/brød er vel verre på kveld enn på morgen, men en litt heavy frokost kanskje? :) jeg er et ekstremt vanemenneske når det gjelder frokost; det går i 2 skiver ingers rugbrød med vitago' gulost på, og masse paprika. men jeg innrømmer det; i mine svarteste perioder har jeg spist sjokolade tidlig på dagen. kanskje ikke frokost, men tidlig....

 

ha ei fin uke magan. jeg håper sulten demper seg igjen. vondt å gå sånn, og du er flink som holder ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg har spist sjokolade til frokost i mine lyseste perioder også, jeg. Det hender en gang imellom at det er VELDIG godt å begynn dagen med en stripe 70% sjokolade til kaffen.

 

Neida, det skjer ikke ofte. det skjer bare når jeg vil ha en ekstra kosemorgen med lang kaffe på senga over avisene, krølle meg under dyna og bare ha en skikkelig koselig morgen for meg selv.

 

Jeg vet det ikke er å anbefale, men hallo! hvis det skjer 2 ganger i året er det vel ok?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har været snudd på seg igjen, 9 varmegrader og oppholdvær (akkurat nå ). I morgen er det meldt sludd snø regn og haglbyger. Mye vær på en gang må jeg si.

 

Har vært på trening i dag, svetten silte og samvittigheten er lys som en sommerkveld. Tenkte og trimme litt med dansing og rockering senere i kveld, høste ett trimpoeng eller to til.

 

Skal ikke veie meg i dag, venter til Fredag for det var vel rundt deromkring jeg veide meg sist nå og da har jeg stått stille selv om jeg skulle ha mensen og det er jeg strålende fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på nettet, skrevet av en mann selvfølgelig. Måtte bare vise dere denne utrolige tolkningen av kvinner kontra jobb og barn. Har vel strengt tatt ingenting i slankeforum å gjøre, men siden det er et overveldene flertall av kvinner her måtte jeg bare vise dere dette herrens makkverk. Eller kanskje det har noe her å gjøre likevel?? For noen av oss..... Sitter vi med dårlig samvittighet på grunn av sånne meninger ute i samfunnet og avreagerer med og ttrøstespise fordi vi føler vi kommer til kort??????

 

 

Skrevet av Martin:

 

Først av alt, vil jeg benytte anledningen til å gratulere alle likestillingsforkjempere i dette langstrakte land. Det dere har oppnådd siden slutten av 70-årene og frem til nå, er intet mindre en ett mirakel. Å egenhendig klare å ødelegge naturens hensikt ved å likestille kjønnsrollene, for så å fraskrive seg ethvert ansvar.. Helt utrolig.

 

Selv har jeg alltid sett på ekstreme religionstolkninger som en av vårt samfunns store fallgruver, men likestillingskampen følger jo faktisk ganske tett oppunder.

 

Året er 1970. Likestillingen trer inn for full kraft i Norge. Kvinnene blir synlige i politikken. Fra ca 1975 og frem til i dag ser man kvinners yrkesaktive liv økes sterkt. Pr dags dato er det nesten like mange kvinnelige som mannelige arbeidstakere i Norge.

 

Hvorfor har dere gjort dette? Er dere ikke glad i deres egne barn? Deres egen lykke? Det er nemlig dette dere i første omgang har ødelagt. Selvsagt kan man si det har ødelagt for kjærligheten også, men jeg velger å sette hovedfokus på barnas ve og vel, samt deres egen lykke.

 

 

La oss med en gang få konstatert; Vi er født forskjellig, og det er ikke helt uten grunn. Jeg vil faktisk gå så langt som å si dette er utilgivelig tukling med naturen, og konsekvensene har, med dette blitt katastrofale.

 

Dette har skjedd med barna:

 

60 tallets barn og unge hadde svært få materiale goder. De hadde mat på bordet, tak over hodet, regler å forholde seg til. Oppveksten var ofte mye strengere, noe som igjen betød at en rampestrek som å gå på epleslang for en 16 år gammel gutt sammen med venner var kjempespennende. De lekte i gatene, var inne om kvelden med familien. Selv om det muligens var litt strengt hos enkelte, hadde de noe vesentlig som barn virkelig trenger: Trygghet.

 

70-80 tallet. Mødre vil ut av huset, jobbe og stå på egne bein. Dette skapte de mye omtalte nøkkelbarna(barn med nøkkel rundt halsen - da far og mor aldri er hjemme) Virkningene begynner allerede nå å bli klare.

 

90 tallet og til nå: Narkotika, vold, dop og festing preger dagens ungdom, sammen med angst og nervetabletter. Sexuelt debuterer jenter gjerne 13-15 års alderen. Er du mor/far til ei ung jente? Sjansen for at hun enten har oppkuttet armer, har sex med gutter på fester, røyker hasj, har angst eller er helgealkoholiker er 100% på 75% av jentene. Dette er ikke løse tall, men kan dokumenteres. Dagens unge mennesker regner seg ikke for voksne før de er 30. Viste du det?

 

Dette har dere gjort med dere selv:

 

Det store flertallet av norske jenter, har blitt uspiselige for oss menn. Missforstå meg rett, vi liker dere enda, dere er fortsatt de vakreste jentene i verden. Men når det kommer til moral, må jeg si at nå er det dere som kommer til kort. Dere har underveis i prosessen mistet deres viktigste egenskaper: moral, troskap og ærlighet. Og med ingredienser som dette borte, kan dere i utgangspunktet være så nydelige dere bare vil, ingen som orker dere over lenger tid likevel.

 

Dere jobber mye, blir fort gamle, sexlivet er dårlig, ungene elsker deg ikke, far titter på andre jenter, psykiske problemer, piller. Dette er realiteten til mange av dere, dessverre. Eller kanskje, som fortjent etter hva dere har gjort mot våre barn.

 

 

Dagens samfunn:

 

1. generasjons nøkkelbarn er på vei inn i makteliten i Norge. Husk, dette er mennesker med ofte genialt teoretiske(dvs. ubrukelige)kunnskapsbaser. I praksis har de iq langt over Bush(var den ikke 88 da), men måten de bruker kunnskapen sin på, vitner om andre mangler. Og ganske riktig, en gutt som aldri har vært med sin far og snekret en trapp, klippet gresset, eller ei jente som aldri har lært hjemmearbeid, strikking osv av sin mor vil alltid ha en stor mangel: Praktisk sans, noe som er uvurderlig. Uten denne er all verdens skolegang bortkastet. Morgendagens, samt neste generasjons ledere er en gjeng med akademikere med forhistorie på å røyke hasj gjennom studietiden, fester, jukser til seg prøver, ligger seg til topps... Mange måter, men alle har utspring i ett felles opphav: Manglende grensesetting, kjærlighet og trygghet i oppveksten. Utrygge barn kan bli vandrende bomber.

 

Så, er det for sent å rette opp dette? Eller er det en løsning på alt likevel? Nå har vi jo fått enda ett problem som har eskalert de siste 5-6 årene, nemlig det mange tror er feilslått innvandring og integreringspolitikk. Den er ikke helt feilslått, når man ser på grunntanken. Men man glemte ta med samfunnets utvikling under prosessen. Ta en gutt som har vært utsatt for krig, vitne til drap, voldtekter... han kommer til Norge, alt han ønsker seg er noen gode venner og ett bedre liv. Men hva skjer med han når han oppdager den norske hverdagen? Full av vold, tyveri, dop.. Blant ungdom fra 14-15 og langt opp mot 30 årene. Han blir så klart en pøbel. Bare at han er tøffere, sterkere og mer fryktet en sine norske venner, da han er gal nok til det meste, for han har sett det før. Hvem sin feil er det? Integreringspolitikken(som nå må endres uansett), innvandrerguttens foreldre, eller norsk ungdom? Og hvorfor er norsk ungdom blitt så respektløse og kriminelle? Kan det være mangel på regler og struktur i livet under oppvekst? Og kan det igjen ha noe med ordet nøkkelbarn og utrygghet å gjøre?

 

 

Vær nå snill å ikke:

 

Kom med argumenter om at norske næringsliv går dukken uten dere. Tenk heller på hvor mange færre fattige familier det ville blitt. Tror du en familie på 4 personer trenger mer en 20 000 pr mnd for å leve 10 ganger lykkeligere en med 50 000 pr mnd, så tar dere grundig feil. En lykkelig familie inneholder kjærlighet, hengivne foreldre, glade barn, mat på bordet og tak over hodet. Man MÅ ikke ha alt som kan kjøpes nå i dag, men man BØR ha en kjærlig familie rundt seg. Sier ikke dere ikke skal ha karriere men velg da om dere virkelig vil involvere barn i ett sånt liv? Vil du virkelig din sønn eller datter skal ha en kjip oppvekst, og lide resten av livet over dine valg?

 

 

 

Det er sikkert mange av dere som vil kalle meg kvinnefiendtlig og det som verre er. Dette forstår jeg fint, da dere ikke takler høre sannheten. For sannheten kan dessverre være svært brutal noen ganger, så også i dette tilfellet. Hva jeg prøver si er; Likeverd er viktig, men må taes ut fra de forutsetninger man har. La mannen ordne bilen, hogge ved, vedlikeholde huset. Men viktigst av alt: La mannen elske deg. La ham føle seg elsket.. Har du bestemt deg for en karriere som tar mye tid, revurder om du bør få barn. Kan høres tøft ut, men ærlig talt.. Om valget var karriere og ett ødelagt barnesinn, eller en deltidskarriere til barnet var hvertfall 15-16 og en sunn frisk datter/sønn. Ville valget vært så vanskelig?

 

Å trekke sammenligninger til andre land velger jeg ikke gå dypt inn på, da dette kunne blitt ett tema for seg selv. Det å dra paralleller til Amerika, Frankrike, Litauen, Polen, Thailand eller hvem som helst land blir litt feil. Ikke engang Sverige eller Danmark blir det riktig å trekke inn i dette, for vi er fortsatt ett selvstendig land med egne meninger og standpunkt.. Eller? I så fall kan jeg jo fortelle at i undersøkelse omtalt i mediene for en tid tilbake, er barn og unge dobbelt så lykkelige i fattige land, en i Norge.(land som kan minne litt om Norge på 50-60 tallet økonomisk) Regner med dere forstår hvor jeg vil her, så da lar vi denne biten ligge fra nå.

 

Man kan også begynne diskutere tidligere epokers overflod, heftige orgier... Ta Romerne for eksempel. Men å ta det som ett argument mot min sak, blir jo å skyte seg selv i foten. Må ikke glemme at disse rikene hvor sex, overflod, festing var høyt på dagsordenen, vel, de forsvant. Dette bør vi heller studere nærmere og prøve lære av. for vi er på vei til overflod, seksuelle orgier og heftig festing i farlig tempo. Vi er faktisk i faresonen for å bli borte som rike, om vi skal tro historien vil gjenta seg selv.(dette satt jeg på spissen)

 

I disse dager er det jo blitt utrolig viktig med selvrealisering, lev ut drømmene dine, bli alt hva du kan. Jeg trekker frem likestillingskampen som bakgrunn for denne filosofien. Jeg aksepterer fullt ut at dere mener selvrealisering er utrolig viktig, samtidig som jeg vil ha aksept for at jeg syntes den tankegangen er egoistisk, noe man fint kan se av konsekvensene denne tankegangen innebærer.

 

Selvfølgelig forstår jeg meget godt at uansett likestilling eller ei ville verden vært annerledes i dag en den var før. Jeg er fullt klar over at media er med på å forme dagens unge. All reklamen, de tekniske duppedingsene. Det er en helt ny tidsalder, alt skjer mye fortere. Ungdommen, som voksne lever i mye større tidspress nå en før. Dagens unge har helt absurde krav hengende over sine skuldre.

 

Nettopp DERFOR er det VIKTIGERE NÅ en noensinne før at våre barn har en trygg og god oppvekst. Det er så mange unge der ute i dag som ikke har respekt for voksne, sloss med lærere, knivstikker hverandre. Fri tilgang til internett, ser hva de vil på tv, har ingen som lager middag for dem. De kan gjøre som de vil uten konsekvenser i mange tilfeller, klart det går galt.

 

Jeg sier ikke Norge ville vært perfekt uten det kvinnene startet på 70 tallet. Men jeg påstår det ville vært mye bedre. For alle, både mor, far og barn.

 

 

########################################################

 

 

Ja hva synes dere folkens????

 

Jeg ble hvertfall temmelig irritert.........

 

 

 

n010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YYYYYYYYiiiiiiihaaaaaaaaaaa.... Jeg har gått ned 3 kg tilsammen etter jula trallala.... er snart under 70 igjen hihi........

 

Har rocka og dansa bort nesten 200 kalorier' date=' er helt svett.....[/quote']

 

Jeg er så imponert! Du er en ener, Magan a130.gif

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHA!

 

Nei ærlig talt, dette går det da ikke an å ta på alvor?

Dette er da virkelig ingen grunn til å trøstespise eller deppe over?

Fyren er jo enten ute etter å provosere, eller så skylder han IQ!

Jeg lo så jeg grein, jeg. FOR en type. HAHA!

 

Jeg lurer på om jeg ville fått hans tillatelse til å bruke dette som grunnlag for et teatermanus?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har flere sånne kjekke innlegg blant annet hvordan kvinner skal behandles i senga. Skikkelig MANNFOLK han der.

 

Og mange av dagens kvinner har nok dårlig samvittighet fordi de ikke er nok hjemme hos ungene når de er små. Men at ungene blir forbrytere når de vokser opp av den grunn er nok ikke mødrene sin feil.

 

Måtte bare sette inn dette innlegget for å vise dere hvor teit det går an å være, spøk, provosering eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...