Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Du har rett i det at jeg ikke skeier ut så ofte Anto. Så den kebaben har jeg i grunnen ikke tenkt mere på. I dag er jeg kommet til 1200 kalorier, en ingers til kveldsmat så er alt på g.h.

 

I dag da jeg var på trening, dukket flere av mine arbeidskollegaer opp, begynner å lure på om jeg må ha kraftig avslag i prisen jeg, siden jeg drar med meg flere kunder. 2 stk forrige uke og 2 stk denne uka.

 

Sa jeg skulle ha skritteller på jobben i dag, men den glemte jeg selvfølgelig av. Hadde egentlig ikke så mye å si, for jeg gikk meg ikke akkurat ihjæl. Nytt forsøk i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Vet du Magan, du imponerer hele tida du!!!!

Men i dag har jeg hatt en flott dag også, så i dag kan jeg skryte.

Jobba mye, spist veldig riktig og bra, mangler bare treninga, men har gått litt.

Kan ikke vente så mange merke talg av en trebukk.

Det går smått, men det går!

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Snuppelure, og du trimmer jo når du går, så det så. Gleder meg til all isen går bort her så jeg kan begynne å gå tur igjen. Orker ikke tanken på å gå med brodder, venter heller litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

I dag har jeg bakt opp en ladning med grove, virkelig grove brød med alt mulig av korn og nøtter og krydder og you name it i. Slik at jeg skal bli frista til å spise godt brød og ikke andre ting når jeg fyser. Jeg har det så mye bedre med meg selv når jeg greier holde meg der jeg vil.

Ellers så er det jobbing og hverdag, og det er greit. Lite nytt å skryte av og ikke så mye å klage over heller :-)).

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg har prøvd og feila med mursteinsbrøda mine, i dag brukte jeg valnøtter i, kutta dem opp og hadde noen never oppi. Jeg hiver i det jeg har. Solsikkekjerner, linfrø, solsikkerfrø, havregryn og grov hvete og grov rug og litt speltmel for at det skal heve og ikke bli helt murstein. Jeg hever det over vannbad, det har jeg funnet ut at det hever seg bedre av og blir luftiger. Så har jeg i litt naturell yougurt, og i dag putta jeg i litt krydder og eplejuice også .-)). Esperimenterer og koser meg.

Og av og til blir det kjempegodt, av og til bare OK. Jeg er ikke typen til å måle og veie, jeg hiver i og lar det stå til.

Det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så flink du er, snuppelure! Jeg er så imponert, at. Jeg er ikke noe flink med baking og sånne ting i det hele tatt, og det er kanskje like greit siden jeg ikke tåler noe av det likevel, men av og til skulle jeg ønske jeg kunne eksperimentere sånn jeg også. Kanskje du skulle starte et bakeri for eksperimentelt brød. Alle allergikere ville elske det, de kunne få nøyaktig det brødet de kunne spise - med alt de tåler og uten det de ikke tåler. Du har kanskje funnet en nisje der :-)

 

Eller hvorfor skriver du ikke ned det du har i, etterpå - og skriver ned alle oppskriftene? Og så kan du gi ut kokebok for eksperimentelt brød. Jeg får så lyst til å bake en del av de tingene du forteller om her, og det er jeg sikker på at mange andre har lyst til også, men jeg er ikke så god med en neve av ditt og datt, det blir ofte bare rart...

 

Ha en superfin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Dette er en av de få trådene det er skikkelig liv på - moro å lese seg opp etter noen dagers avbrekk. Måtte le da jeg leste om solkrem = nivea, gutta på jobb hos meg kaller solkrem for "kjerringkrem" fordi en eldre mann som jobber ute her om sommeren er brunbarket og grov og sier at "nei kjerringkrem er feigt". De yngre bruker solkrem, men vi kaller det for kjerringkrem fremdeles!

 

Jeg har vært innom taxfree shopen på GDM og kjøpt en del remedier til kroppen. Trengte ny bodylotion etc. så nå skal jeg også igang med å pleie meg selv.

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Når jeg leste innlegget ditt Genialt, så fikk jeg en dytt til å stelle godt med meg selv igjen. Litt skrubbing og smøring og klapping :-))

Det er jo snart våren!!!!

Hmmm, bok om brød med en neve ditt og en neve datt :-)). Tror de fleste som liker å bake gjør det helt av seg sjøl. Jeg gidder aldri lese oppskrifter, jeg må bare leke meg. Bortsett fra kaker da, der er jeg nøye med å følge oppskrifter. Men det blir ikke bakt mye kaker her nå. bare bursdager. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på :-)

 

Jeg har bakt masse brød etter at jeg flyttet og fikk stort kjøkken og mann i huset, he he. Men jeg er helt nybegynner ift. Snuppelure, men jeg blir skikkelig inspirert til å eksperimentere! Nå baker jeg Ingers fast, og har prøvd litt andre grovbrød. Har tatt oppi nøtter og rosiner, som gir en god og litt søtere smak.

 

Tenkte jeg skulle prøve med tranebær også! Baker Hansen har det i müslibollene sine, og det smaker godt.

 

Jeg fikk koselig kort og ble invitert ut på middag av min kjære på Valentine, og synes det var så koselig. Trro en del menn synes det er skikkelig tøffelhelt-aktig med Valentine, og blir litt demonstrative i at de IKKE skal la seg lokke av "den kommersielle handelsstanden" akkurat den dagen. Et par kolleger mente kona bare ville bli mistenksom om de kom hjem med blomster.

 

Men jeg håper da det bor litt romantikk i dem for det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve meg på Ingers rundstykker. Jeg liker å lage meg "burger" av rundstykke og fiskekarbonade, rask middag når jeg kommer ihjælsulten hjem fra jobb.

 

Jeg har også endel mursteinsbrød på samvittigheten, ære være Ingers, for de skal ha konsistens tilnærmet lik murstein. Så jeg må si at de ble ganske velykket.

 

I dag har vært en ikke helt etter oppskriften matdag. Starta så bra med ingers til frokost. Men så var det pølse med brød i lunsjen og da datt jeg ut med to stk. der. Så kom jeg hjem fra trening og henting av sønn, ingen middag i sikte ( gubben lå på sofan med fjernkontrollen i vill sving ) Junior hadde spist hjemme hos kompisen, så da tok jeg en meget enkel middag: 1 hel kylling i microen og thats it. Null tilbehør, er man sulten så er man sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, Maagan, du skriver så levende at jeg ser det du forteller i film.

Her er det velstand i dag, jeg har treng og laget grønnsakmiddag og kjenner at det er godt i hele kroppen når jeg ikke har fått i meg noe "dritt". En glad kropp!

Det er ikke hver dag, desverre.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en sunn dag her og en sunn dag der.... mange bekker små, vet du Snuppelure.

Plutselig har du flere sunne dager på samvittigheten...... og plutselig er ikke buksa så trang lenger. :D

 

Tranebær i brød.... hm... får man kjøpt de bærene på helsekost eller???

k080.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de få trådene det er skikkelig liv på - moro å lese seg opp etter noen dagers avbrekk. Måtte le da jeg leste om solkrem = nivea' date=' gutta på jobb hos meg kaller solkrem for "kjerringkrem" fordi en eldre mann som jobber ute her om sommeren er brunbarket og grov og sier at "nei kjerringkrem er feigt". De yngre bruker solkrem, men vi kaller det for kjerringkrem fremdeles!

 

Jeg har vært innom taxfree shopen på GDM og kjøpt en del remedier til kroppen. Trengte ny bodylotion etc. så nå skal jeg også igang med å pleie meg selv.

 

Ha en fin dag!

 

Genialt[/quote']

 

Jeg synes den er så morsom den signaturen din, Genialt. Fat people are hard to kidnap..... Minner meg om en episode på barneskolen: Jeg ble terget av noen gutter som gikk et par klasser over meg på skolen. Nå må jeg bare si at jeg var ikke akkurat noen sylfide den gangen ... heller. Ihvertfall skulle de etter mye om og men dra meg oppi en sølepytt, for jeg hadde vel vært en smule større i kjeften enn jeg var i både alder og høyde. Men det jeg gjorde var å sette meg rett ned på bakken og gjøre meg tung, helt gelè i kroppen. De klarte ikke å flytte meg en centimeter.

De ruslet etterhvert sure avgårde og jeg fikk være i fred.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor' date=' selger de tranebær i butikken. De ligger i små poser i fruktdisken.[/quote']

 

Har ikke sett noe i fruktdisken, men kanskje i frysedisken?? Det går vel an å bruke bær som har vært fryst???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, det er klart det går an.

Har hørt at grønnsaker som er dypfryst har mer vitaminer og mineraler, fordi at hver time som går stjeler viktige stoffer ut av friske grønnsaker. Når de dypfryses, beholder de den mengden de hadde på frysetidspunktet.

 

Dette må da sikker gjelde bær også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Nå fikk jeg lyst til å prøve bær i brøda mine også :-)). Det har jeg aldri gjort. Men der krydderblandinga jeg snubla over og hadde i brøda, det var godt det!!! Grovt krydderbrød, nam nam. Valgte det framfor sjokoladekaka gubben kom med i kveld. Spiste sunt og gliste til han så han mista godtelysta han også :-))

En god dag er en god dag. Så i stedet for at mange samler på frimenrker og alt mulig, så skal jeg begynne å samle på gode dager.

Hei då!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at jeg hadde faktisk karve i brødene mine i min grønne ungdom. Det skal jeg gjøre igjen, for det var godt husker jeg.

 

Stilig.... gubben har glemt kulemagen sin nå da forstår jeg?? Gubben min åt jaggu opp en halv eske med is her om kvelden (stor eske altså) også sier han at han nesten ikke spiser søtt...hm....sikkert noe fortrengende tankevirksomhet ute å går tror jeg.

 

Håper du får en like bra dag i morgen.

Klem a030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebær i brød er faktisk godt det.

 

Du skal sjå det blir storproduksjon av brød Magan;)

 

Ang. fryst grønnsakblanding. Det var ein skikkelig diskusjon på jobben her før jul om akkurat fryste grønnsaker. Eg er no egentlig av den formeining at dei grønnsakene som er i grønnsakblandingen er høsta/plukka på "rett" tidspunkt og dermed "full" av vitaminer. Veit no aldri kortid grønnsakene som er på butikken er plukka inn. Nei, bruk brokkoliblandingen du med god samvittigheit. Bedre med fryste grønnsaker enn ingen grønnsaker.

 

Brokkoli er kjempegodt, lager ofte brokkolisuppe og det er berre heilt,nam,nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Mange gode ideer her!!!

Og Magan, gubben tror at viss han ikke spiser noe som helst mellom frokost og middag, så kan han hive på hva han vil til TV-kosen. Bare middagen er sunn, så er han berga. Kaker og sjokkis og hva han nå enn har hamstra og putter i seg utover kvelden, det hører ikke sammen med sunnt liv og godt kosthold. Det er da unnagjort. Grei logikk det der.

Nå tar jeg byssalullen.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har også brukt en del bær i brød, men da har jeg brukt frosne tyttebær. Noen sesonger har vi plukket en del tyttebær som jeg fryser i melkekartonger og bruker etterhvert - særlig rørt tyttebærsyltetøy til jul. Men noen år har jeg hatt veldig mye tyttebær og da har jeg tatt en neve med frosne bær i brøddeigen, det er kjempegodt det også! Frosne blåbær i muffins!

 

Gubbehjerner er enkle....i mange sammenhenger! Nå sitter vi foran dagsrevyen og sutter på hver vår vannflaske! Pepsi-maxen er helgekos i småglass - og gubben føler seg bedre i kroppen han også! Han klaget over sure oppstøt og søvnproblemer, men hva kan han vente når det eneste flytende han drikker er 2-3 liter pepsimax om dagen. Men nå ser det altså ut til at jeg har klart å omvende ham! Han har til og med seg vannflaske ved siden av matpakka!

 

Han merker jo også at han blir i dårligere form når han er hjemme alene noen dager og glemmer å spise så sunt og regelmessig - han gidder ihvertfall ikke å koke grønnsaker eller lage salat, men kaster seg over dette når jeg kommer hjem og har laget min "supermat"! Gledelig spør du meg!

 

Morsom den historien din Magan fra skoletida!

 

Ha en fortsatt flott dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde jammen meg møtes og bake sammen! (og drikke vin :D )

 

Skal ha svigers på lunsj på lørdag, og har tenkt å imponere med nystekt brød (akkurat som frøken gjorde med sine kolleger), og masse sunt pålegg. Han svigerfar liker litt søtt til kaffen, så får finne på noe der også.

 

Noen som har tips til kaker som ikke er så gæli? Er ikke sikker på om frukt og kesam slår an, men skal ha det også.

 

I dag skal jeg på skitur og gleder meg utrolig mye! Tåka ligger tett i byen, men det stopper ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der med gubbene! Han jeg bor med og tror han er super sunn!! Han spiser godis nesten hver dag og øl på både fredag og lørdag!! Prøver å fortelle om litt sunne vaner, men han mener han er sunn nok!! :D Ja, ja... han ser jo ikke direkte sunn ut heller da!! Men det hender jeg får dratt han ut på tur da. :)

 

Jeg kan anbefale kakane til GR. Hvis du går på kurs så bruk de i boka, hvis ikke, så finn de under oppskriftene på nettet her! De smaker aldeles utmerket. Sikker på at svigers ikke merker forskjell. Jeg bruker alltid GR kaker i selskaper. Del de opp stykker også,så veier du de så vet du hvor mye du kan ta uten at noen tenker over at du ikke spiser. GR vafler er og veldig gode.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...