Gå til innhold

Dagbok 2007 kurs 2


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Uken før kurs start har jeg gått ned 300 gr.

Da er kurs 2 i gang så det skal bli spennende å se hvor mye jeg går ned i dette kurset :D

Dere da jenter jobber å sliter dere vel nå? stakkar dere i dette finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Jeg veide meg i dag, ned 300 gram, til tross for sommerfest, 50 årsdag og lute trening. Så jeg kan ikke annet enn å være fornøyd med det!

 

Og ja, du må prøve spinning! Jeg har noen favoritt instruktører som spiller bra musikk, musikk som du bare må jobbe til - og som er engasjerende.

 

Etter trening koste jeg meg med en smoothie (kjøpte meg mixer i helga) med jordbær, banan og litt sitron. Nam! :-) Og selvfølgelig yoghurt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smoothien hørtes kjempe god ut ser ut til jeg må kjøpe meg jordebær i dag :D Tenkte jeg skulle melde meg på akropolis til vinteren når jeg begynner å jobbe igjen for da får jeg medlemskap gjennom jobbben! Men er ikke spinning veldig slitsomt da? Mange ser ut til å ta kvelden på sykklen mange ganger hehe :) Gratulere med vekt nedgangen :) Gikk ned det samme som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det bare deg vi venter på :D Det er så kjempe kjedelig å sitte å vente på at kl skal bli 13 for da skal jeg til legen :) Lykke til hos kurs leder i kveld!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo d er slitsomt, jeg er helt gjennomvåt når timen er over:-) Men man kan egentlig bestemme d helt selv. Man kan skru tungt eller lett. Men tar man d for lett lurer man seg jo bare selv. Og skal man stå å sykle er d vanskelig hvis d er for lett. Der jeg trener ar de flere typer timer, i hovedsak inndelt i 1, 2 og 3'er time. 1 er lettest 3 tyngst. Jeg er mes på 2'er time. Det er 60 min m høy intesitet. Men jeg anbefaler at du prøver. Og d er fint for dem som har kne eller andre benskader, da det er lite belastning på ben, i forhold til feks Step.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

God kveld, jenter. Flott med ny tråd. Jeg henger på!

 

Kursavslutninga er unnagjort. Jeg hadde håpet på ett kg ned, måtte nøye meg med 0,9 kg (det var på to uker; jeg kom meg ikke på forrige kurskveld), men er kjempefornøyd likevel. Har gått ned 8,2 kg disse sju ukene på kurs. Jeg er svært takknemlig over å ha en kropp som er så medgjørlig!

 

Nå fortsetter jeg på egenhånd fram mot målvekt, 65 kg, som ligger ca. 2,5 kg unna. Jeg har ikke tenkt å bevilge meg noen pause. Er så godt i siget at jeg fortsetter med uforandret opplegg, og satser på å ta de siste kg i løpet av sommeren.

 

Spiser kanskje litt vel mye i forhold til nåværende vekt (meny 2 - 1.600 kcal), men trives veldig bra med det inntaket. Nå har jeg det ikke travelt. Har som mål å være 65 kg i god tid før Hold Vekten, som starter i september (ikke august, slik jeg hadde trodd).

 

Det var en trivelig damegjeng på kurset, og jeg gledet meg til hvert møte, så det er faktisk litt trist å være ferdig. Men snart er det full ferie, og DET skal i hvert fall bli deilig.

 

Har tenkt å starte "fase 2" av programmet mitt nå. Det innebærer å sette styrketrening i system. Jeg kommer ikke til å gå på treningssenter, så jeg satser på trimvideoer og gym på stuegolvet. Må bli flinkere til å prioritere dette. Tre ganger i uka er vel passe, i tillegg til mine daglige spaserturer.

 

Vi får holde følge i fortsettelsen og backe hverandre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du har vært flink jeg :) jeg gikk ned bare 300 g noe jeg er litt missfornøyd med egentlig men jeg får vel være glad for at jeg hadde gått ned i det hele tatt! De siste kg dine dem blir du kvitt å det skal vi sørge for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Takk bella, for gode ord!

 

På siste kurskveld oppsummerte kursleder hvor mange kg hver enkelt hadde gått ned. Både totalt og tallene uke for uke.

 

Det var fascinerende å høre hvor mange kg det blir i løpet av et kurs, selv om noen uker viser stillstand eller bare noen få hekto ned. De fleste på kurset hadde sågar ei uke hvor vi hadde gått litt opp. Likevel var resultatet strålende. Ti damer hadde gått ned totalt 55 kg. Eller, som en av deltakerne sa: En hel liten gris!

 

Jeg tenker: Hver smitt og smule ned er framgang. Vær fornøyd med dine 300 gram, bella. Kroppen er ingen maskin, du kan ikke forvente stor nedgang hver uke over lang tid. Og skulle en av oss gå bittelittegrann opp ei uke, så jevner det seg ut i det lange løp. (Forutsatt at vi følger opplegget og ikke forsøker å lure oss selv, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Som du ser i andre linker, bella, er jeg stadig frampå og inviterer nye slankere inn i tråden vår. Håper det er greit! Og så håper jeg inderlig hun går på siste kurskveld, hun som følte at minikurset hadde vært så mislykket. (Jeg så at du også hadde skrevet en oppmuntring til henne) Det er jo aldri for seint å ta rev i seilene. Og jeg tror ikke hun behøver å frykte hevede øyebryn fra kurslederen. Tror Grete Roedes kursledere er godt innforstått med at endring av vaner er en komplisert og sårbar prosess.

 

Det går fint her. Føler meg akkurat like motivert i dag som i går, selv om kurset er over. Har hatt fokus på "tiden etterpå" fra før jeg startet kurset, og har en inderlig erkjennelse av at dette er en endring for livet. Føles veldig trygt og godt, egentlig. Tenkt: Nå er jeg snart i mål, og nå gjør jeg det som skal til for å beholde samme vekta i årene framover. Deilig!

 

Merker at jeg har veldig lyst til å shoppe klær nå, og få ting som passer helt. Har prøvd å holde meg på matta, ettersom jeg tross alt har 2,5 kg igjen.

 

Det er vel en tommelfingerregel på at fem kg = én klesstørrelse.

 

På bukser begynner str 40 å bli litt romslig nå, men ikke mer enn at jeg synes det både ser bra ut og føles godt. Jeg får på meg str 38, mens syns det kjennes litt stramt, selv om både mannen min og butikkdamene sier buksa sitter som et skudd. Jeg lurer på om jeg har en mental sperre på bukser som "sitter". Kanskje har jeg gått opp og ned i vekt så lenge at jeg tror det er et sunnhetstegn at buksa "slarker" litt over lårene og under baken. (Det er der jeg kjenner det først når jeg går ned i vekt).

 

Jeg tror jeg må arbeide litt med meg selv der!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på min tråd er alle velkommen!!! Ja jeg fikk vondt av henne jeg så jeg håper at hun kommer hit :D Er ikke lett å holde seg på matta når det gjeller shopping nei hehe. Gleder meg til å begynne å shoppe selv jeg å at jeg kan kaste de flodhest klærne jeg har nå ut fra 2 etg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthemaria

Jeg er her jeg. Kurskveld i morra. Jeg er veldig glad jeg har tatt valget på en måte skikkelig. I denne sommern skal jeg prøve å innarbeide gode trening og matvaner som jeg også kan ta med meg inn når det kommer "vanskelige" tider med mye stress i forhold til studiene igjen. Egentlig så burde jeg gå på et mer langvarig kurs fordi jeg har ganske mange kg å gå ned.

 

Er så mye skamfølelse og sånt i forhold til det å ha problemer med å gå ned i vekt og ikke kunne "styre" seg . Og når man melder seg på kurs liksom. Da burde man ihvertfall klare det.

denne uka har jeg både begynt å mosjonere mer og jeg har begynt å bruke aktivt vektklubbens mat og trim dagsrapporter. Så vi får håpe at jeg klarer å være "flink" i hele sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

marthemaria - nå ble jeg glad!

 

Enig, man kan være både forbanna på seg selv og til og med skamme seg, men livet leveres ikke med rewind-knapp. Det er bare fra nå og utover vi kan påvirke det som skjer.

MEN: Vi kan alltid påvirke hva vi tenker om det som HAR skjedd.

 

Ikke bruk tiden på å bebreide deg selv. Vær glad du har funnet overskudd til å endre noe du er misfornøyd med.

 

Jeg vil anbefale en bok som heter "Gi sjelen vinger" (Kirsten Fauken).

Dette er en kjempegod selvutviklingsbok med masse praktiske oppgaver/øvelser. Den har i hvert fall hjulpet meg til en skikkelig loftsrydding i livet mitt. Mer enn en gang, faktisk.

Det er mange områder i livet hvor man ønsker å bli ferdig med ting og ta nye valg, og akkurat nå er det mat og vekt jeg fokuserer på.

 

Godt å rydde vekk gammel skam- og skyldfølelse, uklare målsettinger, dårlige unnskyldninger etc.

Har blitt mye mer overbærende med meg selv etter å ha arbeidet med denne metoden, og mye flinkere til å få gjort det jeg ønsker.

 

Koselig at du kom innom her! Velkommen tilbake!

Og lykke til på kurs i morgen. Husk å spørre kursleder om alt du lurer på. Min kursleder er veldig åpen for at vi ringer henne på mobil eller tar kontakt på e-post - kanskje du også kan gjøre det med din kursleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det er å se at du stakk innom og velkommen skal du være :) Det er lurt av deg å dra på den kurskvelden da får du den hjelpen du trengen, grav og spør om alt. Håper du vil fortelle oss om hvordan det har gått!!!

 

ha en fin dag!!!!

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Syns det har blitt for lite tid til mosjon de siste to ukene. Har med nød og neppe kloret sammen ti trimpoeng, som lå i bunn for beregningen av nødvendig kaloriinntak. Nå har jeg bestemt meg for mer aktivitet.

 

Kom nettopp inn etter å ha gått halvannen times frisk og trivelig spasertur sammen med mannen min. På hjemvei gikk jeg innom biblioteket, og bunkret lesestoff for sommeren. Biblioteket her holder stengt i skoleferien, så det jeg låner i dag, kan jeg ha til skolestart.

 

Nå har jeg spist litt weetabix med kulturmelk og splenda, og skal ut og gjøre campingvogna klar for årets første tur til helga. Det skal bli koselig.

 

Vi har faktisk et eget "godterskap" i vogna. Har spist utrolig mye usunt på camping. Huff. Slutt på det nå!

Jeg skal lure inn noen alternative overraskelser i "godterskapet" (må sørge for å gi det nytt navn jo før jo heller). Har blant annet kjøpt to fine kubbelys og servietter, pluss hver sin "moderne" Nancy Drew-bok til jentene. Og en bunke ukeblader som jeg overtar fra søsteren min.

 

Hvis kvelden strekker til, skal jeg også klippe plen. I hvert fall begynne. Så da blir det flere trimpoeng - ytterst velkomne skal de være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet på kcalforbruk formelen. Med trening 3 ganger i uka (som jeg håper å klare å holde) Har jeg et forbruk på 2.179 kcal per dag. Jeg spiser ca 12-1400 kcal per dag (har begynt å spise litt mer fullfres:-) )

 

Er det noen av dere som vet hvor mye man "burde" gå ned med å spise feks 600 kcal mindre enn jeg forbruker, per dag, eller per uke. Er det noen formel på dette? Hadde bare vært litt artig å visst/regnet på. Bla fordi jeg mener selv jeg har lav forbrenning.

 

Ha en fin dag jener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Vekt76 - godt å høre at du har begynt å spise litt mer. Mye lettere å variere maten og gidde å holde på da!

 

Det trengs et overskudd på 7.000 kalorier for å legge på seg ett kg kroppsfett.

Slik jeg har oppfattet det, gjelder matematikken andre veien også: Et underskudd på 7.000 kalorier vil gi et tap på ett kg kroppsvekt.

 

Spiser man 600 kcal for lite hver dag i en uke, betyr det et samlet underskudd på 4.200 kalorier den uka, og skulle teoretisk gi drøyt et halv kilos vekttap den uka.

 

Her må jeg skynde meg å gjenta meg selv: Menneskekroppen er ingen maskin. Jeg så på kurset at slankeresultatet kom i rykk og napp hos de fleste av oss. Man kan få kjempegodt resultat ei uke man har slurvet med opplegget, og bli belønnet med oppgang ei uke man har trent som tusan og ikke rørt sjokolade (jada, det skjedde med meg ;-)

 

Kosthold er som en langsiktig investering. Man må ha nerver til å vente på avkastningen. Et sunt kosthold gir gevinst i lengden. Ingen tvil om det. Og passer du på kalori-inntaket over tid, kommer du til å gå ned i vekt.

 

Nå har jo jeg vært ufattelig heldig og gått ned fort. På kurset var det flere damer som gikk ned bare bittelitt de første fire-fem ukene, og som det ikke løsnet for før på tampen av kurset. Det kan for eksempel skyldes at de hadde spist for lite i mange år, og nå måtte bruke tid på å "restaurere" forbrenningen sin.

 

Det kan jo godt hende du er en person med lav forbrenning. Der er vi forskjellige. Men som sagt, med tålmodighet og målrettet innsats kommer resulatene.

 

Hvis du syns det er vanskelig å holde på motivasjonen alene over tid, kan jeg virkelig anbefale et ordinært kurs når de starter i august. Utrolig lærerikt og veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthemaria

Hadde en periode i går hvor jeg holdt på å gå på veggene fordi jeg hadde så lyst på noe godteri. Bestemte meg for å spise 2-3 rugsprø med magert pålegg og pyntet med masse grønt og godt. Etter det her så hadde jeg ikke det suget lenger. Jeg var rett og slett sulten bare. Så om jeg skal klare å holde meg unna godterier må jeg rett og slett bare spise nok og spise jevnlige måltider ofte. Var en god opplevelse at jeg klarte å styre unna.

 

Det er ikke sånn at jeg bare mååååååååååå ha potetgull. Når suget er som verst er når jeg har glemt noen måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står til her i dag da??? Nå ser jeg frem til at gubben kommer hjem i morgen så jeg kan få litt hjelp her, ryggen har ikke blitt noe bedre så her blir det ikke noe trim i det hele tatt, må spare krefter til å ta meg av mine små barn. å ikke nok med det så ser det ut til at det blir fødsel her i huset snart :) tempen på tispa har gått veldig ned så dette blir gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthemaria

Nå har jeg vært på kurs og det gikk veldig bra. Jeg hadde heldigvis gått ned 1,2 kg .Selv om det ikke er mye å skryte av i løpet av et minikurs. Men sant å si er det først i det siste at jeg har fulgt opplegget. Glad og føler jeg er skikkelig motivert nå til å fortsette ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra! Det er fint at du er motivert til å forsette :) Kan jeg få spørre om hvor mange kg du skal ned??? Jeg personelig skal ned 25 kg til å jeg har gått ned nesten 14kg før jeg begynte kurs 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...