Gå til innhold

Dagbok 2007 kurs 2


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Hei bella. Jepp' date=' ferie.

 

Veldig stille og godt i huset. Jentene er på farten med venninner, mannen min jobber ut denne uka før han tar ferie.

 

Selv sitter jeg med et stort krus kaffe og leser en kjempegod bok - "Korinternes gjerninger" av Gudmund Vindland. Handler om en gutt som vokser opp under et veldig strengt regime i en norsk prestefamilie på 1980-tallet. Dette var en bok jeg fant rent tilfeldig på biblioteket - jeg hadde aldri hørt om forfatteren før.

 

Har selvsagt mye fornuftig jeg burde gjort, men akkurat i dag bare nyter jeg roen. Og jeg klarer ikke legge boka fra meg :-)

 

Dessverre for kaldt til å sitte uten, men ellers perfekt![/quote']

 

 

Jeg er ganske hektet på en god bok selv jeg men jeg ånder for krim bøker elsker agatha christi bøkene. Det er bare kjempe deilig å nyte roen når man er avleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Der dro den eldste på tur med tantene sine å hun skulle til sverige :D Nå begynner det svarte meg å regne å ;) ikke noe koselig i det hele tatt. Men da får jeg lage middag til meg selv da så vi snakkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Jeg spiser 40 gram Kellogs All Bran til frokost + ca 1' date='5 dl skummet melk, men d går på melkerasjonen. 40 gram All Bran er ca 130kcal. Og d blir jeg mett av.

 

Jeg spiser frokost 07:30. Og så er d lunsj igjen kl 11. Vi spiser lunsj ganske tidlig her jeg jobber, så jeg blir ikke sulten mellom frokost og lunsj. Men pga den tidlige lunsjen, blir jeg sulten innen middag i 16-17 tiden. Derfor liker jeg å spise mer til lunsj enn frokost. Spiser sjelden noe mellom lunsj og middag. Spm regel bare noen gulrøetter eller noe frukt, de gangene vi ha det på jobben.[/quote']

 

Kurslederen min var opptatt av at alle må finne sin måte å følge opplegget på. Personlig hadde jeg nok svimt av av sult før lunsj med så liten frokost, men det er jo passe for deg, og det er selvsagt det som teller.

 

Og da er det garantert helt ok å spise en større lunsj. Mat må du jo ha, og det viktigste er at inntaket er størst på dagtid, når man er i størst aktivitet. Kanskje blir du mer frokostsulten etterhvert som du venner deg til hyppige måltider, hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Nå har jeg nettopp spist formiddagsmat, og har fire nystekte brød til avkjøling på benken. Har også bakt trippel porsjon av noen småkaker som ungene trenger til en kafé de skal arrangere i morgen (til inntekt for UNICEF).

 

Nå skal matter og tepper ut, og støvsuger og vaskefille i sving. Hadde nær sagt at det får bli dagens trim - men da glemmer jeg jo helt at jeg gjennomførte en frisk spasertur allerede før klokken ni i morges. Ikke så dumt å skrive ned sine høyst hverdagslige gjøremål. Da ser man svart på hvitt hvor tiden blir av!

 

Mannen min har funnet oppskrift på en thailandsk fiskesuppe i et ukeblad, så det blir dagens middag (lønner seg å legge lesestoff på do ;-).

Skal bli spennende å smake noe helt nytt!

 

Ønsker dere god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp spist formiddagsmat' date=' og har fire nystekte brød til avkjøling på benken. Har også bakt trippel porsjon av noen småkaker som ungene trenger til en kafé de skal arrangere i morgen (til inntekt for UNICEF).

 

Nå skal matter og tepper ut, og støvsuger og vaskefille i sving. Hadde nær sagt at det får bli dagens trim - men da glemmer jeg jo helt at jeg gjennomførte en frisk spasertur allerede før klokken ni i morges. Ikke så dumt å skrive ned sine høyst hverdagslige gjøremål. Da ser man svart på hvitt hvor tiden blir av!

 

Mannen min har funnet oppskrift på en thailandsk fiskesuppe i et ukeblad, så det blir dagens middag (lønner seg å legge lesestoff på do ;-).

Skal bli spennende å smake noe helt nytt!

 

Ønsker dere god helg![/quote']

 

 

Det var meningen at jeg skulle være så flink jeg å men jeg sovnet på sofaen når vesla ble lakt hehe ble litt sent i går. Men da kan dere nytt reint hus i helgen dere da!!

 

Ha en god helg ja!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helge vasken unnagjort!!! Hva skal dere bedrive tiden med i helgen da jenter??? For min del blir det åvære inn om været ikke blir bedre enn det er nå!!!!

 

Ha en fin helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hello ladies

Beklager at jeg er så fraværende - men jeg bare stri-nyter at vi endelig fikk full sommer i nord.

 

Like fullt: Tirsdag er selvsagt veiedag, og nå viser vekta 65,4 kg. Ned 0,8 kg og jeg er et knapt halvkilo unna målet.

 

Jeg syns det går ganske greit å holde seg på matta mht mat, selv om flere av måltidene består av litt annen mat enn hverdagsmat nå som vi er på stranda om dagen, griller om kvelden etc.

Men det blir ikke så mye mosjon som jeg kunne ønske. Sykkelen min er på reparasjon på fjerde uka (Nå må sykkelreparatøren skjerpe seg!!), og det er altfor mye insekter i naturen til at jeg gidder skogsturer. Og badevannet er så kaldt at det ikke blir de lange svømmeturene foreløpig...

 

Men - strålende fornøyd med nedgangen, altså!

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempe fornøyd her å har gått ned 1.6 kg denne uken å jeg bare :D å jeg veier nå 87.1 å det er mange år siden sist hehe ;) Jeg tror det nesten ikke er sant når jeg går på vekten å det går som en drøm å det hadde jeg ikke trodd :) Så det har blitt fin vær hos deg!! Send noe ned hitt å a for her stri regner det no j....ig har ikke sett på maken!!!

 

Vekt76 Hvordan her vekt tapet hos deg denne tirsdagen da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Oi bella. Supert resultat! Er det ikke herlig når det blir "en vane" å se et titall først på vekta som man nesten hadde glemt?? Nyt nedgangen - jeg syns du er ufattelig flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende hadde jeg gått opp 400 gram. Men ikke noe opp i cm, så d er da en liten trøst. Men etter festlige lag både fredag og lørdag med alkohol og god mat, så er d ikke mer som skal til før alt kræsjer. ;) Men men, jeg har lovet meg selv å ikke få panikk og ikke stresse. Skal jeg stresse må jeg si nei til alle invitasjoner, og det har jeg ikke tenkt å gjøre. Men nå er d ikke mer før bryllupet om tre uker. Så da håper jeg å miste 1,5 kg til innen da. Nå veier jeg 69,8 kg og er 78 cm rundt midjen.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff slikt er fryktelig kjedelig! Men det er godt at du veit grunnen til du har gått opp for det hadde vært ennå værre om du hadde vært kjempe flink å hadde gått opp di 400 gr. Men nå kommer det ny uke å da er det bare å bite tenna sammen så går det nok bra skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lite på nett om dagen :-) Og er vel litt sur for at d ikke går så bra m nedgangen. Eller, jeg går veldig opp og ned i løpet av uka. Nå har je begynt å veie meg hver morgen - og d blir man jo gal av. Så je bestemte meg i dag for at jeg ikke skal veie meg igjen før tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann jenter. Som dere skjønner - ferien har virkelig tatt meg, og jeg er sjelden innom pc-en. Er så godt å ha helt fri fra alt som minner om jobb, og DET gjør datamaskinen.

 

Nå har vi dessuten vært hjemmefra noen dager på båt- og telttur. Det var IKKE lett å kombinere med Grete Roede-kosthold, gitt. Og ikke ble det så mye mosjon heller, for det var så varmt at vi nesten ikke orket å gå fjelltur.

 

Jaja, jeg unngikk i hvert fall dypdykk i sjokolade- og potetgullposer, og hadde sørget for at det ble en alkoholfri tur. Masse kalorier spart der. Men det er fristende å velge nugatti når alt pålegg er soloppvarmet gjennom flere døgn...

 

Føler meg litt stinn og utilpass, og er spent på å gå på vekta i morgen.

Men-men. Nå er jeg hjemme ved kjøleskapet igjen og kan velge sunt fra morgen til kveld, og temperaturen er blitt mer levelig. Så nå skal jeg klippe plen og svi av noen kalorier på det!

 

Vekt76 - jeg er enig med bella. Så lenge du vet hva den lille oppgangen skyldes er det jo lett å justere kursen igjen. Stå på!

Bella - setter du fortsatt opp spiseplan for en uke av gangen, og går det greit å følge den?

 

Jeg skal i hvert fall stramme grepet her nå. Må bli flinkere til å drikke mye vann og få i meg mer frukt og grønt og fiber. Kjenner jo hvor mye bedre kroppen fungerer da, og hvor mye bedre jeg trives med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp her setter jeg opp for hele uken å det er skjelden det blir forandringer :) men det er veldig kjekt for da veit man hva man skal ha til vær tid. Heldig du er med været a her har vi flom :) Jeg er ikke berørt av den med bor ved elva men høyt opp heldigvis å det er bare regn og regn :D Men jeg er veldig spent ang i morgen :) håper at det har gått den rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morra er d veie og måledag. Har ingen forventninger om å ha gått ned i cm - men håper vekta har gått den rette veien. Håper å ha gått ned de 400 gram jeg gikk opp forrige helg + litt til. Syns jeg har vært veldig flink denne uka + mye trimpoeng (til å være meg). Spesielt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...