Gå til innhold

Dagbok 2007 kurs 2


Gjest bella

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Hver fredag er det vaffel i kantina. Jeg spiser d veeldig sjelden. Kanskje 1 hver andre måned eller noe. I dag fikk je så lyst på. Tok to skiver brunost på. Nam. Før jeg spiste den la jeg inna kcal på vektklubben. Gud så mange kcal! Jeg delte den i to, og gikk inn til min kollega på kontoret ved siden av, og ga henne 1/2 vaffelen. Litt stolt at jeg klarte det - for je er SÅ glad i vaffler.

 

Vekt76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en nitrist helg, værmessig. Har ikke vært mulig å være utendørs! I går var d bursdag, selv m litt kake, så ble det ikke mer enn 1600 kcal, så d får jeg være fornøyd med. har ut fra formelen som ligger her ute, regnet ut at jeg bruker ca 2100 kcal per dag. I morra skal jeg veie meg og ta målet rundt midjen. Er ganske så spent! I kveld er d spinning igjen, med en av de hardeste instruktørene, phuu... sliten bare jeg tenker på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ny veiedag melder seg i morgen det skal bli spennende å se. Hadde en liten sprekk for 2 dager siden men men. Hvor er folk blitt av????

 

Vekt76: Jeg skal være eni at dette har vært en trist regnfull helg å det er kjempe kjedelig :)

Jeg syntes du er flink jeg som klare å holde det i nakkeskinnet :)

Skal bli spennende å se hvordan vekt ned gangen har vært hos deg :(

Du har klart det denne uken å du er jeg sikker på !!!!!

 

Fullfres: Hvor i huleste har du blitt av?????

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har atter en ny veiedag kommet å jeg har gått ned 0,9 kg noe jeg er veldig fornøyd med! Ryggen har blitt bedre så jeg tenkt at jeg skulle prøve å ta meg en liten tur etter frokosten!!

Vekt76 og Fullfres gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere denne uke :)

marthemaria du har veiedag i morgen stemmer ikke det men jeg gleder meg tilø å høre fra deg å :)

 

Ha en god dag alle sammen!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var sannhetens time kommet:-( Jeg har gått ned 0,8 kg, og også denne gangen 1 cm rundt midjen. Har ikke gått ned mer enn 2,8 kj, men 4 cm rundt midjen er jeg fornøyd med! Jeg skeiet ut litt i helgen også bella, men likevel holdt jeg meg innenfor det jeg forbrenner, så da kan man vel ikke ta så alt for mye på vei av den grunn? Uansett, man må skeie ut litt innimellom, men klare man å holde d til en sjelden gang, så klarer man seg. En dag kommer hverdagen også ikke sant? Det å holde vekten tror jeg er den største kunsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempe bra med 0,8 kg ned da. ingen grunn til å henge med hodet for det :)

Man skal kunne kose seg inne mellom uten om å få dårlig samvittighet syntes jeg.

Det kommer til å bli kjempe tøft når alle kg er borte å hverdagen setter inn igjen gruer meg til den dagen :)

Men jeg har tengt til å slenge meg på HOLD VEKTA kurs så jeg får håpe at det hjelper.Lykke til videre med uken som har satt i gang nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei venner. Her er jeg - endelig!

Ferdig campet og nyveid og GLAD!

 

Jeg har jo ikke lenger kursledervekta å forholde meg til, så fra nå av forholder jeg meg til hjemmevekta. Har notert vektnedgangen på den hele tiden.

 

Jeg har gått ned 1.2 kg siste uke, og er selvsagt veldig fornøyd med det.

Særlig tatt i betraktning at vi har hatt langhelg i campingvogna. Det ble litt shopping også. Har kjøpt meg enda en ny kjole... :-)

 

Veier nå 66,2 kg og har 1,2 kg igjen til Målet!

 

Som vi har "snakket om" tidligere: Det er jo ingen sak å følge oppsatt plan når det er hverdag og man er hjemme hos seg selv. Litt verre når det blir "noe ekstra". Men dette har gått helt greit. Har vært svært måteholden i potetgullskåla, og alkoholen begrenset seg til én pils på lørdag kveld. Savnet ingenting.

 

Morsomt å høre at det har gått brillefint med dere også. Jeg syns vi er skikkelig flinke - hurra for oss :-)

 

Vekt76 - jeg tror du må ha gått "Ned i vekt-"kurs hos Grete Roede for å få delta på Hold Vekten. Du kan jo vurdere et minikurs når du nærmer deg innspurten.

 

Ønsker alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så der var du :( Gratulere med vekt ned gangen det er bare kjempe bra da tommlen opp for deg!!! En halv kg igjen du har vært dyktig :)

Jeg har selv gått ned 14,7 kg å er kjempe fornøyd med det :) Gratis med ny kjole a det er deilig når man kan dra å kjøpe seg klær i mindre enn flodhest :)

Jeg skal i bryllup 18 august å har ikke peil på hva jeg skal kjøpe meg gubben har lyst til at jeg skal ha på meg kjole for det har han ikke sett meg i så jeg får se hva jeg kjøper.

Men hvordan kjole kjøper man når man skal i bryllup a??? Trenger hjeeeeelp!!!

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hva slags kjole som passer i bryllup, kommer litt an på typen bryllup. Snakk med bruden, hvis du kjenner henne godt. Noen bryllupsfester er litt stive og formelle, da er det mer krav til antrekket. I de fleste bryllup jeg har vært i, har det holdt å være synlig pyntet, ikke galla. Dette framgår kanskje av invitasjonen?

 

Syns det er flott med kjole. Er den litt naken oppe, kan du kjøpe et festfint sjal som du har på, i hvert fall i starten (og ikke minst hvis du skal i kirken).

 

Ettersom du er på full fart ned i vekt, kan det kanskje være lurt å undersøke muligheten for å leie kjole? Litt dumt å legge mye penger i en kjole som kanskje ikke passer neste gang det blir en "anledning".

 

Ellers er jo kjedebutikkene fulle av sommertilbud nå. Jeg har kjøpt meg tre kjoler og ett skjørt de siste ukene (Lindex og Kappahl) og har betalt tilsammen 600 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også å bryllup i sommer. Har ikke vært å set enda. Lyst til å gå ned litt til først.

 

Tips: Gå for en som ikke er fotsid - det er veldig "in" nå og har vært d en stund, og vil nok fortsette med det. En kjole med "tea" lengde som d så fint heter, (sånn midt på leggen) er også lettere å bruke igjen senere, enn en fotsid en. For oss som har noen kg for mye er det pent med en A-linjet kjole :-)

 

Har du ikke lyst til å bruke så mye penger på en kjole du kommer til å drukne i neste sommer :) Så kjøp en rimelig en, men kjøp et par stilige sko, og matchende veske, som spriter opp antrekket litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Så heldige dere er som skal i bryllup. Min familie og omgangskrets er ferdig gift for lenge siden... Noen somre gikk vi i bryllup lørdag etter lørdag. Plutselig ble det bom stopp. Jaja, de fleste holder heldigvis sammen fortsatt, og DET er noe å være glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei jenter!

 

Nå har jeg nettopp prøvd meg gjennom det jeg har av truser og bh-er. Etter å ha sjaltet ut alt som ikke lenger passer, ble det glissent i skuffene, gitt. Og så alle de fine bh-ene, da. Uff.

 

Jaja, skulle jo bare mangle at ikke puppene også får "unngjelde" når man legger fra seg åtte-ti kg, men litt kjipt.

Kanskje like bra at bikiniprosjektet mitt strandet. Jeg fant meg aldri noen bikini, så nå får jeg bruke bikinipengene på undertøy i stedet.

 

Ellers skal jeg bruke dagen til å rusle til gartneriet og kjøpe noen sommerplanter. Tenk, juni er snart gått og jeg har ikke satt ut andre planter enn noen urter i krukker og et par rhododendron som jeg fikk av min mor. Nå må jeg få litt farge på terrassen. Det skal bli stas!

 

Vi har nydelig vær, men ingen stor sommervarme. Hadde vært supert å gå på fjelltur, men det blir nok ikke før mannen min tar ferie. (Tør ikke gå fra hytte til hytte alene med ungene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp lagt inn lunsjen min. Jeg spiser i kantina på jobben, så d er litt vanskelig å beregne pålegg, hvor mye er 20 gram makrell liksom. Og jeg spiser alt for mye til lunsj, ligger på ca 320 kcal. Men jeg spsier bare 130 kcal til frokost. Melkerasjonen min ligger på ca 120 kcal per dag.

 

Det jeg lurer på er: Så lenge sum kcal i løpet av dagen ligger på 13-1400 kcal. så har da fordelingen egentlig så mye å si? Det er til lunsj jeg er mest sulten. Og jeg må spise non for ikke å få vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg spiser ca 220 kcal til frokost i sju-åtte-tida, pluss et glass ekstra lett melk. Etter et par timer begynner jeg å bli litt småsulten igjen. Da spiser jeg enten en frukt, en lett yoghurt med en ss havregryn eller to biter Fiberrik Solsikke med magerost mellom.

Så er det lunsj et par timer etter det igjen. 220 kcal.

Nytt lite mellom-måltid rundt kl 14 og middag ca kl 16:30.

 

Jeg vil tro, vekt 76, at det ikke spiller noen stor rolle om du omfordeler kaloriene mellom frokost og lunsj. Men jeg vil samtidig anta at du får en bedre start på dagen hvis du klarer å øke frokostinntaket litt. 130 kcal til frokost er veldig lite. Hva består måltidet av?

 

Spiser du mer til frokost, og putter inn et fornuftig mellom-måltid, vil du sikkert bli mett på 220 lunsjkalorier etter hvert. Husk melk og frukt!

 

For å gå ned i vekt er det aller viktigste å passe på summen kalorier hver dag. Men i det lange løp er det jo smart å etablere et sunnest mulig kosthold som gir deg noe å gå på hele dagen. Det føles som jeg har fått skikkelig futt i forbrenningen med mitt nye spisemønster i hvert fall.

 

Jeg plages også med hodepine dersom jeg blir oversulten, så det har vært kjempefint for meg å komme tilbake på Grete Roede-kosthold. Måltidsrytmen passer meg veldig godt, selv om jeg syns jeg spiser "hele tiden". Har nesten ikke hatt hodepine de siste par månedene (med unntak av "hormonhodepine" i takt med syklusen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg så smått i gang med trimmen igjen holder meg til 1.5 poeng om dagen er litt smått men tar det litt rolig siden ryggen ikke har blitt helt bra igjen ennå ;) Er litt surt da siden jeg er vant til å ha 20-30 poeng i uken. Kommer sterkere tilbake når alt er bra igjen.

Dere gjør da jenter, ferie kanskje :D

 

bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei bella. Jepp, ferie.

 

Veldig stille og godt i huset. Jentene er på farten med venninner, mannen min jobber ut denne uka før han tar ferie.

 

Selv sitter jeg med et stort krus kaffe og leser en kjempegod bok - "Korinternes gjerninger" av Gudmund Vindland. Handler om en gutt som vokser opp under et veldig strengt regime i en norsk prestefamilie på 1980-tallet. Dette var en bok jeg fant rent tilfeldig på biblioteket - jeg hadde aldri hørt om forfatteren før.

 

Har selvsagt mye fornuftig jeg burde gjort, men akkurat i dag bare nyter jeg roen. Og jeg klarer ikke legge boka fra meg :-)

 

Dessverre for kaldt til å sitte ute, men ellers perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 40 gram Kellogs All Bran til frokost + ca 1,5 dl skummet melk, men d går på melkerasjonen. 40 gram All Bran er ca 130kcal. Og d blir jeg mett av.

 

Jeg spiser frokost 07:30. Og så er d lunsj igjen kl 11. Vi spiser lunsj ganske tidlig her jeg jobber, så jeg blir ikke sulten mellom frokost og lunsj. Men pga den tidlige lunsjen, blir jeg sulten innen middag i 16-17 tiden. Derfor liker jeg å spise mer til lunsj enn frokost. Spiser sjelden noe mellom lunsj og middag. Spm regel bare noen gulrøetter eller noe frukt, de gangene vi ha det på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ferie før uke 31!! Så d er en stund til, men siden sola ikke skal vise seg frem m d første så er d greit. Også har jeg noen uker til å slanke meg på før ferien ;) Gruer meg litt til ferie og slanking. Da er d som regel ikke så faste tider på måltidene, og dagen blir litt snudd på hodet. Men håper jeg ikke legger på meg i ferien. Håper je klare å sanke noen ekstra trimpoeng i ferien, for å veie opp for hvitvinen jeg sikkert kommer til å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...