Gå til innhold

Alle gode ting er tre!


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Følger oppfordringen og titter innom! Det har gått litt feil vei, dessverre. Gikk på vekta i dag, og den stoppet på 85,8. Men jeg har begynt så smått å snu trenden, var over 86 i forrige uke. Har ikke orket å fokusere på slanking i det hele tatt i det siste. Men det endelige målet står fast, jeg får bare bruke litt lenger tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som dere vel har skjønt, gikk høsten litt fløyten, sånn slankemessig. Det nye året ble inntatt med 87,6 kg på baken, altså 4 kg mer enn på det laveste i fjor. MEN - jeg er i allefall under det jeg veide på disse tider i fjor, og det er jo noe.

 

Nå er det et nytt år som ligger foran oss, med blanke ark. Jeg har begynt (i dag!) å registrere maten igjen, og har ambisjoner om sakte men sikkert komme i mål i løpet av 2008. Delmål er under 80 kg til 20. april, under 75 kg til 1.juli og deretter ta de siste kiloene utover høsten, før jeg stabiliserer meg et sted mellom 65 og 70 kg.

 

Lagt meg til noen uvaner, brukte forrige uke til å "spise og drikke opp" endel uhumskheter fra kjøkkenskapene... ;) Så nå, fra i dag av, skal det bli andre boller.

 

Ønsker alle medslankere et riktig godt nytt år, og gleder meg til å bli mer aktiv på forumet igjen!!

 

Nyttårsklem fra Nique :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jo være første dagen med "full fres" på slankingen. Men så ble det en litt stresset dag, med full arbeidsdag først og to møter på kvelden etter jobb, siste var ikke ferdig før nærmere 21:00. Da hadde jeg rukket å bli ganske sulten, så det ble litt kjeks og sånn på møtene. Som forøvrig er vanvittig kaloririkt! Visste dere at 5 sånne små cookies med sjokoladebiter utgjør 280 kalorier?! Så traff jeg en god kamerat, og gikk og tok noen øl med ham etter det igjen. Veldig hyggelig, men igjen, ikke noe underverk for kaloriregnskapet. "Middagen" ble en boks med blandete nøtter. Hele kalaset (altså hele gårsdagen) ga drøyt 2800 kalorier, som jo er for mye.

 

MEN - underlig nok: Da jeg gikk på vekta i dag tidlig (ja, jeg veier meg daglig nå i starten... ;)) ) så viste den 1,4 kg mindre enn i går morges! Bare vann selvfølgelig, men likevel litt overraskende. Håper jo også at noen av "julekiloene" sitter litt løst, så det går fort av igjen.

 

Akkurat nå er altså kroppen 86,5 kg tung. Hadde det holdt fram til søndag (som jeg tror blir "offisiell" veiedag, er jeg kjempefornøyd :) (krysser fingrene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jo være første dagen med "full fres" på slankingen. Men så ble det en litt stresset dag' date=' med full arbeidsdag først og to møter på kvelden etter jobb, siste var ikke ferdig før nærmere 21:00. Da hadde jeg rukket å bli ganske sulten, så det ble litt kjeks og sånn på møtene. Som forøvrig er vanvittig kaloririkt! Visste dere at 5 sånne små cookies med sjokoladebiter utgjør 280 kalorier?! Så traff jeg en god kamerat, og gikk og tok noen øl med ham etter det igjen. Veldig hyggelig, men igjen, ikke noe underverk for kaloriregnskapet. "Middagen" ble en boks med blandete nøtter. Hele kalaset (altså hele gårsdagen) ga drøyt 2800 kalorier, som jo er for mye.

 

MEN - underlig nok: Da jeg gikk på vekta i dag tidlig (ja, jeg veier meg daglig nå i starten... ;)) ) så viste den 1,4 kg mindre enn i går morges! Bare vann selvfølgelig, men likevel litt overraskende. Håper jo også at noen av "julekiloene" sitter litt løst, så det går fort av igjen.

 

Akkurat nå er altså kroppen 86,5 kg tung. Hadde det holdt fram til søndag (som jeg tror blir "offisiell" veiedag, er jeg kjempefornøyd :) (krysser fingrene...)[/quote']

 

Dei Cookiesane er mykje kcal i, gode men blir kvalm om ein et for mange.

 

Eg har lagt på 1300-1400 i inntak av kcal. Det er vel kanskje enkelte dager eg er over. 71,2 kg idag tidlig og er fornøyd med det.

 

Blir spennande å følge deg vidare framover, stå på du greier det nok. Du var no tross alt lettare no ved nyttår enn i fjor, flott berre det.

 

Klem

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei Cookiesane er mykje kcal i' date=' gode men blir kvalm om ein et for mange.

 

Eg har lagt på 1300-1400 i inntak av kcal. Det er vel kanskje enkelte dager eg er over. 71,2 kg idag tidlig og er fornøyd med det.

 

Blir spennande å følge deg vidare framover, stå på du greier det nok. Du var no tross alt lettare no ved nyttår enn i fjor, flott berre det.

 

Klem

Fjellgeita[/quote']

 

71,2 er jo kjempebra - da er det like før du runder "det magiske 70-tallet"! Gleder meg til å komme dit jeg også, selv om det ligger et stykke fram i tid. Får først konsentrere meg om å runde 80-tallet, og det håper jeg skjer i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71' date='2 er jo kjempebra - da er det like før du runder "det magiske 70-tallet"! Gleder meg til å komme dit jeg også, selv om det ligger et stykke fram i tid. Får først konsentrere meg om å runde 80-tallet, og det håper jeg skjer i løpet av våren.[/quote']

 

 

Var under 70 før jul, men jula gjorde litt utslag då. Men kan ikkje tenke "vekt" heile tida heller, skal kose seg ilag med familie og venner og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk veldig greit. Hadde samlet kaloriinntak på 1468, og trimmet på treningssenteret i nesten to timer. Innkasserte 3,7 trimpoeng, sammen med gangen til og fra jobb. Så det kompenserte vel litt for det øl-inntaket på mandag, håper jeg.

 

En ikke spesielt oppløftende ting er hvor dårlig det står til med med kondisen. Forsøkte meg på testen på bedre puls-sidene, en gå-test der du måler tiden du bruker på 2 km, og pulsen når du er ferdig. Var på 20,5, noe som er ekstremt lavt. Egentlig litt rart, for jeg føler meg jo ikke sliten, og jeg har ord på meg for å gå fort når jeg går i følge med noen. Men, men. Nå har jeg i allefall et startpunkt, så får jeg se om jeg ikke klarer å forbedre den noe utover våren.

 

Vekta i morges hadde økt litt igjen, til 87,4. Egentlig som forventet, at nedgangen i går var midlertidig. Men håper å komme under 87 før helgen, i får se hvordan det går.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk veldig greit. Hadde samlet kaloriinntak på 1468' date=' og trimmet på treningssenteret i nesten to timer. Innkasserte 3,7 trimpoeng, sammen med gangen til og fra jobb. Så det kompenserte vel litt for det øl-inntaket på mandag, håper jeg.

 

En ikke spesielt oppløftende ting er hvor dårlig det står til med med kondisen. Forsøkte meg på testen på bedre puls-sidene, en gå-test der du måler tiden du bruker på 2 km, og pulsen når du er ferdig. Var på 20,5, noe som er ekstremt lavt. Egentlig litt rart, for jeg føler meg jo ikke sliten, og jeg har ord på meg for å gå fort når jeg går i følge med noen. Men, men. Nå har jeg i allefall et startpunkt, så får jeg se om jeg ikke klarer å forbedre den noe utover våren.

 

Vekta i morges hadde økt litt igjen, til 87,4. Egentlig som forventet, at nedgangen i går var midlertidig. Men håper å komme under 87 før helgen, i får se hvordan det går.

;)[/quote']

 

 

Så flink du har vore å trena, kondisen blir betre etter kvart den. :)

 

d055.gif

 

Stå på Nique.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å begynne å komme tilbake på rett spor. :)

 

Gårsdagen endte på 1557 kalorier, men ikke så mye trim (ca 40 minutters gange ble det imidlertid). Ble ett glass hvitvin til krepse-woken min, men det gjorde jo ikke så store utslag på kaloriregnskapet, var en mager middag.

 

Og vekta i dag tidlig var på 87,1. (Jeg vet godt at det er litt poengløst å veie seg hver dag, men har bare lyst til å følge litt ekstra med nå i starten... ;) ) I kveld skal jeg ut og spise med noen venninner, så jeg får håpe at jeg klarer å holde meg innen rimelighetens grenser med kaloriinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det er deilig å begynne å komme tilbake på rett spor. :)

 

Gårsdagen endte på 1557 kalorier, men ikke så mye trim (ca 40 minutters gange ble det imidlertid). Ble ett glass hvitvin til krepse-woken min, men det gjorde jo ikke så store utslag på kaloriregnskapet, var en mager middag.

 

Og vekta i dag tidlig var på 87,1. (Jeg vet godt at det er litt poengløst å veie seg hver dag, men har bare lyst til å følge litt ekstra med nå i starten... ;) ) I kveld skal jeg ut og spise med noen venninner, så jeg får håpe at jeg klarer å holde meg innen rimelighetens grenser med kaloriinntaket.[/quote']

 

Ja, det er kanskje litt greitt å følge litt ekstra med i begynnelsen, men du må ikkje miste motet om det går litt tregt av og til.

 

Krepse-wook hørdes fakisk veldig godt ut.

 

40 minutt med gange er vel flott det, alle monner drar veit du. Keep on going Nique.

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, fjellgeita! Veldig hyggelig å få litt "oppbacking"!!

 

Gårsdagen gikk relativt greit, det ble kylling på restauranten, men skeiet ut med to øl og en sjokoladekake til dessert. Klokket allikevel inn på under 1800 kcalorier, så det er jo ikke så altfor ille. En halvtimes gange i går også.

 

Krepsewok er veldig godt, veldig lettvint og magert! Bruker rett og slett ferdigblanding med wok-grønnsaker, og krepsehaler på boks. Smakes til med soyasaus, og ferdig! Går faktisk fortere enn å slenge en frossenpizza i ovnen, når man er sulten og trenger noe i en fei! ;)

 

I dag var vekta 87,4. Går litt opp og ned, med andre ord. Søndag blir D-dag for ukas "egentlige" resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei krepsehalane skal no eg prøve ein gong. Godt å ha noke lettvint av og til.

Har vore på ein god trimtur til fjells idag, får så mykje betre samvittighet etterpå.

 

Blir spennande å følge med på søndag, berre stå på dette greier du så fint. Er vel dei første vekene som er "verst" så når ein ha komme inn i ei rutine så går alt mykje lettare.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg endelig rapportert - har hatt litt datatrøbbel!

 

Den første uka gikk fint! Jeg kunne notere meg totalt 12,8 trimpoeng, og jeg hadde et gjennomsnittlig kaloriinntak på 1727, noe jeg er fornøyd med siden jeg hadde en ganske kaloririk mandag! (Tar jeg vekk mandagen, og deler inntaket de andre dagene på 6, gir det et gjennomsnitt på 1545 kcal/dag)

 

Det ga også resultater. Søndag stoppet vekta på 86,4 kg, noe som er en nedgang på 1,2 kg siden forrige søndag. Det viste seg også på målebåndet. Midjen, lår og legger var alle 1 cm smalere, "bilringen" var 2 cm smalere og rumpa var 3 cm smalere - altså totalt 8 cm på mine 11 målepunkt. Så nå har jeg blod på tann, og er motivert til å stå på videre! :D

 

Fortsetter å veie meg hver dag. I går hadde vekta svingt litt opp ogjen, til 86,6, men i morges var den nede i 86,3. Kommer nok litt an på dagsform, toalettbesøk og væskebalanse... :D Men jeg synes at det er litt greit å ta den daglige turen på vekta akkurat i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt ekstra inspirasjon når "strevet" gjer resultat. Dette det går rette veien det skal du sjå. 8 cm er jo knallbra det, og likeså 1,2 kilo. Viss du er like flink framover så lar nok ikkje resultata vente på seg.

 

Eg gjekk ned 800 gram og er veldig fornøyd med det. Har også trimma ein del, om å gjere å finne den gyldne middelvei. 18,8 tripoeng, ca 12-15 er vel realistisk å greie.

 

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo flotte resultater på deg også fjellgeita! Og imponerende med nesten 19 trimpoeng, der har jeg nok mer å hente, skjønner jeg! Skal ta meg en tur på trening i dag, i allefall.

 

Ellers viste vekta i morges igjen 86,6, så det svinger litt opp og ned, men ikke så mye. Håper imidlertid det går sakte men sikkert riktig vei! (Og kanskje ikke så VELDIG sakte, da.... :D )

 

Kaloriinntaket mitt svinger litt. Mandag endte på 1819 kalorier, og gårsdagen på 1483. Synes det er vanskelig å ligge helt jevnt, men det viktigste er vel at gjennomsnittet er OK? Mandag var jeg forøvrig på kveldsmøter uten å røre kjeksfatet. Hadde vært forutseende nok til å kjøpe med meg en sandwich og en yoghurt, så selv om kaloriinntaket var litt i høyeste laget, kunne det fort ha blitt verre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86,5 viste vekta i morges, og kaloriintaket i går var drøyt 1700. Trening og gange til og fra jobben ga totalt 3.8 trimpoeng.

 

I går hadde jeg virkelig ikke lyst til å trene. Varmet opp i 10 minutter, og gjennomførte styrkeprogrammet, men kjente meg slapp og uinspirert. Vel, vel, dagsformen varierer vel litt. Kan jo også ha sammenheng med at denne vinteren begynner å ligne mistenkelig på sommeren i fjor - regn, regn, regn....

 

Men - i dag var det faktisk oppholdsvær, og langt hyggeligere med den snaue halvtimen jeg spaserer til jobb. Hørte litt fuglekvitter, det er lenge siden sist nå! :D Unte meg forresten en liten, mørk sjokolade i går (30 gram). Smakte godt, har stort sett kuttet all sjokolade også nå, men trengte en liten "piff" etter trening i går. Og det er jo antioksidanter... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges viste vekta 86,2 kg. Håper å se 85-tallet på søndag! Regner ikke med like stor nedgang som første uka, men en halvkilo hadde vært fint :D

 

I går unte jeg meg to glass med rødvin, koste meg med det. Kaloriinntaket kom opp i 1892, men det var verdt det. I jula ble det øl eller vin daglig, og det blir jo fryktelig mye kalorier. Nå er det en uke siden sist jeg tok noe med alkohol i. Skal være flink i helga, og litt ut i neste uke, men så er det en fin middag jeg skal i neste torsdag, så da blir det nok litt kaloririkt, både i fast og "flytende" føde...!

 

I dag skal jeg prøve å få tatt en tur på treningssenteret igjen. Kjenner jeg er litt slapp og lemster etter forrige gang fremdeles, tror egentlig jeg ideelt sett burde hatt et par dager mellom disse styrkeøktene, men får gjøre det beste utav det. Som noen siterte Grete Waitz på i en annen tråd her inne; har du ikke lyst til å trene en dag; få på deg tøyet og gi det ti minutter. Er det fortsatt like pyton etter ti minutter, kan du heller slutte igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen bragte 4,7 trimpoeng, og inntaket var på 1424 kcalorier. Merket at treningen gikk mye enklere enn sist. Tror det kom av at jeg hadde spist en ganske lett lunsj, og den egentlige lunsjen ble mellommåltid til 14:00-kaffen. Hadde mere krefter til styrketreningen, med litt mer "drivstoff" ombord, kjente jeg.

 

I morges viste vekta 86,0 blank, så jeg håper nåla sniker seg en hekto eller to ned til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kaloririk helg... Men, men - nå er det tilbake til fokus igjen!

 

Dårligere resultater på vekta enn forrige uke - vekta stoppet også på søndag på 86,0, det er en nedgang på 0,4 kg. Men, det er jo i allefall riktig vei! Centimeterne var noe bedre, der kunne jeg notere totalt 9,5 cm reduksjon, totalt på mine målepunkt. Særlig lårene har blitt strammere.

 

Uka som helhet ga 15,5 trimpoeng, det er jeg ganske godt fornøyd med.

 

Denne uka håper jeg at jeg i allefall får se 85-tallet, men utover det har jeg ikke så kjempehøye ambisjoner, siden jeg venter det "månedlige" til helgen. Håper jeg får tatt meg et par turer på treningssenteret denne uka også, og så har jeg som et lite ekstramål at jeg skal gå trappene på jobbene hver dag, og ikke falle for fristelsen til å hoppe inn i heisen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ga 1786 kalorier, spiste en skillingsbolle på et møte, det "kostet" faktisk 335 kalorier! Opplagt lurt å ligge unna - det er ikke så godt heller...!

 

Ellers viste vekta i da 86,2 kg, selv om den var litt ustabil, gikk opp mange ganger med litt forskjellig resultat. Var nede i 85,9 også, så jeg krysser fingrene for at jeg kanskje lander der snart!! :)

 

Ellers - trappefokuset funker fint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...