Gå til innhold

vil ned 4-5kg før desember..


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

JIPPi...litt mer ned denne gangen veier n¨å 72.2kg.:-) hadde håpet å se 71 tallet idag,men kanskje til uken??:-)

 

klart du kan få være med Fando.

 

Lilltroll: gratulerer med nedgang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge slitt med å bli kvitt rundt 10 kilo som sneik seg på etter røykeslutt. I sommer har jeg sprukket, og dermed føyk 5 kilo av igjen. I morgen stumper jeg røyken igjen, og jeg vil ikke gå opp på nytt. Kombinerer derfor med slanking. Jeg har fremdeles 5 kilo igjen til trivselsvekt.

høyde: 1,62

vekt: 61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marit: velkommen hit:-)

 

lilletroll: har det samme som deg denne uken,og da går vekten min alltid opp.tror jeg står over vekten denne uken:-)

 

hvordan gikk det med dere andre??:-)

 

god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minni og alle dere andre!

 

Jeg har lest litt på denne tråden, og fikk så lyst til å bli med. Hittil har jeg holdt til inne på 10-20 kg (havnet på 11 eller 12 kilo som ønsket nedgang da jeg begynte), men tror jeg passer bedre her inne. Har ikke så mye som ti kilo igjen å miste heller.

 

Jeg er 172 cm høy, og veide 71,1 kilo på onsdag som er min veiedag - jeg følger internettkurs og har tre veiinger igjen. Har bare mistet 1,6 kilo i løpet av kurset, så dette går ikke fort... c045.gif

Men tok av en drøy kilo i uka før kurset begynte, siden jeg "tjuvstartet" med å følge diett, og legger man på det, ser resultatet jo litt bedre ut :)

 

Her ser jeg at det er mange på omtrent samme størrelse og samme tempo, og det er motiverende! Det er mye lettere å holde motet oppe når en ser andre glede seg over nedgang i sakte tempo enn når en sammenlikner seg med folk som tar av mer enn en kilo i uka.

 

Dere hadde et mål om fem kilo til jul for en måned siden. Jeg "tar i" og satser på fire kilo i den tiden som er igjen - klarer jeg det blir jeg veldig fornøyd, og det bør være mulig hvis jeg er flink. Da vil jeg veie ca. 67 kilo når jula ringer inn, og det har jeg ikke veid siden like etter at jeg fikk datteren min for syv år siden.

 

Lykke til på veiedagen din i dag, Minni! Ser at du er en jevn sliter, og unner deg virkelig en nedgang som monner litt! Og Lilletroll; gratulerer med nedgang igjen!

 

Hilsen Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletroll: kjempebra...gratulerer med nedgang:-)

 

tulla69: velkommen hit.selvfølgelig kan du være med:-)

 

 

gikk ikke så bra med meg denne gangen,hverken opp eller ned veier 72.2kg.

 

 

men nå er det full skjerpings og har som mål å gå ned 2kg i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det flere enn meg som har fint høstvær og nyter det? Vi har hatt høstferie denne uka, og gått flere nydelige skogsturer mellom løvtrær som bugner av blader i utrolige farger. Pakket sunn (til begge) og i tillegg litt søt (til vesla) niste i sekken, og gått langsomme, koselige turer. Så deilig at det kom litt sol akkurat denne uka! Nå tanker jeg energi til å møte en travel og stressende jobbhverdag igjen.

 

Lykke til videre, alle sammen - slike dager som dette gir iallfall meg litt "sprut" og motivasjon!

 

Klem fra Tulla :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter på internettkurs i uke 42 og håper å gå ned 5-10 kg i løpet av kurset. Jeg har ikke bestemt veiedag ennå, men tror den ender på fredager. Mine mål nå er: Høyde 161 cm og vekt 68,0 kg. Blir jo også spennende å se hvor mange cm man mister på andre mål som livvidde etc. Synes ellers det er vanskelig å finne tid til fysisk aktivitet, og det er ikke særlig bra da jeg har en stillesittende jobb. Ha en fin høst alle sammen, håper å høre mer fra dere etterhvert.

 

Hilsen Karians

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla69: ja,har nytet de fine dagene og høstfargene som er;-) går tur nesten hver dag,idag var vi og gikk tur i skogen..flotte farger nå.

 

karians: velkommen hit:-)du kan selv velge veiedag,det er ok:-)

 

JIPPI...har kommet på trimtre nr 2!!!!!!!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten i morges og kunne ikke tro mine egne øyne - 69,4 kilo! Det er minus 1,7 kg siden forrige uke, og jeg har plutselig rundet de 70! Skjønner ingenting.

 

Men jeg har vel kanskje veid meg på et lite heldig tidspunkt forrige onsdag, og et maks heldig et denne? Spørs om det blir ny stillstand til uka. Målene har endret seg lite, kun -2 cm denne uka mot -2,5 uka før (dvs. uka med stillstand... :()

 

Håper på ras for dere andre også!

 

Hilsen sjokkert og fornøyd tulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal veie og måle meg i morgen tidlig og er ganske spent. Prøver å følge meny2 (1600 kcal pr dag) men synes det er vanskelig å komme opp i så mye når man prøver å spise sunne matvarer. Har kuttet ned på saus, snop og litt på potet - pøser på med grønnsaker i stedet. Noen andre som har samme erfaring. Hva spiser dere?

 

Normalt spiser jeg:

Frokost: All-bran Regular 40 g + 1,5dl ekstra lett melk

 

Lunsj: 2-3 ryvita sesam med salat + kokt skinke + paprika

 

Middag: 1 kyllingfilet + en liten potet + 0,25 dl fettfattig saus + masse gulrot, purre, brokkoli og blomkål (eller laksefilet...)

 

Kvelds: 2 rugsprø m litt kaviar

 

Frukt: en neve druer, en kiwi + kanskje et eple....

 

Prøver å drikke masse vann, men synes det er vanskelig. Av og til greier jeg bare en flaske (6 dl) andre dager kanskje 2 flasker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal veie og måle meg i morgen tidlig og er ganske spent. Prøver å følge meny2 (1600 kcal pr dag) men synes det er vanskelig å komme opp i så mye når man prøver å spise sunne matvarer. Har kuttet ned på saus' date=' snop og litt på potet - pøser på med grønnsaker i stedet. Noen andre som har samme erfaring. Hva spiser dere? [/quote']

Hei Karians! Jeg tror du vil slite med å komme opp i nok kaorier når du spiser så gjennomgående magert. På meny 2 er vi anbefalt å spise litt fetere mat også, men da sunne alternativer. F.eks. makrell i tomat og leverpostei som pålegg, laks og annen fet fisk til middag, etc. Nøtter er også et godt alternativ hvis du sliter med å få i deg nok kalorier.

 

Selv følger jeg også meny2, og jeg ser at jeg spiser litt mer enn deg til frokost og lunsj. Spiste opprinnelig mindre, men da satt jeg igjen med mange kalorier på kvelden. Jeg tar tre porsjoner á 20g frokostblanding til frokost, bruker noe fetere pålegg på lunsjen etc. Husk også at du skal ha et mellommåltid mellom lunsj og middag, f.eks. en banan, yoghurt eller et knekkebrød. Ser at du ikke oppnår melkerasjonen din, så da er kanskje yoghurt eller kesam et godt alternativ som mellommåltid. Og tenk på at variasjon gjør det lettere å holde ut over tid...

 

Lykke til! Det er jo egentlig et hyggelig problem for en slanker å slite med å få i seg nok mat...

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode tilbakemeldinger :-) Da skal jeg øke frokost og lunsjmengden, og få i meg mere fisk og melk. Er egentlig litt sulten på morgenen og formiddagen - så dette passer meg bra. Synes ofte det blir for mye til middag (skal jo ikke bli overmett og helt slitent mett heller), og for meg som pendler, så blir ofte middagen ikke før kl. 17.30 (heller nærmere kl 18).

 

I dag har jeg vært på vekta, og det var jo positivt. Vekt: 66,8 kg, midje 78,7 cm.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Hilsen Karians

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi,nedgang denne uken,ikke så mye å skryte av,men 100 gram er da bedre enn ingenting. veier nå 72.1kg,snart nytt tall:-).

 

>Idag har jeg gått lang tur i finværet sol og varmt,og enda fine høstfarger så måtte nyte det:-)

 

hvordan gikk det med dere andre idag??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overveldende mye som skjer her inne, men jeg forsøker meg på en liten rapport. Ned 0,6 kg til i går, som var nest siste veiedag på kurset. Dermed er status 68.8 kg, og jeg er et lite hakk nærmere målet. Fornøyd med det, særlig siden jeg hadde så massiv nedgang forrige uke og mer enn halvveis var forberedt på at vekta skulle peke oppover igjen denne uka (overtroisk, sjø').

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Hilsen Tulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi,nedgang!!!

 

gått ned 600 gram denne uken,veier nå 71.5 kg!!

gøy å se et nytt tall:-)

 

var bra jeg kasta potetgullposen hehe...

 

hvordan gikk det med dere andre??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Heisann,

Jeg har ikke vært aktiv på flere måneder, og det merker jeg nå på vekta...

Henger meg gjerne på.

 

Vekt i dag er 63,5 kg. Kommer til å legge inn vekten min hver tirsdag, så om to dager, så skal den rapporteres nok en gang. Det er tøffe mål vi har satt oss... For min del er det ca. 4 kg. , men alt går eller ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...