Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

For noen år siden fikk vi ei leirgryte med lokk (Römertopf?) i julegave. Pinlig nok har vi aldri brukt den.

 

Nå lader vi opp til storstilt rydding i huset, og enten må leirgryta tas i bruk, eller så får den fyken og havner på tiendeklassens loppemarked om noen uker.

 

Det lå en bruksanvisning oppi gryta da den var ny. Denne har jeg mistet.

Er det noen som vet: Hvordan skal gryta behandles før jeg tar den i bruk?

 

Og er det noen som har gode oppskrifter å anbefale?

 

(Eller er leirgryte rett og slett en totalt unødvendig ting i kjøkkenet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Handler kanskje ikke direkte om husarbeid, men matinnkjøp er uansett noe jeg bruker en del tid på og stundom blir veldig lei av:

 

Jeg har lært meg å slå skikkelig til på matbutikkenes lokketilbud. Helst ikke når de omfatter store sjokoladeplater og potetgullposer :-) - men når de har fantasipriser på nyttig mat som tåler lang oppbevaring, eller dopapir, bind, vaskemidler etc.

 

Noe jeg har hatt virkelig stor glede av, er å kjøpe rent kjøtt i form av steik og filet. Når svinesteika koster 39 kroner kiloet, for eksempel, kjøper jeg et par stykker, deler dem opp i passe biter til wok/gryterett, og fryser dem ned. Veldig lettvint å ta til, og et godt utgangspunkt for sunn og god mat.

 

Jeg har reservert meg mot uadressert reklame, men hver uke får jeg tilsendt kundeaviser på e-post fra ICA nær, ICA super, Coop Mega og Coop Marked, som er de butikkene jeg handler oftest i. Remas kundeavis kan også leses på nettet (men jeg har ikke klart å finne noen mulighet for å abonnere på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er kanskje ikke helt nødvendig å ha på kjøkkenet, nei :-) Men det blir veldig saftig og godt kjøtt i den da! Og den passer til alle slags mulige "gryteretter"...men jeg kommer ikke på noen oppskrift her og nå, beklager!

 

Vi brukte vår gryte endel for noen år siden- så ble den liggende til mannen min fant den frem igjen og brukte den noen ganger her for et års tid siden....men nå er den "ute av bildet igjen..." -Kanskje fordi det krever litt planlegging å bruke den? For forbehandlingen er at den må ligge i vann- den må rett og slett mettes med vann før den tas i bruk...og det må skje hver gang den skal brukes.... i minst etpar timer, tror jeg!

 

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

... glemte jeg jo helt å nevne etter helgas hyttetur: Nå tåler leggen min nesten normal belastning. Jeg gikk med relativt tung sekk, og kun i de bratteste motbakkene (hvor det bli max strekk på "bakleggen") måtte jeg ty til litt alternativt ganglag.

Det ble jeg skikkelig lettet over å merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Det var jo godt for oss andre at du gikk opp litt (eller tar jeg helt feil?)så vi fikk deg tilbake litt! må bare takke for den nyttige lista du hadde inne hos mokka. Alt var kjent, var ikke det , men liksom så greit med en smørbrødliste(første gang jeg har skrevet ut et innlegg her inne!! Du har et klart hode, takk for at du deler så mye med oss!

 

Så til rommertopfen. Helt nødvendig! Ha, ha. Vi er jo forskjellige, men jeg liker den godt og bruker den masse. legger allskens kjøtt i gryta med div krydder og grønnsaker. Enten kan du lage jevning å ha over mot slutten og servere som gryte, jeg siler ofte av kraften og bruker til saus. Kjøttet blir saftig og det er jo magert. Når jeg steker stek setter jeg i steketermometeret og plugger i ovnen, blir en liten glippe mellom bollen og lokk, men det går helt greit. Den skal settes i vann og trekke i 15minfør steking (begge deler bunn og topp) men det hender jeg ikke har tid til det og det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Skrev ordet Römertopf på nettet og fikk kjempemange treff! Der var det utrolig mange deilige retter. Setter du gryten i vann når du går på jobb om morgenen er den jo klar til bruk når du kommer hjem.

Anbefaler oppskriftene på artoftaste.

Lykke til!

http://www.artoftaste.no/

NinniR:)

 

Takk, NinniR. Masse fristende oppskrifter på artoftaste, og jeg ser at de også henviser til matprat, så her skal det kokkeleres! Fargerikt høstbrød, druefylt kylling, herregårsstek, provencalsk skinkestek og kylling med urter og 40 (!) hvitløksfedd. Nam. Valgets kval! :-)

Mener å ha lest at man bør bruke separat gryte til fisk og kjøtt, men det får sannelig vente til jeg kommer i siget.

 

Er det tilstrekkelig førstegangsbehandling å legge gryta i vann en dag, tro? Eller skal den klargjøres på andre måter/settes inn med noe? Tror jeg skal stikke innom Jernia i dag og høre. De selger vel slike, og da har de sikkert også kunnskap om den.

 

Høres veldig "gammeldags" og koselig ut å lage mat på denne måten, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri har kommet i gang. Men nå! Nå står jo høstferien og noen fridager for døra. Vi tenker å bruke den til å rydde (gjennomgripende sjau!) og male jentenes rom. Da kan det passe med sakte mat som passer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Hei på deg.

Det var jo godt for oss andre at du gikk opp litt (eller tar jeg helt feil?)så vi fikk deg tilbake litt! må bare takke for den nyttige lista du hadde inne hos mokka. Alt var kjent' date=' var ikke det , men liksom så greit med en smørbrødliste(første gang jeg har skrevet ut et innlegg her inne!! Du har et klart hode, takk for at du deler så mye med oss!

 

Så til rommertopfen. Helt nødvendig! Ha, ha. Vi er jo forskjellige, men jeg liker den godt og bruker den masse. legger allskens kjøtt i gryta med div krydder og grønnsaker. Enten kan du lage jevning å ha over mot slutten og servere som gryte, jeg siler ofte av kraften og bruker til saus. Kjøttet blir saftig og det er jo magert. Når jeg steker stek setter jeg i steketermometeret og plugger i ovnen, blir en liten glippe mellom bollen og lokk, men det går helt greit. Den skal settes i vann og trekke i 15minfør steking (begge deler bunn og topp) men det hender jeg ikke har tid til det og det går helt fint![/quote']

 

Hei-hei Steg

Ja, jeg gikk opp noen kilo på tampen av sommeren, og har ikke klart å kvitte meg med dem enda. Men jeg jobber med saken! (og jeg har nå tenkt å holde meg her inne også etter at jeg er på plass igjen, vektmessig)

 

Veldig fint å høre at du hadde nytte av tipsene jeg ga til mocca. Jeg prøver selv å avdramatisere alt som har med kosthold og trening å gjøre, for begynner man å henge seg for mye opp i teorier og optimaliseringer er det lett å miste motet.

 

Jeg har to tenåringsjenter i huset, og særlig den eldste leser en del "slankestoff" i ukeblader og liker å se programmer på tv a la "How to look great naked". Da blir det gjerne til at vi snakker om mat, mosjon og vekt. Jeg pleier å si: Du trenger ikke vite så mye om mat. Kroppen vet hva du trenger. Hvis du spiser hver gang du er sulten, spiser deg passe mett og spiser variert, så blir det bra.

Vent med godteret til lørdag, og vær i bevegelse hver dag.

 

Vel så viktig er det jo å hjelpe ungene (og hverandre) til å nyte deilig smak, ha det hyggelig rundt bordet og være glad for at man har en kropp som virker! :-)

 

Til slutt: tusen tak for leirgryte-tips. Som du ser i mitt svar til NinniR: Dette skal testes, jo før jo heller! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Fullfres. Hadde hatt min i skapet i årevis uten å bruke den. Jeg har jo ryddesjau for tida, går gjennom alle skuffer og skap og rydder SKIKKELIG, så nå gikk den føyken, sammen med kokeboka som fulgte med. Men lykke til med din du! det blir jo veldig saftig, god og mager mat i den!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Samme her Fullfres. Hadde hatt min i skapet i årevis uten å bruke den. Jeg har jo ryddesjau for tida' date=' går gjennom alle skuffer og skap og rydder SKIKKELIG, så nå gikk den føyken, sammen med kokeboka som fulgte med. Men lykke til med din du! det blir jo veldig saftig, god og mager mat i den!;)[/quote']

 

Har i tillegg en suppeterrin som har overlevd mange flyttinger og ryddinger. Heller ikke den blir brukt. Hver gang vi vurderer å kaste den, tenker vi: Å, men det er jo stas å servere fra terrin... Den tar jo ei halv hylle, bare den. Utrolig som det hoper seg opp, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg har så smått begynt å tenke på julegaver! Liker å lage litt selv, pluss gjøre unna innkjøpene før det blir bare rødt i rødt og gull i gull i butikkene.

 

I år kommer mange til å få hendige, sammenleggbare handlenett fra meg. Bestiller dem fra hippo.no og er kjempefornøyd med mine egne, som jeg har hatt i daglig bruk i mange måneder. De brettes sammen og tar liten plass i håndveska. Veier nesten ingenting, men tåler minst 20 kg vekt. Tåler vask og har fin design.

 

På samme nettsted har jeg funnet flotte matbokser i stål. Jeg har prøvebestilt én som jeg venter på nå. Hvis jeg liker den, kommer nok den til å bli julegave til våre store nevøer og nieser - jeg vil jo slå et slag for matpakken! Hippo sender forresten fraktfritt og ekspederer ordrene utrolig kjapt. :-)

 

Av hjemmelagde ting er det så langt blitt tre par tovede tøfler, ei lilla alpelue og to rålekre løshalser strikket i naturhvitt Puddel-garn. Akkurat nå holder jeg på med et florlett, okergult skjerf. Har også kjøpt brunt alpakkagarn som også skal bli skjerf, og hvis jeg får tid strikker jug puslvanter i samme garn til både det gule og det brune skjerfet.

 

Andre idéer er hjemmelaget frokostblanding, karameller, kransekake og noen tur-kjeks (type "bars") med masse godt i. Noen venninner kommer kanskje til å få hver sine eske med hjemmelagde kort og pakkelapper. Vi får se hva tiden rekker til.

 

Ellers er jeg glad i å gi bøker. Syns bokklubben har en veldig bra ordning, med at mottakeren kan bytte portofritt uavhengig av om han/hun er medlem i bokklubben.

 

Hoi. Gleder meg faktisk litt til jul, her jeg sitter med te i koppen og tente stearinlys på arbeidspulten. MEN: back to work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jobben min er sånn at jeg "oppholder" meg mye på nettet. Og av og til faller jeg for fristelsen til å følge de merkeligste lenker - og rett som det er kan tilsynelatende formålsløs sviming sette meg på gode idéer. Bøker jeg vil lese, filmer jeg vil se, tanker jeg vil tenke mer på.

 

I dag dumpet jeg borti begrepet decluttering. Jeg finner ut at mange bloggere driver sine prosjekter med "365 dager med decluttering", det vil si å kvitte seg med én ting hver dag i et helt år.

Det kan være pynteting du ikke er glad i, smykker som aldri blir brukt, klesplagg som du ikke føler deg helt vel i, kopper med hakk, impulskjøpte te- og kaffeeksperimenter som ikke slo heldig ut - i grunnen hva som helst.

Noe bør bare kastes. Andre ting kan man gi til loppis, fretex eller venner som faktisk vil ha glede av tingen.

 

Siden familien min står foran en STOR rydding i alle rom inkludert loftet, ligger det jo i kortene at vi samler på for mye.

 

Herved utfordrer jeg meg selv: Jeg skal kvitte meg med én ting hver dag, og rapportere om det i denne tråden.

 

Veldig kjekt om andre hiver seg på. Ryddige omgivelser skal jo være så frigjørende for energi og overskudd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Jeg har opprettet en stor pappeske for ting som skal gå til tiendeklassens loppis om noen uker.

 

Dagens gjenstand: Et sengesett som kom som gratispakke sammen med noen klær jeg bestilte fra Ellos. Ikke har det "mine" farger, ikke har dynetrekket riktig lengde. Kort sagt: Det kommer aldri til å bli brukt her i huset. Men kanskje hos noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var julegaver etter min smak Fullfres. Så flott at du lager selv også. Var flink til det før jeg, men det har liksom sklidd litt ut. Og ja det er bra å oppfordre folk til å slutte med alle plastposene. Leste at Solheim vurderer forbud mot dem nå og det er jo like greit. Tenk på all den søppelen det blir av det som aldri brytes ned!!

 

Så lærte jeg noe nytt i dag også. Decluttering. Har faktisk holdt på med det et par måneder jeg, uten å vite hva det egentlig het da (he, he). Betemte meg for å ta en hylle, en skuff eller et skap hver dag og kvitte meg med alt jeg ikke bruker, og da mener jeg ALT!! Har kasta flere sekker bare fra kjøkkenet. Serviser, redskaper og ting og tang jeg aldri bruker. Ut med det. Her skal det bli minimalisme. Sånn skal jeg gå gjennom hele huset, boder og garasje, så det er et stort prosjekt. Regner med å bruke hele vinteren inne og ta resten til våren.

 

Klær er nesten det vanskeligste å kaste synes jeg. Man tenker liksom alltid at ting kan komme tilbake. Nå er det jo masse jeg kan bruke som jeg ikke har fått på meg på flere år også, og det er gøy. Jeg kaster alt som er litt slitt eller ser helt håpløst ut og resten går til Fretex. Det har blitt mange sekker til dem, ja. En del klær har jeg samla i 4 store bokser på et kott. Det er ting fra mine slanke dager som jeg fortsatt synes er fine. De skal jeg ta fram når jeg har gått ned alle mine 60 kg og prøve. Det skal bli en fryd!!

 

Jeg er så enig i det du sier om at ryddige omgivelser kan være frigjørende for energi og overskudd Fullfres, så JA!! Fram for decluttering, alle sammen!!!!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Å kvitte seg med unødvendige ting er selvsagt liten vits i, hvis man samtidig fyller den ledige plassen med nyanskaffelser. Å bli en mer bevisst og kritisk forbruker er derfor et viktig poeng, for meg i hvert fall, når jeg nå har bestemt meg for å se på tingene mine med nytt blikk.

 

I dag har jeg gitt bort en hudpleieserie som viste seg å være et bomkjøp. Jeg har ømfintlig hud og tåler nesten ingenting (bare de parfymerfrie apotekkremene som lukter skolelim og mangler enhver tøtsj av glamour...)

Jeg falt for fristelsen og kjøpte en påstått mild serie i sommer, men tålte den ikke. Nå viste det seg at niesen min liker disse produktene, så hun har overtatt både rensekrem, hudvann og fuktighetskrem. Bra!

 

I tillegg har jeg vært flink forbruker og oppsøkt to butikker for å reklamere på produkter. Det ene var min datters truse, som raknet i sømmen da den ble vasket før første gangs bruk. Det var ikke sømmonn å sy i, ellers hadde jeg nok reparert den selv. Jeg var i tvil om jeg skulle oppsøke butikken, føles litt gnieraktig når tingen bare kostet 40-50 kroner, og det dessuten var ei truse det var snakk om. Men jeg fikk ny truse uten diskusjon. Fint service av Lindex!

 

Også Vita-parfymeriet håndterte min reklamasjon helt strøkent. Det dreide seg om en parfymeflaske av spray-typen. Etter å ha brukt ca 1/4 av parfymen kom det ikke lenger mer ut av flaska, det må ha oppstått vakum mellom flaska og pumperøret. Jeg fikk ny parfyme helt gratis, selv om de nå bare hadde den parfymen i dobbelt så store flasker som den jeg hadde vært uheldig med.

 

Syns disse to opplevelsene henger litt sammen med declutteringstanken. Har man noe som ikke er til nytte eller glede, må man ta affære. På den ene eller den andre måten.

 

Byturen resulterte ellers ikke i unødvendige kjøp. Tygget lenge på et skjørt på H&M og ei kåpe på Kappahl, men siden jeg ikke var HELT overbevist lot jeg det være. Så kan jeg heller kjøpe ei kåpe jeg virkelig faller pladask for. :-)

I hele fjor vinter gikk jeg i for store jakker og kåper etter vektnedgangen (de var kjøpt året før og jeg syntes det var for galt å kvitte seg med dem), så jeg trenger faktisk noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg! Gi sakene du ikke har behov for til noen som kan bruke det. Ingen vits i å kaste bra saker, heller. Etter vektnedgangen min hadde jeg en SERIØS opprydding i garderoben. Mamma har samme str. i klær som jeg hadde før GR, og det var jo kjekt. Hun forsvant, strålende fornøyd, med 5-6 søppelsekker breddfulle av lekkert tøy! Jeg satt igjen med stort sett ingenting... Men, nytt måtte jeg jo kjøpe. Har vært ganske fornuftig og bygget garderoben opp litt forsiktig, og er fornøyd med det.

Good luck with your decluttering!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har så mange flotte ting på gang, fullfres! Spennende å decluttere.... og julegaveideene dine er jo bare supre. I tillegg til at jeg blir så imponert over dem som klarer å være så strukturert at de tenker julegaver allerede nå! :-)

 

Jeg har hatt en "slapp" uke...med korte turer, litt mye strev, men heldigvis et greit matinntak! Det er veldig rart hvordan det kan være lett for at en sånn "slapp" uke- der trim blir nesten fraværende, ihvertfall sammenliknet med vanlig- kan gjøre at det blir lett å spise mer enn jeg pleier!! Men det har jeg altså klart å la være! -og nå har jeg sagt det "høyt" her inne også, så da kan jeg ihvertfall ikke begynne med tullespisingen!

 

Ha en fin dag!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Fullfres, ingen vits å decluttere (hi, hi, et morsomt ord det der) om man fyller opp i andre enden. Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe, hverken ting og tang eller klær, i vinter, men klare meg med det jeg har. Så kan jeg heller fornye meg litt til våren når jeg etter planen har kommet meg mer ned i vekt, eller evt vente til jeg er helt i mål,

det ville nok være det aller lureste!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går morges kvittet jeg meg med dagens gjenstand allerede før klokken åtte, og før jeg var ferdig stelt: Jeg stod på badet og skulle tørke ansiktet, da jeg kjente at håndduken var tynnslitt og slafsete og ble gjennomvåt på et øyeblikk. Gustengul var den også, den som hadde vært så solgul og flott da den var ny for mange, mange år siden.

 

Ut i søpla med den! Den var rett og slett utbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg! Gi sakene du ikke har behov for til noen som kan bruke det. Ingen vits i å kaste bra saker' date=' heller. Etter vektnedgangen min hadde jeg en SERIØS opprydding i garderoben. Mamma har samme str. i klær som jeg hadde før GR, og det var jo kjekt. Hun forsvant, strålende fornøyd, med 5-6 søppelsekker breddfulle av lekkert tøy! Jeg satt igjen med stort sett ingenting... Men, nytt måtte jeg jo kjøpe. Har vært ganske fornuftig og bygget garderoben opp litt forsiktig, og er fornøyd med det.

Good luck with your decluttering!

NinniR:)[/quote']

 

Så flott at mamma kunne overta garderoben din! Jeg brukte lang tid på å ta sats for å kvitte meg med en del dyre flotte klær som jeg nesten "sørget" over å gi fra meg. Men for all del - gleden over å ha gått ned i vekt er selvsagt større enn denne "sorgen"! :-)

Jeg ga klærne til en bruktbutikk her jeg bor, som også er arbeidstreningstilbud for mennesker som av ulike grunner trenger hjelp til å finne veien inn i arbeidsmarkedet igjen. Godt å vite at plaggene kom til nytte for opptil flere - både de som kjøpte dem og de som solgte dem.

 

Ønsker deg god helg, NinniR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var julegaver etter min smak Fullfres. Så flott at du lager selv også. Var flink til det før jeg' date=' men det har liksom sklidd litt ut. Og ja det er bra å oppfordre folk til å slutte med alle plastposene. Leste at Solheim vurderer forbud mot dem nå og det er jo like greit. Tenk på all den søppelen det blir av det som aldri brytes ned!!

 

Så lærte jeg noe nytt i dag også. Decluttering. Har faktisk holdt på med det et par måneder jeg, uten å vite hva det egentlig het da (he, he). Betemte meg for å ta en hylle, en skuff eller et skap hver dag og kvitte meg med alt jeg ikke bruker, og da mener jeg ALT!! Har kasta flere sekker bare fra kjøkkenet. Serviser, redskaper og ting og tang jeg aldri bruker. Ut med det. Her skal det bli minimalisme. Sånn skal jeg gå gjennom hele huset, boder og garasje, så det er et stort prosjekt. Regner med å bruke hele vinteren inne og ta resten til våren.

 

Klær er nesten det vanskeligste å kaste synes jeg. Man tenker liksom alltid at ting kan komme tilbake. Nå er det jo masse jeg kan bruke som jeg ikke har fått på meg på flere år også, og det er gøy. Jeg kaster alt som er litt slitt eller ser helt håpløst ut og resten går til Fretex. Det har blitt mange sekker til dem, ja. En del klær har jeg samla i 4 store bokser på et kott. Det er ting fra mine slanke dager som jeg fortsatt synes er fine. De skal jeg ta fram når jeg har gått ned alle mine 60 kg og prøve. Det skal bli en fryd!!

 

Jeg er så enig i det du sier om at ryddige omgivelser kan være frigjørende for energi og overskudd Fullfres, så JA!! Fram for decluttering, alle sammen!!!!!!!!!:):)[/quote']

 

He-he - ja decluttering høres unektelig mer fancy ut enn... rydding! Høres ut til at du er godt i gnag med ditt storstilte prosjekt! Jeg pleide alltid å bli så inspirert av Hilde Hummelvolls "Kaoskontroll". Skulle ønske det kom flere programmer i den serien.

 

Hjemmelagde gaver er veldig koselig. Jeg er helhjertet tilhenger av gavetradisjonen, fordi jeg føler at det å gi og få gaver er et hyggelig lim i sosiale forbindelser. Og jeg blir ufattelig trist når jeg får inntrykk av at mange syns hele gavegreia bare er noe herk. Hjemmelagde gaver er ikke nødvendigvis billigere enn kjøpte, og definitivt ikke mer lettvinte, men alt som kan spises og drikkes blir i hvert fall ikke skapfyll. Og bøker er ikke bare en ting, det er også en opplevelse - som man fint kan gi videre når den er vel fordøyd! :-)

 

Blir ellers imponert over din beslutning om ikke å gjøre nyanskaffelser resten av året. Jeg er blitt altfor glad i å kjøpe nye klær etter at jeg gikk ned i vekt... Men hangen til å shoppe er jo selve grobunnen for at huset blir for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har så mange flotte ting på gang' date=' fullfres! Spennende å decluttere.... og julegaveideene dine er jo bare supre. I tillegg til at jeg blir så imponert over dem som klarer å være så strukturert at de tenker julegaver allerede nå! :-)

 

Jeg har hatt en "slapp" uke...med korte turer, litt mye strev, men heldigvis et greit matinntak! Det er veldig rart hvordan det kan være lett for at en sånn "slapp" uke- der trim blir nesten fraværende, ihvertfall sammenliknet med vanlig- kan gjøre at det blir lett å spise mer enn jeg pleier!! Men det har jeg altså klart å la være! -og nå har jeg sagt det "høyt" her inne også, så da kan jeg ihvertfall ikke begynne med tullespisingen!

 

Ha en fin dag!:-)[/quote']

 

Heisann svusj. Jeg er ikke så voldsomt strukturert, skal du tro. For noen år siden hadde jeg et nyttårsforsett om å lage minst én julegave i måneden. Det har jeg prøvd å videreføre. Det pleier å bli litt produksjon i romjula og på nyåret, så blir det stille på våren og sommeren, og så gjenopptar jeg prosjektet når det blir tid for innekos med te, stearinlys, perler og ullgarn :-)

 

Til kjøpte julegaver bruker jeg nettet en god del. Det er veldig praktisk og lite masete.

 

Slapp uke - ja, her også... :-( OG ekstra spising.

 

Ønsker deg god helg, svusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med gaver er at det ligger gode tanker bak, synes jeg, og det gjør det jo absolutt i egenproduserte!! Og så må det liksom passe til personen, ikke bare noe som er kjøpt i hui og hast. Bøker, cd'er og vin er liksom stort sett safe, da. De aller fleste setter pris på det. Jeg har også fått mer og mer sansen for å gi bort opplevelser. En tur på teater, konsert og sånne ting. Da gjør man jo noe sammen med dem man er glad i også.

 

Så er det fredag igjen, heldigvis, og jeg skal kose meg etter min asketiske forrige helg.

Ha det fint, alle sammen!!!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med gaver er at det ligger gode tanker bak' date=' synes jeg, og det gjør det jo absolutt i egenproduserte!! Og så må det liksom passe til personen, ikke bare noe som er kjøpt i hui og hast. Bøker, cd'er og vin er liksom stort sett safe, da. De aller fleste setter pris på det. Jeg har også fått mer og mer sansen for å gi bort opplevelser. En tur på teater, konsert og sånne ting. Da gjør man jo noe sammen med dem man er glad i også.

 

Så er det fredag igjen, heldigvis, og jeg skal kose meg etter min asketiske forrige helg.

Ha det fint, alle sammen!!!!!!!!:):)[/quote']

 

Enig - billetter til kulturopplevelser er flotte gaver. Litt dyre, ofte, men man kan jo gå sammen og spleise med andre.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått gjennom pennekoppen på kontorpulten og kastet alle penner og blyanter som jeg ikke liker.

 

Nå kan jeg fritt plukke en penn og vite at uansett hvilken penn jeg tar, er den GOD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...