Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

Det er virkelig genialt å legge sine tankekort inn i Outlook'en på data. Anbefales til alle!

Det er supert å få en daglig påminnelse, og akkurat nå kom sannheten om at jeg har pene sko og steller dem godt. Dermed tok jeg to minutters pause i jobben og shinet skoene mine. Voila! (har hurtigsvamp liggende i skrivebordsskuffen)

 

De bittesmå tingene er viktige for selvtilliten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Jeg har tatt et par dager fri fra jobb, og i formiddag skal jeg bake møllebrød med valnøtter til koldtbordet. Jeg skal også lage en "minneboks" til konfirmanten - en pen eske med små kort oppi, der hver gjest kan skrive en liten hilsen, et visdomsord eller et barndomsminne/noe de forbinder med datteren min.

 

Hørte om noen andre som hadde det, og syns det hørtes veldig koselig ut. Mange bruker minnebok/gjestebok - men det er jo litt stusslig når bare de sju-åtte første sidene blir fylt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-var jamen en god idè! Det skal jeg huske på til det er vår tur igjen om to år! -og det brødet med valnøtter høres jo også veldig godt ut! I det hele tatt er det mange gode råd og innspill her inne på ulike områder!

 

LYKKE TIL med de siste forberedelsene! Og med selve dagen! Det er jo en stor dag både for konfirmanten og foreldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

svusj - hvis vi begge ferdes her inne i forumet om to år kan vi ha full utveksling om konfirmasjonsforberedelser. Da skal nemlig minstejenta konfirmeres her i gården :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Nå er konfirmasjonen godt og grundig feiret. Det ble en fantastisk dag, for både oss og konfirmanten. ALT klaffet, og nå bare gleder vi oss til neste runde om to år. Dette er ingenting å grue seg til, slik noen skal ha det til. ;-)

 

Matmessig gikk det helt upåklagelig. Jeg har som sagt knapt sittet på rumpa de siste ukene, pga først 17. mai-ansvar og deretter konfirmasjonsforberedelser, på toppen av alt som en vanlig hverdag krever.

At det ble noen sneier kake i helga kan umulig velte lasset. Jeg gjorde som jeg har vent meg til det siste året - unte meg en liten bit av de kakene jeg hadde aller, aller, aller mest lyst på. Ingen problem å la de andre tolv kakeslagene stå. Nå er det meste spist opp - av gjester, ikke oss. Har med meg to små fat med "skalker" på jobb i dag, så er det tomt og hverdagen kan falle på plass igjen. Det skal også bli godt.

 

Men først og fremst er jeg glad, fornøyd og takknemlig over at konfirmasjonen til eldstejenta ble en så flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

med vel overstått konfirmasjon fullfres ;) Jeg har desverre ikke vært innom å skrevet noe i tråden din på lenge nå, men jeg har rukket å lest litt innimellom.

 

Jeg ser det ble en kjempeflott dag for dere alle, og det er flott å høre. Det er en stund til jeg har konfirmasjon selv da, men det er uansett flott å høre hvor bra det ble.

 

Jeg ønsker deg en flott uke videre.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konfirmasjon, fullfres! Det er godt å "hvile på laurbærene" - så det må du skikkelig unne deg! Og når du har hatt en hektisk tid på forhånd også er det sikkert enda viktigere- så; nyt det!

 

Og så får vi tipse hverandre her inne om to år(!) når det er konfirmasjon igjen hos oss begge!

 

Og så flott at du har funnet måten mht å holde vekten! Jeg blir jo så inspirert av deg! Jeg og unner meg både kaker og annet- men jeg merker jo at jeg gjør det på en annen måte enn tidligere- jeg har på forhånd bestemt meg for omtrent hvor mye, og så har jeg faktisk ikke lyst på mere!

 

Nå blir det spennende å se hvordan sommerferien blir...men det er egentlig ikke noen grunn til at det skal være vanskeligere da- så dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
med vel overstått konfirmasjon fullfres ;) Jeg har desverre ikke vært innom å skrevet noe i tråden din på lenge nå' date=' men jeg har rukket å lest litt innimellom.

 

Jeg ser det ble en kjempeflott dag for dere alle, og det er flott å høre. Det er en stund til jeg har konfirmasjon selv da, men det er uansett flott å høre hvor bra det ble.

 

Jeg ønsker deg en flott uke videre.

 

Klem fra Smallgirl[/quote']

 

Takk for hyggelig hilsen, smallgirl!

Jeg er også fast gjest på din tråd, men det er ikke alltid jeg legger igjen spor. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
konfirmasjon' date=' fullfres! Det er godt å "hvile på laurbærene" - så det må du skikkelig unne deg! Og når du har hatt en hektisk tid på forhånd også er det sikkert enda viktigere- så; nyt det!

 

Og så får vi tipse hverandre her inne om to år(!) når det er konfirmasjon igjen hos oss begge!

 

Og så flott at du har funnet måten mht å holde vekten! Jeg blir jo så inspirert av deg! Jeg og unner meg både kaker og annet- men jeg merker jo at jeg gjør det på en annen måte enn tidligere- jeg har på forhånd bestemt meg for omtrent hvor mye, og så har jeg faktisk ikke lyst på mere!

 

Nå blir det spennende å se hvordan sommerferien blir...men det er egentlig ikke noen grunn til at det skal være vanskeligere da- så dette skal vi klare!![/quote']

 

Takk skal du ha, svusj!

Jo lengre vi lever med stabil vekt, jo mer naturlig vil det bli å ta de valgene som er bra for oss.

Jeg ser sommeren lyst i møte. Det pleier å være en aktiv tid, og med lettere klær får man også en daglig påminnelse om gevinsten ved å ha passe vekt. Jeg bare NYTER å kunne gå i skapet og velge plagg uten å måtte være redd for at det "har blitt for trangt" siden sist! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant! Jeg og har daglig glede av mitt nye slankere jeg i forhold til akkurat det med sommergarderoben-det er jo egentlig mer enn nok motivasjon til å holde vekten bare det! -jeg husker med gru forrige sommer da det var helt motsatt- jeg likte ikke noen av klærne mine, alt var for trangt- eller det satt ihvertfall ikke som det skulle!

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Her har sommeren slått til for fullt. Varmt og deilig vær og tid for lette plagg. Herlig!

 

Ifølge meteorologen jeg nettopp hørte på radioen er det visst samme gode været over hele landet, for en gangs skyld.

Ønsker alle en strålende fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Takk for hyggelig hilsen' date=' smallgirl!

Jeg er også fast gjest på din tråd, men det er ikke alltid jeg legger igjen spor. :-)[/quote']

 

er vel kanskje at vi er der for hverandre om noen skulle trenge det. Og du er jo kjempeflink til å trå støttende til når noen lurer på noe ;(

 

Ha en flott dag i solskinnet

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her vil jeg bare slutte meg til smallgirl! Jeg leser jo litt rundt på ulike forum her og ser at du ofte er frempå med gode råd og oppmuntring! Der er du veldig god og ha!

 

Som jeg nettopp skrev i tråden til smallgirl; vektklubben har vært veldig viktig- for ikke å si avgjørende - for min vektnedgang! Først handlet det om å registrere og "få kontrollen" og etterhvert leste jeg på ulike tråder og forum. Og da er sånne som deg viktig- du kommer med fine innspill!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Takk, jenter! Jeg tror vi alle har god nytte av forumet, enten vi bare leser, ber om råd eller gir råd.

Å videreformidle det man selv har hatt god nytte av gjør at de slanke tankene fester seg bedre, også hos avsender.

 

Nydelig sommerdag i nord, og jeg har tatt fri. Nå går jeg ut og klipper plenen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Ny uke, nye muligheter.

 

Har hatt en deilig helg med finvær og mye aktivitet utendørs. Ble dessverre litt solbrent også, på skuldrene og brystet, men i dag regner det, så huden får hentet seg inn igjen.

 

Jeg feiret bursdag i helga, og hadde i den anledning bakt favorittkaken min, som heter Eva-kake. Den består av sukkerbrød, hvit fløtekrem og en himmelsk sjokoladekrem/glasur. Det var akkurat mange nok som stakk innom på ettermiddagskaffe til at kaka forsvant som dugg for solen. Dermed kunne jeg nyyyyte det ene stykket jeg hadde drømt om, og slipper gjensyn med kaka i dag. Praktisk!

 

Ellers er det travele tider akkurat nå, med innspurt på alskens møter som må avholdes før sommerferien, pluss travelt på jobb med alt som skal være ferdig før jeg logger av og tar ferie 19. juni. Da skal jeg ha laaang ferie - har stort sett fri hele skoleferien, og gleder meg vanvittig til det.

 

Ha ei super uke, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dag!-ja, for det var din bursdag du feiret? :-)

 

Kaken hørtes deilig ut- praktisk å bli kvitt den samme dagen! Det er skummelt med gode kaker som bare står der....!

 

Nå har regnet kommet til Bergen- kraftige byger innimellom....og hvis det bare har vett til å gi seg igjen, så er det helt greit!

 

Ellers går det fint med mat, trim og vekt fortsatt! Selv om jeg stadig lurer på om jeg har funnet måten som gir varig hold vekten. Men jeg tror at usikkerheten helst er knyttet opp mot at det rett og slett er uvant å ha en vekt over tid jeg er fornøyd med som er et resultat av en bevisst og fornuftig slankekur!

 

Ha en super uke du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei svusj - ja det var min bursdag, så nå er jeg 43. Hjelp, går litt fort, dette...

 

Ja, det er vanskelig å slå seg til ro med at ting fungerer, jeg tror vi er så indoktrinert med at måtehold og vektkontroll skal bety total forsakelse. Lett å bli urolig når man unner seg noe som tidligere var forbudt, og nesten vanskelig å tro på at tallet på vekta er helt fint måned etter måned.

 

Men til slutt må det vel feste seg i ryggmargen. Tror du ikke?

 

Mitt hold vekten-kurs ble heldigvis flyttet til neste uke, jeg hadde selv ikke hatt anledning til å delta om det ble denne uka, men det var flere det ikke passet for, så der hadde jeg flaks. Veiinga er på tirsdag. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men tilslutt tror jeg også at det må feste seg i ryggmargen! Det er pussig- og det er nok et resultat av at vi (eller ihvertfall jeg) så lenge (alltid??) har hatt fokus på mat som noe annet enn akkurat det...Dvs at maten har vært knyttet opp mot så mange følelser at det å spise av den enkle grunn å bli mett, det har blitt helt underordnet! Og det er -som du sier- uvant å få lov til å unne seg noe godt uten å få dårlig samvittighet! Og jeg tar meg i å tenke at vekten vår er feil når den viser samme tall fra uke til uke...!

 

Jeg så i en annen tråd at du skrev at du ikke vil at jentene dine skal se at du veier maten. Det er jeg også opptatt av- jeg har to jenter(10 og 13) og en gutt på 16. Ingen av dem skal få høre at slanking er noe tema for meg - det forsøker jeg å være veldig bevisst på...men jeg hører at de er opptatt av det likevel! Det sniker seg inn på merkelig vis i hverdagene deres! Men jeg håper likevel at de slipper å få det litt tullete forholdet til mat som jeg har hatt oppigjennom årene!

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at vi mødre er bevisst på hva vi lærer barna våre, og hvilke forbilder vi er. En del forskning viser at de fleste kvinner som slanker seg, har "arvet" dette fra mødre som har slanket seg. Det samme gjelder mennesker med et sundt og balansert kosthold,- arvet av en mor med samme verdier. Heldigvis går det an å snu tillært adferd eller endre dårlige vaner, så barna våre kan være sunne og gode forbilder for sine barn.

Stå på for deg selv og dine!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Ukene bare flyr, nå er det jammen helg igjen. Og fredag den trettende - best å se seg for :-)

 

I går gjorde jeg et skikkelig kupp på Lindex. Jeg var ute for å kjøpe et skjerf i bursdagsgave til søsteren min, men tror du ikke jeg snublet over en kjempefin, femining dongerijakke til halv pris. 200 kr for den fineste dongerijakken jeg noensinne har hatt. Nå er den min!

 

Vi har et veldig kurant vær her på mine trakter, så i ettermiddag blir det plenklipp med tilhørende kalori-sviing. Og i morgen har mannen min og jeg tenkt å gå til noen fjellvann for å fiske. Gleder meg! Jentene har ikke lyst til å være med, for de har hatt mye turliv med speideren og klassen sin den siste uka, så det blir bare oss gamle. Blir litt stas, det og.

 

Ellers er det på tide å finpusse litt i campingvogna, for neste helg skal vi ut med den. Fotballturnering i Mosjøen i første omgang, og noen dager senere legger vi ut på ferie sørover med Oslo og etter hvert Jylland som mål. Til Jylland blir bare syklene med - vi skal sykle på nordspissen ei lita uke, med overnatting forhåndsbooket. Håper på SNILLE værguder og moderat vind :-)

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mitt vedkommende begynner også ferien til helgen- så er det litt jobb igjen før det blir mere ferie! Feiren fordeler seg mellom en tur sør i Europa først- så skal vi til Helgeland etterpå! Gleder meg til begge deler!

 

Sykkeltur til Danmark hørtes jo veldig spennende ut! Det må vi få høre mere om!

 

Ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei, alle sammen.

I går var siste veiing før sommerferien. Kursleder hadde ny vekt, og advarte oss om at den nye vekta viste et par hekto mer enn den gamle. Jeg stålsatte meg, men hadde gått ned 100 gram i forhold til forrige veiing, og er selvsagt strålende fornøyd med det.

Nå har jeg vært stabil gjennom hele Hold Vekten-kurset, og kursleder skal søke om medaljekort til meg. Dermed får jeg noen flere måneder med oppfølging. Vi har første kurskveld i begynnelsen av september, men jeg er ikke nervøs for et par måneder på egen hånd. Nå virker det som kroppen har falt til ro med sin nye vekt, jeg er i god stim med trening, og forholdet til mat blir mer og mer avslappet.

 

Fisketuren på lørdag ble alle tiders. Ingen av oss hadde så mye som et napp, men det var kjempefint vær og nydelig terreng. Vi var på tur fra tidlig morgen til åtte om kvelden, laget kaffe og middag på bål, i tillegg til medbrakt niste. Mannen min er ualminnelig glad i å bade, så han tok en rask dukkert i et av fjellvannene. Jeg nøyde meg med litt punktvis avkjøling. :-)

 

Ønsker alle en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-så flott! Du er en insiprasjon for meg, rett og slett! Jeg tror jo vi har slitt- og tildels sliter- men enkelte av de samme utfordringene og jeg får tro på at jeg skal klare meg når jeg hører på deg! Gratulerer med medaljekort! Klart at du klarer deg noen måneder på egen hånd! Du har funnet måten å gjøre det på- så da gjelder det jo bare å holde fast på den.

 

Fisketur til fjellvann høres jo bare nydelig ut - en sånn hel dag på fjellet er oppbyggende for kropp og sjel!

 

Jeg og klarer meg fint- vekten er stabil, og jeg kjenner at jeg tror mere på at "dette er meg"...!

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Siste dag på jobb før ferien, og som vanlig er det 10.000 ting som må avklares og ferdigstilles i siste liten. Uff, at jeg aldri lærer... Men det skal sies at det denne gang også var mange ting som dukket opp i siste liten, så det er ikke bare min manglede tidsstyring som ligger bak!

 

I ettermiddag blir det å pakke i campingvogna før vi drar på fotballturnering i helga. Så blir det et par dager hjemme, før vi legger av gårde på ny tur midt i neste uke.

 

Det er i hvert fall én ting jeg ikke trenger å stresse med i år: Sommerklær som ikke passer.

Hele garderoben fra i fjor sitter som et skudd, og jeg merker nå at det blir veldig fullt i klesskapet når ingen klær går ut av bruk lenger. Haha. En hyggelig bivirkning, altså. Men jeg er ganske glad i å handle klær, og synes jeg er god til å snoke opp skikkelige kupp.

 

Forleden var jeg innom Fretex og kom ut med en genser og en skjorte som til sammen kostet meg 68 kroner! Genseren var jeg utrolig glad for å finne, den er i en helt spesiell gulgrønn farge og har perfekt fasong for å matche et mønstet linskjørt som jeg til nå ikke har klart å finne noe som passer til. Skjorta er også kjempefin, rutete i hvitt og flere grønnfarger. Er visst på den grønne bølgen :-)

 

Jeg prøvde også flere spennende kjoler - blant annet en blekgrønn drakt (enkel ermeløs kjole og kort jakke) a la Jackie Kennedy i et påkostet stoff - men ingen av dem ble helt rett.

 

Merker at jeg er blitt mer kritisk til hva jeg kjøper. Før var jeg bare glad hvis noe gikk på meg, og var det i tillegg billig kjøpte jeg det uten å reflektere så mye over når jeg skulle bruke det. Nå handler jeg ikke med mindre det stemmer helt.

 

Ønsker alle en finfin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...