Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Jeg følger også nøye med dagslyset på grunn av de dagelige turene mine i skogen....og det er så deilig å merke at det blir lengre og lengre dager! :-)

 

Det høres deilig ut med helgetur med ski og hygge! Nyt det! Og veldig kjekt at du er glad!!

 

Ellers er jeg ikke spesielt flink om dagene...og jeg skjønner ikke hva det kommer av!? Det blir litt sånn; jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til!! Jeg holder krampaktig fast i at vekten er stabil....men det er jo fortsatt nesten et kilo over den vekten jeg er fornøyd med! hrrrmmff! Men det som egentlig bekymrer meg, er at jeg tullespiser! Jeg registrerer, så kalorimessig holder jeg meg der jeg skal....men det er for mange dager jeg spiser "tøys" istedenfor skikkelig mat. Hvorfor i all verden gjør jeg det, når jeg egentlig er så glad i skikkelig mat!??

 

God helg- og god tur!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Hei på deg, fullfres! Har vært inne på tråden din å lest fra tid til annen. Litt lei meg for at jeg aldri helt har kommet meg til å skrive noen ord for du har en fantastisk bra tråd med mange kloke tanker og refleksjoner. Ser at du har hatt en litt trå periode, men at det går litt greiere om dagen. Er forøvrig helt enig med NinniR og andre som skriver at disse trådene skal det kunne være liv i både i medgang og motgang. Å skrive i motgang er ikke moro, men kan helt klart hjelpe til med å sortere en del tanker og å komme ovenpå igjen. Dessuten ser vi at du sliter med de samme tingene som vi andre gjør :). Det er fint å kunne ta del i andres erfaringer. Du er virkelig en skikkelig inspirator!

 

Har kikka litt på starten av tråden din i dag og må jo si at det er veldig mange ting du skriver om som treffer meg. Jeg er nå nesten klar for HV, men har vært veldig i tenkeboksen på hva som er passelig vekt. Har, som flere av dere beskriver i starten av tråden din, tenkt at nedgang i starten av HV er kjærkomment. Men det stiller jo spørsmålet om hvorvidt jeg faktisk føler meg helt ferdig, eller om det rett og slett handler mer om at jeg vil ha litt å gå på. Jeg vet ikke. Tror ikke jeg blir helt ferdig med den tanken før det har gått litt mer tid. Jeg har i alle fall bestemt at i løpet av februar skal jeg være ferdig med nedgang (bortsett fra kanskje noen gramminger i starten av HV ;)) og da er det på tide å flytte fra 'ned i vekt' til 'hold vekt'. Det kjennes både fint og litt skummelt ut!

 

Nei du, dette ble mye babling om meg! Håper at du får en strålende helg på perfekt vinterføre.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser og ser, men du er ikke her. ... og magefølelsen sier meg noe om at alt ikke er helt topp. Hvis du titter innom skal du vite at jeg savner deg og tenker på deg. Klem Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Lister meg forsiktig inn fra høyre.... jo, det ER liv i meg fremdeles.

 

Steg, takk for gode ord. Du har nok rett, det går ikke så altfor bra med meg. Men jeg gir ikke opp. Prøver å gjøre noen jobbmessige endringer i håp om å bli mer tilfreds, og se om pågangsmotet kan vende tilbake igjen.

 

Fikk en skikkelig tørn av influensaen (hele vinterferien gikk med...), og endelig begynner lungene og kroppen å fungere normalt igjen, så nå skal i hvert fall daglige spaserturer på plass i timeplanen igjen.

 

Ikke annet å gjøre enn å ta det herfra. Fortsatt ingen knapp for tilbakespoling...

 

Ellers er det jo morsomt å se at det er kommet mange nye tråder her inne på Hold Vekten, men jeg har ikke hatt tid til å lese dem enda.

 

Jeg tror det første jeg skal lese, er min egen tråd, fra starten. Har en mistanke om at jeg forsåvidt har tenkt mye lurt om mitt eget forhold til mat, vekt og mosjon - jeg har bare glemt det for en stund...

 

Ønsker alle en fin, fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å "se" deg!

 

Ja, du må gå tilbake å lese, for du har skrevet så masse lurt- og du har alltid masse fint å komme med til andre som strever litt....! Så bare fortelle de tingene til deg selv:-)

 

Jeg har ikke fått vært innpå på en ukes tid- det har rett og slett vært litt mye på hjemmefronten....det er ikke verre enn at jeg klarer det, altså, det er bare det at jeg ikke har hatt noe overskudd til å skrive her! Men det kommer nok igjen!

 

Ha det fint så lenge!

 

-og igjen; veldig godt å ha deg her igjen!! Vi trenger deg med alle dine gode råd- og fine innspill!!

 

Lykke til!! Jeg tror på at du klarer dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei, svusj og steg. Takk for hyggelig hilsen, begge to!

Jeg kjenner at det er godt å ha noen å komme hjem til ;-)

 

I går hadde jeg min aller første dag på mange år hvor jeg ikke tok kunstige hormoner. Jeg har gått på minipillen "i alle år", men nå har mannen min tatt det nødvendige steget (var visst litt skummelt, ja), så nå slipper jeg å spise piller. Føles riktig. Og det skal jo bli spennende å se om det vil ha noen innvirkning på stemningsleie og ikke minst hodepine som jeg kaster bort mye tid på.

 

Planene for helga er spillekveld med svigers i dag (vi har invitert dem til kveldsmat og brettspill, det blir koselig!), og generell rydding i heimen. Vi har nettopp pusset opp jentenes rom, og på langt nær fått gjenopprettet ro og orden. Nå skal hyller på plass, slik at de kan få tingene sine inn på rommene igjen. Foreløpig står de stablet alle ukurante steder. Men rommene ble kjempefine, med "Lys toscana" på veggene, hvitmalte lister og vinduskarmer og nye, hvite senger fra Ikea. (Hemnes dagseng, som kan slås ut til dobbeltseng)

 

Ellers grubler vi på kjøp av ny sofa, og skal gjøre litt prøvemøblering i den anledning.

 

Og så må det bli litt frisk luft. Er helt dårlig etter å komme meg ut på tur, bruke kroppen, nyte utsikten og brenne bål.

 

Ønsker alle ei fin, fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jeg syns jamen det høres ut til at du har hatt masse energi, jeg...du har ihvertfall fått gjort en god del!! :-) så det får du skryte litt av til deg selv!

 

God helg til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest fullfres

Hei hopp og vel overstått påske!

Her er snøen i ferd med å forsvinne (i hvert fall i lavlandet og i hagen vår!), og jeg har tatt ut sykkelen. Herlig!

 

Påskesnop er et tilbakelagt stadium, jeg er endelig blitt helt frisk etter influensaen for noen uker siden, og jeg ser våren og sommeren lyst i møte.

 

Håper alle andre har det bra, og ønsker dere en fin, fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her du befinner deg ja! :)

Takk for hyggelig hilsen!

 

Har du kommet ned der du vil være?

Jeg også gleder meg til den dagen kommer, selv om jeg forstår at det er da den virkelige kampen starter.

Når man er i nedgang har man liksom et mye lettere mål å se for seg, man er på vei! Når man først har nådd målet, og skal stabilisere seg så er ikke det målet like lett å se lenger.

 

Uansett, deter bare å stå på og ikke gi opp. Selv om noen dager er vanskeligere enn andre så kommer det alltid en opptur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei EleResa. Så hyggelig at du stikker innom her!

 

Ja, nådde målvekten og holdt meg der ganske lenge. Så gikk jeg opp noen kg i fjor høst, som jeg kvittet meg med før jul.

Nå har jeg sklidd litt utpå igjen (har en vekt som er omvendt proporsjonal med psyken; høyt humør/lav vekt og vice versa). Nå har gjenvunnet overskuddet og motivasjonen for å ta tak igjen.

Det er sant som du sier, slaget er ikke nødvendigvis vunnet én gang for alle. MEN jeg har kjent på kroppen hvor godt det er å veie akkurat passe, og har derfor en underliggende drivkraft om å komme meg tilbake dit.

Og det skal jeg klare. Det er bare å stå på og ALDRI gi opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Har ikke så mye på hjertet, annet enn å ønske alle sammen ei riktig fin helg. Her snør det - helt hvitt på bakken. Vårens årvisse tradisjon med å narre april...

 

Eller - forresten, jeg har visst litt mer på hjertet:

 

Jeg har hatt ei travel og oppstykket tid i det siste, med altfor lite tid til "indre kontemplasjon" og mental trening. Ja, fysisk trening også, for den del. Jeg har havnet i den gamle tralten med å hive innpå store mengder sjokolade og snop nærmest på autopilot, uten å nyte det engang. Kveld etter kveld har jeg oppsummert at "oi, det ble visst ikke tid til trening i dag heller..."

 

Nå skal jeg endre på det.

 

Fra nå prioriterer jeg meg selv og velger alt som gjør meg sterk og glad.

Fra nå prioriterer jeg meg selv og velger alt som gjør meg sterk og glad.

Fra nå prioriterer jeg meg selv og velger alt som gjør meg sterk og glad.

Fra nå prioriterer jeg meg selv og velger alt som gjør meg sterk og glad.

Fra nå prioriterer jeg meg selv og velger alt som gjør meg sterk og glad.

Fra nå prioriterer jeg meg selv og velger alt som gjør meg sterk og glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake igjen, fullfres! Jepp, når livet kommer og tar oss litt er det tyngre å holde de gode vanene. Herlig å se at du jobber med saken om å finne tilbake og ikke minst at du vil prioritere deg sjøl og kjenne etter hva som er viktig for deg.

 

Ha en riktig god helg! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det der med humør, psyke og mat. Min vekt liker også veldig godt at jeg er på topp. Jeg trenger også å trene jevnt for å stagge matlysten. Jeg er vel ikke den som hiver inn mest av sjokolade og snop, men du kan tro jeg er en rev til å slamre med skapdører på jakt etter en godbit i form at et måltid. Ikke så fryktelig usunt kanskje, men absolutt like ille mht vekt.

 

Jeg er utrolig enig i alle dine 6 prioriteringer. Jeg må simpelthen lage plass til meg selv og mine behov i mitt liv. Javisst er unger og familie viktige, men de tar seg alltids plass uansett. I tillegg kommer jobb, dugnad, verv, møter, hobbyer og ellers kjente og ukjente landeplager.

 

Herlig å høre om den drivkraften som sier at vi skal holde vekten. Jeg vil også ha en sånn, selger de sånt i nettbutikken?:)

 

Her i Nord er det i ferd med å komme en ny vinter. Det minner meg om han Finnmarkingen som ikke skjønte hva de søringan masa sånn om da de spurte om snøen var gått og våren var kommet. Våren var selvfølgelig kommet, men hva skulle det ha å gjøre med om snøen var smelta eller ikke???

Jeg bor ikke riktig så langt nord og på kysten, så her blir det ikke så altfor mye snø- selv om vinteren kan være levert av han Tykje sjøl.

 

Her kommer en "Oi, det ble visst trening i dag"-hilsen til deg. Håper den nådde fram?:)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den nordligste landsdelen vår- men jeg er der jo om sommeren....når der er massevis av lys- og sol. Jeg skjønner godt at dere blir lei av vinteren...særlig når vi andre maser ivei om alle vårtegnene!

 

Ja, når et butter litt blir maten lett en "god venn" å ty til....dvs egentlig er det helt på autopilot for min del....jeg spiser igrunnen uten å glede meg over det jeg putter i munnen når jeg er litt "stresset"....

 

Lykke til med de flotte forsettene, fullfres!! -man blir virkelig glad av å sette av litt tid til seg selv....og det skal egentlig bittelite til....!:-)

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest fullfres

Liste, liste (hvis man kan liste seg med så mange nyerverva kilo på kroppen, da...)

 

Forsettene mine fra i april ble bare forsetter, og jeg prøver å ta sats.

 

Er noen av mine gamle kjente fortsatt her, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trenger du ikke å liste deg, du er blant venner! Ta sats og hopp uti:D

 

Det er ikke bare du som tuller på deg noen kg, vi er flere som baler litt. Vet ikke helt hvor mange du har dratt på deg og det spiller heller ingen rolle. Det viktigste er at du kommer i gang igjen og setter deg selv på dagsorden:-)

 

Velkommen tilbake

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her har det dratt på noen kilo i sommer også :). Det er bare å brette opp armene igjen, for alternativet er ikke så greit heller. Fint om du kommer deg innpå her igjen, fullfres. Og så har jeg savna skriblerier på tråden din!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...