Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Jeg syns du har all grunn til å klappe deg selv på skulderen siden du faktisk har klart å stoppe "tullespisingen"! Og herfra klarer du nedgang- det er jeg sikker på! Du er godt igang og har tatt skikkelig tak i tingene!

 

Turen ble alene på meg i dag likevel....datteren min hadde vært på fotballtrening og var så sliten at hun ikke orket tur- og det er jo greit! Så ble vi enige om at vi tar tur i helgen eller i morgen istedenfor! Når jeg går tur alene hører jeg radio, det er så kjekt, mye fine programmer på radioen, særlig på lørdagene!

 

I dag ringte jeg rett og slett til hudpleiesalongen og fikk meg en time i morgen- det hjelper å unne seg litt luksus...jeg kjente meg litt sliten og "tung" i dag.

 

Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar
Jeg syns du har all grunn til å klappe deg selv på skulderen siden du faktisk har klart å stoppe "tullespisingen"! Og herfra klarer du nedgang- det er jeg sikker på! Du er godt igang og har tatt skikkelig tak i tingene!

 

Turen ble alene på meg i dag likevel....datteren min hadde vært på fotballtrening og var så sliten at hun ikke orket tur- og det er jo greit! Så ble vi enige om at vi tar tur i helgen eller i morgen istedenfor! Når jeg går tur alene hører jeg radio' date=' det er så kjekt, mye fine programmer på radioen, særlig på lørdagene!

 

I dag ringte jeg rett og slett til hudpleiesalongen og fikk meg en time i morgen- det hjelper å unne seg litt luksus...jeg kjente meg litt sliten og "tung" i dag.

 

Ha en fin kveld:-)[/quote']

 

Takk for støtten, svusj. Alltid godt å høre at noen har tro på meg! :-)

 

Jeg har aldri vært på hudpleiesalong, og det til tross for at jeg har hatt hudproblemer store deler av livet, med voldsomt mye kviser i tenårene, og overfølsom hud de senere år.

Syns det høres deilig ut med profesjonell behandling av huden, men innbiller meg at det er veldig dyrt, og at man er dømt til å la seg friste/overtale til å kjøpe med seg dyre produkter... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra mengden krus i kjøkkenskapet skulle vi tro familien bestod av 20-25 personer... Og bare noen ytterst få er favorittkrus.

 

I dag har jeg sjaltet ut to olivengrønne krus som kom i hus som gevinster i lotteriet på den lokale strikkekaféen. Forsåvidt pene krus, men de blir aldri brukt. Nå havner de på loppis! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Hold Vekten-gruppa slått sammen med ei Ned i vekt-gruppe for å høre foredrag om bruk av rockering som treningsform.

 

Foredragsholder var Synnøve Engeset, som er oppfinneren bak en sammenleggbar rockering. Synnøve viste seg å være en utrolig morsom og inspirerende foredragsholder. :-)

 

Hun har selv erfaring med betydelig overvekt, og utviklet rockeringen og tilhørende treningsprogram primært for å hjelpe seg selv. Senere er dette blitt jobben hennes, med salg av rockeringer, foredrag, bok og sågar teaterforestilling. Dere som får sjansen: Gå og hør på henne!

 

Hennes råd i kortform:

Du kan ikke punktslanke deg, men du kan punkttrene. Bruk av rockeringen er noe av det mest effektive du kan gjøre for å gjenvinne midjen og kvitte deg med magefett.

Begynn i det små.

Utnytt minuttene!

Start med tre minutter daglig.

 

Rockeringen kan også brukes til ti-tolv andre øvelser som styrker andre deler av kroppen.

 

Har du en sprekk i matveien - ta noen omdreininger med rockeringen, så oppfatter hjernen at du er i gang igjen!

 

Gi blaffen i de siste, kosmetiske kiloene. Tenk helse! Vær fornøyd og ha et liv!

 

Slutt å sammenligne deg med andre. Det vil alltid være noen som er slankere, strammere, høyere, brunere... Ikke la venninnen, moren din, søsteren din bestemme hva som skal være ditt mål. Bestem deg for å bli den beste utgaven av DEG SELV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til hudpleie en gang jeg, fikk det i gave. Helt utrolig herlig, full pakke på ansikt, hals og hender. "Askepottbehandling" het det. Kosta nesten 1000,- og jeg lot meg IKKE overtale til å kjøpe noe. Hadde jeg hatt råd skulle jeg gjort det en gang i mellom for jeg følte meg utrolig fresh etterpå. Jeg er ganske flink til å ta litt masker og kurer og sånn hjemme, men det blir jo ikke akkurat det samme.

 

Så bra at du holder koken med ryddingen Fullfres. Har hatt noen dager uten fordi jeg har vært syk jeg, men nå på morgenen begynnte jeg å rydde i garnet mitt. Å gudhjælpemeg sier jeg bare! Jeg MÅ bare kvitte meg med noe, men det blir vanskelig å velge.

 

Den "rockeringfilosofien" høres jo helt riktig ut, men er det mulig å bli fornøyd med seg selv og ikke sammenlikne seg med andre da? Helt ærlig? Men å jobbe mot det, det kan vi!!!!

 

JA til å bli "den beste utgaven av oss selv"!!!!!!!!!:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du ønsker bidrag til decl.... rydding. Jeg har rett og slett ikke så mye for mye. Er ne minimalist, og hobbysaker de vil jeg ha! Men i dag har jeg vurdet å la loppis få hele leksikonet, sukk gjør jo litt vondt, men vikipedia har jo alt, og jeg frigjør masse plass i bokhylla!

Ok - mitt bidrag: i dag går leksikonet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på hudpleie til 650 i dag- og det er ikke så verst, syns jeg - så lenge det blir med det, og jeg ikke får en "ekstra-regning" for alt de sier jeg "må" ha. Jeg konsentrerer meg veldig om å ikke la meg friste til å kjøpe noe...på samme måten som jeg alltid gjør hos frisøren! Du finner sikkert en plass med tilsvarende pris hos deg?-noen steder er mye dyrere! Hør litt med folk om de kjenner til en plass- det har jeg gjort!

 

Rockering er spennende! For noen år siden brukte hele familien rockering en sommerferie- det ble en slags "konkurranse". Etterhvert fikk jeg tak på det, men i begynnelsen slet jeg veldig- det var umulig å få til bevegelsene! Og så husket jeg tilbake da vi var barn- vi kunne jo stå med rockering i evigheter! :-)

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du ønsker bidrag til decl.... rydding. Jeg har rett og slett ikke så mye for mye. Er ne minimalist' date=' og hobbysaker de vil jeg ha! Men i dag har jeg vurdet å la loppis få hele leksikonet, sukk gjør jo litt vondt, men vikipedia har jo alt, og jeg frigjør masse plass i bokhylla!

Ok - mitt bidrag: i dag går leksikonet![/quote']

 

Beslutningsdyktig dame du steg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rockering er spennende! For noen år siden brukte hele familien rockering en sommerferie- det ble en slags "konkurranse". Etterhvert fikk jeg tak på det' date=' men i begynnelsen slet jeg veldig- det var umulig å få til bevegelsene! Og så husket jeg tilbake da vi var barn- vi kunne jo stå med rockering i evigheter! :-)

 

Ha en fin dag! :-)[/quote']

 

Ja, det er vel bare trening som skal til...?

Men jeg har aldri fått dreis på det - ikke engang som smidig jentunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så bra at du holder koken med ryddingen Fullfres. Har hatt noen dager uten fordi jeg har vært syk jeg' date=' men nå på morgenen begynnte jeg å rydde i garnet mitt. Å gudhjælpemeg sier jeg bare! Jeg MÅ bare kvitte meg med noe, men det blir vanskelig å velge.

[/quote']

 

Jeg har også MENGDER av garn liggende i poser og sekker på loftet. Har tenkt å gå gjennom det med kritisk blikk, og la overskuddet gå til lokal sfo eller barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene vil innføre HPV-vaksine for 7. klassejenter fra høsten 2009.

 

Som mor til to jenter på hhv 13 og 14 (de går i åttende og tiende-klasse) får dette meg selvsagt til å gruble hardt og intenst: Bør vi sørge for vaksinasjon av våre døtre, selv om de akkurat er for gamle til å komme inn under det offentlig finaniserte vaksineringsprosjektet?

 

Jeg leser artikler pro og kontra, og prøver å lande på et standpunkt.

 

Foreløpig heller jeg mot å la være å vaksinere, og heller lære dem viktigheten av å gå til jevnlig underlivssjekk og celleprøve. Livmorhalskreft er jo en sykdom som utvikler seg langsomt, i de fleste tilfeller.

HPV-vaksinen er brukt på svært mange jenter på verdensbasis (30 millioner, tror jeg), men ingen har sett langtidsvirkninger. Det gjør meg skeptisk.

 

Men det er vanskelig å bli overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å logge av, og puste ut etter ei travel uke.

 

Målet for helga er:

1. Skifte fra sommerdyner til vinterdyner

2. Montere et sitteunderlag jeg holder på med

3. Teste min nye trim-dvd

 

Og kanskje, kanskje våge å overnatte alene på hytta for første gang i mitt liv...! :-)

 

GOD HELG ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ryddeprosjektet har jeg også kommet til gamle blader, og det tar tid, for jeg må liksom se igjennom dem (herregud) .........:(

Jeg kom hvertfall over en gammel artikkel som het "Ja, jeg er tjukk". Den handler om å være glad i seg selv og sier mye bra. Bl a: "jeg kunne ikke forvente at verden skulle elske kroppen min når jeg hatet den selv". " jeg kunne ikke vente med å leve til jeg ble tynn". " det er vanskelig å bli glad i en kropp som ikke er i bevegelse, og vanskelig å bevege en kropp man ikke er glad i". Særlig den siste syns jeg var til ettertanke for noen og en hver!!!

 

Ha en fin helg med rydding, turgåing og alt annet!!!!!!!!!:(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leksikonet var virkelig et stort steg! Men det ble masse herlig plass i bokhylla. Men, du jeg jugde for deg! jeg også har for mye greier. Men jeg må holde unna, for jeg er gift med en "kjekt å ha" og samler!

Tok tak i hobbysakene, du så mye rart jeg har! Tømte ut en eske med skjell og tang. Hallo, hvorfor har jeg en egen eske med det hjemme når jeg har hytta 1oom fra sjøen? gikk mye annet rart også. Blant annet en stor eske m kort. Har samlet masse kort for det er jo så kjekt å ha vet du når vi skal i bursdag og trenger et kort. Men de gikk, alle sammen. Fra håndlagde til gratiskort. Erfaringsmessig passer ingen til akkuret den og den. lager nytt alikevel! Masse gammel hobbymaling gikk i dunken også. Kanskje det blir litt mer i dag!

 

Lykke til med å sove på hytta. Er litt rart, men ha mobilen på nattbordet. Er i alle fall helt herlig å ta en alenetur på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg torde det - jeg gjorde det! Overnatta alene på hytta! Juhu, fint å sprenge noen grenser for seg selv av og til.

 

For mange er dette selvsagt piece of cake og ingenting å lage styr ut av. Men for meg var det en liten overvinnelse. Har hatt lyst lenge, men alltid feiget ut før det ble alvor. Syns jo det var ekstra sprekt å debutere i ruskevær i oktober :-)

 

Hytta ligger en times gange fra bilvei, ingen andre hytter i sikte, og dermed heller ingen lyspunkter å se. Bare svarte natta utenfor vinduene. Uten strøm (jo, solcelle forresten) og uten innlagt do og vann.

Mobildekning har den kun via en antenne, slik at jeg måtte grave fram min museale Nokia, flytte over sim-kortet og håpe batterikapasiteten holdt over natta. Mobilen må være tilkoblet via ledning til antenna, så det er ikke mulig å ha den på nattbordet.

 

MEN jeg hadde en flott opplevelse. Var ikke engstelig ett sekund, bare koste meg, leste, strikket, hørte på radio og spiste Snurring på brødskive og drakk italiensk rødvin til. Helt supert. :-) I morges ble det bløtkokt egg servert i drammeglass (kom på at vi mangler eggeglass der), landbrød og pose-cappuccino. Deilig å ha verden for seg selv!

 

Og ikke minst: Deilig å tørre noe man ikke trodde man skulle tørre.

Og dere vet kanskje hva Kaptein Melkebart synger: Er man ikke redd så er man ikke modig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Gratulerer! Det er viktig å tørre å gjøre noe man lange ikke har turt- og noe man egentlig ikke hadde trodd man turde!! Og det hørtes jo ut til å være en veldig god opplevelse i tillegg da!

 

Jeg har hatt en fin helg- koselig kinotur med minstejenten i ettermiddag. Vi så "I et speil- i en gåte" og jeg koste meg og gråt....! Aksel Hennie var en herlig engel, rett og slett! Ellers har det blitt noe trim også - i dag ble det både en tur på fjellet og etterpå runde med bøsse....fint det og!

 

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann venner

Dette er faktisk mitt innlegg nummer ett tusen her i forumet.

Da skulle jeg selvsagt ønske jeg hadde noe ekstra glupt på hjertet...

 

Tror jeg bruker det til å viderebringe et gullkorn av ukjent opprinnelse:

 

Lykke er kunsten å få en bukett ut av de blomstene som er innen rekkevidde.

 

Ønsker alle en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør godt å utfordre seg selv litt Fullfres, selv om det er skummelt.

 

Så flink du var som gikk med bøsse Svusj. Får litt dårlig samvittighet jeg altså. Og ikke fikk jeg gitt noe i går heller for her kom det ikke et menneske på døra. Merkelig for jeg bor i et tett befolka område.

 

Håper vi alle får en fin, sunn

og "declutterende" uke. (he, he):(:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk abonnerte i sin tid på dvd-serien "Solsystemet" Har sett den én gang og kommer ikke til å se den igjen. Hele serien havnet i "loppekassen" - dvs eska med ting og tang til tiendeklassens loppemarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi - nå har jeg decluttert samvittighetsfullt i to uker!

 

Dagens overflødige ting er dvd-en "Nissene på låven". Har aldri sett den, kommer aldri til å se den. Men kanskje noen andre syns den virker fristende? I loppekassa med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å logge av' date=' og puste ut etter ei travel uke.

 

Målet for helga er:

1. Skifte fra sommerdyner til vinterdyner

2. Montere et sitteunderlag jeg holder på med

3. Teste min nye trim-dvd

 

Og kanskje, kanskje våge å overnatte alene på hytta for første gang i mitt liv...! :-)

 

GOD HELG ALLE SAMMEN![/quote']

 

Oppsummering av helga:

Som jeg allerede har fortalt: hytteovernattinga ble gjennonført. Fornøyd med det! :-)

 

Jeg har også testet min nye trim-dvd - "God morgen" med Kari Jaquesson, men var vel sånn passe fornøyd med den. Den var så oppstykket, dette er en samling trim-innslag fra TV2s frokost-tv, og det ble masete med treminutters-snutter. Men skal gi den noen sjanser til!

 

Jeg trimmet også til Jaquessons "Video Vitamin 5 Fatburner i helga, men likte egentlig ikke den heller så godt - kjøpte den i fjor på denne tiden, og har nesten ikke brukt den.

 

Saken er at min store favoritt er VHS-filmen "Trim med Kari". Men nå har vi ikke video lenger, bare dvd. Jeg vurderer å kjøpe denne på dvd.

 

Jeg fikk også "lagt om" til vinterdyner i alle fire sengene, og det var deilig. Har frosset litt noen netter nå, så det var godt å få ei varmere dyne. Og så er det jo alltid skjønt med nyskiftet sengetøy!

 

Det siste punktet på helgeplanen - å montere et sitteunderlag - ble det ikke tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Gratulerer! Det er viktig å tørre å gjøre noe man lange ikke har turt- og noe man egentlig ikke hadde trodd man turde!! Og det hørtes jo ut til å være en veldig god opplevelse i tillegg da!

 

Jeg har hatt en fin helg- koselig kinotur med minstejenten i ettermiddag. Vi så "I et speil- i en gåte" og jeg koste meg og gråt....! Aksel Hennie var en herlig engel' date=' rett og slett! Ellers har det blitt noe trim også - i dag ble det både en tur på fjellet og etterpå runde med bøsse....fint det og!

 

Ha en fin kveld :-)[/quote']

 

Takk, svusj :-)

 

"I et speil, i en gåte" har jeg også lyst til å se. Men nå er jeg på etterskudd med kinofilmer jeg hadde tenkt å få med meg - har verken rukket å se "Iskyss" eller De usynlige"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør godt å utfordre seg selv litt Fullfres' date=' selv om det er skummelt.

 

Så flink du var som gikk med bøsse Svusj. Får litt dårlig samvittighet jeg altså. Og ikke fikk jeg gitt noe i går heller for her kom det ikke et menneske på døra. Merkelig for jeg bor i et tett befolka område.

 

Håper vi alle får en fin, sunn

og "declutterende" uke. (he, he):(:):([/quote']

 

Takk, kess :-)

Ja, man har godt av å utvide sitt indre territorium av og til.

 

Synd det ikke kom noen fra tv-aksjonen, men du har jo fortsatt sjansen til å gi via telefon eller giro. Godt formål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...