Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

I serien "hvor mange av ditt eller datt trenger en familie på fire": I dag ryddet vi i tannbørstekoppene på begge bad. Så nå står det fire tannbørster på hvert sted. Vet ikke helt hvor mange vi kastet, men det var flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - dette er en decluttering man i det lengste skal unngå... Vitner om overdreven hamstring paret med dårlig planlegging:

 

En gjennomgang av hermetikkskuffen på kjøkkenet avdekket at flere bokser hadde gått ut på dato. Jeg er skeptisk til utgått hermetikk, så disse gikk i søpla.

Æsj. En guffen følelse når jeg kaster mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydderhylla var neste "offer". Kastet flere fancy krydderblandinger som aldri blir brukt - pluss et glass dill som gikk ut på dato i 2001! (Bruker mest fersk dill, og dette glasset var omtrent luktfritt. Ikke så rart...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er jeg endelig ajour med føringen av listen igjen.

 

I morres gikk jeg gjennom ei hylle i kjøkkenskapet hvor det etter hvert har hopet seg opp en mengde flasker med en liten slant saft i hver. Kastet alt som var utgått på dato, luktet mystisk eller hadde endret farge/blitt grumsete. Det ble mye bedre plass, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en utrolig koselig tur til Fretex. Var alene, hadde goood tid og det var rolig i butikken.

 

Jeg brukte 369 kroner. For dette fikk jeg:

 

En selekjole, smalstripete grå og brun

En festlig kort kjole i blank stoff - svart med gult og grønt mønster

En linjakke fra Mikko - gråbrun i fargen med innvevde spetter/tuster i oransje foran på ermene og nede i kanten - meget forseegjort og fint snitt

En grå, strikket kosejakke med lommer, hette og dyffelknapper

Et langt, brunt bomullsskjerf med broderier i flere bruntoner (passer veldig bra til selekjolen)

Et oransje lite skjerf som er perfekt som hårband til Mikko-jakken

Et flagrende, hvitt skjerf (egentlig type sjal til å legge overskuldrene, a la prinsessene...) med innsydde tråder i skarp rosa, blått, grønt etc (vanskelig å beskrive, men utrolig lekkert)

 

Dessuten to kopper til et juleservise vi har, hvor vi har knust én kopp. Kjøpte to, så har vi litt å gå på. Dette er et litt annerledes juleservise, mørkeblå bunn med naivistisk julepakke-mønster.

 

Og til slutt et lite frokostbrett med Dala-hester, som jeg av en eller annen grunn har lagt min elsk på. Har musematte med dalahester på, blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt familiens trumfpoeng og bestilt meg Innersvingen rockering. Jeg kan ikke gi meg før jeg finner et knippe treningsformer som gjør det lettvint og morsomt å holde seg i form, og jeg leser jo at mange rockere har hatt god effekt både på midjemål, fettpølsa nedenfor navlen og på kjøpet fått en smidigere rygg. Tre ønsker på én gang - ja takk!

 

Får jeg det ikke til etter tre måneders prøving får jeg heller selge den. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Fretex er tingen, utrolig hva men får for pengene der. For ikke å snakke om det miljøvennlige ved gjenbruk. Nå har jeg levert en 8 - 10 sekker dit jeg da, og er fortsatt bestemt på at veldig lite nytt skal inn i mine skap før jeg er i mål, men da kan det nok hende jeg shopper litt ja......... (i mellomtiden får jeg spare he, he)

 

Lykke til med rockingen Fullfres. Det gjør nok underverker for midjen, ja, men lurer fortsatt på om jeg hadde fått det til jeg da, har ikke prøvd på mange år.

 

Nå skal jeg ut. Her skinner sola:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....til vekten var visst ikke nok...den virker ikke likevel! Kjenner jeg blir litt urolig av å ikke kunne veie meg!-så vekten må fikses! :-)

 

Men det går ganske greit nå, syns jeg. Ikke helt strømlinjeformet enda, men greit likevel, tror jeg! Det viktigste for meg er at jeg beveger meg ganske mye - og det har jeg fått gjort nå.

 

Du fikke jamen kjøpt mye på Fretex! Helt enig med deg, kess- det er jo godt både for lommeboken og miljøet! Jeg burde vært flinkere der!

 

Her er det snøkaos i dag! Men jeg fikk tatt turen min likevel- det var faktisk godt med snø inni skogen, det ble lysere...og det kom vel med siden jeg gikk litt sent. Det er deilig med snø- men jamen kjente jeg at det ble tyngre å gå...så det må jo bety ekstra trimpoeng sanket, det :-)

 

Vi får fortsette å "bekjenne" her inne, fullfres, så klarer vi nok å skjerpe oss igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Fretex er tingen' date=' utrolig hva men får for pengene der. For ikke å snakke om det miljøvennlige ved gjenbruk. Nå har jeg levert en 8 - 10 sekker dit jeg da, og er fortsatt bestemt på at veldig lite nytt skal inn i mine skap før jeg er i mål, men da kan det nok hende jeg shopper litt ja......... (i mellomtiden får jeg spare he, he)

 

Lykke til med rockingen Fullfres. Det gjør nok underverker for midjen, ja, men lurer fortsatt på om jeg hadde fått det til jeg da, har ikke prøvd på mange år.

 

Nå skal jeg ut. Her skinner sola:):D[/quote']

 

Jeg har aldri fått dreisen på rockering - ikke engang da jeg var lita jente. Men jeg gir meg selv tre måneder. Får øve litt hver dag og eksperimentere med ulike metoder. Det må da gå an å få det til??

 

Enig - det er jo greit å vente til man er i mål før man fornyer garderoben. Men samtidig er det fint å unne seg et og annet underveis. Behøver ikke kjøpe så dyre saker, men noe som får en til å føle seg litt freshere. Du har jo gått ned utrolig mange kg - neppe mye som passer lenger...!

 

God helg, kess! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....til vekten var visst ikke nok...den virker ikke likevel! Kjenner jeg blir litt urolig av å ikke kunne veie meg!-så vekten må fikses! :-)

 

Men det går ganske greit nå' date=' syns jeg. Ikke helt strømlinjeformet enda, men greit likevel, tror jeg! Det viktigste for meg er at jeg beveger meg ganske mye - og det har jeg fått gjort nå.

 

Du fikke jamen kjøpt mye på Fretex! Helt enig med deg, kess- det er jo godt både for lommeboken og miljøet! Jeg burde vært flinkere der!

 

Her er det snøkaos i dag! Men jeg fikk tatt turen min likevel- det var faktisk godt med snø inni skogen, det ble lysere...og det kom vel med siden jeg gikk litt sent. Det er deilig med snø- men jamen kjente jeg at det ble tyngre å gå...så det må jo bety ekstra trimpoeng sanket, det :-)

 

Vi får fortsette å "bekjenne" her inne, fullfres, så klarer vi nok å skjerpe oss igjen! :-)[/quote']

 

Det er flere som har gode tilbud på badevekter nå oppunder jul. Jeg så blant annet et apotek (Apotek1?) som hadde vekt til 199 kroner. Og noen nevnte en badevekt på Jernia som også registrerer vann- og fettprosent.

 

Jeg har også merket at det er mye tyngre å gå i snø, selv om det ikke er snakk om store snømengder. Du har nok rett - det blir bare enda bedre trening utav det!

 

God helg, svusj! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for tipset! Tror nok jeg må investere i en ny vekt! -rart det der når jeg først har vent meg til å veie meg jevnt, da blir jeg rett og slett urolig, som jeg sa, av å ikke kunne veie meg. Selv om jeg tidligere i "hold-vekten" også har vært uten vekt i perioder- eks på ferie...

 

Matmassig er jeg bare sånn passe fornøyd- klarer visst ikke helt å skjerpe meg, jeg nei. Men jeg skeier ikke helt ut heller, altså...så kanskje er det bare uroen pga den manglende veiingen som gjør meg litt misfornøyd!?

 

Det ble en lang tur i snøen i dag- ikke på ski, dessverre, det hadde vært deilig. Men uansett en fin tur i solen og snøen. Det er så lyst og fint ute når det er snø- helt nydelig, rett og slett! :-)

 

-ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kjempekoselig helg er tilbakelagt, og jeg har startet arbeidsdagen med å tenne stearinlys på kontoret, fylle vannkaraffelen og hente meg nytrukket kaffe. Har en travel dag foran meg, så jeg skal være rask her inne.

 

I helga har vi - noe forsinket - fått satt unna hagemøbler, blomsterkrukker etc. Vi har også fått syklene i hus, og hentet ut sparker, ski og diverse akebrett. (Vi leier lagerplass til dette et stykke hjemmefra, derfor er det litt tiltak å få gjennomført det...)

 

Har hatt kaldt og praktfullt vintervær hele helga, og jeg har sanket drøyt fem trimpoeng på gåturer, snømåking og sjauing.

 

Fredag kveld var vi på kulturhuset og så "Påtryne-teateret" - utrolig morsomt. Før forestillingen gikk vi ut og spiste pizza. Jeg hadde forberedt meg og spist ekstra magert hele dagen, så det var forsåvidt "kalkulert risiko". Jeg klarte også å holde meg til de planlagte fire bitene (firkanta stykker) og drakk vann til. Likevel - jeg registrerte det som 1.000 kalorier og det er f... meg ikke verdt det. Pizza er egentlig noe herk, så jeg angrer på at vi ikke gikk et annet sted og spiste. jeg kunne jo også tatt en salat i stedet. Får huske det til neste høve! :-)

 

Det ble en del kluss med bestillinga vår på Peppes, og som plaster på såret fikk vi med oss hjem en medium pizza med skinkefyll. Det fristet ikke å spise pizza to dager på rad, så denne fikk jentene kose seg med på lørdag kveld, mens vi voksne spiste kamskjell, tagliatelle og en god salat som jeg komponerte på frihånd: Gourmet salatblanding og lune selskapserter. Til dette tok jeg halvannet glass vin, og én hjemmelaget karamell til kos etterpå.

 

I går var det gammeldags søndagsmiddag, med hjemmelagde kjøttkaker og brun saus, pluss sjokoladepudding til dessert. Jeg planla inntaket og la det inn i dagboka på forhånd. Det samme gjorde jeg med 1 stk hjemmebakt kanelbolle, som jeg nøt i sakte tempo da vi litt senere på dagen hadde kaffegjester.

 

Måtehold er helt greit. Det føles ikke som noe savn å forsyne seg med litt, og la det være med det.

 

Alt i alt: Fornøyd!

 

Nå håper jeg alle sammen får en sunn og god uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo en flott helg Fullfres. Det er det jeg alltid sier: med skikkelig planlegging har man kontrollen, og slipper spontane utskeielser. Enig i at pizza er noe herk. Jeg synes det er skrekkelig godt, men det er mye kalorier og vanskelig å spise lite, så for meg er det bedre å ta noe annet. Dette året har jeg spist pizza èn gang, og det går jo an............:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo en flott helg Fullfres. Det er det jeg alltid sier: med skikkelig planlegging har man kontrollen' date=' og slipper spontane utskeielser. Enig i at pizza er noe herk. Jeg synes det er skrekkelig godt, men det er mye kalorier og vanskelig å spise lite, så for meg er det bedre å ta noe annet. Dette året har jeg spist pizza èn gang, og det går jo an............:D:)[/quote']

 

Ja, pizza er forsåvidt godt. Men alle de kaloriene... Hmpf. Det er ikke verdt det. Eller kanskje sånn cirka én gang i året! :-)

 

Er glad jeg planla dette, så det ikke ble "millionoverskridelser". Ha-ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza,ja. Jeg er så utrolig enig. Jeg har vært veldig glad i pizza, og dette året har jeg kun spist vanlig pizza 1 gang. Og-som dere sier- det var ikke verdt det!

Hvis de andre spiser pizza hjemme lager jeg meg pitapizza. Etterhvert skal jeg nok spise hjemmelagt pizza også, jeg vet jo at den kan lages høvelig snill.

 

Det høres ut som om du har hatt en flott helg. Kombinasjon stearinlys, kultur, hjemmetjeneste og mat og litt vin høres helt fortreffelig ut.

 

Jeg har nå klart å klore meg inn i gruppen "normalvektige", riktignok med et nødskrik. Så nå er det bare noen kg's finjustering- så kommer jeg inn i HV-tråden:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de andre spiser pizza hjemme lager jeg meg pitapizza. Etterhvert skal jeg nok spise hjemmelagt pizza også' date=' jeg vet jo at den kan lages høvelig snill.

Jeg har nå klart å klore meg inn i gruppen "normalvektige", riktignok med et nødskrik. Så nå er det bare noen kg's finjustering- så kommer jeg inn i HV-tråden:-)

JESS[/quote']

 

 

Så kjekt, jess, at du er innenfor normalvekt. Veldig bra jobbet! Du skal være hjertelig velkommen her inne :-) :-) :-)

Og mht pizza er jeg enig - hjemmelaget pizza hvor man selv har kontrollen (ikke minst med ostevalg og mengde) går saktens an. Grandiosa er heller ikke så ille, hvis man begrenser pizzaen og sper på med salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye annet på hjertet i dag enn å si at dette er en fin, fin novemberdag. Jeg går i skjørt og støvletter og føler meg fin, og er i et prima humør. Gleder meg til jul gjør jeg også.

 

Fin tirsdag, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld ble det en times sparketur på gnistrende godt føre. Jeg var i tvil om hva dette kunne registreres som i dagboka, men la det inn som middels rask gange i 45 minutter. Jeg tror ikke det blir helgalt.

 

Onsdagen har startet med en times snømåking, og det ble trimpoeng utav det også.

 

Ellers går det veldig greit med matinntaket. Kjenner meg "sterk og klar" og synes de gode valgene går av seg selv. Deilig å være tilbake der jeg skal være, rent mentalt. Føler meg også lett og fin i kroppen.

 

Ønsker alle en fin, fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forrige GR-møte startet vi den åndelige opptrappinga mot jul: Å være beredt til å stå imot lumske julekalorier (eller i hvert fall være innforstått med hva det er man takker ja til når man følger tradisjonene)

 

Noen eksempler på julebakst og snop:

 

1 berlinerkrans - 75 kcal

1 goro - 65 kcal

1 krumkake - 90 kcal

1 sandkake - 95 kcal

1 smultring (50 gram) - 230 kcal

100 g kransekake - 480 kcal

1 skive delfiakake (30 gram) - 170 kcal

1 kokosmakron - 220 kcal

1 skive julekake - 160

 

3 marsipankuler (50 gram) - 230 kcal

1 bit konfekt (15 gram) - 70 kcal

 

2 valnøtter - 70 kcal

10 brente mandler - 110 kcal

 

Her er det gode grunner til å adoptere kursleders mantra: Ja takk, men litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...