Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Meg og mannen min fant ut at vi ihvertfall måtte prøve å gå i skogen med hodelykt i går kveld- og det gikk veldig bra! Vi har ikke spesielt gode lykter, så det var nok godt at vi var to- da fikk vi nok lys tilsammen....og det gikk veldig fint- en times rask tur ble det på oss :-) Jeg er ikke sikker på om skogen i mørket alene er noe for meg....men får jeg noen med, skal jeg forsøke meg flere kvelder!

 

....ja, fristelser er det nok av! :-) ....melkesjokolade rett fra kjøleskapet....mmmm!

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Jeg syns også det gikk helt greit å gå med hodelykt, men lurer likevel på om jeg skal gå med vanlig lommelykt neste gang. Ikke minst når man er flere sammen med hodelykt blir det mye ubehagelig lys rett i fleisen, og det forstyrrer jo også nattesynet.

 

Ja, melkesjokolade rett fra kjøleskapet... Skynde meg å tenke på noe annet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo bare le når jeg leste at du tok fra kurven med kort.... skrev jeg at jeg hadde hivd hele esken min? jo den gikk for et par uker siden!

Her er min drømmeliste:

Melkesjokolade

Fløte

oliven

sjokoladekake

Herved lagt ut på anbud. Betaler godt den som finner opp kcaltomme varianter. (som smaker like godt selvf)

 

declutteringen min har stoppet opp for jeg pusser opp, men jeg kommer sterkere tilbake når alt, nei IKKE alt skal tilbake i skapene!

 

Mulig det blir noen fine ark og morsomme varianter fra mine utallige turer til papirgalleriet som havner på loppis. Jeg jobber mot å kjøpe ting til det jeg skal ha og ikke fordi papiret var fint..... :) men jeg ser at jeg har en vei å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at du har riktig fokus! Og det er faktisk veldig godt å se at dette er mulig! -for jeg vet jo at på ett eller annet tidspunkt komer jeg til å slite jeg også...sånn er det vel bare! Så takk for at du deler erfaringene dine med oss! :-)

 

Det ble tur på tre kvarter i går- og jeg har planer om det i dag også! Matmessig går det stort sett fint- utskeielsene er i helgene, og det tror jeg at jeg tåler....!

 

-ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok fram formelen og regnet ut hva som kommer til å bli mitt daglige kaloribehov når jeg veier 64 kg, med tanke på stabil vekt.

 

Denne gangen er jeg opptatt av å være nådeløst realistisk, og ta utgangspunkt i det som er mitt naturlige aktivitetsnivå når jeg ikke fokuserer på å gå ned i vekt...

 

Med sju ukentlige trimpoeng og laveste faktor for hverdagsaktivitet ble det ikke mer enn 1.925 kalorier daglig.

Ved å regne ut på denne måten betyr det imidlertid at jeg kan tillate meg å spise litt ekstra de dagene jeg er i mer aktivitet, og jeg har på følelsen at dette blir riktig angrepsvinkel for meg.

 

Det gikk jo bra å holde vekten i et helt år, men det var for mye på lykke og fromme, og jeg la aldri helt bak meg hangen til å fråtse. Var bare sjeleglad hver gang det ikke ga utslag på vekta.

 

Jeg vil ha en MYE mer planmessig overgang til stabilisering enn sist. (og hva verre er: Det viser seg at jeg faktisk hadde regnet feil da jeg skulle beregne mitt daglige kaloribehov ved starten på Hold Vekten i fjor høst. Hadde endt opp med 225 kcal for mye. Godt jeg oppdaget det nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pløyd igjennom tråden din. Utrolig flott lesning:-)

Du har laget en veldig grei realitetsorientering her inne. Jeg er veldig spent på hvordan prosjekt HV skal bli, og det er greit å se at det er både skyer og solskinn:-)

Jeg har gått ned 24,6kg i år, og har igjen ca 4kg før jeg er i mål. Det går veldig smått for tiden, jeg hadde håpet at jeg skulle slå følge med dere her inne ved utgangen av 2008- vi får se!?

Jeg må nok gjøre dette like systematisk som jeg har gjort under ned-perioden. Jeg er ikke kommet så langt at kroppen kan bestemme enda, en dag håper jeg å komme dit:-)

 

Lykke til videre, håper vi jeg snart kan slå følge?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også gleder meg til jeg kan "flytte" inn hit, men jeg er jo lenger unna enn deg Jess. Og her regner jeg med å bli i veldig lang tid framover, antagelig for alltid, for jeg tror ikke jeg noen gang kan la "kroppen bestemme" som du sier. Det har jeg nok prøvd litt for mange ganger til at jeg har noe særlig tro på det. Men det får gå, også er det jo så koselig å

være her inne at!!!........:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pløyd igjennom tråden din. Utrolig flott lesning:-)

Du har laget en veldig grei realitetsorientering her inne. Jeg er veldig spent på hvordan prosjekt HV skal bli' date=' og det er greit å se at det er både skyer og solskinn:-)

Jeg har gått ned 24,6kg i år, og har igjen ca 4kg før jeg er i mål. Det går veldig smått for tiden, jeg hadde håpet at jeg skulle slå følge med dere her inne ved utgangen av 2008- vi får se!?

Jeg må nok gjøre dette like systematisk som jeg har gjort under ned-perioden. Jeg er ikke kommet så langt at kroppen kan bestemme enda, en dag håper jeg å komme dit:-)

 

Lykke til videre, håper vi jeg snart kan slå følge?

 

JESS[/quote']

 

Så kjempeflink du har vært - å gå ned 24,6 kg er er utrolig innsats. Gratulerer!

Det blir kjekt når vi kan slå følge med å holde, holde, holde! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også gleder meg til jeg kan "flytte" inn hit' date=' men jeg er jo lenger unna enn deg Jess. Og her regner jeg med å bli i veldig lang tid framover, antagelig for alltid, for jeg tror ikke jeg noen gang kan la "kroppen bestemme" som du sier. Det har jeg nok prøvd litt for mange ganger til at jeg har noe særlig tro på det. Men det får gå, også er det jo så koselig å

være her inne at!!!........:):)[/quote']

 

Tenker nok som deg, kess - har laaange perspektiver i vektklubben, og kan nok ikke overlate vektreguleringa til kroppen på lang tid enda.

Men koselig her inne, ja! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......realistisk høres det lurt ut å være! Det er jo ikke alltid så lett- det syns ihvertfall ikke jeg.

 

Akkurat nå er jeg inne i en dårlig periode, merker jeg....det er noen gamle "dette er jo ikke så farlig, det er jo ingenting...." -tanker som har meldt seg! Jeg lurer på om det blir sånn når jeg har vært "flink" en stund....da må jeg liksom teste ut hvor mye jeg kan spise og fortsatt holde vekten...eller noe sånt. Jeg vet ikke hva slags mekanismer som slår inn, egentlig!

 

Men jeg håper ihvertfall at det skal hjelpe å fortelle det her inne- at jeg da skjerper meg igjen! I morges var jeg 1/2 kilo opp ift forrige uke, og det er jo ikke allverdens....men når jeg vet at jeg har en "dårlig" uke bak meg med endel småspising er det jo bare å lure meg selv å tenke at det halve kiloet er "helt tilfeldig".

 

Jeg lar meg inspirere av deg som har tatt tak!! Og planen din fremover høres veldig god ut!! :-)

 

Og til alle sammen; Ja, vi kommer nok til å bli værende her lenge, og det er bra, for det er trivelig, rett og slett!! ....det er godt vi har hverandre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå er jeg inne i en dårlig periode' date=' merker jeg....det er noen gamle "dette er jo ikke så farlig, det er jo ingenting...." -tanker som har meldt seg! Jeg lurer på om det blir sånn når jeg har vært "flink" en stund....da må jeg liksom teste ut hvor mye jeg kan spise og fortsatt holde vekten...eller noe sånt. Jeg vet ikke hva slags mekanismer som slår inn, egentlig!

 

Men jeg håper ihvertfall at det skal hjelpe å fortelle det her inne- at jeg da skjerper meg igjen! I morges var jeg 1/2 kilo opp ift forrige uke, og det er jo ikke allverdens....men når jeg vet at jeg har en "dårlig" uke bak meg med endel småspising er det jo bare å lure meg selv å tenke at det halve kiloet er "helt tilfeldig". [/quote']

 

Å svjusj - jeg skjønner så altfor godt hva du snakker om. Har hatt noen løsslupne dager hvor jeg har overskredet budsjettet, (ikke mye - typisk i kategorien "dette kan ikke være så farlig") og en sniktur på vekta i dag viste et halvt kilo opp.

 

Blir bare så frustrert. Det heter seg jo at man må innta 7.000 overflødige kalorier for å legge på seg ett kg kroppsfett. Det går ikke an at dette halvkiloet er fett! Men et halvt kilo opp er et halvt kilo opp. Må bare gjenvinne kanonfokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjelder å legge lista sånn passelig lavt' date=' for vi trenger helt klart

noen mestringsopplevelser!!!:)[/quote']

 

Nemlig!

 

Når det gjelder kropp og vekt har vi nok hatt altfor mye av det motsatte. Skuffelser og nederlag fordi vi ikke klarte å innfri alle fantastiske planer og målsettinger. I hvert fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så utrolig fort gjort. Et halvt kg her og et halvt kg der... Det var sånn kiloene snek seg innpå i første omgang. Jeg tør ikke annet enn å veie meg hver dag. Jeg vet vi har diskutert det her inne før, men jeg vil heller veie meg hver dag for å ha kontrollen enn å våkne en morgen og ha 10 nye kg som har sneket seg på. Skuffelser og nederlag orker jeg ikke mer av. Jobber hardt for å snu llivet til noe positivt på kroppsiden.:)

Nei, damer, dette skal holde og det skal vi hjelpe hverandre med. Heia oss!!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det handler jo om å veie seg regelmessig- men ikke bare det, for min del! Jeg kan godt veie meg en gang eller to i uken og se at vekten øker...uten å klare å ta tak i det likevel!

 

Men for å gjenta meg selv :-) det hjelper ihvertfall at vi har hverandre her inne! -og det at jeg har "tilstått" hjelper meg til å holde fokus, faktisk! Så nå har jeg hatt bedre dager! -men siden vekten min tuller seg litt vet jeg ikke akkurat hvordan jeg ligger an på vekten....jeg skal kjøpe nye batterier og se om det er det som skal til!

 

Helt enig, fullfres - det er utrolig frustrerende å vite så altfor godt hva som skal til....og ikke minst, hva som IKKE skal til....og så ikke klare å gjøre det!

 

Men nå tar vi oss selv i nakken! :-)

 

-ha en fin dag allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det er så utrolig fort gjort. Et halvt kg her og et halvt kg der... Det var sånn kiloene snek seg innpå i første omgang. Jeg tør ikke annet enn å veie meg hver dag. Jeg vet vi har diskutert det her inne før, men jeg vil heller veie meg hver dag for å ha kontrollen enn å våkne en morgen og ha 10 nye kg som har sneket seg på. Skuffelser og nederlag orker jeg ikke mer av. Jobber hardt for å snu llivet til noe positivt på kroppsiden.:D

Nei, damer, dette skal holde og det skal vi hjelpe hverandre med. Heia oss!!!

NinniR:)[/quote']

 

Jeg skal gjøre som deg, Ninni: veie meg hver morgen i tiden framover.

Har gjort det tidligere (særlig i gode perioder...!), og vet at det er en god påminnelse å ha i bakhodet utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig. Det gjelder å passe på og hvis det er veiing hver dag som må til så får vi heller gjøre det. Ikke flere nederlag her. Dette skal vi klare!!!!!!!!:D:)

 

Nemlig! Du har så rett, kess. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det handler jo om å veie seg regelmessig- men ikke bare det, for min del! Jeg kan godt veie meg en gang eller to i uken og se at vekten øker...uten å klare å ta tak i det likevel!

 

Men for å gjenta meg selv :-) det hjelper ihvertfall at vi har hverandre her inne! -og det at jeg har "tilstått" hjelper meg til å holde fokus, faktisk! Så nå har jeg hatt bedre dager! -men siden vekten min tuller seg litt vet jeg ikke akkurat hvordan jeg ligger an på vekten....jeg skal kjøpe nye batterier og se om det er det som skal til!

 

Helt enig, fullfres - det er utrolig frustrerende å vite så altfor godt hva som skal til....og ikke minst, hva som IKKE skal til....og så ikke klare å gjøre det!

 

Men nå tar vi oss selv i nakken! :-)

 

-ha en fin dag allesammen![/quote']

 

Uff, ja. Jeg kan fint ta dauen på husets potteplanter ved å konstatere dag etter dag at "å, der er det en plante som skulle hatt vann". Neste dag: "Ja, det var sant. Jeg skulle jo vanne blomstene". Dagen etter: "Oi, nå begynner det visst å haste å gi de plantene vann".

Sånn kan jeg være med tullespising også. Mandag: Oi, det var jo sant - jeg skulle jo ha helg kun i helga. Tirsdag: Upps, nå spiser jeg sjokolade enda det bare er tirsdag. Onsdag osv osv....

 

Men det er alltid mulig å stramme inn - NÅ!

 

Jeg deppa litt tidligere i uka, men etter å ha bekjent mine feilsteg her inne klarte jeg å ta meg selv i nakken. Nå går det mye bedre.

 

Takk for støtten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på torsdager nå mens jeg går på kurs, og jeg har dobbel bokføring. Har vært på vekta hjemme i morges, og den viste ned 100 gram.

 

Det ville jeg nok vært ganske misfornøyd med, hadde det ikke vært for at tirsdagen viste 500 gram opp. Da er ned mye, mye bedre, selv om det er lite.

 

Har tre uker igjen på kurs, og skal satse for fullt for å nå målet mitt innen 11. desember. Det blir hardt - 3,2 kg på tre uker. Men jeg prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...