Gå til innhold

Prosjekt Hold Vekten


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Det ble tur på meg i går ettermiddag- og det var rett og slett nesten fascinerende dårlig vær! Det kom en regnbyge som var så intens at det nesten føltes som å stå i dusjen! ...heldigvis kjenner jeg stien jeg går veldig godt- og heldigvis har jeg vent meg til å gå veldig forsiktig- for ellers er det skummelt i skogen når det er så glatt som det er nå, særlig på røtter og steiner! Det rare er at jeg ikke behøver å gå noe særlig saktere enn jeg pleier, selv om det er glatt- det handler rett og slett bare om hvordan man setter føttene ned...!

 

Det er en sånn kjempegod idè med declutteringen din, fullfres! -og særlig at du startet opp i forbindelse med loppemarked! Det føles så veldig mye bedre å gi bort ting til et godt formål enn å kaste!

 

Ikke noen grunn til dårlig samvittighet, kess! -men rart at det ikke kom noen, ja...tror nok de slet litt med å få tak i nok bøssebærere, kanskje det var derfor?

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

I samme farta skal vi prøve å selge eldstejentas digitalkamera. Hun fikk nytt til konfirmasjonen i vår, og kanskje noen vil gi et par-tre hundrelapper for det gamle, som er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet fint i gang med jevnlig mosjon igjen. Nå har jeg gått friske turer hver dag den siste uka, og sper på med hjemmetrening til trim-dvd. Det føles straks mye bedre. :-)

 

Matmessig er jeg litt uinspirert, og har bestemt meg for å lete fram noen nye oppskrifter å prøve. Men det går stort sett greit med sunn mat til alle måltider, og heldigvis har jeg klart å stramme inn på alt det unødvendige "ekstra".

 

Må bare fortsette justeringen. Opererer nå i et litt langsiktig perspektiv for å bli kvitt de to-tre ferske kiloene - skal være i mål før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette klarer du, det er jeg sikker på!

 

Jeg vet med meg selv at uten trim kommer kiloene på, sånn er det bare! Det er omtrent et år siden jeg begynte vektnedgangen min- og da var jeg veldig bevisst på både trening og bevegelse ellers. Dvs at jeg alltid valgte trapp istedenfor heis, gikk alle steder jeg kunne og lot bilen stå osv. Jeg har veldig tro på det!

 

Det er faktisk et år siden jeg ble oppmerksom på denne siden- og det var det som gjorde at jeg kom igang med vektreduksjonen. Jeg hadde jo forsøkt å ta av før også, men det var dette som skulle til for at det ble vellykket!

 

Takk til alle inspiratorer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Svusj. Det gjelder å bevege seg. Kan ikke huske sist jeg tok en heis jeg. Prøver å unngå rulletrapper også, men det er ikke alltid det er vanlig trapp i nærheten. Og hvis jeg må vente på noe (lege og sånn, som forøvrig alltid er forsinka.........) går jeg heller en tur rundt kvartalet enn å bare sitte der. Det blir jo en del kalorier ut av dette i løpet av et år faktisk.

 

Go girls!!!:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ingen trim. Var travel hele ettermiddagen og kvelden med møte, husarbeid og leksehjelp. Men nå er det snart helg, så da blir det lettere å komme seg ut. Begynner jo å merke mangelen på dagslys som en kraftig hemsko for fri utfoldelse utendørs, så da er det gull verdt når man har fri midt på dagen og kan gå hvor som helst.

 

Fra i dag har jeg også begynt å føre matinntaket igjen. Er optimistisk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det fredag og straks helg. Har tenkt å avslutte jobb om et kvarters tid, og ser fram til ei helg uten særlig mye program. Deilig!

 

På vei hjem fra jobb skal jeg innom biblioteket og hente boka "Trening uten studio" - som dere skjønner er jeg på intens jakt etter metoder som kan puffe meg igang med mer variert trening enn bare raske gåturer. :-) Men det nytter ikke bare å lese om det. Det er ikke nok å si halleluja - du må gjøre det óg, som en venninne pleier å si...

 

Ellers blir det en runde med støvsuger og vaskefille før ungene kommer hjem fra skolen, sånn at helgefreden kan senke seg.

Jeg har funnet fram alle lysestakene som har vært på sommerferie i boden, og i går kom mannen min hjem med en nydelig blomsterbukett, så dette blir bra!

 

Håper været blir litt bedre, slik at det kan bli en skikkelig fjelltur i løpet av helga. Elsker heldagsturer med matlaging på bål. Men jeg skal sørge for opptil flere trimpoeng i løpet av helga om det så regner kattunger.

 

Ellers har jeg bestemt meg for å teste et par nye oppskrifter i løpet av helga. Har ikke bestemt hvilke foreløpig, men det blir én med kyllingfilet og én med laks. Kanskje jeg finner noe i oppskriftbasen her inne?

 

Ønsker alle en glad og god helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt eller prøvd å trene på http://www.exerto.no. Jeg brukte det masse i begynnelsen når jeg slanket meg og før jeg begynt på step og aerobic. Jeg hadde ikke tilgang til noe treningssenter her jeg bor så det var helt genialt å sette opp dataen og hoppe og sprette litt hjemme i stuen:) Du kan velge mellom mange videoer, og jeg fikk nettopp et nyhetsbrev der de sa de holdt på å spille inn mange fler øvelser :o Bare et tips vis du ikke hadde hørt om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt eller prøvd å trene på http://www.exerto.no. Jeg brukte det masse i begynnelsen når jeg slanket meg og før jeg begynt på step og aerobic. Jeg hadde ikke tilgang til noe treningssenter her jeg bor så det var helt genialt å sette opp dataen og hoppe og sprette litt hjemme i stuen:) Du kan velge mellom mange videoer' date=' og jeg fikk nettopp et nyhetsbrev der de sa de holdt på å spille inn mange fler øvelser :o Bare et tips vis du ikke hadde hørt om det:)[/quote']

 

Nei, dette har jeg aldri hørt om før. Skal absolutt sjekke det ut!

Takk for tipset, mimani, og GOD HELG!

 

Nå snører jeg på meg joggeskoene og skal ut og gå før mørket senker seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt jeg kom meg ut i stad, for etter en halv times gange kom DET styrtregnet. Men da var jeg allerede varm og god, og fast bestemt på hvilken rute jeg skulle gå. Så jeg fullførte uten å nøle.

 

Det ble 1 t og 10 min rask gange. Siden jeg har begynt å føre dagbok igjen, innkasserer jeg 2,7 trimpoeng, og jeg tenker ikke bekymre meg over om trimpoengene her inne er i snilleste laget. Fornøyd med dagens innsats! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei flott helg, med familiekos og kaffebesøk hos noen venner i går.

 

Har holdt meg på den smale sti mht matinntak. Etter at jeg begynte å registrere maten igjen, har jeg fått noen kraftige påminnelser om hvor ufattelig mye kalorier det er i snop og snacks. Grrr. Men det må jeg bare forholde meg til, herfra til evigheten. Hvis ikke noen er så barmhjertig og finner opp en deilig, kalorifri sjokolade... :-)

 

Det har vært dårlig vær, nesten uvær, hele helga, så noen fjelltur ble det ikke. Men jeg har holdt meg i aktivitet likevel. Fredag gikk jeg som sagt 1 time og 10 min. Er stolt av at jeg fullførte den ruta jeg hadde bestemt meg for, selv om jeg ble overmannet av syndefloden :-)

 

Lørdag hadde jeg bestemt meg for å gå samme ruta. Da ville mannen min være med, og han har nettopp vært febersyk og har fortsatt kraftig forkjølelse, så da gikk vi atskillig roligere. Turen tok halvannen time, men det er veldig koselig å gå sammen med noen.

 

Søndag gikk jeg 50 minutter alene på formiddagen. Senere på dagen ble det 20 min rask marsj med eldstedatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig i ferd med å komme til bunns i klesvasken. Dere vet, disse ukurante tingene som må spesialvaskes og som lett hoper seg opp. Lørdag fant jeg to duker som rett og slett ikke var fine lenger. Puttet dem i søpla i stedet for å vaske dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som overtar klær som yngstejenta vår har vokst fra. Søndag gikk to boblejakker til hennes datter. Bedre plass i skapet vårt, penger spart for den andre familien, og ikke minst en god følelse ved at plaggene får gjøre nytten litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et rustbrunt kubbelys som kom i hus som en gevinst for et par år siden. Det passer ikke helt med fargene hjemme hos oss, men nå har jeg tatt det med på jobb og plassert det i en sittegruppe i fellesarealet. Det ble kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge jentene våre er aktive speidere. I neste uke skal de lage noen armbånd som kalles kristuskrans, og i den forbindelse trenger de perler. Jeg benyttet anledningen til å rydde i mitt velfylte perleskrin - jeg var aktiv smykkelager før, men det har dabbet av. I min mest aktive perleperiode gjorde jeg en del "kupp" som viste seg å ikke være så nyttige... Nå havner flere hekto perler i en spennende altmuligboks som går til speideren. Kjekt for meg, og kjekt for dem som sparer utgiften.

 

Decluttering er tingen, jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så uvanlig stille på Hold vekten-forumet for tiden. Håper det skyldes alminnelig travelhet i livet utenfor skjermen, ikke manglende fokus og mismot blant dere andre hold'ere!

 

Med meg går det endelig på skinner. Tar mine daglige gåturer, trener litt styrke til trim-dvd og fører hver smitt og smule som jeg spiser. Veldig disiplinerende!

 

Det er godt å kjenne hvordan man har umiddelbar effekt av å skjerpe inn. En passe fylt mage buler atskillig mindre enn en overfylt :-)

 

Ønsker alle en flott oktoberdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det opplevde jeg nettopp at en forbipasserende kjenning sa til meg da vi møttes på gata:

 

Du ser ut som en vitamintablett. Fargerik og lett på foten!

 

For en utrolig hyggelig melding å få. Rene... vitamintabletten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-sånne må man spare på!

 

Ja, det har vært stille fra min kant ihvertfall - og det skyldes bare at "livet utenfor" har vært travelt, som du sier! Det har resultert i litt "tullespising", så nå skjerper jeg meg litt igjen! Dessuten fikk jeg ikke gått tur etpar av de travleste dagene...huff! Men nå er det roligere igjen, heldigvis! Så da går jeg turer og holder bedre fokus når det gjelder mat!

 

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-sånne må man spare på!

 

Ja' date=' det har vært stille fra min kant ihvertfall - og det skyldes bare at "livet utenfor" har vært travelt, som du sier! Det har resultert i litt "tullespising", så nå skjerper jeg meg litt igjen! Dessuten fikk jeg ikke gått tur etpar av de travleste dagene...huff! Men nå er det roligere igjen, heldigvis! Så da går jeg turer og holder bedre fokus når det gjelder mat!

 

 

Ha en fin dag! :-)[/quote']

 

Jeg hadde, på egne vegne, trodd at det etter hvert skulle gå automatikk å holde seg på den smale sti, men har jo altså erfart at når livet blir for krevende "glemmer" jeg alt jeg har bestemt meg for. Selv etter et år med stabil vekt. Da er jeg kjempeglad for at vi kan minne hverandre på det her inne :-)

 

Godt at den veldig hektiske perioden din er over for denne gang, og kjekt å høre at du er på sporet igjen, svusj. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...