Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Ja det virker slik, men jeg er bare glad jeg ikke er helt alene her, hehe.

 

Ja blir spennende å høre etter at du har fått veid deg da! Men er enig i det med cm. Det er så rart, jeg føler meg strammere og lettere i kroppen, men tror ikke jeg har gått inn verken her eller der, men skal være flink enda en uke nå, så må da resultatene vise seg!

 

Spist littegranne smågodter i kveld da.. men men, det er likevel mindre enn jeg pleier, og i morgen skal jeg på møte i byen, så skal gå de 50 minuttene igjen, så håper evt smågodtekalorier forsvinner da :)

 

Skal på noen festligheter på lørdag om en uke, så hadde vært veldig gøy om jeg hadde gått litt inn til da, tenkte på å ha på en kjole jeg synes er veldig fin, men som har vært litt trang i midjen, kaanskje den ser bedre ut på lørdag! Håpehåpe.

 

Da får vi være flinke i uka som kommer og bakke hverandre opp her på tråden så vi kommer oss i vei på trening, enig i det med vanene, om jeg skulle nå målet om en stund så tror jeg likevel jeg ville trenge hjelp til å holde meg der til alt blir en naturlig livsstil, men det er rart hvor mye jeg har forandre meg på få uker egentlig, i forhold til å velge mindre porsjoner med godterier, og ikke handle helt uhemma, tenker mye mer over hva jeg velger å spise, og er blitt myye mer flink til å spise grønnsaker.

 

Så det er da framskritt tross alt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest TrudeT

Har jeg kost meg med litt forskjellige ting. Det ble ganske mye over kaloribudsjettet, men jeg har ihvertfall registrert alt. Har også tenkt litt på i det siste at slankeopplegget tar litt for mye tankevirksomhet. Jeg håper det er noe som går seg til etterhvert. Jeg vil jobbe med å kunne fokusere både på trening og sunn mat, men også de tingene som gjør meg til den jeg er; altså bøker, film, musikk og kultur osv . Hmm, skjønner du hva jeg mener?

Det jeg sier, er at jeg er redd for å bli for ensporet og bare tenke på slanking. Uff, det er ikke lett. Man skal både være spennende som person OG slank. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare 1,2 kg unna målet da, det er jo supert! Bare å fortsette som du sier. Og det er jo bedre med stillestand enn at du har gått opp! Det sier jeg til meg selv i allefall.. :) De siste kiloene kan ha det med å bite seg fast, i allefall på meg! Men med bra innsats så ordner det seg.

 

For min del synes jeg ikke at jeg tenker slanking,slanking hele tiden, men jeg er blitt mer bevisst på mat og treningsvaner og det ser jeg bare på som positivt, men det er selvfølgelig viktig å finne en balanse, blir man besatt og aldri kan kose seg med noe er det vel viktig å roe ned, hvis du synes du tenker veldig mye på dette, så får du vel bare prøve å tenke mindre på det, har egentlig ikke noe bedre råd, hehe, for min del tenker jeg at jeg heller får tenke en del på det nå, og innarbeide meg gode vaner, slik at det blir min naturlige livsstil senere, og ikke "slanketenking".

 

Men nå skal jeg bake grove rundstykker og lage en deilig grønnsakssuppe til samboern kommer hjem. Planen er å trene til kvelden, håper jeg greier det, viktig for meg å få en pangstart på uka, men jeg er i allefall flink med maten i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svaret. Ja, det er jo som du sier at det tar litt tid å jobbe inn de gode vanene, så får jeg håpe at de gode vanene faller på plass etterhvert og ikke lenger trenger så stor planlegging og tankevirksomhet.

 

MMM, grønnsaksuppe med grove rundstykker hørtes veldig godt ut! Håper dere koste dere! Jeg har hatt pasta med kjøttsaus til. Er veldig glad i pasta, men pasta har jo ikke så godt rykte for tiden. Jeg spiser pasta med god samvittighet og passer på at mengden er passe.

 

Ellers har jeg hatt en sukseesrik dag. Jeg har brent 600 kalorier på studio, pluss 6 km gange til og fra skolen og obligatoriske turer med jack russel-terrieren min. Og bra mat. Og blid og glad er jeg! Kan det bli bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om vi koste oss! Men samboeren måtte jobbe overtid så jeg ba en venninne i stedet, kjempekos var det, og så godt at jeg har laget det samme i dag og, hehe, er helt proppa full av suppe her jeg sitter, og gode grove ostehorn, sikkert spist mye mer enn jeg burde, men men, jeg er syk i dag og får ikke trenet heller :) så er vel bra å få i seg masse vitaminer gjennom grønnsaker.

 

Pasta er noe av det beste jeg også vet, men må begrense meg ja, kan spise uhemmet av det! pasta med saus og ost, namnam :)

 

Du har vært kjempeflink å trene, jeg er så sur fordi jeg er blitt forkjølet, svimer bare rundt å nyser og snufser, håper det går fort over!!

 

Kjedelig er det til meg også, når samboern jobber til halv ni, i går fikk vi bare en time sammen før vi la oss, kjempetrøtte begge to.

 

Videre fin tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig! Det ødelegger jo litt og det er jo så veldig typisk at det skal dukke opp når man prøver å bli flinkere til å trene og spise mer sunt! Jeg synes ihvertfall det pleier å skje meg!

Men du bør bare pleie deg selv og la kroppen kjempe mot bakeriene selv. Spis masse grønt og drikk masse vann og slapp av!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper jeg våkner i morgen og føler meg myye bedre, småfryser her jeg sitter nå :) men har drukket så mye vann jeg har orket i dag og spist alt for mye suppe, hehe, greier ikke slutte, tror jeg er avhengig :) hehe.

 

har også spist en sjokolade...åååh! jeg bare gjorde det uten å tenke :) eller skøv vel tankene lengst bak i hodet.

 

men men!

 

I morgen måå jeg være bedre så jeg kan dra på trening, håper alt jeg kan. Skal legge meg så fort frustrerte fruer er ferdig på tv så jeg får en god og lang natts søvn.

 

Vi snakkes snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

Jeg begynner å bli innstilt på påske. Har ferie fra i morgen. Tenker en del på godteri og har lyst til å kose meg i påsken.

Hmmf, så lå det et kolibriegg (marsipan) foran døra når jeg kom hjem (reklame fra den lokale eiendomsmegleren), så det ble en dessert på 300 kalorier.

Det går bra med meg ellers, har trent mye denne uken, bortsett fra i dag.

 

Men det er lysten på godteri som gnager litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg har vært syk så ikke fått trenet i hele tatt :) men følte meg litt bedre i dag og gikk tur på 1 time, så er fornøyd med det, formen tatt i betraktning. Jeg laget meg smoothies i kveld! Så hvis du er søtsugen Trude, så er jo det en ide ? Kjemperaskt å lage i allefall, og supergodt :)

 

Litt lei meg fordi ukesrapporten min til nå ikke viser noen trening bortsett fra gåturen i dag, men men, kan jo ikke for at jeg er syk da, men irriterende, det er det!!

 

Håper å være enda bedre i morgen, om jeg ikke greier å trene, at jeg iallefall kan få gått meg enda en tur, evt ta en yogatime her hjemme i stua

 

Er gal etter suppe for tiden (hjemmelagd vel og merke) så her går det mest i det, og så drikker jeg mye vann for å prøve å bli raskt frisk, men det skal jeg jammen prøve å fortsette med videre også, for har ikke hatt det søtsuget de siste dagene, rart til meg å være.. :)

 

Snart påskeferie!! og kolibriegg hørtes ut som en deilig overraskelse da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Jeg har fortsatt 800 gram igjen til mitt mål. Har vært der ett par uker nå. Men jeg trener og spiser sunt og prøver å ha tålmodighet.

Tror nok grunnen er at jeg skeier litt ut i helgene. Vel, vel. Glad det ikke går oppover ihvertfall!

Hvordan går det med deg, Smint? Det er nok lurt å ta det med ro når man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, har tatt meg påskeferie fra hele forumet her jeg. Vel.. i bunn og grunn så vet jeg ikke hvor mye jeg veier akkurat nå, men har en følelse av at jeg har ligget ganske så i ro på vekta..føler meg som vanlig i allefall, men har spist sykt mye godteri i påska :) men har også fått gått en del turer, så håper det har gått opp i opp.

 

Tenker å få startet opp med trening igjen i morgen og prøve å zoome meg selv inn på normalt kosthold igjen, det er så vanskelig å spise "kjedelig" når man har spist mye godt en stund, tar en tid å tilbakestille seg, men det må gjøres ellers kommer det til å gå ille her :S

 

Satser på ny frisk i morgen da, og videre rapporter :)

 

Håper dere har hatt en fin påske! Som faktisk ikke er helt over enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hvor mye jeg veier akkurat nå. Har hatt en ganske sunn påske, bortsett fra et par tilfeller av avsporing blant annet et BurgerKing-måltid (pga en reklame som henger overalt i byen, pleier ikke spise sånt, ble skikkelig kvalm) og en vinkveld som ble til en nacho-fest.

Men har også klart å trene litt, så det er jo fint.

Snart kan vi begynne på ny frisk. Ennå en god stund til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei! Jeg har gått på grete roede kurs nå og lært utrolig mye. jeg gikk ned 5,4 kg etter kurset og er sån passe fornøyd med det. siden det har vært så mye selkskapeligheter er det bra.. Jeg spiser 2 brødrasjoner til frokost med pålegg, 2 brødrasjoner til lunch, 1 brødrasjon til mellommåltid og feks 150 g kyllingfillet og 100 g ris og salat. 1 brødrasjon til kvelds. 3 melkerasjoner og tre forsdkjellige frukter. det er masse mat. Jeg veier 75,5 og er 167 høy så det blir kasnkje litt annerledes for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! jeg har vært uten internett leenge, men er her igjen nå :)

 

Har vært svært flink å trene i det siste, trener så og si hver dag.. og har gjort det i tre uker nå.. MEN vekten går ikke ned, tro det eller ei! Jeg kjenner jo på kroppen at den er blitt lettere/smalere, så jeg vil tro at jeg har lagt på meg muskler, eller hva tror dere? men må si at jeg begynner å bli lei av at vektnåla ikke peker nedover, men kanskje forhåpentligvis vil det snu snart.. er flink med maten også, men kanskje spiser jeg så mye at jeg ikke går ned, men holder meg der jeg er.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smint!

Det er sånn for meg også. Går veldig sakte på og nedkjemper fortsatt de siste hektoene før jeg kan se 55 blank kilo. Har gjort dette i MANGE uker. Men Smint, du sier jo at du merker at du blir smalere, da er det jo det samme hva vekta sier? Egentlig. Å, hadde vært fint å måle fettprosent, så fikk man virkelig vite hvordan det sto til.

 

Jeg går raskt 80 minutter fem ganger i uka. Trener styrke 2-3 ganger i uka og løper 2-3 ganger på tredemølle eller et annet kondisjonsapparat. Pluss turer med bikkja.

 

Jeg tror årsaken til at det går så sakte med meg er at jeg har en tendens til å skeie ut med mat i helgene. Jeg teller kalorier og spiser ca 1600 på en bra dag, men i helgene kan det fort gå langt over 2500 kalorier.

Men samtidig så er jeg ganske aktiv...HMMMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det eeer jo sant at vekta egentlig ikke betyr noe når jeg merker at jeg er tynnere, men likevel! hehe, vil liksom se resultater i tall, så jeg vet at det ikke bare er innbildning. Er usikker på målebåndet også, tenker at jeg kanskje strammet det litt mindre sist gang osv..

 

Er helgene som er trøblete til meg også, det blir veldig ofte alkohol i helgene, og også mye mat og ofte godteri.. så jeg vet vel egentlig hvorfor jeg står stille kanskje, selv om jeg ikke vil innrømme det.. :)

 

MEN jeg er veldig aktiv også, så det er irriterende!!

 

hehe

 

I morgen er det mandag igjen, og begynnelsen på min fjerde uke etter at jeg virkelig begynte å øke aktivitetsnivået enda et hakk, får bare fortsette og kjøre på. Noe som har bedret seg for meg er det med godteri i allefall, spiser mye mindre enn før, og suget er ikke så stort lengre, i allefall så lenge jeg spiser sunn mat ellers, med en gang jeg spiser pasta eller ja, alt med karbohydrater, merker jeg sukkersuget. Er også flinkere til å spise fisk, spiser det hver uke i allefall.

 

Men Trude: hvor viktig er det å gå ned de aller siste hektoene? Kan du leve med at du ikke gjør det? kanskje du har funnet din trivselsvekt, eller kroppen har funnet den, noe som gjør at du holder deg der selv om du skeier litt ut i helgene.. for du tenker vel å fortsette å være aktiv uansett? Men jeg skal ikke si så mye om det, hehe, for jeg vil gjerne ned til et spesielt tall selv jeg.. men prøver så godt jeg kan å ikke bli fiksert på det, ingen vet hvor mye jeg veier uansett, vil bare føle meg bra og sunn.

 

Ha en fin søndag videre!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nye mål i dag for å se om det har vært noen endring.. har jo ikke målt meg på lenge.

 

Mage (største punkt): 79 cm

Under brystene: 71 cm

Rumpe: 97 cm

Lår: 54 cm

Vekt sist jeg veide meg 08.02: 56,1 kg

 

 

I dag, 15.04.08

 

Mage (største punkt): 76 cm

Under brystene: samme

Rumpe: 96 cm

Lår: samme

Vekt: vet ikke, men lå på rundt 56-57 sist jeg veide meg..

 

Huff jeg har jo totalt stagnert! evt gått litt opp i vekt, og kjempelitt ned i cm, men det er ikke mye det er snakk om nei.. :/

 

greier ikke ta meg selv i nakken.. har trent skimaskin og styrke i dag da, men det er maten det er vanskelig med.. som vanlig.

 

Sukkelukk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi preker jo egentlig til hverandre om å ikke være opptatt av tall, også er vi det egentlig selv også! ;) Jeg er litt besatt av å se tallet 55 blank fordi jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal åpne en parfyme jeg har kjøpt, før jeg er i mål. Så da blir jeg litt sta vet du. Men jeg begynner å bli ganske fornøyd egentlig. Snart kommer jeg til å fokusere på å fortsette å leve sunt og holde vekten stabil.

 

Men jeg må jo virkelig si at du har bra minsking i livet. Hadde jeg gått ned tre cm i livet, hadde jeg vært overlykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det at jeg skal være fornøyd med å ha gått inn i cm, tror jeg har for høye krav til meg selv.. vil at det skal gå fort og lett og slik er det jo ikke.

 

Jeg har begynt å bli rimelig fornøyd med hvordan jeg ser ut faktisk.. og det er litt rart til meg å være..hehe.. enda jeg ikke har gått ned det jeg ønsker så ser jeg at jeg ser bedre ut av all treningen.. trenger bare enda litt oppstramming nå, har nettopp trent styrke i en time og det var deilig! I morgen skal jeg på pilates, så det blir gøy.. prøver å variere litt så jeg ikke blir lei.

 

Men de siste dagene har jeg spist så sykt mye.. merker det ikke på kroppen enda.. lurer på om det plutselig vil "slå inn".. greier ikke stoppe, spiser og spiser.. brødskive på brødskive, knekkebrød på knekkebrød.. men det er vel bedre enn godteri uansett kanskje..

 

Hvilken parfyme har du kjøpt?? hehe. Har ikke kjøpt inn noen belønning enda jeg, må finne på en lur premie, skal jo til syden i sommer så det er jo belønning i seg selv.. men.. kanskje kjøpe en fin sommerkjole når målet er nådd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier med spising brødskive på brødskive eller knekkerbrød på knekkerbrød. Slik har jeg det ganske ofte også. Jeg liker veldig godt å spise mye mat og ikke stoppe selv om jeg er mett. Men jeg har funnet ut at slik masse-eting skjer ofte på dager hvor jeg er sliten mentalt eller jeg har gått lenge uten mat den dagen. Når jeg spiser mat med lav glykemisk indeks og spiser ofte, så får jeg ikke slike munchies. Så det er ett tips til deg.

 

Parfymen som har ventet så lenge på meg (og som ennå må vente bittelitt til) er Midnight Poison fra Dior. Jeg vet at den lukter godt på meg, for jeg har prøvd den i butikken, så jeg gleder meg.

Men som du også sier, så begynner jeg å bli ganske fornøyd jeg og. Jeg har litt mye fett på magen ennå, men det virker som det sitter veldig hardt der. hehe. Men rompa har blitt helt genial etter styrketreninga og løping med oppoverbakke på tredemølle ;)

 

Dessuten så liker jeg å mimre over hva jeg har oppnådd i løpet av de siste tre åra. Fra 67 kilo til 55. Det er egentlig veldig fint når jeg tenker over det.

Så får resten gå så sakte det vil. :)

Pluss at man må jo ha tid til å tenke på mer viktige ting her i livet og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er så glad på dine vegne (og bittelitt misunnelig.. hehe)

 

Du har jobbet hardt og fortjent dette altså! Flinke du :)

 

nå blir jeg bare enda mer motivert, jeg vil også rope ut at jeg har greid mitt mål snart.. usj.. i dag skal jeg veie meg, håperjeg har gått bittelitt ned.. skal på pilates i kveld, men må ha litt kondisjonstrening også. Pluss at jeg har syklet i 40 minutter i dag, så det blir aktivitet i hverdagen her altså :)

 

Tipper du har fått snasen rompe ja med å løpe i oppoverbakke!! At du greier? Jeg pleier å gå i bratt oppoverbakke på tredemølle, men løpe? Det må da forbrenne sykt med kalorier?

 

Fortell meg din hemmelige formel til at du har greid dette da? hehe, Å gå ned fra 67 til 54,4 kg! Det er jo kjempebra!! Nå er du tynn OG lukter godt, kan det bli bedre? ;)

 

Tar et lite hurrarop for deg til slutt her: HURRA for TRUDE!! flinke jenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utbasunering av min seier! Nøkkelen til min nedgang i vekt og bedre livsstil tror jeg har vært at jeg har hele tiden gjort små endringer, litt press, men samtidig lagt vekt på at ingen ting skal være slik at jeg ikke kan leve med det. Hvis du skjønner?

Men jeg tror egentlig du er slankere enn meg, for du er høyere vet du. Men jeg er glad for at jeg reddet meg selv fra skikkelig forfall, for det var en periode jeg begynte å bli ganske tykk og det var ikke gøy.

 

Jeg løper ikke så lenge i oppoverbakker på mølla, og heller ikke så fort. Men jeg følger et program hvor stigningen øker litt og litt og farten senker litt og litt for hvert annet minutt. På det tyngste så går det i 8 km i timen, og stigningen på maks. Selv om det ikke er så rask fart, er det ganske tungt. Men det har blitt mye lettere enn første gang. Og når man har vært igjennom den verste kneika, får man lov å stille ned stigningen og det føles utrolig deilig! Hvis du er interessert kan jeg føre opp den planen her, hvis du vurderer å prøve. Man får raskt bra kondis ihvertfall!

 

Men tusen takk for hurra-rop! Hurra for oss som jobber for en sunn livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...