Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Det er mest som en motivasjonsfaktor ja! Då eg etter nyttår var tilbake til mi høgaste vekt noensinne ;) trengte eg kjappe resultat for å få opp motivasjonen igjen...

 

The master cleanse har eg ikkje betalt noen ting for' date=' man lager lemonaden sjølv av lønnesirup, sitronsaft og cayenne pepper. =) Det var den Beyonce gjekk på i 10 dagar og gjekk ned 10kg på før rollen i "dreamgirls".

 

Eg har vert på den i 5 dagar no og resultata er slik:

 

01.01.08 - 65kg

06.01.08- 64.5kg ( start MC)

10.01.08- 60.6kg ( dag 5 av MC)

 

=) kjem tilbake for vidare oppdateringar når eg er heilt ferdig med den. Så får me se om vekta kjem på at eller ikkje! Med så kjappe resultat synest eg det er vert eit forsøk![/quote']

 

 

Så det er en form for faste? Hmm... Har du noen oversikt over kaloriinnholdet i limonaden? Og hvordan føler du deg; sulten? Slapp? Eller helt fin?

 

Beklager alle spørsmålene. Jeg har egentlig litt lyst til å prøve noe slikt selv, men har holdt tilbake pga skepsis, redsel for å ødelegge forbrenningen, etc.

 

Er det forresten noen som vet hvor lang tid ca kroppen bruke på å tilpasse seg endret kaloriinntak? Da spesielt med tanke på sparebluss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Konstantine

Ja det er en form for faste! Men eg føler meg heilt fin, ikkje slapp eller noen ting!

 

Er litt usikker på kaloriinnholdet, men det kjem an på kor mangen spiseskjeer med lønnesirup eg får i meg daglig. I et lemonade glass er det 1-2 og du skal ha mellom 6-12 glass daglig! =)

 

I dag vegde eg forresten inn på 59.9kg!!! Fantastisk å endelig vere under 60kg igjen! =)

 

Er usikker på kor lang tid det tar før kroppen tilpassar seg "starvation mode" som det blir kalla. Men eg håper at 10-15dagar ikkje er lenge nok til at det skjer.

 

Veit ikkje endå om eg vil anbefale denne eller ikkje... Eg må nesten vente å sjå om alt vekttapet kjem rett på igjen med ein gong eg begynner å ete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Eg har satt meg noen belønningar for når eg når nye mål! For å holde meg sjøl i sjakk osv. Tenkte det var ein god ide som flere kanskje kunne ha nytte av?

 

Her er mine "Premiar" ;)

 

 

Fullføre 10-15 dg på MasterCleanse - bestille kle frå H&M

Goal 1: 59kg – Nye gym sko, 300 – 600kr

Goal 2: 57kg – Ekstern harddisk med 500GB

Goal 3: 55kg – Striper i håret

Goal 4: 53kg – Liten "shopping spree"

Goal 5: 51-52kg – Kjøpe meg eit stilig par med nye jeans!!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstantine: da venter jeg spent på å høre alle erfaringer med MasterCelanse etter at du er ferdig ;) Jeg har sjekket kalenderen, og jeg har uansett ikke mulighet til å gjennomføre noe sånt før i mars. (Ti dager+"opptrapping" av spising etter kuren = en periode på to uker uten et skikkelig måltid. Hvordan finner man mulighet til det? Jeg har middager/jobblunsj minst en gang hver uke...tror ikke det blir noen slik "kur" på meg før jeg eventuelt er desperat like før sommeren ;) )

 

Men premier, det er jeg med på!

Skal tenke ut noen selv, og så poste de her i vektklubben.

 

Har vært inne og lest litt i andre tråder i forumet, og ett sted sto det at man ifølge GR ikke under noen omstendighet skal spise mindre enn 1200 kcal...er det noen som vet grunnen til dette?? Jeg har skadet ankelen under håndballtrening, og har fått beskjed om at det ikke blir trening på en stund dersom den skal ha sjanse til å leges. Jeg regnet ut dagsbehovet på nytt da jeg fikk denne beskjeden, og det blir ca 1100kcal! Hva gjør jeg da??

 

Ha en fin dag alle sammen! (Eller burde jeg si begge to? Smint, Noja, Lion, Smaasild, er dere her fremdeles?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Jeg har vært litt slapp her inni i det siste. var veldig slapp og spiste masse godis og usunn mat i jula. Uff uff. men fikk en god start da jeg kom tilbake fra juleferie. det sklidde litt ut i helga,men jeg er på vei til å dra det inn igjen nå. Trente fire ganger forrige uke og det er jeg fornøyd med.

Begynner å bli lei av å spise sunt og trene masse uten at det skjer noe særlig mye. Jeg kunne med fordel spist enda litt sunnere men... I hele fjor trente jevnlig og spsite sunt uten og se et gram forsvinne( jeg vet jo hvorfor nå), men jeg må si jeg er litt lei:( Kanskje noen han noen gode tips som kan hjelpe meg og miste noen kilo før sommeren?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lion, velkommen tilbake!

 

En trøst kan jo være at du ihvertfall ikke er alene. Jeg var ikke flink i julen i det hele tatt, men har nå bestemt meg for å ikke la det stoppe meg på veien videre. Har vært flink etter nyttår (stort sett), og vil veldig gjerne gjøre dette sammen med deg og de andre her inne :D

 

Du sier du vet hvorfor du ikke gikk ned noe i fjorÂ…? Et tips kan jo være å ikke endre alt på en gang, men å ta tak i problemene ett etter ett, og begynne med det du vet er det største?

 

Et annet tips kan være å ha en dag der du ikke teller kalorier, bare for å få et pusterom. Jeg mener ikke at man skal spise masse junk og godis i store mengder denne dagen, men spise når man er sulten og kanskje tillate seg litt ekstra. Dette funker ihvertfall fro emg, og hjelper meg med å være flink de andre dagene!

 

Og: Konstantine og jeg har bestemt oss for premier for ulike målvekter! Jeg har bestemt meg for én premie for hvert kilo ned, forutsatt at jeg ikke går opp igjen den påfølgende uken...og premiene er allerede valgt ut!

 

Vi kan jo alle ta en liten oppdatering på hvordan vi ligger an, som en slags "ny start". Jeg kan begynne:

 

Vekt nå: 57 (?)

Målvekt: 54

 

Største problem ang mat: Jobber lange dager, og det blir nesten aldri tid til varm middagÂ…har også et fryktelig ensidig kosthold, spiser nesten det samme hver dag, til fast tider. (Er dette et problem?)

Største problem ang trening: ankelskade fra håndballen = én måneds treningsforbud! Jeg regnet ut nytt dagsbehov - 500kcal, og landet på 1100 kcal. Har lest her inne at GR anbefaler at man aldri ligger på under 1200 kcalÂ…? Hvorfor det, og hva gjør jeg nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Så kjekt at du fremdeles er her Lion!=)

 

Eg avslutta the mastercleanse etter 9dager, det blei altfor hardt på slutten, og eg hadde omtrent slutta å gå ned i vekt.

Men morgonen på den 10ende dagen vegde eg inn på 58.9kg!!! WO!

No har eg begynt å ete igjen, sakte men sikkert. I dag vegde eg inn på 60.5 -61kg. Eg trur eg må vente nokre dagar til for å sjå kva vekta vil stabilisere seg på. Men eg er rimelig sikker på at eg ikkje kjem til å legge på meg igjen stort meir av det eg gjekk ned (5.6kg) og akkurat no ligg eg på eit tap på nesten 4kg! Det er jo kjempe bra viss det held seg! Og no er eg kjempe motivert til å starte eit sunt og godt kosthold! :D

 

Det einaste problemet kan nok være at eg er litt for gla i en fest!=P Men det går vel kanskje opp i opp når eg tilbringer heile kvelden på dansegolvet eller hur? :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Det er ikkje anbefalt å ligge på under 1000 - 1200 fordi då kan kroppen gå inn i sparebluss periode...at den får for lite kalorier og sparer på det den då får inn. Hmmm.. Men eg veit ikkje om det vil skje med deg sidan det er berre 500 mindre enn det du treng for å halde vekta... eg trur egentlig ikkje det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å holde ut i ni dager er jo helt utrolig i seg selv. Må si du er sterk, gratulerer med gjennomført :) Håper du klarer å holde (ihvertfall noen av) de kiloene du gikk ned på avstand, det er jeg sikker på at du greier!

 

Takk for svar ang. minimum kaloriinntak. Jeg har bestemt meg for å ikke ta noen sjanser, og ligger på rett over 1200 kcal daglig. Har tatt mitt eget råd om å ikke jobbe med alt på en gang: et stort problem for meg er småspising mellom måltidene, så i ukene fremover nå blir det planlagte små måltider hver tredje time (sum 1200-1250 kcal), ingen ting inn i munnen (med unntak av te og vann) utenom spisetidene, og absolutt inget sukker utenom lørdag. Så får det heller bli litt mindre vektnedgang akkurat nå. Må innom treningssenteret bare for å veie meg snart, for jeg er litt usikker på hvordan jeg ligger an. Jeg skrev vel 57 i forrige innlegg, men når jeg ser meg i speilet tror jeg sannelig ikke det kan være mer enn 56 :D

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Hvordan går det med dere? Har uka gått fint så langt? Er motivasjonen der fremdeles? Jeg ser vi alle har "sluntret unna" å rapportere inn vekt og mål en ganske lang stund...

 

For min del er alt ok. Ble veldig mye kosemat i helgen, da jeg hadde en venninne på besøk og absolutt alle måltider ble inntatt på kafé eller restaurant. Men det var en veldig, veldig fin helg, og jeg tror ikke de to dagene er det som vipper meg utfor kanten igjen :) Mitt "prosjekt" med å være superduperstreng på å ikke småspise mellom måltider, og ikke spise søtt fungerer flott. Føles bra! Og uten å ha veiet meg kan jeg si at jeg ihvertfall kjenner på klærne at jeg ikke er langt unna delmålet. Nytt mål: å nå 54kg. til 15. februar, og så begynne med vektstabilisering.

 

Håper noen av dere er her enda, og fremdeles vil være med og hjelpe hverandre! Si ihvertfall fra om dere trenger oppmuntring, det er det vi har hverandre til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Hadde og ei litt dårlig helg med mye god mat og god drikke;) Tok litt av etter å ha gått så lenge uten mat. uff. Så er usikker på kva vekta er no.

Har bestemt meg for å ikkje vege meg før eg er sikker på at vekta er noen lunde stabil rundt 59, slik at eg ikkje blir skuffa og demotivert. (Trur eg vil kjenne det på meg når eg er rundt den vekta...og eg skal måle midjen i mellomtida for å se på framgang)

 

Eg har begynt å trene no då! Så det er eg veldig fornøyd med! 1 time i går og 1.5 time i dag:) Var faktisk utrulig deilig.

 

54kg til 15februar hørest ut som eit veldig smart mål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med strålende treningsinnsats! Det kommer nok til å bli lettere å spise sunt når du trener mer, det synes ihvertfall jeg. Pluss at man skal spise mer med flere trimpoeng, noe som også er flott :)

 

Så du tror ikke kuren ga deg nmoen varig nedgang, men mener du har gått opp alt igjen? Du ga det ihvertfall et forsøk...

Ser ut som om vi begge er i en periode der vi jobber mot målene men veier oss sjeldnere. GR anbefaler jo å ikke veie seg oftere enn én gang i uka. (Jeg hadde nok veid meg hver dag om jeg hadde hatt badevekt hjemme. Men jeg ønsker meg en til bursdagen alikevel, så får vi se om jeg klarer å la den være i fred utenom veiedagene.) Dessuten kan det jo hjelpe litt gjennom at man ikke føler fokuset på å nå et bestemt tall like mye, men heller satser på fremgang i hvordan man føler seg, noe som strengt tatt er det viktigste. Høres ut som du har en fornuftig plan frem til 59! :)

 

Har også satt meg premier frem til 54:

56: frisørtime

55: nye støvletter jeg ønsker meg

54: nytt undertøy (farget alt gusjegrått i vask forrige ukeÂ…)

Holdt 54 i en mnd: fotpleie

 

Men nå er jeg plutslig forvirret igjen; var inne på Hold Vekten forumet, og der leste jeg at det var vanlig å gå opp noen kilo når man skulle stabilisere, sånn at det kunne være lurt å sikte inn en vekt litt under der du vil være før du stabiliserer? Jeg vil lande på 54, og er virkelig forberedt på at 15. Februar, da er jeg ferdig og skal begynne å stabilisere. Men hvis jeg nå finner ut at jeg må ned til 52-53Â…hmm...

 

(Nok en gang er jeg dronningen av lange innlegg..beklager det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg her igjen dere! Hatt det så travelt i det siste så dette har kommet bakerst i huskeboka :) I jula gikk det sånn passe greit, akkurat nå vet jeg ikke hvor mye jeg veier, vekta mi klikka.. kanskje jeg har brukt den for mye, hehe. føler at jeg ligger på stedet hvil. Har vært flink å dratt på trening de siste to ukene, men akkurat nå ligger jeg med kraftig influensa og feber og drkker bare juice og suppe.. Kommer sterkere tilbake når helsa tillater det (er så mye syk!! :) )

 

Lykke til videre dere andre, stå på! :)

 

ps. likte den belønningslista! Sånn skal jeg også skrive meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gum takk for det :)

 

Er sykemeldt hele uka, formen er på veldig gradvis bedring.

Gleder meg til å ta fatt igjen! Har tenkt mye på å starte med yoga, litt regelmessig, en gang i uka eller noe sånt, får se når jeg blir bra.

 

Jeg vet man ikke kan punktslanke seg, men er det noen som har tips til å bli strammere/få mindre lår? føler at når jeg går ned vises det bare på overkroppen..blir så rart liksom.. ønsker å gå inn litt på lårene og rumpa også, men ikke nødvendigvis så kjempemye mer på overkroppen, men det er vel ikke mulig kanskje..? Råd tas i mot med takk iallefall. Håper det står bra til med dere andre?

 

Jeg skal til syden i juli og har det som en stoor lokkemat der fremme! Men har også lyst å lage sånn liste som dere har gjort, kunne veldig tenkt meg ansiktspleie, nye jeans, nye treningsklær kanskje, hmm..må tenke litt mer før jeg lager den endelige listen.

 

Sykeklem fra Smint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smint: det går nok ikke an å punktslanke, nei. Jeg synes det hjelper masse å gjøre styrkeøvelser for det området man vil redusere. Hvis f.eks. lårene blir fastere føler ihvertfall jeg at buksene glir lettere på, og jeg er mer fornøyd med dem!

Link til lårøvelser: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ThighWt.html

Et annet tips: skrubb lårene med en tørrskrubb (ikke for grov) før dusjen, det synes jeg hjelper mot cellulitter og annet rask, samt at huden blir deilig myk og glatt.

 

Håper uka med sykemeldelse får deg på bena igjen! Ikke press deg selv med powerslanking mens du er syk da :) Selv har jeg fått legetime mandag om en uke, og jeg føler at benet er mye bedre, så da håper jeg å kunne ta opp treningen. Fra søndag innfører jeg ukentlig veiing&rapportering her inne igjen.

 

Dere da? Kanskje vi skal ta en oppsummering av vekt/ønsket vekt/startvekt?

Jeg er veldig fornøyd med å ha satt premier per kilo og en dato der jeg ønsker å være på 54...

 

Jeg er ihvertfall klar til å heie dere frem mot ansiktspleie/nye jeans/striper i håret og andre premier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Kjekt at du er tilbake igjen smint! Og god bedring!=)

 

Eg er med på den oppsummeringen med vekt og mål snart ja... Føler berre at eg må komme litt ned før eg er klar for det;) skjemst litt at alt frå master cleanse er komt på igjen... men var vel ikkje noe anna å vente.

 

Eg har det motsatte problemet av deg smint, føler at eg aldri blir noe mindre på overkroppen, alt legg seg rundt magen =/, mens beina og hoftene er heller smale...

Skulle gjerne hatt det fordelt litt bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og link Gum :) Da skal jeg begynne trene styrke når jeg blir frisk, kanskje få laget meg et nytt program på treningssenteret også. Det er lett å planlegge masse når jeg ligger her på sofaen..hehe.

 

Vil gjerne begynne å legge ut mål og slikt igjen, men vekta mi virker ikke, så må vente til jeg får kommet meg på treningsstudioet og veie meg der, forhåpentligvis er jeg bra nok til neste uke, så er med fra da av! Skal vi legge ut mål også? Bruker dere å måle dere med målebånd? Jeg hadde tenkt å begynne med det iallefall, motiverende, særlig hvis jeg skal begynne med styrketrening.

 

Konstantine: Ja er det ikke irriterende? Jeg misunner alle som har slanke lår!! Mine blir nok aldri slik uansett hvor mye jeg trener, må vel bare leve med den kroppstypen jeg har fått gitt og gjøre det beste ut av det ;) Synd at kiloene kom på igjen, men da vet du det iallefall..det er vel ingen snarveier til varig vekttap, dessverre, I wish :D Men du får det nok raskt av igjen! Dette skal vi greie! :)

 

Ha en fin dag videre dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg har ikke målt meg til nå, men jeg hører jo til stadig at det er lurt. Da skal jeg offisielt frem med målebåndet, og rapporterer cm på søndag ;) Når tenker dere å veie/måle dere igjen?

 

Måler man der man er tykkest, eller er det en annen måte som er mer riktig? Jeg vet jo at man skal puste ut og ikke holde inn magen, men det kan jo lett bli noen cm. forskjell ut fra hvor man måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har gjort det før har jeg tatt f.eks akkurat over navelen eller der magen er størst, rundt rompe/lår der jeg er bredest, under brystene, rundt lårene der de er bredest, og så holder jeg bare målebåndet alik at jeg ikke strammer, bare holder det akkurat rundt.

 

men det viktige er at du kanskje skriver det ned eller husker hvor og hvordan du gjør det slik at du gjør det likt hver gang. Måler meg neste gang jeg får veid meg jeg, sånn at alt blir gjort samtidig, mandag håper jeg på!

 

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare rope det ut til noen, ja, jeg har vært syk i nesten to uker snart, men fikk på meg ei bukse i dag som ikke har passet på ganske lenge ;) den var litt trang da.. men måtte ikke tvinge den på meg, føler meg ganske happy nå her jeg sprader rundt syk i buksa mi, hehe, så lenge det varer.

 

Når jeg først kom tilbake så overtok jeg denne tråden helt, hehe, Håper det står bra til med alle dere. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med buksa! Gratulerer! Det er verkelig en store motivasjonsbooster når klær plutselig passer.

 

Takk for tips om øvelser! Jeg kommer til å flytte mye rundt de kommende månedene, og blir nødt til å begynne med hjemmetrening igjen om jeg ikke finner korttids gymmedlemskap. Da skal den linken brukes flittig!

 

Selv føler jeg meg gigantisk i dag...ble to store måltider i går (en jobblunch på restaurant og en middag med venner), pluss kinogodt på onsdag. Ville aldri reagert på dette før, men nå kommer det til å ta dager før jeg føler meg bra i kroppen igjen. Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg er helt tilbake igjen. Jeg begynner på kurs på onsdag og jeg gleder meg veldig mye:) Det blir sikkert hardt, men nå håper jeg jeg skal klare å komme meg ned til ønske vekta før sommeren:). Dere er kjempeflinke alle sammen. Jeg tror ikke jeg klarer det før sommeren alene så jeg tenkte det var greit med kurs. Har noen av dere gått på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lion: så fint at du er helt tilbake nå, og så flott at du skal på kurs, jeg har aldri vært men har veldig lyst, du lærer sikkert masse :( Du får dele med oss her, hehe :D

 

 

Gum: kjenner til det der med å føle seg uvel når man har spist mye, særlig når man er blitt bevisst kostholdet og vekta. Men det ordner seg nok kjapt igjen, man bare måå ha godteri på kino da :)

 

Vet fortsatt ikke hva jeg veier jeg, men føler meg relativt ok, har blitt sykemeldt fremover også, kjedelig..Lagde meg kålruletter til middag i går og har spist rester til lunsj i dag! Det var utrolig godt! Ikke spist det siden jeg var unge (og da likte jeg nesten ingen grønnsaker) Jeg fikk i meg både potet, hodekål, brokkoli og gulrøtter så følte meg fryktelig flink! (jeg er litt dårlig på å få i meg nok grønnsaker synes jeg) Hvordan står det til med deres kostvaner? Spiser stort sett havregrøt til frokost, men ellers varierer det veldig utover dagen, prøver så godt jeg kan å spise sunt, men det er vanskelig..men jeg har funnet ut at for min del gjelder det å planlegge, da går det som regel bra, kan få et fryktelig godterisug hvis jeg ikke spiser regelmessig.

 

Håper ellers det står bra til og at dere får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...