Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Etter to uker ferie var det en liten nedtur og gå på vekta i dag tidlig ja! Nesten 2 kilo opp :)

Så nå er det fram med dagboka og stålviljen, og vekk med sjokoladen!

Men etter mnd med stillstand så hadde midjen endelig beveget på seg, 3 cm mindre :)

 

Går det bra med dere?

Har fortsatt en uke ferie igjen, og den skal nyyyyytes! Men ikke i matveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja...jeg er midtveis i ferien. 2 uker igjen. De skal tilbringes bak på MC det meste av tiden. Har holdt vekta som vanlig. Men det har blitt litt ekstra godis, må innrømme det. Så det kommer vel frem på vekta snart!! :)

Har bursdag i dag!! :) Så det kommer litt familie hit. MEn skal spise en god fiske middag før kakene settes frem. Så jeg håper ikke søtbehovet melder seg så veldig nå. Er faktisk litt lei nå. Var i Danmark. Der har de jo kjempe gode grove brød..nam-nam....men middagene ble det vel litt så som så med!!

Men nå er det nesten nazi resten av ferien. Må skjerpe meg litt!! :)

 

HA en fin ferie fortsatt damer..... snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei dere!

 

Høres ut som alle nyter ferien sin, noe som er bra :)

 

Jeg hadde en utrolig flott uke oppe i Bodø sammen med kjæresten (plutselig litt rart å si det, hehe.. jeg har kjæreste liksom..).

Og en gladnyhet: Jeg kom inn på journalistikkstudiet i Bodø, så om 15 dager flytter jeg oppover! Jeg er så utrolig fornøyd, og gleder meg masse, masse!

 

Sommeren har vært slapp.. jeg skal innrømme det. Den har gått med til å vente på å treffe typen, treffe typen for så å vente på å treffe han igjen, hehe.

 

Men utrolig nok har jeg holdt vekta nogenlunde. Så jeg er fornøyd. Når jeg har kommet meg nordover er det FULL skjerpings! Null snop, og treningen skal på plass igjen. Trene, trene, trene.

 

Skal i bryllup til helga. Litt uventet. Det er broren til typen som gifter seg og jeg ble invitert. Heldigvis har jeg et antrekk klart :) Så det blir vel litt utskeielser den helga og, men jeg skal komme meg innpå sporet igjen. Jeg må frem med stålviljen min, men det skal jeg klare. Har gjort det før. Jeg kan bare ikke la ting skli ut og ødelegge igjen nå.

 

Håper alle får en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bursdag Angora! håper du hadde en fin dag!

 

Og frktrulte, gratulerer så mye med både kjæreste, studieplass og at du klarer og holde vekten!!!

Det går virkelig unna for deg om dagen :)

 

nei, må stelle meg.. det er båttur i dag, og sola skinner fra skyfri himmel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg vel tilbake fra en flott tur til danmark.

Har ikke vært på vekta enda, men er sannsynligvis en kg opp eller noe sånt. Har fortsatt 2,5 uke ferie igjen :D

 

Grattis med kjæreste og skoleplass frktrulte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei alle sammen!

 

Det har vært strålende vær over hele landet i helga, hvertfall Sør-Norge, og håper alle har hatt en flott helg! :)

 

Selv har jeg vært på Dovre i helga, vært i bryllup. Også kjent som et etegilde av dimensjoner, hehe. Men jeg syns jeg klarte meg bra. Middagen var koldtbord, og da står man jo fritt til å velge det litt sunnere.

 

Jeg nærmer meg flytting, og driver allerede og undersøker ulike treningssentre oppe i Bodø. Jeg skal melde meg inn og komme meg i skikkelig form igjen. Tror nok ikke jeg setter inn høygiret på samme måte som da jeg skulle gå ned en hel masse. Slik at jeg "må" trene hver dag. Men jeg setter et mål på 3 treninger i uka.. da inkl. hverdagsaktiviteter. Jeg ser veldig frem til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille motivasjonen jeg hadde i ferien forsvant i det finværet kom....så nå er den totalt fraværende samtidig som vekta går oppover...nå må det snart sjerpings til.

 

Har stort sett vært i båt hver dag, og da blir det minimalt med trim, maten blir stort sett enkelt grillmat som pølser. Det har vært så varmt at jeg ikke har orket tanken på trimturer heller. Men orker ikke gjøre noe med ting nå, satser på kjempecomeback når ferien er over. Da har jeg forhåpentligvis hatt nok utskeielser til å være skikkelig motivert til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Knallværet hjelper ikke for å holde noen som helst motivasjon oppe. Jeg skal ærlig innrømme at min motivasjon ikke har vært tilstede i det hele tatt denne sommeren. Trist, men sånn er det nå en gang.

 

Jeg skal ta meg i nakken nå. I morra er det 1. august, og herved slutt på sommerkosen. Snop skal begrenses, og treninga skal i gang. Når jeg får flyttet oppover skal jeg snarest mulig melde meg inn på Spenst, og fortsette de gode vanene jeg hadde før jeg reiste noe som helst sted.

 

Håper uansett at finværet holder litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var den ferien over!! Har holdt vekta sånn nogenlunde. Variere jo hele tiden, så jeg har holdt meg innenfor de vanlige 1-3 kg. variasjonen! Maten ble overraskende nok ikke den største utfordringen. klarte meg veldig bra der syntes jeg! :) Den siste uka hadde jeg hjemme med samboer og uten barn. DA kom utfordringene!! man blir så slapp og lat av å være hjemme. Så da ble det litt for mye godis kanskje!! :) men nå er det jobb og rutiner. Nå skal jeg prøve å notere maten også. Har ikke gjort det må en evighet! SKAL bli flinkere til å gå turer også. Ny høst, nytt pågangsmot!!

 

Gratulerer med studieplass. Høres ut som andre planer også er på plass for høsten. BRA!!

 

Da står vi på videre damer!! :)

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobb igjen i morgen, har egentlig ferie til mandag, men siden det ikke er noe fint vær denne uka og vi ikke har noen spesielle planer går jeg heller på jobb ihvertfall onsdag og torsdag, så får jeg se fredag. Så blir det heller 2-3 langhelger når jeg får lyst til det. Veldig greit å kunne styre sånt selv.

 

Motivasjonen er fortsatt ikke tilstede, men burde egentlig vært det snart, men ser ut som den er og blir fraværende, satser på at det hjelper når jeg kommer tilbake på jobb.

Denne høsten skal jeg ha full fokus. Det har jeg bare bestemt. Jeg SKAL være fysisk aktiv og jeg SKAL spise fornuftig. Satser på å være igang på mandag for fullt igjen. Da er det vanlig uke med jobb, barnehage osv.

 

Kommet deg til Bodø frktrulte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake på jobb (tatt meg en liten 5-minutters pause for å gå inn her, og siden jeg er alene på jobb og det derfor ikke blir noen lunsjpause, må jeg ta noen småpauser innimellom).

Forløpig har jeg bare hatt oppfølging på ting som har skjedd i ferien, men nå er jeg klar til å begynne på noe nytt.

 

Som sagt i overskriften, her skjer det saker og ting, jeg har satt meg et nytt vektmål, det er å veie under 100 kg i slutten av mars.........viss dere skjønner den da :) og siden jeg veide 88,2 i dag (uff og uff og uff, har visst virkelig hatt ferie) så blir det en oppgang på maks 11,7 kg. Klarer jeg det skal jeg være fornøyd.

Siden det ikke lenger bare er meg selv det går ut over visst jeg putter alt mulig i munnen, bør jeg virkelig få motivasjonen tilbake. Og jeg merker at jeg nå som jeg sitter på jobb er den mye lettere å hente fram også.

 

Jeg har betalt treningsstudio fram til oktober, men tror ikke jeg kommer til å starte opp igjen der nå etter ferien, hovedfokus blir å gå tur, jeg har som mål å gå tur minimum 4 ganger i uka nå, kommer ikke til å presse meg så veldig med det første, det viktigste er å komme i gang. I kveld skal jeg på besøk til ei venninne, så da er planen å gå opp (masse oppoverbakker) så ser jeg heller om jeg går hjem eller om jeg haiker med noen av de andre som er der.

 

Sjokolade og brus er heretter forbeholdt helgene, og da i små mengder. Jeg har laget litt smoothies i ferien, og det skal jeg fortsette med, knallgodt og ikke minst sunt. Jeg bruker kun frukt, isbiter og litt juice i den, nam nam.

 

Ellers satser jeg på å begynne å skrive dagboka her igjen på mandag, har tenkt å legge med på 1900 kalorier foreløpig, så ser jeg hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg skjønte den. Så koselig. Jeg er sikker på at under 100 går greit. Tenk deg hvilken nedgang du da brått får i mars/april :-))

Du kommer jo til å føle deg som den sylfiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har ligget med feber de siste dagene her. Og er fortsatt ikke 100%. Men, det får gå. I dag setter jeg meg på toget og forsvinner opp til Bodø. Der skal det virkelig bli andre boller enn det har vært i sommer.

 

Snop er KUN lørdag, og da i moderate mengder. Kjører på nazi-regimet litt først, så jeg holder meg heelt unna i et par ukers tid. Så skal jeg melde meg inn på Spenst igjen. Komme igang med treninga igjen, og få igjen formen. Jeg liker ikke at kroppen ser slappere ut nå enn den gjorde da jeg hadde treningsrutinene inne.

 

Målet er å trene 3 ganger i uka, alt over blir bonus. I tillegg skal jeg bruke beina og sykkelen så ofte jeg kan, fremfor å bruke bussen.

 

Matmessig legger jeg meg på 14-1600 kcal daglig, og tror jeg skal klare det rimelig bra.

 

Ser ut som det er mange her som nå er veldig innstilt på å ta seg selv i nakken i høst, og komme seg tilbake til gamle vaner! Høres bra ut.

Ønsker alle sammen lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur oppover til nord! Det er fine turmuligheter i fjellene der oppe også! :)

 

Nå har jeg staret med å legge inn maten her, det går jo bra foreløpig!! Fikk blender til bursdagen, men har ikke brukt den enda. Men skal nok ta den i bruk. selvom det kalde været ikke er langt unna, skal jeg bruke den i vinter. Kan vel brukes til mer enn bare kalde smoothies!? Dessuten kan jeg jo drikke smoothie om vinteren og! :)

Godt å være tilbake til matrutinene igjen.

 

Ha en fin dag. Her regner det og jeg har tatt i bruk mine nye gummistøvler! Det er så morsomt med alt nytt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at motivasjonen kommer tilbake hos dere også, da kan vi holde hverandre i øra i hele høst!

 

Det regner her også dessverre. Jeg syklet på jobb, og når jeg kom ut igjen etter jobb fant jeg ut at sykkelnøkkelen var hjemme...veldig festlig, hadde heldigvis avtalt med mannen at han skulle hente i barnehagen, så da var det bare å traske de få meterne det er fra jobben og hjem. Så nå må jeg snart ha sykkelnøkkeljakt og komme meg ned og hente sykkelen...problemer er bare at jeg ikke vet hvor den er.....

 

Blenderen kan brukes til mye forskjellig, men blir stort sett bare smoothies her, kommer liksom ikke helt på den alltid. Men jeg gjorde en ganske lur ting her tidligere i sommer. Jeg hadde kjøpt inn litt forskjellig frukt som hadde blitt stående i varmen på kjøkkenbenken og blir litt vel modne til å spise, så jeg kuttet dem opp i biter la den i en boks og hev dem i fryseren, så nå har jeg ferdig frukt klar til bruk i frysen. Helt supert.

 

God tur til Bodø frktrulte. Kos deg på toget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe smart det med å fryse frukten!! :) Det skal jeg huske på!

 

Har ikke kommet helt inn i formen etter ferien...fryktelig tungt å stå opp!! Men det kommer vel etter hvert. Når skolen begynner og hverdagen VIRKELIG inntar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble ganske bra :)

Endelig en god dag...lenge siden sist, har vært altfor mange utskeielser....

Fikk gått meg en liten tur, jada en liten tur, men tross alt tur, og det er det viktigste!

 

I dag er det sol er igjen, håper bare det varer til i ettermiddag, da må jeg prøve å få gått meg en tur igjen. Den trenger ikke være lang i dag heller, bare det blir en tur. Jeg må komme igang igjen med turgåing, derfor er det viktigste for meg nå å komme ut å gå tur, og ikke lengden på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ferien definitivt over. Nå er det ingen unnskyldninger lenger. Helga har vært opp og ned, gårsdagen ble stort sett ned.....så nå er det fullt kjør igjen. Jeg skal begynne å skrive dagbok igjen i dag. Planen er å ligge rundt 1900 kalorier foreløpig så får jeg se det litt an.

 

Denne uka har jeg ingen som helst planer så det lover jo bra for en god start. Nå gjelder det bare å holde seg unna sjokoladen framover så bør det nok gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglet 20 trimpoeng på fullt epletre igjen, og siden jeg ikke har lagt inn noen trimpoeng i ferien, la jeg inn trim som tilsvarer 20 poeng. Siden jeg starter på nytt etter ferien i dag, fant jeg ut at det var greit å begynne med blankt epletre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var bra. 1867 kalorier og 3 trimpoeng (sykle t/r jobb/barnehage, en gåtur med junior i vogn, og en gåtur alene på kvelden) Ingen av turene var i noe høyt tempo, men jeg kom meg ut en tur :) (hadde glemt å kjøpe brød, så jeg hadde ikke noe valg...hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helgen var litt så som så her og! begynte så fint å notere maten forrige uke, men glemte i går.... så nå er det vel bare å ta seg selv i nakken og skjerpe seg!! var ute en liten tur i går. Som du sier pav: viktigste er å komme seg ut. Turen min ble heller ikke lang, men jeg gikk!! Det er hovedpoenget. I dag skinner sola. Får besøk av både unger og ei venninne i dag. Ingen utskeielser for det. Bare en kopp kaffe!! :)

 

Jeg har jo fått denne fantastiske Blenderen til bursdagen min. Morsom å bruke! ;) Bråker litt da, men....

Så om noen har noen supper eller andre gode oppskrifter i løpet av høsten, så tar jeg i mot med stor takk. Jeg er så matlei. Må finne på noe nytt. Syntes det er vanskelig å finne på middag. Sunn mat er dyrt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...